Gå til innhold

NGT utvider ADSL-tilbudet


Anbefalte innlegg

Hm får håpe Telenor følger opp også.

 

Men si meg er det teoretisk umulig å få mer enn 1000kbit opp til og med på ADSL2, eller er det bare teleselskapene som absolutt ikke prioriterer det ?

8104951[/snapback]

 

Fra min adsl2+ router

 

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.469 / 17.669

 

Har bare gode erfaringer med ads2+ etter et lite års bruk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm... ikkje bindingstid? :)

 

Har ADSL Classic PLUSS (utgått abonnement, er vel erstatta av ADSL Mega 4000), kan eg opp/nedgradere til eit av dei nye abonnementa, og gå ut av bindingstida?

8105066[/snapback]

Har du bindingstid kan du ikke gjøre noe. ;)

Det er det NGT er fryktelig dårlige på... de gamle beholder ofte sin gamle hastighet/pris, mens nye får noe bedre.

8105074[/snapback]

 

Det stemmer ikke i mitt tilfelle. Bindingstiden gjør at du forplikter deg til å være kunde en viss periode, ikke at du har kjøpt et produkt til en spesiell pris over så og så lang tid. I løpet av mine to bindingsperioder (for adsl og adsl2+) har både hastigheter og priser blitt endret.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som har hatt mine problemer med NGT kundestøtte i "gamle dager". Men det er blitt et litt teoretisk problem, rett og slett fordi jeg nesten aldri har behov for å kontakte dem lenger. Med unntak av noen dager med ustabil linje i forbindelse med oppgradering av programvaren på sentralen for et par uker siden har oppetiden vært nær 100%. (Bank i bordet.)

 

Og nye og lavere priser (edit: og hastigheter, som SunMaster nevner) får man automatisk til en hver tid, på linje med nye kunder. Endog med kreditering på neste faktiura om det skjer mitt i en periode. Så det er ikke snakk om lokkepriser.

 

Jeg har ADSL Mega 20000 og er storfornøyd. Nå er effektiv hastighet avhengig av avstanden til sentralen. Hos meg får jeg effektivt 13000 +/-.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært NGT kunde siden høsten 2001, og har hatt ekstremt lite problemer med dem. I begynnelsen var det riktignok et mareritt å få tak i dem på telefon når det var noe galt, men de var alltid kjappe med å teste linja og gi tilbakemelding når jeg først fikk tak i dem. Hadde også litt problemer da jeg gikk over til ADSL 2+, men det har bedret seg nå, hadde litt dødtid i går kveld, men det var første gang på lenge. Nå er de dessuten kjappe til å svare på telefon. Det eneste negative jeg kan si om NextGenTel er at de ikke alltid er like ærlige når det gjelder fakturering o.l. (oppgir for eksempel ikke at frakt til routeren kommer i tillegg, jeg benyttet meg av et kampanjetilbud, men siden de oppgraderte meg før tilbudet trådte i kraft mått jeg betale første måneden til full pris etc.) men det gjelder vel hele den råtne bransjen de driver i. (Tror ikke at Fornebumafiaen er noe bedre ihvertfall)

 

Når det gjelder førprisen på 499,- så stemmer denne, men de kjørte en kampanje i fjor sommer til 469,- (den jeg snakket om ovenfor)

 

Mulig at de kutter bindingstiden fordi Forbrukerombudet ikke liker to års binding, men litt merkelig at de fjerner den helt.

Endret av Paragrafrytteren
Lenke til kommentar
"Storebroren ADSL Mega 20000 med hastigheter på 20000/1000 kbit/s har blitt satt ned fra 499 kroner til 469 kroner."

 

Hmm...har hatt Mega 20000 helt siden det kom og har aldri betalt mere enn 469,- i måneden.  De (NGT) har heller aldri fått med seg at jeg ikke har fasttelefon og fakturerer ikke de 70,- ekstra (eller hva det nå er).

8105055[/snapback]

Hmm, dette var rart. NGT skrev i sin pressemelding at tidligere pris var 499. Post- og Teletilsynets Telepriser.no opererer med en enda høyere pris - 549 hvis jeg husker rett.

8105076[/snapback]

 

Kanskje jeg var ekstra flink å smiske da jeg ringte inn bestillingen? hehe..tviler igrunn på det, for det var etter hva jeg husker en mann jeg prata med..og telefonflørting med selgere er ikke helt min greie heller...

Lenke til kommentar

Hastighetene og sånt er jo greit med NGT, men det aller latterligste med NGT er at du selv må betale for frakt av router om den må byttes.

 

Altså - om din router går i stykker og du er helt uten skyld, så må DU betale for å få tilsendt en ny router. Dette er en router som man MÅ ha. Uten den så er hele tjenesten ubrukelig.

 

Jeg var i kontakt med brukerstøtten deres (etter lang, lang kø) og han jeg traff på konkluderte med at routeren var ødelagt, og at det skjedde av og til på de der, så han skulle sende en ny av en annen type. Jeg ble ikke opplyst om noen frakt jeg selv måtte betale. For alt de visste så kunne det vel hende jeg kunne hente den selv og slippe den frakten, men neida. Etter utallige mail står de fremdeles på sitt.

Lenke til kommentar
Jeg er en av de som har hatt mine problemer med NGT kundestøtte i "gamle dager". Men det er blitt et litt teoretisk problem, rett og slett fordi jeg nesten aldri har behov for å kontakte dem lenger. Med unntak av noen dager med ustabil linje i forbindelse med oppgradering av programvaren på sentralen for et par uker siden har oppetiden vært nær 100%. (Bank i bordet.)

