Gå til innhold

Spore utvikler misfornøyd med Wii


Anbefalte innlegg

Wii vil jo fortsatt ha mulighr til å ha god AI, bare ikke like god som 360/ps3. Man kan tippe at Wii vil kunne ha like god (om ikke bedre?) AI som de beste ps2/xbox spillene og npc'er har ikke gått i veggen i forrige generasjon.

Og Spore er nok mer avhengig av komplisert AI enn de fleste andre spill denne generasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste delen av artikkelen ble jo ikke tatt med her.

 

Hecker also took Nintendo to task for not taking games seriously enough. "It's not clear to me that Nintendo gives a s*** about games as an art form," he said. To illustrate his point, he searched for references to games as art on all three console manufacturers web sites. While he found numerous such references on both the official PlayStation 3 and Xbox 360 sites, Wii.com had none at all. He then shared quotes from executives at Sony and Microsoft talking about games as a serious artistic medium, and then a quote from a Nintendo executive saying the company only wanted to make "fun" games.

 

Lurer på hvor lenge han måtte lete for å komme opp med såpass idiotiske argumenter. Av en eller annen grunn syns jeg ikke det er skummelt at denne karen som jeg aldri har hørt om før er negativ til konsollen. Tror faktisk at det ikke vil ha noe som helst å si for fremtiden.

Lenke til kommentar

Idiotisk sier du, men jeg er faktisk enig med ham i at Nintendo ikke akkurat er de som bør nevnes i første rekke når det gjelder spill som ren kunstform. Virker som om det heller satses tungt på enklere og mindre spill. Det er jo forsåvidt greit nok - Nintendospill har jo ofte veldig høy underholdningsverdi, men jeg savner likevel en del på den kunstneriske siden.

 

Tenk bare f.eks. et nytt Zelda, med denne samme utrolig høye grafiske kunsten, pluss et originalt og orkestralt lydspor, hvor dyktige stemmeskuespillere har gitt universet et enormt løft. Det hadde vært noe det! :)

Lenke til kommentar

Så du mener det er en fin vitenskapelig metode å gå inn på hjemmesidene til diverse konsollene og søke på ordet "art"? Jeg disset argumentene hans. Greit om han skulle mene det, men tror jeg skulle slite med å finne mer tilbakestående argumenter for å styrke den påstanden. Ellers er jeg fullstendig likegyldig til hva denne personen mener om "kunst". Jeg er veldig fornøyd med grafikken og omgivelsene osv i de fleste Nintendospill. Skjønner ikke hvordan dette skulle være noe mindre "kunst" enn det de andre driver med.

Endret av Dinex
Lenke til kommentar

Vitenskapelig metode er det ikke nei, men nå er det vel heller ingen som har kalt denne mannen en vitenskapsmann heller :)

 

De grafiske uttrykkene i mange Nintendospill er fantastiske, det er det ingen tvil om, til tross for at grafikken rent teknisk er konkurrerende konsoller underlegen. Bare å ta en titt på f.eks. Zelda-spillene, eller det kommende Super Mario Galaxy det.

 

Men spill som kunstform er mer enn bare et grafisk uttrykk, selv om det selvsagt er dette folk legger merke til først. Hva med dyktige stemmeskuespillere? Hva med en solid historie fortalt gjennom disse skuespillere, samt andre virkemidler som velregisserte filmsnutter? Hva med å bygge opp skikkelige karakterer og relasjonene mellom disse på en virkelighetsnær og troverdig måte? Hva med å utvide Koji Kondos utrolig fengende melodier (mannen er et geni, ingen tvil om det!) med et stort, godt orkester?

 

Nei, jeg skjønner godt hvor denne mannen kommer fra, selv om kanskje har en litt merkelig måte å formidle meningene sine på. Men han blir da i det minste hørt, og får i hvertfall kastet lys på situasjonen og skapt en liten debatt rundt denne ;)

Lenke til kommentar

Jaja men sjekk salgstalla til Wii, sier bare litt det er ikke en drittkonsoll

Bare vent når Super Smash Bros Brawl, Super Mario Galaxy og Metriod Prime 3 kommer, da blir det andre dans på roser.

 

The Sims spillene er skikkelig teite spill, har nok med å leve i den virkelig verden, enn å sitte 70 cm fra en pcskjermen i 24/7

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

SSX Blur, Tiger Woods 07, Metal Slug Anthology, Godfather: Blackhand Edition, Heatseeker, Medal of Honor: Vanguard, TMNT, Legend of the Dragon, Mortal Kombat: Armageddon, Driver: Parallel Lines, Manhunt 2...

8105231[/snapback]

 

SSX Blur er da ingen port iallefall. Wii ekslusiv. TMNT og Godfather kommer ut på alle konsollene. Wii er lead platform på heatseeker så vidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
SSX Blur er da ingen port iallefall.

 

Hva skal man si .. SSX blur er ssx tricky med mindre moves og dårlig fungerende kontroll. Check prince of persia tegningen. Det samme med The godfather tipper jeg.

 

 

Jeg er ikke selv ikke i tvil om at vi vil få en god dose bra spill til wii, men nintendo vil nok stå for fleste av dem.

 

Det største problemet med spillene hittil og som jeg er redd vil vare er dette med at de lager spill som er morsomme omtrent et par dager.. også er du ferdig. 500kr pr. 5 timer spilling er ikke verdt det i mine øyne.

 

Nå har wii'en mitt stått å samlet støv siden 20 desember nettop pga. dette. Jeg er ikke interessert i å kaste bort 500kr på et spill som wario ware. Det kan være gæy, men varigheten er enormt liten.

