Gå til innhold

Mer OneCare-trøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er noen ganger forferdelig skremmende, hva dette selskapet presterer å få til. Microsoft har blitt for store. De har mistet kontrollen.

8126626[/snapback]

 

Ja, det er underlig, MS kan få til bra ting, men samtidig gjør de oppsiktsvekkende tabber, og leverer endel dårlige produkter. Det har vært mye problemer med programmer fra MS som ødelegger data nå, og en maskin er for databehandling (EDB osv :)) Det er virkelig noe av det verste et prgram kan gjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vista har som alle andre operativsystemer litt barnesykdomer. Sånne ting blir forst fikset.

8126690[/snapback]

 

At sånne ting blir "fort fikset" hjelper ikke brukere som har fått ødelagt data. Å få ødelagt data er kritisk og en enorm feil i et program. MS har gjort det samme før med bilder i VIsta, med mediaplayer på musikk i XP (når det var godt og modent). Og nå med One Care.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vista har som alle andre operativsystemer litt barnesykdomer. Sånne ting blir forst fikset.

8126690[/snapback]

Hehe... "pyttsann, noen hundretusner mistet all eposten sin, jaja det var bare under en prosent av kundemassen så det er vel ikke så viktig, vi har jo nesten monopol så de forlater nok ikke oss så enkelt." :p

 

Har du hørt om NOEN operativsystemer som har hatt så kritiske feil som at det sletter en av de viktigste filene som folk har?

 

Med tidenes lengste betatesting-periode på hele 1,5 år så bør de ha klart å luke ut såpass alvorlige feil.

Lenke til kommentar

Er jo dumt og mildt sagt pinelig for Microsoft.

Men folk som ikke har backup av .pst fila si burde henges opp på torget til allmenn beskuelse. Man har ikke viktige ting på en datamaskin uten skikkelig backup, så enkelt er det.

 

Yesterday,

All those backups seemed a waste of pay

Now my database has gone away

Oh I believe in yesterday

 

Suddenly,

There's not half the files there used to be

And there's a deadline

hanging over me

The system crashed so suddenly.

 

I pushed something wrong

What it was I could not say

Now my data's gone

and I long for yesterday-ay-ay-ay.

 

Yesterday,

The need for back-ups seemed so far away.

Thought all my data was here to stay,

Now I believe in yesterday.

Endret av Amriden
Lenke til kommentar
Vista har som alle andre operativsystemer litt barnesykdomer. Sånne ting blir forst fikset.

8126690[/snapback]

Hehe... "pyttsann, noen hundretusner mistet all eposten sin, jaja det var bare under en prosent av kundemassen så det er vel ikke så viktig, vi har jo nesten monopol så de forlater nok ikke oss så enkelt." :p

 

Har du hørt om NOEN operativsystemer som har hatt så kritiske feil som at det sletter en av de viktigste filene som folk har?

 

Med tidenes lengste betatesting-periode på hele 1,5 år så bør de ha klart å luke ut såpass alvorlige feil.

8126727[/snapback]

 

Jeg hadde Linux Mandrake for noen år siden og da jeg overførste filer fra Fat32 til en ntfs partisjon forsvant dem. Pytt pytt Det var jo bare hundre gig.

 

Det samme til deg Havarn.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Jeg hadde Linux Mandrake for noen år siden og da jeg overførste filer fra Fat32 til en ntfs partisjon forsvant dem.  Pytt pytt Det var jo bare hundre gig.

 

Det samme til deg Havarn.

8126881[/snapback]

Du hadde altså mandrake linux for "noen år siden" og overførte filer fra en partisjon med microsofts filsystem fat32 til microsofts andre filsystem ntfs og mistet disse, så skylder du på mandrake?! :rofl:

 

1. både fat32 og ntfs er microsoft filsystemer med lukkede spesifikasjoner.

 

2. Det har ennå ikke kommet en final release av en ntfs driver til linux. Den første driveren som har skrivestøtte og noen gang har blitt regnet som brukbar, ble først oppgradert til å ha en stabil status fra utviklernes side i november 2006. Men er ennå bare en beta-driver.

 

Altså hvis du har fått til å skrive filer til et ntfs system for noen år siden med å bruke linux, så har du vært 1 dum nok til å bruke en pre-alphaversjon av en reverse-enginered driver med skrivestøtte og 2. veldig god samtidig. Men, vent... du fikk det jo ikke til. :tease:

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

HavarN: I tillegg må Limbeck ha visst at han drev med risikabel filbehandling og burde vært heeelt sikker på å ha backup før han startet med triksingen. Folk som bruker One Care lar det surre i bakgrunnen uten å tenke over hva som skjer og plutselig bare forsvinner eposten i løse lufta. De er jo ikke akkurat noe man tenker over kan skje.

Lenke til kommentar
Jeg hadde Linux Mandrake for noen år siden og da jeg overførste filer fra Fat32 til en ntfs partisjon forsvant dem.  Pytt pytt Det var jo bare hundre gig.

 

Det samme til deg Havarn.

8126881[/snapback]

Dit problem, ntfs-skrivestøtten i Linux har vært deaktivert pga. ustabilitet, kun i det siste året når ma har flyttet det ut i en FUSE-modul, har full ntfs-støtte vært i praksis mulig, og sikkert.