 

Og nye og lavere priser (edit: og hastigheter, som SunMaster nevner) får man automatisk til en hver tid, på linje med nye kunder. Endog med kreditering på neste faktiura om det skjer mitt i en periode. Så det er ikke snakk om lokkepriser.

 

Jeg har ADSL Mega 20000 og er storfornøyd. Nå er effektiv hastighet avhengig av avstanden til sentralen. Hos meg får jeg effektivt 13000 +/-.

 

Geir :)

8105117[/snapback]

Som eg skulle sagt det sjølv, har hatt NGT i 2 1/2 år og ADSL2+ sidan våren 2006, kan ikkje klage på det dei har levert. Lågare prisar er alltid positivt, NGT er den flinkaste leverandøren til å skru ned prisane.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg var ekstra flink å smiske da jeg ringte inn bestillingen? hehe..tviler igrunn på det, for det var etter hva jeg husker en mann jeg prata med..og telefonflørting med selgere er ikke helt min greie heller...

8105182[/snapback]

Hvor i Oslo bor du? Flere nettleverandører har billigere pakker i enkelte deler av Oslo.

Lenke til kommentar
ADSL 2500      2500 / 1000 374 kr 301 kr

ADSL Mega 2500    2500 / 1000 374 kr 309 kr

 

Kan noen forklare meg hvorfor jeg skal velge ADSL Mega 2500, og ikke ADSL 2500?

8105013[/snapback]

ADSL Mega 2500 er ADSL 2+, noe ADSL 2500 ikke er. Derfor de åtte ekstra kronene. ;)

8105044[/snapback]

Hva er forskjellen for kundene? Får man en annen modell av ADSL-modemet som er lettere å oppgradere hastighet på? Er det kun prisen og teksten "Mega" og "2+" på regninga som er forskjellig? Følger det med flere tilleggsprodukter som virusfjerner, brannmur etc på mega-versjonen?

Lenke til kommentar
ADSL 2500      2500 / 1000 374 kr 301 kr

ADSL Mega 2500    2500 / 1000 374 kr 309 kr

 

Kan noen forklare meg hvorfor jeg skal velge ADSL Mega 2500, og ikke ADSL 2500?

8105013[/snapback]

ADSL Mega 2500 er ADSL 2+, noe ADSL 2500 ikke er. Derfor de åtte ekstra kronene. ;)

8105044[/snapback]

det er dessuten feil i nyhetsnotisen her på hw.no, på nettsidene til nextgentel ser ADSL 2500 slik ut: 2500 / 500 - 301 kr. Altså 8 kr mer for ADSL 2+ med dobbel opp hastighet
Lenke til kommentar

Logikk ja. Kan vel legge til at skal de virkelig få sus over P2P trafikken må del vel begynne å tilby høyere utlinjekapasitet til folk.

 

Get tilbyr inntil 3000kbps utlinje for et tillegg på 99 kroner per måned på Get Extreme produktet (26000/1500; Kr 799,- per måned) deres. Det er noe det står respekt av. Men så går jo dette over et helt annet system enn ADSL2+ gjør.

 

Regner med de andre følger opp med tilsvarende prisendringer. Dette skjer jo bestandig.

Lenke til kommentar
"Storebroren ADSL Mega 20000 med hastigheter på 20000/1000 kbit/s har blitt satt ned fra 499 kroner til 469 kroner."

 

Hmm...har hatt Mega 20000 helt siden det kom og har aldri betalt mere enn 469,- i måneden.  De (NGT) har heller aldri fått med seg at jeg ikke har fasttelefon og fakturerer ikke de 70,- ekstra (eller hva det nå er).

8105055[/snapback]

Hmm, dette var rart. NGT skrev i sin pressemelding at tidligere pris var 499. Post- og Teletilsynets Telepriser.no opererer med en enda høyere pris - 549 hvis jeg husker rett.

8105076[/snapback]

 

Kanskje jeg var ekstra flink å smiske da jeg ringte inn bestillingen? hehe..tviler igrunn på det, for det var etter hva jeg husker en mann jeg prata med..og telefonflørting med selgere er ikke helt min greie heller...

8105182[/snapback]

 

Dem hadde kampanje på den når det kom, første 10000 eller noe..

Lenke til kommentar
Hm... ikkje bindingstid? :)

 

Har ADSL Classic PLUSS (utgått abonnement, er vel erstatta av ADSL Mega 4000), kan eg opp/nedgradere til eit av dei nye abonnementa, og gå ut av bindingstida?

8105066[/snapback]

Har du bindingstid kan du ikke gjøre noe. ;)

Det er det NGT er fryktelig dårlige på... de gamle beholder ofte sin gamle hastighet/pris, mens nye får noe bedre.

8105074[/snapback]

 

Det stemmer ikke i mitt tilfelle. Bindingstiden gjør at du forplikter deg til å være kunde en viss periode, ikke at du har kjøpt et produkt til en spesiell pris over så og så lang tid. I løpet av mine to bindingsperioder (for adsl og adsl2+) har både hastigheter og priser blitt endret.

8105090[/snapback]

 

Det stemmer dessverre. NGT har senket prisene på endel av sine linjer, men fortsetter å fakturere gamle kunder på gammel pris. Jeg har ved to tilfeller ringt NGT og fått dem til å nedjustere abbonnementsprisen min.

 

Mildt sagt tvilsomt. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...