Gå til innhold

Tøm Blitzhuset nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om avtalen sier "ingen alkoholservering", så gjelder "ingen alkoholservering". Samme om dette er en rar avtale eller ei. Jeg synes det ikke gjør stort at de serverer alkohol så lenge dette foregår på lovlig vis, bare så det er sagt.

8131624[/snapback]

Kjenner du mange under 18 år som kan skaffe seg alkohol på lovlig vis?

Lenke til kommentar

Alle under 18 kan skaffe seg alkohol uten å bryte loven, men de som gir det til dem bryter loven. Så ja, om blitzerne serverer alkohol til noen under 18 år, med mindre det er gjennom kjøp av hostesaft, så bør de straffes for dette. På lik linje med alle andre som selger alkohol til mindreårige.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Alle under 18 kan skaffe seg alkohol uten å bryte loven, men de som gir det til dem bryter loven. Så ja, om blitzerne serverer alkohol til noen under 18 år, med mindre det er gjennom kjøp av hostesaft, så bør de straffes for dette. På lik linje med alle andre som selger alkohol til mindreårige.

8131919[/snapback]

 

Ante ikke at Blitzernes doping av mindreårige foregikk ved å skjenke dem, har heller ikke sett beviser ...men pyttsann, det er vel ikke så nøye. Når det gjelder utelivet forøvrig så er det jo tydeligvis heller ikke så farlig hva som "rører" seg for tiden ...

Lenke til kommentar
Alle under 18 kan skaffe seg alkohol uten å bryte loven, men de som gir det til dem bryter loven. Så ja, om blitzerne serverer alkohol til noen under 18 år, med mindre det er gjennom kjøp av hostesaft, så bør de straffes for dette. På lik linje med alle andre som selger alkohol til mindreårige.

8131919[/snapback]

 

Ante ikke at Blitzernes doping av mindreårige foregikk ved å skjenke dem, har heller ikke sett beviser ...men pyttsann, det er vel ikke så nøye. Når det gjelder utelivet forøvrig så er det jo tydeligvis heller ikke så farlig hva som "rører" seg for tiden ...

8132043[/snapback]

 

Jeg har vært på Blitzhuset og tråkket litt i miljøet på 90-tallet. Jeg så myyyye rart.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Alle under 18 kan skaffe seg alkohol uten å bryte loven, men de som gir det til dem bryter loven. Så ja, om blitzerne serverer alkohol til noen under 18 år, med mindre det er gjennom kjøp av hostesaft, så bør de straffes for dette. På lik linje med alle andre som selger alkohol til mindreårige.

8131919[/snapback]

 

Ante ikke at Blitzernes doping av mindreårige foregikk ved å skjenke dem, har heller ikke sett beviser ...men pyttsann, det er vel ikke så nøye. Når det gjelder utelivet forøvrig så er det jo tydeligvis heller ikke så farlig hva som "rører" seg for tiden ...

8132043[/snapback]

 

Jeg har vært på Blitzhuset og tråkket litt i miljøet på 90-tallet. Jeg så myyyye rart.

8132104[/snapback]

 

Hva var veldig raaaaaaaaaart?

Lenke til kommentar
Ok, en spekulasjon altså?

8132250[/snapback]

En generell implikasjonsbetrakning. Dersom noen bryter loven, må de få straff. Det vil si at dersom blitzerene bryter loven, må de få straff. Simple as that :)

Hadde vært artig om noen hadde beviser på at de serveer mindreårige, dog.

Lenke til kommentar
Alle under 18 kan skaffe seg alkohol uten å bryte loven, men de som gir det til dem bryter loven. Så ja, om blitzerne serverer alkohol til noen under 18 år, med mindre det er gjennom kjøp av hostesaft, så bør de straffes for dette. På lik linje med alle andre som selger alkohol til mindreårige.

8131919[/snapback]

Har du noen bevis på at Blitz huset som sådan står for salg/skjenking av alkohol til mindreårige?

 

Eller er sammenhengen kanskje heller slik det er for resten av norges ungdom under 18, dvs, man kjenner noen som er gamle nok til å handle for seg. Kompisen min hadde en 3 år eldre bror som sørget for våre innkjøp. At en Blitzer på 18 år evt. handler privat for en annen en i gjengen som ikke får kjøpt selv er ikke noe merkverdig. Medmindre du er medlem av avhold/ungdoms-bevegelsen Juvente, så vet du hva jeg snakker om, og hvordan det ser ut i kongeriket.

