Gå til innhold

Tøm Blitzhuset nå


Anbefalte innlegg

Hey, det var da fem gode grunner til å støtte Blitz!  :love:

8101008[/snapback]

:wee:

 

Det er metodene til Blitz som er uakseptable. Hva om alle andre skal begynne likedann? Muslimer som stormer ordføreren sitt kontor i Bergen med krav om sted til å be, FRP'ere som stiller seg utenfor Stortinget og hiver egg på Halvorsen fordi man vil ha soldater til å hjelpe i Afghanistan (dog må nok FRP'erne krangle om plassen med SV'ere som demonstrerer mot regjeringen..) osv.

 

Det er flaut og det viser bare fullstendig mangel på sivilisert fremferd. Bølletendensene til blitzerne kan man spare det norske samfunnet for.

8101208[/snapback]

For å svare seriøst er jeg som anarkist dypt uenig i de metodene som Blitz har brukt når de har blitt voldelige. Jeg mener vold er en totalt anti-anarkistisk taktikk som ikke fører til noe godt.

 

Skade av eiendom er jeg i de fleste tilfeller uenig med.

 

Kaste egg på politikere er bare barnslig og tullete.... litt som politikere, altså. ;)

 

(Siste delen av innlegget var ikke like seriøs som resten. Av den grunn: Smilefjes).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Alle som organiserer seg sånn noenlunde og går opp og ned i gatene mens de gauler, får masse oppmerksomhet. Homser, SVere, Samer, sultestreikende Afghanere osv. Og det "gode" borgerskapet setter Gin Tonicen i vranghalsen. Sånt går bare ikke an, bur dem inn, ta fra dem maten, spark dem ut av regjeringen, mere kondomer osv.

Lenke til kommentar
Blitz har stått for langt mer godt enn de har gjort bråk

Som hva da?

 

"Ungdomshus" kjøper jeg ikke.

8101253[/snapback]

Idealistisk arbeid, spredning av informasjon, spredning av kultur, støtte til solidariske bevegelser, innsamling av penger til gode saker, etc, etc.

 

 

Den "jobben" blitz gjør er det hundrevis av kristne ungdomsforeninger, idrettsklubber (Som bortsett fra fotball IKKE får særlig mye penger..), musikkforeninger etc som gjør.. UTEN at de krever å få et gratis hus midt i oslo sentrum av den grunn. Videre er det Blitz sin jobb og sitt ansvar å FJERNE de voldelige elementene fra sin midste.

8101266[/snapback]

Har aldri sagt et stygt ord om idealistiske foreninger.

 

Og Blitzhuset stod tomt. Ser ingen problemer med at folk tar tilbake de ressurser som samfunnet sløser vekk.

Lenke til kommentar
Blitz har stått for langt mer godt enn de har gjort bråk

Som hva da?

 

"Ungdomshus" kjøper jeg ikke.

8101253[/snapback]

Idealistisk arbeid, spredning av informasjon, spredning av kultur, støtte til solidariske bevegelser, innsamling av penger til gode saker, etc, etc.

 

 

Den "jobben" blitz gjør er det hundrevis av kristne ungdomsforeninger, idrettsklubber (Som bortsett fra fotball IKKE får særlig mye penger..), musikkforeninger etc som gjør.. UTEN at de krever å få et gratis hus midt i oslo sentrum av den grunn. Videre er det Blitz sin jobb og sitt ansvar å FJERNE de voldelige elementene fra sin midste.

8101266[/snapback]

Har aldri sagt et stygt ord om idealistiske foreninger.

 

Og Blitzhuset stod tomt. Ser ingen problemer med at folk tar tilbake de ressurser som samfunnet sløser vekk.

8101321[/snapback]

 

Hvis jeg velger å la en eiendom jeg har i trøndelag stå tom i påvente av ressurser på egen side til å utnytte den, i påvente av prisendringer til min fordel etc.. så er det IKKE en invitasjon for alskens søppelmennesker å innta eiendommen min. Hvordan kan du ta så _utrolig_ lett på eiendomsretten..?

