Gå til innhold

Test: Ring gratis i familien din


Anbefalte innlegg

joda, stemmer det avola. Men dette gjelder f.eks. også Netcom sin tjeneste. Jeg aner ikke hva det rimeligste abbonementet til Netcom heter for tiden, ei heller prisene. Det kan godt være Telenor har bedre abbonement - det vet jeg altså ingenting om. Men poenget er: Artikkelen kan ikke konkludere med at telenor er billigst uten å ta med abbonementsbetraktninger i kalkylen.

8123673[/snapback]

 

Var vel best? ikke billigst? Frifam er mer fleksibel kan man si:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var vel best? ikke billigst? Frifam er mer fleksibel kan man si:P

8124398[/snapback]

Hmm, ja, jo, tja. Kommer kanskje litt an på hva man legger i "best i test". Det jeg egentlig reagerer på er altså at amobil kårer Telenor FriFamilie som det beste produktet når det kommer til å ringe gratis innad i familien. Og da trodde jeg at utrykkene "best i test" sammen med "ring gratis i familien" betydde at man med telenor ville spare mest penger. Hvilket neppe er tilfelle - iallefall ser det ikke ut som at amobil har prøvd å regne på det.

 

Hvis det derimot er fleksibiliteten/kvaliteten på produktet FriFamilie amobil henviser til, så endrer saken seg en god del.

Lenke til kommentar

Poenget med denne testen var vel å vise at det er flere leverandører som gir familieabonnement, ikke bare telenor og netcom som skryter uhemmet av det.

Priser blir umulig å sammenligne, siden du må velge de abonnementene som er best for deg selv bortsett fra Chess der du må presses inn i ett spesiellt abonnement.

Finn prisen på alle abonnementene dere trenger i hver familie hos hver leverandør, så få abonnement fra den leverandøren som blir billigst i sum. Husk å ikke ta med telefonsamtaler og meldinger til de som skal være i familien i utregningen.

 

Det er også litt rart at NetCom skryter av å være de eneste med gratis sms, mens telenor har både gratis sms og mms.

 

Djuice allstar til telenor koster 29,- i måneden. Ringepriser for 69 øre minuttet, uansett hvem du ringer til. SMS til 39 øre med 20 gratis hver måned, MMS til kr. 1,99

Etter hva jeg kan se av NetCom sine abonnement er det ingen som kommer i nærheten av bedre priser. Eneste er smart talk, men der er sms for dyrt.

Tele2 har bare champion som er billig, men hvis du ringer for under 99,- i måneden må du allikevel betale 99,- og sms er 10 øre dyrere pr. stk. mens mms er 10 øre billigere enn hos telenor.

Hos ventelo må du opp i månedspris på 99,- for å få like lave ringepriser som telenor. 139,- for å få like billige sms, men da vil du få lavere ringepriser.

Chess blir rett og slett for dyre. Hadde Chess før, men gikk over til telenor, og prisen falt med ca. 800,- i måneden. Billige å ringe med chess, men datasending og sms er svinedyrt (ikke vondt ment for alle grisene)

Lenke til kommentar
Poenget er at det er meningsløst å kalle det en test og å kåre "best i test" når de ikke har testet en eneste ting. De bare lister opp vilkårene til de ulike og kårer en vinner ut fra det. Det er latterlig journalistikk men sikkert billig.

8125935[/snapback]

Hva skulle de ha testet da? Prøvd å ringe med mobilnettet eller kanskje sett om det kom gratis på fakturaen?

Lenke til kommentar
Hva skulle de ha testet da? Prøvd å ringe med mobilnettet eller kanskje sett om det kom gratis på fakturaen?

8126691[/snapback]

Og vi gjentar: det er meningsløst å kalle det en test og kåre "best i test" når det bare er en opplisting av enkle betingelser. Hvem som helst kunne gjort det på tre minutter.

Lenke til kommentar

Hei, kjapt spørsmål - jeg og samboeren min vurderer FriFamilie, og knytte det opp mot min jobbtelefon (ønskeer å ha et separat jobb og privatnummer). men kan jeg da ha min privat-telefon (stort sett) viderekoblet til bedriftsnummeret? Så kan jeg stort sett klare meg med å gå rundt med en telefon på jobben.....

