Gå til innhold

Ny pc hos Lidl, bra tilbud?


Anbefalte innlegg

Lidl har nok en gang en Targa pc....er ikke helt oppdatert på hva som er bra for tiden så lurer på om noen har synspunkter:

 

Lidl pc

8112962[/snapback]

 

Pc'en er ikke så gæli den,ikke noe såkalt "gamer"-PC men en grei stue-PC som er grei til det meste som musikk,film og spill(ikke for entusiaster da).

 

Prisen er rimelig den,men du finner sikkert bedre om du leter

Det er vertfall ikke dyrt da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det var det du mente. Hvorfor sier du at det er et fåtall som klarer det da? Eller var det ikke det du mente?

 

 

 

Et poeng jeg har følt lenge at mange forumbrukere her går glipp av, er det faktumet at "folk flest" IKKE har kompetansen eller lysten til å bygge sin egen maskin. Jeg jobber som servicetekniker, og jeg _vet_ hvor mange som har problemer med bare å bruke maskinen.

 

I en tidsalder der "alle må" ha datamaskiner, er disse lidl/prix-maskinene ett utmerket valg.

 

Sånn mange fremstiller det her også, ser jeg at så lenge man ikke bare selger datamaskiner, er det uaktuelt å handle maskiner der.

 

Prix selger ost, elkjøp mikrobølgeovner og strykejern. Jeg ser IKKE forskjellen...

 

ComputerCity og Datakjeden er blant de få man kan handle hos, da?

Lenke til kommentar

Det at Elkjøp selger mikrobølgovner og strykjern er bedre det også, og det passer sammen med å selge Datamaskiner, men du verden. Prix passer aldri til å selge datamaskiner. Har aldri sett noen gått ut med en PC fra hverken Prix, Mega eller noen andre matbutikker enda.

Lenke til kommentar

Om man handler en PC i en dagligvarebutikk eller en elektronikkbutikk er ofte knekkende likegyldig, ettersom ingen av de to har kompetanse å snakke om i butikken, og begge baserer seg på å sende en eventuell defekt PC inn til et serviceverksted.

 

Dette er selvfølgelig litt generalisert, og det finnes unntak, men det stemmer stort sett.

Lenke til kommentar

Kan dere slotte og krangle om datakjøp på El-kjøp/LIDL/Prix?

Og holde dere ON topic for en gangs skyld?

Synest ikkje at den pcen er eit dårleg kjøp, go for it... Men spør deg litt fram der inne om hva som skjer visst det eventuelt skulle gå galt.

Da har du vertfall litt meir peiling på hva som skjer når det går gale.

Eit råd fra ein som HATER off topic krangler i slike tråder..... Voks opp?

Lenke til kommentar

det e diskusjon btw....men uanz...eg personlig anbefaler deg å mekke selv pc hvis du skal kjøpe pc....jeg har både kjøpt komplett pc og satt sammen en selv....myyyyyyye kjekkere å sette sammen en pc ...dessuten får du mye bedre kompomenter hvis du kjøper deler selv og setter de sammen selv...

Endret av mesha
Lenke til kommentar

Ikke det at jeg heter øyvind, men en kommentar til den som mente dette var en Offtopic-diskusjon (ALLA737):

 

De tingene jeg har nevnt er absolutt relevante, sett ut i fra ComputerCity/prix/komplett/lidl/Whatever:

 

INGEN har klart å komme med et bedre tilbud, så trådstarter har klart fått svar på det han spurte om i 1. post, IMHO.

 

Jeg skal også la være å kommentere både gramatiske og Off-topicrelaterte ting i alla737s post.

Lenke til kommentar

Har faktisk testet Lidl sin kundeservice på targa produkter. Kjøpte en ekstern harddisk med NAS funksjon der for 1700 kr. (400gb) Denne tok kvelden etter noen uker. Kontaktet da lidl sin kundeservice som tydeligvis var i tyskland og fikk rma nummer. Sendte så harddisken til Infocare. Etter en drøy uke ringte jeg dem og da hadde de sendt den videre til Tyskland. Etter drøyt en uke til ble den levert på døren.

