Gå til innhold

Tøm Blitzhuset nå


Anbefalte innlegg

Vel jeg misliker karl i hagen masse.

 

ulrikft du trenger en klem. Lærte du noen gang på skolen at læreren ofte tok saken fra en annen side for å få deg til å reagere?

det virker som om du misliker meg, og at andre her gjør det. vel, jeg klarer fintå være såpass objektiv at jeg ikke misliker de som er imot det jeg sier at jeg mener,

ja jeg er objektiv i forholdt til blitserne, men alle her er imot dem, så da er jeg med dem.

 

Blitz-huset er et rottereir av voldelige anarkister, kommunister, sosialister og noen andre snyltere.

hva er galt med å ha sin politiske mening? hva hvis jeg er en sosialkomunistisk anarkisk, er det noe galt med meg da? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et stk bruker er fratatt forumtilbudet på ubestemt tid (foreløpig permanent). En håndfull innlegg er fjernet.

 

Vi moderatorer har nok ikke mulighet til å hive ut blitzere fra deres hus, men vi hiver fort ut de som ikke følger reglene som er for å bedrive meningsutveksling på vårt forum. Personangrep og drapstrusler er således ikke det smarteste man gjør :)

 

 

Og med det håper jeg diskusjonen kan fortsette på en konstruktiv og meningsfull måte.

 

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres på pm eller til e-post: [email protected]

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Mens Bylarm har opprustet Trondheim Øst, har UFFA i år igjen nektet å være med på sirkuset. UFFA-huset kalles ofte Trondheims svar på Blitz, men som denne boka understreker har huset og miljøet en annen egenart, og i rock-sammenheng har huset vært vel så viktig som Blitz.

 

Wannskrækk – forløperne til DumDum Boys – spilte på den første konserten i det okkuperte ungdomshuset i Trondheim sentrum høsten 1981. Bak sto en løs forening av frikere, punkere og generelle avvikere kalt Ungdom For Fri Aktivitet. Etter bare noen måneder brant huset ned under tragiske omstendigheter, men etter litt krangel med Trondheim kommune fikk UFFA tildelt et eget hus på Lademoen, 15-20 minutters gange østover fra sentrum.

 

Politiet i Trondheim valgte en mindre konfrontativ linje enn politiet i Oslo og Willy Haugli. Dermed trengte ikke UFFA-miljøet i samme grad ligge i krig med myndighetene, men kunne i stedet konsentrere seg om mat, musikk, kultur og politisk aktivisme.

 

 

Dette minner meg på de gyldne tidene med vår alles kjære JernWilli som Marshal i Oslo. Those were the days, hester i gatene, batonger og hjelmer, samt en oppgitt Marshal som var lei seg fordi at politiet ikke fikk med seg hestenene opp de smale trappegangene på Blitzhuset. :love:

Lenke til kommentar
du sammenligner blitzere med serimordere og voldtektsmenn. fra nå av skal jeg ta deg seriøst... jadda...

8101978[/snapback]

Jeg gjorde ikke det, jeg bare ville illustrere ovenfor deg at å "se ting fra dems side" her i dette tilfellet ikke ville føre stort nytte til debatten.

 

 

Blitz-huset er et rottereir av voldelige anarkister, kommunister, sosialister og noen andre snyltere. Håper de blir kastet ut snart. Hvis de vil ha et gratis sted av staten å bo på, kan de få Munkholmen i Trondheim.

8102027[/snapback]

Nei, vi har allerede UFFA å slite med i Trondheim :( Gi UFFA/Blitz et gratis hus på Jan Mayen :tease:
Lenke til kommentar
Hva er "solidariske bevegelser" og "gode saker"? Innsamling av penger til islamofascister, f.eks.? Støtte til de som sprenger uskyldige irakere i lufta?

 

Du påstår at de står for mer godt enn de har laget bråk, men det spørs om ikke en del mennesker er uenige i at den ensidige støtten til islamofascister er noe "godt".

 

Dessuten går det an å spre kultur og "informasjon", hva nå det måtte være, uten at man okkuperer folks eiendommer og benytter seg av vold.

 

Helliger målet middelet?

8101460[/snapback]

Ensidig støtte av Islamofascister?

 

Hva er en Islamofascist?

 

Har du lest litt for mye Amerikansk høyrepolitikk, eller?

 

Diverse grupper som har vært innom Blitzhuset har vært med på støttesaker som faller innenfor deres egne områder, og har stillt seg i solidaritet til andre grupper. Hvis du vil ha spesifikke eksempler må du se på de spesifikke gruppene. Som oftest har det vært innen likestilling, anti-rasisme, arbeid mot dødstraff og umenneskelige fengselforhold rundt om kring, etc, etc.

 

Og ja, det går ann å spre kultur og informasjon uten å okkupere hus, men det er det vel nok andre som gjør.

 

Og målet forhelliger ikke midlene, men Blitzhuset har huset mange forskjellige mål, og de individuelle gruppene har brukt mange forskjellige midler. Men når politiet var ute etter å "ta" alle blitzere enten om de hadde gjort noe eller ei, ny-nazister bombet huset, og folk prøvde å brenne ned et blitzkollektiv, da det rimelig klart at det kommer til å komme voldelige hendelser også andre veien.

 

Organisasjoner som AntiFa har alltid hatt store deler av voldelige elementer, men de har som mål å sloss mot svært voldelige grupper. Selvom jeg selv ikke støtter vold som middel, så synes jeg det er rart at folk som f.eks støtter USA sin krig i Afghanistan har noe i mot å bekjempe vold med vold.