 

Hvorfor heller ikke bare si man misliker det Blitz står for politisk, i stedet for å dytte slike formelle tingen foran seg. Blitz forsvinner ikke som bevegelse, eget hus eller ei.

 

Og ja, gi gjerne høyre-ekstremister et hus, hvis de da vil komme frem fra skjulestedene sine?

Lenke til kommentar
Har du noen bevis på at Blitz huset som sådan står for salg/skjenking av alkohol til mindreårige?

8132441[/snapback]

Du har ikke lest innleggene som kom etter det der, har du?

 

Hvorfor heller ikke bare si man misliker det Blitz står for politisk, i stedet for å dytte slike formelle tingen foran seg. Blitz forsvinner ikke som bevegelse, eget hus eller ei.

8132441[/snapback]

Jeg misliker klart det Blitz står for politisk, men dette er ingen grunn til å sende politiet på dem, eller ta fra dem huset. Men jeg misliker også lovbruddene blitzerne begår, og der har man straks en grunn til å ta fra dem huset.

 

Og ja, gi gjerne høyre-ekstremister et hus, hvis de da vil komme frem fra skjulestedene sine?

8132441[/snapback]

Har høyreekstremistene noe skjulested? Jeg tror de lever som ganske vanlige mennesker, det er hverken noe å skamme seg over så man gjemmer seg, eller noe å flokke seg sammen i et hus for å være en ekstremliberalist (eller ekstremkonservativ).
Lenke til kommentar
Jeg misliker klart det Blitz står for politisk

Javel, det forklarer jo alt.

8132662[/snapback]

Kan du vennligst ta med resten av setningen når du først skal sitere meg? Da forklarer det ikke alt lengre. Det er gøy å ty til feilsiteringer og å legge andre ord i munnen på meg når man ikke har noen argumenter å komme med, men slikt er ikke gangnlig for diskusjonen og det setter bare det selv i dårligere lys.
Lenke til kommentar
Man finner og bruker alskens vikarierende motiver, mens det som plager blitz-motstanderne mest, er det politiske ståstedet Blitz har.  :whistle:

8130245[/snapback]

Nå har det politiske ståstedet disse pøblene har veldig mye med den elendige oppførselen deres også, så på den måten kan du si at det er uløselig knyttet sammen ja.

 

 

Dette bruddet er en konsekvens av at Oslo kommune i mange år har hatt en latterlig og urealistisk ide om at Blitz skal være et rusfritt tilbud.

Det finnes nok av rusfrie tilbud for ungdom, så Blitz, som skjenker ungdom, trenger ikke å eksistere. Send ungdommen på noe mer nyttig i stedet.

 

Ellers er det jo morsomt hvordan skjenkingen av mindreårige forsvares med nebb og klør her. Kjemper dere med nebb og klør for at vanlige utesteder skal kunne servere alkohol til barn også?

Lenke til kommentar
Hvorfor heller ikke bare si man misliker det Blitz står for politisk, i stedet for å dytte slike formelle tingen foran seg.

Igjen.. hva er det de står for politisk? Er det et enhetlig politisk ståsted alle Bliztere må ha (bortsett fra godt bak finlandshetta og molotov-cocktail kassa..)?

 

Og ja, gi gjerne høyre-ekstremister et hus, hvis de da vil komme frem fra skjulestedene sine?

Ja.. kanskje vi kunne fått Blitzerne, Vigrid, Bootboys og annet pakk inn i det samme huset....Besnærende tanke :innocent:

Lenke til kommentar
Og ja, gi gjerne høyre-ekstremister et hus, hvis de da vil komme frem fra skjulestedene sine?

Ja.. kanskje vi kunne fått Blitzerne, Vigrid, Bootboys og annet pakk inn i det samme huset....Besnærende tanke :innocent:

8134383[/snapback]

Sosialdarwinisme i praksis :wee:

8134445[/snapback]

:D God idé.
Lenke til kommentar
Hvorfor heller ikke bare si man misliker det Blitz står for politisk, i stedet for å dytte slike formelle tingen foran seg.

Igjen.. hva er det de står for politisk? Er det et enhetlig politisk ståsted alle Bliztere må ha (bortsett fra godt bak finlandshetta og molotov-cocktail kassa..)?

 

Og ja, gi gjerne høyre-ekstremister et hus, hvis de da vil komme frem fra skjulestedene sine?

Ja.. kanskje vi kunne fått Blitzerne, Vigrid, Bootboys og annet pakk inn i det samme huset....Besnærende tanke :innocent:

8134383[/snapback]

 

Virkelig en artig variant av Big Brother

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...