 

Helt ok det egentlig helt til i gå da det plutselig lå en regning på 500 kr fra Tollpost trolig på frakt fra Tyskland. Har jo null planer om å betale dette men inntrykket ble jo trukket litt ned da...

Lenke til kommentar
Kan dere slotte og krangle om datakjøp på El-kjøp/LIDL/Prix?

Og holde dere ON topic for en gangs skyld?

Synest ikkje at den pcen er eit dårleg kjøp, go for it... Men spør deg litt fram der inne om hva som skjer visst det eventuelt skulle gå galt.

Da har du vertfall litt meir peiling på hva som skjer når det går gale.

Eit råd fra ein som HATER off topic krangler i slike tråder..... Voks opp?

8117904[/snapback]

 

 

 

Enig der, Øyvind !

 

Edit: Svarte på feil post

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Osse-mon og samtlige her: dette er ikke en dårlig PC. Uansett om du kjøper den på Lidl eller ei, har man har samme forbrukerrettigheter som hos alle andre. Kompetansen hos Lidl sine ansatte kan ingen si noe på. Er veldig mange her på forumet som jobber i dagligvarehandel så jeg syntes man ikke bør ta alle under èn kam.

 

At dagligvarehandeler selger PCer er veldig nytt i Norge men eller i verden er dette helt vanlig. Hypermarket er et konsept kun Obs! (som selger/solgte Medion, Cybercom) og SmartClub (som selger Appleprodukter) har fått til i Norge. Ellers i verden er dette veldig vanlig (Wal-Mart osv.)

 

Det er både fordeler og ulemper med å bygge selv og kjøpe komplett. Fordelene er selvfølgelig at man kan selv velge komponenter og få skreddersydd et system men ulempene er at i mange tilfelder mangler det kompetanse på området, lett å velge komponenter som ikke passer med hverandre og som gjør systemet ustabilt samt tidsaspektet med å gjøre dette selv og frakt på komponentene. Fordelene med å kjøpe komplett er at du har et system som skal fungere 100% og at du får med tastatur/mus, oftest får du med OS og tilleggsprogrammer og at den er klar der og da. Ulempene er at man får ikke velge kompoenter selv, kan ofte være et dyrere alternativ og at kvaliteten kan variere.

 

Som Osse-mon sier: ikke ta for gitt at "alle" har kompetanse å bygge selv.

 

 

Er det noen her som har kommet egentlig med et reèlt alternativ med samme spesifikasjoner? Syntes det er mye snakk om at Lidl sin PC er et dårlig kjøp men ingen har egentlig dokumentert påstanden sin. Oppforderer de som sier at kjøpet er dårlig om å lage en handlekurv hos prisguide.no som er et reèlt alternativ og ikke glem at frakten kommer i tillegg.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

syns det der faktisk var et aldri så lite kupp for "mannen i gata" ;)

absolutt ikke noe å kimse av.. og så vidt jeg vet er x1700 et oem produkt (?) som det ikke ligger så mye informasjon om på nettet, så hvorfor er det så mange som disser et produkt som det vites så lite om? men av det jeg har funnet, kan det se ut som et brukandes skjermkort med passiv kjøling (LES: de skriver faktisk første LYDLØSE skjermkort med passiv kjøling... ikke første kort med passiv kjøling... et kort er jo ikke akkurat lydløst selv om det er passivt kjølt ;) så kanskje de har noe virkelig nytt der? hehe)

 

så ja, jeg mener det er et godt tilbud!

Lenke til kommentar
Lidl har nok en gang en Targa pc....er ikke helt oppdatert på hva som er bra for tiden så lurer på om noen har synspunkter:

 

Lidl pc

8112962[/snapback]

 

Pc'en er ikke så gæli den,ikke noe såkalt "gamer"-PC men en grei stue-PC som er grei til det meste som musikk,film og spill(ikke for entusiaster da).