Lenke til kommentar
Hey, det var da fem gode grunner til å støtte Blitz!  :love:

8101008[/snapback]

 

:wee:

 

Det er metodene til Blitz som er uakseptable. Hva om alle andre skal begynne likedann? Muslimer som stormer ordføreren sitt kontor i Bergen med krav om sted til å be, FRP'ere som stiller seg utenfor Stortinget og hiver egg på Halvorsen fordi man vil ha soldater til å hjelpe i Afghanistan (dog må nok FRP'erne krangle om plassen med SV'ere som demonstrerer mot regjeringen..) osv.

 

Det er flaut og det viser bare fullstendig mangel på sivilisert fremferd. Bølletendensene til blitzerne kan man spare det norske samfunnet for.

 

Olsen: De har seg selv å takke for stempelet. Man gikk til voldshandlinger når huset ble truet solgt i 2002 og man har opp gjennom 20 år benyttet vold som virkemiddel. Blant annet vold mot politiet, noe av det værste overgrep man kan gjøre mot et sivilisert samfunn. Det er helt på sin plass. Du får be blitzerne slutte med sine voldshandlinger og trusler (som de gjerne setter til verks med vandalisme og vold) om de skal slippe unna stempelet.

 

Dette er en voldsbevegelse og det er her ikke snakk om noen få råtne epler. Når man oppfører seg slik bør man ikke få gehør for noe som helst. Da får de hive ut pakket og renske opp i egne rekker først. :)

 

(rett og slett gjøre som FRP gjorde med pakket sitt)

8101208[/snapback]

 

jepp stort sett enig her metodene som brukes er uakseptable .

Lenke til kommentar
Olsen: De har seg selv å takke for stempelet. Man gikk til voldshandlinger når huset ble truet solgt i 2002 og man har opp gjennom 20 år benyttet vold som virkemiddel. Blant annet vold mot politiet, noe av det værste overgrep man kan gjøre mot et sivilisert samfunn. Det er helt på sin plass. Du får be blitzerne slutte med sine voldshandlinger og trusler (som de gjerne setter til verks med vandalisme og vold) om de skal slippe unna stempelet.

 

Dette er en voldsbevegelse og det er her ikke snakk om noen få råtne epler. Når man oppfører seg slik bør man ikke få gehør for noe som helst. Da får de hive ut pakket og renske opp i egne rekker først. :)

 

(rett og slett gjøre som FRP gjorde med pakket sitt)

8101208[/snapback]

Som jeg skriver, så mener jeg at blitz har gjort mye konstruktivt og mye bra har komet ut av huset, blant annet RadiOrakel, flere punk og hip-hop grupper, masse konserter, en alternativ bokhandler, en flott kafè, et veldig aktivt aktivistmiljø og et hyggelig sted å være. At det av og til har kommet til sammenstøt mellom politiet og deler av blitzmiljøet er beklagelig. Men tatt i betraktning så har blitzmiljøet vært veldig fredelig sammenlignet med lignende miljøer i Europa.

 

Jeg er enig i at blitzmiljøet nok burde strammet opp selvjustisen noen hakk, men å kaste ut "pakket" løser ingenting, og i prosessen så mister Oslo ei alternativ lunge i byen.

Lenke til kommentar

Jeg vil si masse om blitz osv. Hvor mange her er det som skjønner hva ungdom som ikke har diskusjon.no å henge på driver med om dagen?

Vel, de gjør ingenting. Absolutt ingenting. untatt å bli blitzer. Eller finne seg lignende grupper å henge i. Ungdom skal komme sammen i grupper. Det er helt normalt.

La blitzerne ha huset sitt. Det gjør da ingen flue fortred at de har et sted å samles,. jeg kan nesten garantere at de som henger der glemmer alt av rase og kulturell bakgrunn, ingen blir mobbet ingen blir plaget.

Jeg er klar over at blitzerne bryter loven, men å kaste egg på politikere er småplukk i forhold til skikkelig kriminalitet. Det ligger vel på samme linje som å kjøre for fort.

