Gå til innhold

Microsoft fordømmer ikke pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker idag bare open source/ gratis applikasjoner. Eg må si at mange av desse programmene er av super kvalitet! Det einaste programmet eg savner er Photoshop, Gimp er rett og slett for dårleg i forhald. Men Krita er eit alternativ som viser framgang på Gimp sine aller svakaste områder.

Lenke til kommentar
hvorfor tror dere at MS ble så kjent med windows 95?

 

80% av windows 95 var piratkopier og det ryktes om at MS selv stod for stor distrubisjon av disse kopiene til usa og europa.

 

det er ikke uten grunn til at mange selskaper var slappe med lisensieringen sin

8150799[/snapback]

Og for å gjøre skaden enda større så dro de med seg x86 på kjøpet. Ganske kjipt å bli låst opp i slike teknisk dårlige løsninger som Wintel (x86) +AMD er. Skulle mye heller kjørt IA64 + linux men det koster sykt mye å bytte defacto IT standarder både for markedet som helhet og enkeltbrukeren.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Er vel snart mer ulevlig for de som velger å kjøpe programvaren. Masse merarbeid for kunden med registrering og tull. Og nå kan det være du ikke får registrert deg fordi pirater har "stjelt" koden din, referer artikkel på hw.no for et par uker siden.

8150728[/snapback]

Troe nesten det er en trend i tiden, dvs at man kan gjøre hva man vil med kundene sine, så lenge man unnskylder seg med at det har med kopiering å gjøre. Dog synes jeg aktivering etc fungerer OK i Windows, men klart at det er vanskeligere enn det kunne vært. Det samme gjelder også musikk man kjøper på nettet, det er faktisk enklere å piratkopiere, da kan man hvertfall bruke musikken etter eget ønske. Og hvorfor skal jeg måtte bruke 2 minutter på å se en antipiratkampanje film på en DVD jeg har kjøpt? Det irriterer meg også.

Lenke til kommentar

Jeg et vel en av dem som har gått fra pirat til lisens, det gjorde jeg jo først da jeg var fornøyd med Windowsen.

 

Kunne aldri tenkt meg å betalt for win 95 for å si det slik, men når XP kom da var det endelig noe som fungerte bra til mitt bruk. Så hadde jeg nå Amd cpu 64 bit, så da kjøpte jeg min første Windows lisens for Xp 64 bit :cool:

 

Og i dag kom service pack 2 for nedlasting, blir det nok ennå bedre :D

Lenke til kommentar
Dersom du skal piratkopiere programvare, gjør det gjerne med programvare fra Microsoft.

 

Finner de ut og har bevis på at du har piratutgave av et microsoft produkt så finner du fort ut hvor mye de fordømmer deg..hehe..

 

Da er du gjeldsoffer for 2 livstider..

8150877[/snapback]

Hva snakker du om? Microsoft hadde/har jo et eget program hvor man blir "belønnet" for å si at man har en piratkopi ved at man får kjøpe en ekte versjon til nedsatt pris. Riktignok er windows dyrt men å påstå at man blir gjeldsoffer for 2 livstider pga. det er vel å overdrive en liiiiten smule. :lol:

Lenke til kommentar
Haha.. Det er kanskje sant da. Jeg har akkurat lastet ned ultimate, og har alle funkskjoner som den skulle være kjøpt, så i mitt tilfelle kommer jeg nok ikke til å punge ut. Hehe

8151208[/snapback]

Alle Vista har vel en "grace period" på 30 dager uansett, hvor man ikke trenger å aktivere.En slags demoperiode mao.

Dersom man skal beholde fullversjonen etter dette må man enten kjøpe det eller benytte andre metoder.

Lenke til kommentar
Haha.. Det er kanskje sant da. Jeg har akkurat lastet ned ultimate, og har alle funkskjoner som den skulle være kjøpt, så i mitt tilfelle kommer jeg nok ikke til å punge ut. Hehe

8151208[/snapback]

Alle Vista har vel en "grace period" på 30 dager uansett, hvor man ikke trenger å aktivere.En slags demoperiode mao.

Dersom man skal beholde fullversjonen etter dette må man enten kjøpe det eller benytte andre metoder.

8151229[/snapback]

 

Kan jo enkelt forlenge den perioden.. ;)

Lenke til kommentar
Dersom du skal piratkopiere programvare, gjør det gjerne med programvare fra Microsoft.