 

Prisen er rimelig den,men du finner sikkert bedre om du leter

Det er vertfall ikke dyrt da

8116703[/snapback]

Jeg synes PC'en så helt knall ut, jeg! Jeg kunne nesten vurdert den selv, men vil ha et sinnsykt rått skjermkort når jeg kjøper meg ny PC nå. Dessuten har jeg lang erfaring med bygging av maskiner/feilsøking etc, så jeg trenger ikke support-apparatet til en ferdigprodusent, ei heller gjenopprettings-CD'er og andre hjelpeverktøy en slik produsent stiller opp med. Men så er da heller ikke jeg en gjennomsnittlig databruker. Jeg ville ikke ha noe som helst problem med å anbefale denne til en venn. Og det er den varmeste anbefaling jeg kan gi.

 

Som tidligere nevnt i tråden, det spiller liten rolle hvor du kjøper maskinen, de færreste gir deg hjelp på stedet uansett. Det enkleste er faktisk dersom man får lov til å ha direkte kommunikasjon med serviceverkstedet selv, f.eks. at de henter og leverer. Jeg har jobbet i databutikk og solgt f.eks. mange skjermer med "på stedet"-service. Det underlige er at folk ofte ble provosert og irritert dersom vi foreslo at serviceverkstedet bare skulle bytte skjermen hjemme hos dem. Flere insisterte på at de hadde rett til å levere den inn hos oss, og ha kommunikasjon med oss om sitt defekte produkt, "det er HER jeg har kjøpt den!" Det er det jo forsåvidt riktig at de har, men jeg personlig ser ikke vitsen. Jeg vil mye heller kommunisere om hva som er feil med apparatet direkte til proffene på verkstedet, fremfor å måtte gå gjennom en ukyndig butikk-ekspeditør som ikke nødvendigvis formidler feilbeskrivelsen riktig videre.

 

Så for min del kunne jeg anbefalt denne maskinen, enten det er på Lidl, Elkjøp eller Computer City, men spør først hva som skjer hvis den må på service! :thumbup:

Lenke til kommentar
Veldig enig med Stromx. Jeg ville ikke kjøpt noen PC fra noen som helst butikk som har mat, sokker, genser og brus i samme butikken. Datamaskin selging hører ikke hjemme på Prix og iallefall IKKE på LIDL. Greitnok at PC`en på LIDL sikkert er bra, men jeg ville ikke kjøpt den allikevel.

Hvor maskinen selges spiller da vitterlig liten rolle (med mindre det er fra en liten og useriøs aktør, les: Whitebox). Om du vil si nei til en veldig god deal fordi maskinen selges på Lidl, og ikke f.eks. Datakjeden så er det ditt tap. Targus bruker sikkert en annerkjent servicepartner i Norge, har telefonsupport og kjøpet dekkes like mye av Forbrukerkjøpsloven som en maskin kjøpt et annet sted. Jeg vil også våge å påstå at det ved eventuelle problemer vil være lettere å f.eks. heve kjøpet i en butikk som Lidl. De har mindre kompetane på området både når det gjelder Forbrukerkjøpslov og IT. Tror de ville ha gitt seg ganske lett dersom det oppsto en del problemer. Kun min subjektive mening selvfølgelig.

 

Osse-Mon: Skjønte ikke helt den siste der du kom med. Det er da mange her på forumet (Inkludert meg) som er flinke til å bygge datamaskiner?

 

Hvis det var det du mente. Hvorfor sier du at det er et fåtall som klarer det da? Eller var det ikke det du mente?

8116591[/snapback]

Det er sikkert en god del mennesker her på forumet som ikke er flinke til å bygge og feilsøke maskiner. Dessuten henveder Lidl seg med tilbudet til en annen kundegruppe enn de som jevnlig frekventerer HW.no.

 

Jeg syntes det var en grei maskin til en grei pris. Ingenting fantastisk, men du skal lete godt etter en maskin til 8500 kr med samme spesifikasjoner fra en annen leverandør av ferdigmaskiner. Tenker da på hovedsaklig på HP, Packard Bell, Acer, Fujitsu-Siemens osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...