 

jeg forstår hvorfor det blei opptøyer i danmark, og jeg har medfølesle for folka. De mista det eneste stedet de hadde å henge, det er som å få en ipban fra hw, hva skal du finne på da. Jeg er også styremedlem i kongsberg strategi og rollespillklubb og jeg har hengt der i 5 år siden jegvar 15, hver føkkings torsdag, jeg fikk høre at vi kanskje mista lokalet våres fordi noen andre skulle bruke det, Da var det like før jeg klikka mentalt. Da slo det meg hvor viktig det stedet var for meg. der har vi et miljø som gjør at INGEN blir mobba uansett hva som er "galt" med deg. Tanken på å miste noe sånt er sykt. Blitzerne har detta miljøet. og de vil ikke miste dette. de forsvarer det med alt de har, det betyr ikke at de er komplette idioter, men at de er så godt knytta til miljøet at de ikke vil gi slipp på det, det er som å forsvare sitt eget land. man gjør det man kan.

 

 

quote fra dotten:

Blitzerne:

Flere gateslagsmål med politiet når de har demonstrert.

-Hmm, hvorfor er politiet der når man demionstrere, det er vel lov å demonstrere uten at politiet mpå være der, det virker proveserende at politiet spretter frem med de midlene de har når blitzerne vil demonstrere.,

 

Stormet Oslo Rådhus i 1986 og spiste opp maten til bystyret

- pure evil

 

Sabotert flere møter for bl.a. FRP.

- feil fremgangsmåte ja, men de gjør ingenting som er farlig for andre mennesker

Kastet egg på Carl I. Hagen

- hihi, feil måt å gjøre det på, men han fortjente det etter måten han skjeller ut enkelte folkegrupper. Mannen er jo en jævla rasist

 

Ramponerte ingangspartiet til Rådhuset i 2002, etter at Blitzhuset ble lagt ut for salg.

- Tenk om noen bestemmer seg for å legge ned diskusjon.no, hva gjør du da? Jeg veit at det er mange her som hadde reagert veldig hard.

 

denne kriminaliteten her ligger på samme linje som å kjøre for fort. Det er feil, men ikke veldig farlig. Ikke noe her som minner om terroramgrep. Eller voldsbølger.

Lenke til kommentar
Hvis jeg velger å la en eiendom jeg har i trøndelag stå tom i påvente av ressurser på egen side til å utnytte den, i påvente av prisendringer til min fordel etc.. så er det IKKE en invitasjon for alskens søppelmennesker å innta eiendommen min. Hvordan kan du ta så _utrolig_ lett på eiendomsretten..?

8101337[/snapback]

Fordi jeg ikke er enig i eiendomsretter slik den er definert i dag. Jeg ser ikke eiendomsrett som en hellig ting. Jeg ser på bruksrett, og eiendom av eget produkt, som viktige ting. Ikke eiendomsrett.

Lenke til kommentar
Blitz har stått for langt mer godt enn de har gjort bråk

Som hva da?

 

"Ungdomshus" kjøper jeg ikke.

8101253[/snapback]

Idealistisk arbeid, spredning av informasjon, spredning av kultur, støtte til solidariske bevegelser, innsamling av penger til gode saker, etc, etc.

Hva er "solidariske bevegelser" og "gode saker"? Innsamling av penger til islamofascister, f.eks.? Støtte til de som sprenger uskyldige irakere i lufta?

 

Du påstår at de står for mer godt enn de har laget bråk, men det spørs om ikke en del mennesker er uenige i at den ensidige støtten til islamofascister er noe "godt".

 

Dessuten går det an å spre kultur og "informasjon", hva nå det måtte være, uten at man okkuperer folks eiendommer og benytter seg av vold.

 

Helliger målet middelet?