 

Finner de ut og har bevis på at du har piratutgave av et microsoft produkt så finner du fort ut hvor mye de fordømmer deg..hehe..

 

Da er du gjeldsoffer for 2 livstider..

8150877[/snapback]

Hva snakker du om? Microsoft hadde/har jo et eget program hvor man blir "belønnet" for å si at man har en piratkopi ved at man får kjøpe en ekte versjon til nedsatt pris. Riktignok er windows dyrt men å påstå at man blir gjeldsoffer for 2 livstider pga. det er vel å overdrive en liiiiten smule. :lol:

8151181[/snapback]

Microsoft har vel uttalt før at de ikke vil forfølge piratkopiering som er gjort av privatpersoner. For firmaer og lignende svir det derimot fort på pungen. Husker spaceworld måtte ut med noen hundre tusen i bot for noen år siden pga de hadde solgt pc'er med piratwindows.

Lenke til kommentar
Microsoft har vel uttalt før at de ikke vil forfølge piratkopiering som er gjort av privatpersoner. For firmaer og lignende svir det derimot fort på pungen. Husker spaceworld måtte ut med noen hundre tusen i bot for noen år siden pga de hadde solgt pc'er med piratwindows.

8151276[/snapback]

Ja, selvfølgelig, når man begynner å faktisk tjene penger og selge andres produkter er det rett og vel at de må bøte for dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ingen overraskelse at de er klar over dette. Dersom MS hadde satt en stopper for piratversjoner ville de gravd sin egen grav.

 

Det er helt klart mange som lærer MS softvare først gjennom piratversjoner og senere "Stays with it". Hadde andre OS for PC vært gratis i slutten av 80 årene og tidlig 90 tall, ville ting sett anderledes ut i dag. MS hadde jo i lang tid tilnærmet monopol.

 

Dette, samt mangelen av en fungerende DirectX klone i Linux, gjør at MS "Stays on top". Den dagen det kommer en Linux versjon med full DirectX støtte vil fremtiden til MS være mer usikker, det samme ville skjedd om de fjernet muligheten for piratversjoner helt.

Lenke til kommentar

Pga pirat xp har jeg nå på alle pcer orginal os.

Fikk også nabon til å kjøpe orginal.

 

For ikke å snakke om spillene mine, har ike så veldig mange men dog.. nesten alle har jeg hatt pirat av, men da jeg ikke gidde D M og crack styret hele tia så har de blitt kjøpt orginale enten direkte eller etter noen dager.

Dog nå har jeg nok noen svin på stien jeg også, men er ikke så ille at det er noe å rope ulv over.

Alt jeg hadde pirat på (som jeg har orginal nå) er kasta i søppla forlengst

Lenke til kommentar

Hvis ikke jeg skulle ha pirat så hadde jeg ikke hatt en cd samling heller ikke trengt en cd brenner,,puh, da hadde jeg sikkert knapt vist hvordan man bruker en pc.

Mange spill jeg ikke hadde spilt da ja, når jeg "vokste" opp så gikk jo pc og piratkopier hånd i hånd.

 

Og vist m$ tar "vekk" win for det jeg har oppgradert hardware så blir det full sjørøver fest på min nye båt vista kanskje.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

En annen ting M$ bør gjøre for å skade pirater er å lansere skikkelig stygge virus som angriper maskinen hardt. Gjerne slike virus som fører til store tap av data samt skader på maskinvaren. Slik at pirater skal skjønne at piratkopiering ikke lønner seg. Disse virusene skal kun virke på piratversjonene, de som skaffer seg lisenser gjennom lovlige kanaler skal bli skånet.

Lenke til kommentar
En annen ting M$ bør gjøre for å skade pirater er å lansere skikkelig stygge virus som angriper maskinen hardt. Gjerne slike virus som fører til store tap av data samt skader på maskinvaren. Slik at pirater skal skjønne at piratkopiering ikke lønner seg. Disse virusene skal kun virke på piratversjonene, de som skaffer seg lisenser gjennom lovlige kanaler skal bli skånet.

8151667[/snapback]

 

Ja, hvorfor ikke antenne huset til piratene ved å få hardwaren til å gå bananas også, så de mister alle sine eindeler, det vil nok lære de...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...