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fornøyd med testen jeg heller, men jeg kan til nød godta at det er en god test. Dvs. for de som skal ha en egen telefon i lomma, kun myntet på familiebruk. Men hvor mange er det som gidder å dra med seg to mobiler for å få en som er best til familieringing og en som er best til annen bruk?

 

Snekker`n: Dag 1 i hvilken tidsregning?

Lenke til kommentar
Du behøver ikke felles faktura på Telenors FriFamile...

 

for de som måtte ønske å få fakturaen til de forskjellige brukerne..

8136716[/snapback]

 

Hva mener du med det? Gjelder dette alle de ulike brukerne eller at man kunne ha Control på separat regning?

 

Og hvilken bakgrunn har du for å kunne si dette?

Lenke til kommentar
Hei, kjapt spørsmål - jeg og samboeren min vurderer FriFamilie, og knytte det opp mot min jobbtelefon (ønskeer å ha et separat jobb og privatnummer). men kan jeg da ha min privat-telefon (stort sett) viderekoblet til bedriftsnummeret? Så kan jeg stort sett klare meg med å gå rundt med en telefon på jobben.....

8146141[/snapback]

Er ikke noe problem å viderekoble din private telefon opp mot jobbnummer. Men jeg antar du må betale for alle viderekoblinger, selv om nummeret som viderekobles til er internt i familien. Beste måten å finne ut av dette, er å ringe/sende mail til telenor vil jeg tro...
Lenke til kommentar

Har Telenor Frifamilie i vår familie. Jeg var på leting etter nytt abonnement etter Chess presset oss over på Netcomdekning. Av prinsipp ville jeg ikke ha hos dem da.

 

Jeg gjorde en rimelig grundig vurdering av de som fantes av abonnement og fant ut at Telenor kom best ut på pris. En annen fordel er at Telenor har best dekning og de har faktisk veldig bra kundeservice i forhold til en del andre operatører.

 

Kan legge til at jeg har djuice allstar, som har veldig lave priser.

Lenke til kommentar
Prosent messig har NetCom og Telenor lik dekning i Norge men på forkjellinge steder (begge nar noe med 98% om jeg ikke husker feil)

 

Dette "rykte" henger igjen fra når NetCom var en liten bedrift, blir ikke kvitt det heller  :!:

8149959[/snapback]

 

Hehe, nei, blir nok ikke kvitt det med det første.

Dette pga at mange opplever at Netcom har dårligere dekning. Faktisk, er det så ille, at jeg kan gå rundt i bygget her på jobben, midt i Oslo - og miste dekningen når jeg bruker netcom. Med telenor fungerer det fint.

Drar jeg østover, mot hytta i nærheten av Sverige, blir Netcom borte ofte. Mens Telenor gjør en mye bedre jobb.

 

Har faktisk ikke vært borti noe sted hvor jeg har fått bedre Netcom-dekning enn Telenor (ihvertfall ingen større forskjell. Er klar over at det finnes bedre Netcom-dekning visse steder, men ikke der hvor jeg er :) )

Lenke til kommentar
Du behøver ikke felles faktura på Telenors FriFamile...

 

for de som måtte ønske å få fakturaen til de forskjellige brukerne..

8136716[/snapback]

 

Hva mener du med det? Gjelder dette alle de ulike brukerne eller at man kunne ha Control på separat regning?

 

Og hvilken bakgrunn har du for å kunne si dette?

8147581[/snapback]

 

 

bakgrunn: kjenner mange som har fri familie... faren får sin regning, sønnen sin, mora sin, dattara si.. osv... ikke felles faktura.. om de har blitt strengere på det nå i det seinere vet jeg ikke....

Lenke til kommentar
Du behøver ikke felles faktura på Telenors FriFamile...

 

for de som måtte ønske å få fakturaen til de forskjellige brukerne..

8136716[/snapback]

 

Hva mener du med det? Gjelder dette alle de ulike brukerne eller at man kunne ha Control på separat regning?

 

Og hvilken bakgrunn har du for å kunne si dette?

8147581[/snapback]

 

 

bakgrunn: kjenner mange som har fri familie... faren får sin regning, sønnen sin, mora sin, dattara si.. osv... ikke felles faktura.. om de har blitt strengere på det nå i det seinere vet jeg ikke....

8150754[/snapback]

 

 

dessuten er det jo ikke faktura på kontantkortene :whistle: hehe

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...