Lenke til kommentar
Olsen: De har seg selv å takke for stempelet. Man gikk til voldshandlinger når huset ble truet solgt i 2002 og man har opp gjennom 20 år benyttet vold som virkemiddel. Blant annet vold mot politiet, noe av det værste overgrep man kan gjøre mot et sivilisert samfunn. Det er helt på sin plass. Du får be blitzerne slutte med sine voldshandlinger og trusler (som de gjerne setter til verks med vandalisme og vold) om de skal slippe unna stempelet.

 

Dette er en voldsbevegelse og det er her ikke snakk om noen få råtne epler. Når man oppfører seg slik bør man ikke få gehør for noe som helst. Da får de hive ut pakket og renske opp i egne rekker først. :)

 

(rett og slett gjøre som FRP gjorde med pakket sitt)

8101208[/snapback]

Som jeg skriver, så mener jeg at blitz har gjort mye konstruktivt og mye bra har komet ut av huset, blant annet RadiOrakel, flere punk og hip-hop grupper, masse konserter, en alternativ bokhandler, en flott kafè, et veldig aktivt aktivistmiljø og et hyggelig sted å være. At det av og til har kommet til sammenstøt mellom politiet og deler av blitzmiljøet er beklagelig. Men tatt i betraktning så har blitzmiljøet vært veldig fredelig sammenlignet med lignende miljøer i Europa.

 

Jeg er enig i at blitzmiljøet nok burde strammet opp selvjustisen noen hakk, men å kaste ut "pakket" løser ingenting, og i prosessen så mister Oslo ei alternativ lunge i byen.

8101387[/snapback]

 

Så fordi det er andre MER voldelige grupperinger på kontinentet, så er det greit at Blitzere ødelegger livet til uskyldige politifolk, bryter ut i særs voldelige aksjoner o.l. med jevne mellomrom? Fantastisk logikk. Er det slik du ser på Vigrid også? Siden nynazister i Russland er langt, langt verre, så bør vi la Vigrid få et gratis hus i Oslo sentrum, der de kan starte sin egen radio, treningsrom etc..?

Lenke til kommentar
Som jeg skriver, så mener jeg at blitz har gjort mye konstruktivt og mye bra har komet ut av huset, blant annet RadiOrakel, flere punk og hip-hop grupper, masse konserter, en alternativ bokhandler, en flott kafè, et veldig aktivt aktivistmiljø og et hyggelig sted å være. At det av og til har kommet til sammenstøt mellom politiet og deler av blitzmiljøet er beklagelig. Men tatt i betraktning så har blitzmiljøet vært veldig fredelig sammenlignet med lignende miljøer i Europa.

 

Jeg er enig i at blitzmiljøet nok burde strammet opp selvjustisen noen hakk, men å kaste ut "pakket" løser ingenting, og i prosessen så mister Oslo ei alternativ lunge i byen.

8101387[/snapback]

 

Jeg betviler ikke at blitzere som gruppe har gjort mye bra, dette vet jeg. Men måten flere av dem opptrer på (og blir støttet av store deler av blitzerne) er uakseptabel. At politiet må kaste bort verdifulle resurser fordi en gruppe mennesker tror at loven ikke gjelder for dem hjelper ingen. Blitzerne må ordne opp i egne rekker før de i det hele tatt fortjener å bli behandlet seriøst.

 

Som man reder så ligger man. Og blitzerne har virkelig noe å lære når det kommer til skifte av sengetøy. De har hatt over 20 år å lære seg dette, men de kommer jo ingen vei :)

 

-Hmm, hvorfor er politiet der når man demionstrere, det er vel lov å     demonstrere uten at politiet mpå være der, det virker proveserende at politiet spretter frem med de midlene de har når blitzerne vil demonstrere.,

Skal ikke politiet være der når fremtredende politikere fra andre land besøker landet vårt? Det var statsbesøk, politiet er der for sikkerhetens skyld og så kommer blitzerne løpende.

 

Selvfølgelig må politiet være der.

Lenke til kommentar
Jeg vil si masse om blitz osv. Hvor mange her er det som skjønner hva ungdom som ikke har diskusjon.no å henge  på driver med om dagen?

