Gå til innhold

Bærbar med ok specs. til maks 10K


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lenge gått og tenkt på å kjøpe meg pc, nå skal jeg endelig gjøre det. Jeg har den siste tiden funnet ut at jeg ikke trenger et kjempebra grafikk-kort, da jeg nesten uten unntak kun spiller FM.

 

Maskinen er tenkt til å brukes til skolearbeid (MATLAB, noe programmering, kjemitegneprogram mm.), surfing (nedlasting osv), samt noe spilling (men jeg klarer meg med eldre spill og FM07, har ikke tid til annet ;-) ).

 

Det hadde vært greit med et ok batteri og en pc som ikke er alt for stor (maks 15"). Etter litt titting har jeg kommet frem til HP Pavilion dv2130 fra MPX. Noen som har noen innspill eller advarsler før jeg går til innkjøp av denne? Vil skjermkortet holde mitt forbruk og får jeg her mye for pengene?

 

 

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...781&plid=71781#

 

ps.

Jeg vurderer å oppgradere minnet ved å kjøpe en ny rambrikke, men har hørt rykter om at denne pcen inneholder to 512mb-brikker, slik at jeg må kjøpe to 1gb brikker.. Noen som vet om et alternativ i denne prisklassen hvor pcen har 2gb ram?

Endret av frivilje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener på at HP er en av de merkene som gir mest for pengene.

Har selv HP og har ikke noe å utsette på maskinen.

 

Tror nok denne maskinen holder i massevis for dine behov. og tviler på at du trenger 2GB. Det er riktig at denne pcen inneholder 2x512 brikker. så om du vil oppgradere til 2GB så må du kjøpe 2x1GB brikker.

 

Min HP har 1GB og jeg har ikke problemer med noe jeg har installert enda.

 

kan nevne medival 2, CS source, World of Warcraft, Neverwinternigths2.

har riktignok et bedre skjermkort=) men minne holder jo også.

Lenke til kommentar
Jeg mener på at HP er en av de merkene som gir mest for pengene.

Har selv HP og har ikke noe å utsette på maskinen.

 

Tror nok denne maskinen holder i massevis for dine behov. og tviler på at du trenger 2GB. Det er riktig at denne pcen inneholder 2x512 brikker. så om du vil oppgradere til 2GB så må du kjøpe 2x1GB brikker.

 

Min HP har 1GB og jeg har ikke problemer med noe jeg har installert enda.

 

kan nevne medival 2, CS source, World of Warcraft, Neverwinternigths2.

har riktignok et bedre skjermkort=) men minne holder jo også.

8138500[/snapback]

 

 

det her jeg skriver nå kan være litt off-topic men det er også relevant i henhold til tråden. hadde jeg vært deg og skulle ha en ny laptop så hadde jeg prioritert 2gb*2 i den evt. hpen din.. med tanke på spill(ja jeg vet at du sier at du ikke har hatt problemer med noen spill enda) men med tanke på OS. Jeg tenker du kommer til og driste deg til og kjøpe vista og dermed trenger du godt med RAM (eller en flashdisk\usb-pinne på 4gb) for og kjøre det skikkelig.. så pga spill og evt vista så ville jeg slå på stortromma med 4gb ram pluz vista..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...