Om ikke de får til noe bedre enn det, vil wii for meg være et utrolig dårlig kjøp. Det værste er at jeg snakket flere kompisser til å kjøpe wii da den kom.. Men nå er hypen totalt død her.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Utviklere viste akkurat hvilken maskinvare de kom til å måtte utvikle spill til, derfor er det patetisk at de i ettertid skal begynne å sutre å jamre fordi de er for lite oppfinnsom å ikke ser potensialet i det hele.

 

Skal de begynne slik så har de ingenting i spillutvikler bransjen å gjøre

8106753[/snapback]

Selv om man vet hvor kraftig maskinvaren er, så er man ikke pålagt å like det. Hva er patetisk med å være kritisk til valgene Nintendo gjorde i design av Wii? Og i et AI-tungt spill som Spore ser ut til å bli, hva er potensialet i Wii mener du? Sånn i forhold til PC, X360 og PS3?

 

Og så må man ikke glemme at poenget med talen hans var å fortelle deltakerene på GDC hvorfor Wii ikke var så fantastisk. Og da setter man gjerne ting litt på spissen for å få fram essensen i argumentene sine.

Lenke til kommentar
SSX Blur er da ingen port iallefall.

 

Hva skal man si .. SSX blur er ssx tricky med mindre moves og dårlig fungerende kontroll. Check prince of persia tegningen. Det samme med The godfather tipper jeg.

 

 

Jeg er ikke selv ikke i tvil om at vi vil få en god dose bra spill til wii, men nintendo vil nok stå for fleste av dem.

 

Det største problemet med spillene hittil og som jeg er redd vil vare er dette med at de lager spill som er morsomme omtrent et par dager.. også er du ferdig. 500kr pr. 5 timer spilling er ikke verdt det i mine øyne.

 

Nå har wii'en mitt stått å samlet støv siden 20 desember nettop pga. dette. Jeg er ikke interessert i å kaste bort 500kr på et spill som wario ware. Det kan være gæy, men varigheten er enormt liten.

Om ikke de får til noe bedre enn det, vil wii for meg være et utrolig dårlig kjøp.

8107174[/snapback]

 

 

 

Til sommeren så kommer Disney High Scool Musical MED mikrofon, så da har du nok grunn til å ta frem maskinen igjen...

 

Ps. Godfather ser jo nesten like dårlig ut på PS3 som på Wii, så det er ikke mye med maskinen å gjøre...

Lenke til kommentar

Et par tanker:

 

- Game Delevopers Rant er laget for at utviklere skal kunne syte og klage på en morsom måte og ikke nødvendigvis tenke på hva de "bør" si. Fint konsept.

 

- Hecker har absolutt et poeng, Wii går glipp av utrolig mye potensiale til AI, fysikk, proseduralt innhold, etc, etc. Og dette er ting som utvilsomt vil ha diger effekt på spillbarhet.

 

- Nintendo sin tanke bak Wii er ikke at disse tingene er uviktige, men at de allerede har kommet så langt i forrige generasjon at man kan gjøre mer enn det som er behagelig og funksjonelt med en vanlig kontroll. Ergo må man først forandre hvordan man interagerer med spillet og gjøre det mer naturlig før man kan utnytte det fulle potansialet av disse tingene.

 

- Personlig tror jeg begge har rett. Det er masse potensiale å utnytte med kraftigere maksinvare og dagens kontrollere, og det er viktig å prøve å bedre utnytte det man allerede har med nye kontroller.

 

- Spillsider liker å lage overskrifter som "Spore utvikler misfornøyd med Wii!", mens mer sannferdige titler hadde vært "EN Spore utvikler misfornøyd med Wii". Chris Hecker snakker ikke for hele Spore-teamet, og er ikke hovedansvarlig for spillet, så hans mening har ingenting å gjøre med en eventuell Wiiversjon av Spore.

 

- Kudos til Hecker for å si det rett ut, og til GDC for å lage et forum der utviklere kan si sånne ting rett ut.

Lenke til kommentar
Nå tar jeg ikke folk som bruker ordet "shit" veldig seriøst. Makan til patetisk utsagn.

8104493[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt. Fyren vet hva han snakker om da.

O du sære nintendo fanboy

/Flammeskjold

8104821[/snapback]

 

 

:roll:

 

ja ... fanboy er jeg jo selvfølgelig fordi jeg mener at slike tilbakestående uttalelser hører hjemme i barnehagen. Går jo ikke an å tenke som en voksen heller. Det går an å uttale seg med litt mere voksne ord vet du ;)

Lenke til kommentar

å si at wii "sucks ass" er kanskje det mest barnslige utsagnet jeg har hørt ang. en konsoll. Det er mulig at Wii ikke har hardware'en til å støtte alt det AI krimskramset som skal brukes i Spore, men en slik uttalelse er bare helt latterlig uprofesjonelt. Da får han stikke til Kyoto og fortelle om hvordan Nintendo må forbedre konsollen sin, slik at den ikke "sucks ass". Akkurat som han vet hva som er det beste.

 

Det å si at Nintendo ikke ser på spill som en kunstform er kanskje det dummeste jeg har hørt noen si om spill generelt. De leverer gjennomførte spill med utrolige detaljer og nyvinninger. Spill som folk husker så lenge de lever. Hva er det som er så mye mer kunsterisk med det samma gamle fotballspillet, bilspillet eller den super-innovative first-person-shootern hvor du er en american soldier som kjemper mot en ond makt som går til angrep på jorden/usa/whatever? Han karen virker som en smakløs amerikans tenåring, og burde aldri stå frem i media. Mulig han er flink til å programmere, men som spilldesigner er han helt på bærtur.

Endret av tankbug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...