Vel, de gjør ingenting. Absolutt ingenting. untatt å bli blitzer. Eller finne seg lignende grupper å henge i. Ungdom skal komme sammen i grupper. Det er helt normalt.

De kan gjerne få samle seg i grupper, men ingenting kan rettferdiggjøre blitzernes idiotiske oppførsel.

 

La blitzerne ha huset sitt. Det gjør da ingen flue fortred at de har et sted å samles

Bortsett fra å organisere voldsorgier mot folk de er uenige med?

 

jeg forstår hvorfor det blei opptøyer i danmark, og jeg har medfølesle for folka. De mista det eneste stedet de hadde å henge, det er som å få en ipban fra hw, hva skal du finne på da.

Da slutter du å være en blodigle på samfunnets stressede rumpe, og skaffer deg et liv. Noe å gjøre. Ikke forvent at alle skal legge alt opp for deg.

 

Flere gateslagsmål med politiet når de har demonstrert.

-Hmm, hvorfor er politiet der når man demionstrere, det er vel lov å    demonstrere uten at politiet mpå være der, det virker proveserende at politiet spretter frem med de midlene de har når blitzerne vil demonstrere.,

Politiet er der fordi de vet av erfaring at blitzere er voldsaper.

 

Sabotert flere møter for bl.a. FRP.

- feil fremgangsmåte ja, men de gjør ingenting som er farlig for andre mennesker

Nei, hva gjør det vel å ødelegge for den demokratiske prosess? Hvem trenger vel demokrati?

 

Kastet egg på Carl I. Hagen

- hihi, feil måt å gjøre det på, men han fortjente det etter måten han skjeller ut enkelte folkegrupper. Mannen er jo en jævla rasist

For noe tull. Hvis Hagen er rasist så er blitzere nazister.

 

Ramponerte ingangspartiet til Rådhuset i 2002, etter at Blitzhuset ble lagt ut for salg.

- Tenk om noen bestemmer seg for å legge ned diskusjon.no, hva gjør du da? Jeg veit at det er mange her som hadde reagert veldig hard.

Ja tenk. Tenk at da kunne jeg gjort noe ikke-voldelig, faktisk!

Lenke til kommentar
hva trur du blitzerne hadde gjort med de besøkende? banka dem opp?

8101566[/snapback]

 

Ja la oss la andre lands statsministre og høytplasserte politikere ikke ha politibeskyttelse ;)

 

Det følger med statsbesøk. Derfor var politiet der. Om blitzere blir provosert fordi politiet passer på statsledere i andre land så er det grunnleggende ting man ikke forstår :)

Lenke til kommentar

1) Blitz har flere ganger okkupert Oslo S fordi de mener at vekterne der gjør en dårlig jobb, i løpet av disse godt organiserte og strukturerte aksjonene koordinert fra blitzhuset, har de ikke bare oppført seg som idioter i falske vekteruniformer for å gi vekterbransjen et dårlig rykte, men også oppført seg voldelig mot politiet som nødvendigvis kom for å fjerne dem.

 

2) Blitz har gjentatte ganger møtt opp til demonstrasjoner med skjold, balltre, steiner, molotvs o.l. Man GJØR IKKE SLIKT om man har tenkt å demonstrere fredelig, hvor helvetes vanskelig er DET å forstå?

Lenke til kommentar
trur folk virkelig at det blir planlagt voldsorgier inne på blitzhuset? jeg kan tenke meg at det som skjer der inne er at fok ahr det hyggelig sammen. Etter artikkelen å dømme så er det masse vafler og øl i ømløp der inne.

8101659[/snapback]

 

Nynazister i russland har det nok ofte hyggelig sammen de også..

Lenke til kommentar

2) Blitz har gjentatte ganger møtt opp til demonstrasjoner med skjold, balltre, steiner, molotvs o.l. Man GJØR IKKE SLIKT om man har tenkt å demonstrere fredelig, hvor helvetes vanskelig er DET å forstå?

8101630[/snapback]

 

kilder?

8101674[/snapback]

 

Kilder..? Har du lest aviser de siste 2-3 dagene..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...