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis aldri. rive et blitshus er som å angripe et land, det blir bare masse bråk av det.

Sammenligningen må vel bli at man angriper et land som er okkupert av en fremmed statsmakt som bruker landet til å angripe naboene.

 

Den fremmede statsmakten vil nok ikke dra av egen fri vilje, så det blir mye bråk hvis man prøver å kaste den ut av landet. Men det rettferdiggjør ikke den fremmede statsmaktens okkupasjon av andres eiendom.

 

 

Blitz-huset er et rottereir av voldelige anarkister, kommunister, sosialister og noen andre snyltere.

hva er galt med å ha sin politiske mening? hva hvis jeg er en sosialkomunistisk anarkisk, er det noe galt med meg da? :p

8102074[/snapback]

Vold og snylting er ikke politiske meninger, men uakseptable handlinger.

Lenke til kommentar

Jeg har vært der :)

 

Og ja, det går ann å spre kultur og informasjon uten å okkupere hus, men det er det vel nok andre som gjør.

Ja, og derfor er Blitz unødvendig, og kan fjernes.

 

Og målet forhelliger ikke midlene, men Blitzhuset har huset mange forskjellige mål, og de individuelle gruppene har brukt mange forskjellige midler.

De gruppene som bruker uakseptable midler bør kastes ut av de fredelige.

 

Organisasjoner som AntiFa har alltid hatt store deler av voldelige elementer, men de har som mål å sloss mot svært voldelige grupper.

Kanskje de skal la være å slåss da.

 

Selvom jeg selv ikke støtter vold som middel, så synes jeg det er rart at folk som f.eks støtter USA sin krig i Afghanistan har noe i mot å bekjempe vold med vold.

8102168[/snapback]

Det er blitzerne som maser om hvordan man ikke skal bruke vold, men så gjør de det selv.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Hvor sykt er det egentlig å gi noen et gratis hus? Det er ikke en så stor utgift å ha blitzerne der.

8102143[/snapback]

en gir diverse ungdomsklubber av diverse slag økonomisk støtte.

Hvorfor er det da så vanskelig å sponse en gruppe med "outsidere" som ikke føler seg hjemme andre steder med et hus?

 

Så kommer sikkert argumentet: "men de er jo så voldelige osv..."

Hvor mange av blitzerne tyr til vold?

Mange av de avstår også fra vold, det skjer også en del positivt i blitzhuset, det eneste negative jeg kan se, er disse som ser enhver sjangse de kan få til å lage bråk, bruker den...

 

La oss ta ungeren i danmark, der sa ungdomshuset at de bare hadde bedt ungerne om å demonstrere elns, ikke be de om å bruke vold. Det var det de "råtne eggene" som gjorde.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvor sykt er det egentlig å gi noen et gratis hus? Det er ikke en så stor utgift å ha blitzerne der.

 

pencilcase, hæ? hvafforno?

8102143[/snapback]

 

Nei, vi har allerede UFFA å slite med i Trondheim  Gi UFFA/Blitz et gratis hus på Jan Mayen 

 

 

Jeg sliter så skikkelig med gode rockelåter av DumDum-gutta, som fikk sin fødsel på UFFA. Så sier dem at blant slike "pøbler" finnes det ingen verdi ... :whistle:

Lenke til kommentar

et hus som er okkupert i rundt 20 år er såpas lenge at enkelte tilnærma har blitt født der. det er snakk om at de som okkuperte har finni andre ting å gjøre, og det er nye som holder til der, folk som ikke har hatt noe med okkuperinga å gjøre.

Å ha et slikt hus er bra, for da har folk faktisk en mulighet til å møte opp ett sted og prate med likesinnede.

Lenke til kommentar
Ja, og derfor er Blitz unødvendig, og kan fjernes.

8102202[/snapback]

Nei. Det er nødvendig å ha Blitzhuset fordi de sprer annen info og kultur enn det som får plass andre steder. Mangfold er bra.

 

De gruppene som bruker uakseptable midler bør kastes ut av de fredelige.
Det er strengt tatt opp til Blitzerne å bestemme.

 

Organisasjoner som AntiFa har alltid hatt store deler av voldelige elementer, men de har som mål å sloss mot svært voldelige grupper.

Kanskje de skal la være å slåss da.

Kanskje det. Men hvorfor sier du det til meg? Jeg har aldri vært medlem av AntiFa.

 

Selvom jeg selv ikke støtter vold som middel, så synes jeg det er rart at folk som f.eks støtter USA sin krig i Afghanistan har noe i mot å bekjempe vold med vold.

8102168[/snapback]

Det er blitzerne som maser om hvordan man ikke skal bruke vold, men så gjør de det selv.

Nei, det er du som maser om at det er galt av Blitz å bruke vold.
Lenke til kommentar
Blitzerne inngikk nå en avtale med kommunen, så det er vel den som er avgjørende for om de skal fortsette å bo der eller ikke.

 

Er denne avtalen fortsatt gjeldende, eller hvordan er det?

8102264[/snapback]

 

 

Oslo kommune prøvde å gjøre en avtale med blitzerne, og ansatte Stein Lillevolden som miljøarbeider med ansvar for stedet. Samtidig ble det inngått en leiekontrakt mellom blitzmiljøet og kommunen, der blitzerne fikk leie bygården mot en symbolsk sum mot å ta på seg ansvaret for vedlikehold av bygningsmassen. Fra 1982 gikk dette i orden og Blitz fikk status som et «selvstendig ungdomshus».

 

Om denne er gyldig enda aner jeg ikke, men så lenge huset ikke har dotti sammen, så regner jeg med det :p

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...