 

Dersom du, til tross for alle advarsler, har aktivert denne skrivestøtten for noen år tilbake, og ødelagt data, er det ingen adnre sin feil enn deg. ;)

Lenke til kommentar
Jeg hadde Linux Mandrake for noen år siden og da jeg overførste filer fra Fat32 til en ntfs partisjon forsvant dem.  Pytt pytt Det var jo bare hundre gig.

 

Det samme til deg Havarn.

8126881[/snapback]

Du hadde altså mandrake linux for "noen år siden" og overførte filer fra en partisjon med microsofts filsystem fat32 til microsofts andre filsystem ntfs og mistet disse, så skylder du på mandrake?! :rofl:

 

1. både fat32 og ntfs er microsoft filsystemer med lukkede spesifikasjoner.

 

2. Det har ennå ikke kommet en final release av en ntfs driver til linux. Den første driveren som har skrivestøtte og noen gang har blitt regnet som brukbar, ble først oppgradert til å ha en stabil status fra utviklernes side i november 2006. Men er ennå bare en beta-driver.

 

Altså hvis du har fått til å skrive filer til et ntfs system for noen år siden med å bruke linux, så har du vært 1 dum nok til å bruke en pre-alphaversjon av en reverse-enginered driver med skrivestøtte og 2. veldig god samtidig. Men, vent... du fikk det jo ikke til. :tease:

8126911[/snapback]

 

I Mandrake kom begge partisjonene opp i en filbehandler. Jeg overførte filer mellom disse. Hadde ikke backup av de nei. Det er veldig lett å legge skylden på alle andre en Linux er det ikke? Linux er jo perfekt for alle. Alle problemene med Linux er alle andres feil. Hvis det var uferdige drivere så burde jeg ha fått beskjed om dette og ihvertfall ikke hatt dem med i en standar instalasjon.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg hadde Linux Mandrake for noen år siden og da jeg overførste filer fra Fat32 til en ntfs partisjon forsvant dem.  Pytt pytt Det var jo bare hundre gig.

 

Det samme til deg Havarn.

8126881[/snapback]

Du hadde altså mandrake linux for "noen år siden" og overførte filer fra en partisjon med microsofts filsystem fat32 til microsofts andre filsystem ntfs og mistet disse, så skylder du på mandrake?! :rofl:

 

1. både fat32 og ntfs er microsoft filsystemer med lukkede spesifikasjoner.

 

2. Det har ennå ikke kommet en final release av en ntfs driver til linux. Den første driveren som har skrivestøtte og noen gang har blitt regnet som brukbar, ble først oppgradert til å ha en stabil status fra utviklernes side i november 2006. Men er ennå bare en beta-driver.

 

Altså hvis du har fått til å skrive filer til et ntfs system for noen år siden med å bruke linux, så har du vært 1 dum nok til å bruke en pre-alphaversjon av en reverse-enginered driver med skrivestøtte og 2. veldig god samtidig. Men, vent... du fikk det jo ikke til. :tease:

8126911[/snapback]

I Mandrake kom begge partisjonene opp i en filbehandler. Jeg overførte filer mellom disse. Hadde ikke backup av de nei. Det er veldig lett å legge skylden på alle andre en Linux er det ikke? Linux er jo perfekt for alle. Alle problemene med Linux er alle andres feil. Hvis det var uferdige drivere så burde jeg ha fått beskjed om dette og ihvertfall ikke hatt dem med i en standar instalasjon.

8127019[/snapback]

Altså, akkurat dette var nok dessverre å måtte fortelle deg det, din egen feil og ikke linux sin. Jeg tror deg ikke hvis du sier at mandrake hadde skrivestøtte for ntfs medfølgende som standard.

 

Les hva simen1 skrev over.

Lenke til kommentar
Dette har da absolutt ingenting med vista å gjøre? Er Windows Live Care som har en feil.

8126802[/snapback]

 

Indeed. Dette har ingenting med Vista å gjøre. Live OneCare antivirus er tilgjengelig på Windows XP også, og er ikke en del av Vista (det gjelder kun Windows Defender, ikke Live OneCare antivirus).

Lenke til kommentar
Hva skal til for at du eller Simen skal inrømme svakheter i Linux da?

8127081[/snapback]

"Innrømme" høres jo ut som jeg har gjort en forbrytelse. :ermm:

 

For min del skal det ikke så mye til for å se svakheter med linux, men jeg er en løsningsorientert person så jeg ser ofte løsninger også ;) Jeg heller selvfølgelig til de beste løsningene med åpen kildekode, åpne standarder, intet kjøpepress, reklamefrihet og andre fordeler.

 

Det jeg reagerer på i saken med OneCare er at en alvorlig feil får ramme hvem som helst som lyn fra klar himmel. At microsoft har svært mange brukere som er naive med hensyn til backup gjør ikke saken bedre.

 

Hva skal til for at du ser svakheter med Microsoft og OneCare?

Lenke til kommentar
Hva skal til for at du eller Simen skal inrømme svakheter i Linux da?

8127081[/snapback]

At du må finne noen som faktisk eksisterer.

 

Prøv. Jeg utfordrer deg. :cool:

8127118[/snapback]

 

Vel. Denne situasjonen med Mandrake. Dårlig brukervennlighet. Svak hardware støtte. Påstår at hardware fungerer når det ikke gjør det. Ingen søkemulighet for drivere.

 

Posetive ting med Linux: Gratis. Bedre brukervennlighet enn før. Få virus og spyware. Ganske stabilt om man har god peiling på å bruke det. En utfordrer til Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...