Gå til innhold

Microsoft fordømmer ikke pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg håper virkelig at M$ begynner å innføre jaktsesong på alle de som piratkopierer, på samme måte som RIAA går frem på. Saksøker de som piratkopierer Windows for store summer.

8151478[/snapback]

 

Jeg håper virkelig at RIAA skjønner det Microsoft skjønner, at piratkopiering faktisk i mange tilfeller ØKER salget på sikt, samt at en nedlasting ikke er det samme som en tapt fortjeneste.

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig at RIAA skjønner det Microsoft skjønner, at piratkopiering faktisk i mange tilfeller ØKER salget på sikt, samt at en nedlasting ikke er det samme som en tapt fortjeneste.

8151857[/snapback]

Det er jo selvfølgelig en helt åpenbar grunn til at jeg vil at M$ skal gå frem på samme måte som RIAA, nemlig å skremme flest mulig potensielle brukere bort fra M$ sine produkter.

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig at RIAA skjønner det Microsoft skjønner, at piratkopiering faktisk i mange tilfeller ØKER salget på sikt, samt at en nedlasting ikke er det samme som en tapt fortjeneste.

8151857[/snapback]

Det er jo selvfølgelig en helt åpenbar grunn til at jeg vil at M$ skal gå frem på samme måte som RIAA, nemlig å skremme flest mulig potensielle brukere bort fra M$ sine produkter.

8151889[/snapback]

Og det er nok også grunnen til at det ikke kommer til å skje, dvs helt til det kommer inn en blåruss og leker sjef med kalkisen sin, da går det fort nedover... Det ville ikke vært første gangen, synes det er forfriskende å se at noen tenker litt lengre og MS tjener vel uansett penger som gress.

Lenke til kommentar

Glem ikke at de har startet med en liten nag da i det siste (på xp hvertfall med genuin).

Min personlig beste erfaring med software er også å gi ut 99% fullt funksjonellt software gratis (demo) men med en bitte liten nag som sier fra annenhver uke sånn ca. Det er nok til å ikke gjøre folk fly forbanna, + at software er fullt brukenes, der man setter godviljen til og minner på en gang i blandt at det hadde vært hyggelig om man støttet utviklerene.

 

Ser ut som M$ tenker i de baner.

Men hvilken strategi man bruker på slikt finnes det ingen enkel fasit på. Dette har veldig mye med hvilke type brukere man søker. Hvordan konkurransen er i markedet, og ikke minst hvor store markedsdeler man allerede har eller ønsker på sikt å få. Slett ikke alle programmer går ut så bredt som et OS gjør, eller photoshop for den del der det hele er en del av å bygge opp et merkenavn inn mot en serie av produkter.

 

Jeg mener bestem at piratkopiering ikke gagner alle som mange påstår.

Men for noen er det åpenbart et godt verktøy.

Lenke til kommentar

OLD NEWS

 

Bill Gates sa dette om WinXP i Kina for flere år siden.

Argumentet da var "sooner or later we will find a way to protect our software - when everyone who has gotten a black-market version is completely reliant on it".

 

Hvilket for meg er et utrolig godt argument :)

 

 

 

 

Mener å huske Kina bannlyste MS produkter en periode på grunn av utsagnet eller noe sånt.

Lenke til kommentar
En annen ting M$ bør gjøre for å skade pirater er å lansere skikkelig stygge virus som angriper maskinen hardt. Gjerne slike virus som fører til store tap av data samt skader på maskinvaren. Slik at pirater skal skjønne at piratkopiering ikke lønner seg. Disse virusene skal kun virke på piratversjonene, de som skaffer seg lisenser gjennom lovlige kanaler skal bli skånet.

8151667[/snapback]

 

Ja, hvorfor ikke antenne huset til piratene ved å få hardwaren til å gå bananas også, så de mister alle sine eindeler, det vil nok lære de...

 

AtW

8151732[/snapback]

 

Jeg har brannsikker maling :p

Lenke til kommentar
En annen ting M$ bør gjøre for å skade pirater er å lansere skikkelig stygge virus som angriper maskinen hardt. Gjerne slike virus som fører til store tap av data samt skader på maskinvaren. Slik at pirater skal skjønne at piratkopiering ikke lønner seg. Disse virusene skal kun virke på piratversjonene, de som skaffer seg lisenser gjennom lovlige kanaler skal bli skånet.

8151667[/snapback]

Det tar jo litt ressurser å finne alle disse piratene... og det vil kun virke i 1 mdn elns. Man finner jo alltid måter å undgå det på

Lenke til kommentar
Det tar jo litt ressurser å finne alle disse piratene... og det vil kun virke i 1 mdn elns. Man finner jo alltid måter å undgå det på

8152856[/snapback]

RIAA gjør jo dette. Regner ikke med at de bryr seg om hvor mye piratjakten koster, bare de får tatt piratene skikkelig. Jeg håper at M$ begynner med det samme.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke man helt kan sammenligne RIAA og MS... Musikkbransjen får inn hovedinntektene sine fra privatpersoner, mens Microsoft også tjener grovt på bedriftsmarkede. Så økt piratkopiering blandt private vil potensielt øke inntjeningene fra bedrifter. Så denne strategien er nok best for de som leverer dyre løsninger til bedrifter.

Lenke til kommentar

Det er ikke MS som taper på at folk piratkopierer programmene deres.

 

De som taper er de som piratkopierer og de som bruker alternativene til MS sine produkter.

 

Derfor vil nok aldri MS starte noen heksejakt på de som piratkopierer. Det de imidlertid er i ferd med å gjøre er å gjøre det vanskeligere og vanskeligere å kopiere Windows, slik at én dag, når alle piratene er "avhengige" av MS sine produkter, fordi å bytte vil innbære "alt for store kostnader" i dag, må man rett og slett bare fram med lommeboka og betale de de vil ha.

 

Hva er det man sier? Skyt dere selv i foten...

shootft.jpg

Lenke til kommentar
Det tar jo litt ressurser å finne alle disse piratene... og det vil kun virke i 1 mdn elns. Man finner jo alltid måter å undgå det på

8152856[/snapback]

RIAA gjør jo dette. Regner ikke med at de bryr seg om hvor mye piratjakten koster, bare de får tatt piratene skikkelig. Jeg håper at M$ begynner med det samme.

8153421[/snapback]

 

Ja for RIAA har jo tapt så grusomt mye penger...

Brorparten av hva de PÅSTÅR er tapt inntekt i musikk-salg som følger av pirat virksomhet, er i virkeligheten penger folk har brukt på andre ting. DVD'er, TV, Console, PC, Spill etc.

 

Men litt tilbake on topic -> Er helt enig med strategien som MS kjører. Jeg selv startet ut med en piratkopiert XP for et par måneder til finansen tillot å kjøpe :) Tipper det samme vil skje med Vista, er jo så svindyrt!

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...