Gå til innhold

Tøm Blitzhuset nå


Anbefalte innlegg

bare sånn at fok forstår det, blitserne løser ikke konflikter på riktig måte. jeg bare mener at blitserne burde få beholde huset sitt og kose seg der. Når var egentlig forriege gang blitzerne gjorde noe farlig?

 

 

EDIT, ja jeg har lest aviser. Jeg veit at de fleste ungdom som hadde hatt et sted å henge siden de kunne stå på beina hadde fosvart det stedet så godt de kunne. Det huset var det eneste blitzerne hadde for å forene seg. Ungdom har ikek råd til å kjøpe ret hus til sånt. Her er det folk som har tilnærma bodd på blitshuset som mister stedet. Det eneste stedet de har å henge. Jeg skal høre på deg om du klarer å slutte med diskusjon.no resten av livet.

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bare sånn at fok forstår det, blitserne løser ikke konflikter på riktig måte. jeg bare mener at blitserne burde få beholde huset sitt og kose seg der. Når var egentlig forriege gang blitzerne gjorde noe farlig?

8101719[/snapback]

 

..

igjen, har du lest aviser de siste dagene..?

Lenke til kommentar
Alle som organiserer seg sånn noenlunde og går opp og ned i gatene mens de gauler, får masse oppmerksomhet. Homser, SVere, Samer, sultestreikende Afghanere osv. Og det "gode" borgerskapet setter Gin Tonicen i vranghalsen. Sånt går bare ikke an, bur dem inn, ta fra dem maten, spark dem ut av regjeringen, mere kondomer osv.

8101275[/snapback]

og med det mener du? at folk ikke skal få si sin mening?

 

Fordi de er en minioritet betyr ikke det at de ikke skal få fram sitt budskap.

 

 

Kilder..? Har du lest aviser de siste 2-3 dagene..?

Er det den ene demonstrasjonen du mener? eller har du blandet blitz huset med ungdomshuset i danmark?

Lenke til kommentar
Blitzerne:

Flere gateslagsmål med politiet når de har demonstrert.

-Hmm, hvorfor er politiet der når man demionstrere, det er vel lov å    demonstrere uten at politiet mpå være der, det virker proveserende at politiet spretter frem med de midlene de har når blitzerne vil demonstrere

8101441[/snapback]

Politiet må få lov til å være der de vil til enhver tid. Det er ikke til å komme fra at demonstrasjoner har en tendens til å ende med opptøyer, så at politiet har noen mann på stedet for å slukke ilden (hvis den oppstår) før den får spredt seg er bare naturlig.

Og forresten, hvordan rettferdiggjør det at man er provosert at man bruker vold?

 

 

Stormet Oslo Rådhus i 1986 og spiste opp maten til bystyret

- pure evil

8101441[/snapback]

Fremdeles hverken rettferdig ovenfor bystyret, eller lovlig. Antar at du var ironisk her.

 

 

Sabotert flere møter for bl.a. FRP.

- feil fremgangsmåte ja, men de gjør ingenting som er farlig for andre mennesker

Kastet egg på Carl I. Hagen

- hihi, feil måt å gjøre det på, men han fortjente det etter måten han skjeller ut enkelte folkegrupper. Mannen er jo en jævla rasist

8101441[/snapback]

Som du sier, feil fremgangsmåte. Om de mener at noen er en "jævla rasist" så kan det vel ikke være så vanskelig å argumentere mot meningene hans i stedet? Og å kaste egg ødelegger gjerne materielle verdier i tillegg til en tale. Å kunne tale til folket uforstyrret uansett meninger har vært ansett for å være viktig helt siden de gamle polisene i Hellas oppstod.

 

 

Ramponerte ingangspartiet til Rådhuset i 2002, etter at Blitzhuset ble lagt ut for salg.

- Tenk om noen bestemmer seg for å legge ned diskusjon.no, hva gjør du da? Jeg veit at det er mange her som hadde reagert veldig hard.

8101441[/snapback]

De færreste går nok til fysisk angrep på noe, jeg velger å anta at de fleste på diskusjon.no er ganske mange hakk mer siviliserte enn Blitzer-bermen. At man føler seg trist fordi et tilbud man har nytt godene av gratis i flere år plutselig forsvinner er over hodet ingen unnskyldning for å ødelegge annen manns eiendom. Igjen, de kunne ha argumentert seg frem til en løsning; det hadde vært mye bedre. De må lære seg å høre på rasjonaliteten fremfor å la følelsene herje.

 

 

denne kriminaliteten her ligger på samme linje som å kjøre for fort. Det er feil, men ikke veldig farlig. Ikke noe her som minner om terroramgrep. Eller voldsbølger.

8101441[/snapback]

Hva mener du med "ikke veldig farlig"? Er det greit å slå eller kaste stein mot politiet så lenge man ikke slår så veldig hardt, eller at man kaster små steiner? Hadde du akseptert at noen ødela inngangspartiet på huset ditt fordi de var uenige i en avgjørelse du tok? Nei, jeg ser heller at noen kjører 10-20 km/t for fort enn at de bruker vold eller ødelegger eiendommer. Helst ikke noen av delene, selvsagt.
Lenke til kommentar

hmm, trur jeg nesten må ta en tur til blitzhuset i oslo, bli kjent med folk. Det virker ikek som om vi har noen blitzere soim er villige til å prate her inne på diskusjon,no

Det hadde virkelig vært kult å prata med folk der, hørt hvordan ting virkelig hang sammen. siden folk her bare leser aviser uten å tenke seg om.

Hvor mage blitzere kasta egg på karl i hagen? alle? ingen uenighet i rekkene? det er som å si at alle i norge er enige at vi skal være me å sloss i irak. Hvor mange blitzere er det i norge, og hvor mage er det som bruker vold?

Lenke til kommentar
hey, ulrikft, hva hadde du gjort hvis kampsport blei ulovlig i norge? bare slutta med det? elelr reagert med ulovlige klubber osv?

8101774[/snapback]

 

Hvorfor kommer du med absurde eksempler hele veien? Om kampsport ble forbudt hadde jeg flyttet til et annet land der det ikke var forbudt, eller jeg hadde sluttet å trene. Hvordan dette er sammenlignbart med at blitz bedriver vold, sabotasje o.l. er meg.. litt.. ukjent?

Lenke til kommentar
Det huset var det eneste blitzerne hadde for å forene seg. Ungdom har ikek råd til å kjøpe ret hus til sånt. Her er det folk som har tilnærma bodd på blitshuset som mister stedet. Det eneste stedet de har å henge.

8101719[/snapback]

Om de hadde brukt den tiden de sløser på demonstrasjoner til å arbeide, og spart litt av pengene de bruker på vafler og øl, så hadde de hatt råd. Det er snakk om prioriteringer.

 

Og hva så om man mister "det eneste stedet man har å henge" ? På tide at man finner et nytt sted å "henge" da. Folk mister hele familien sin, altså alt de har hatt å forholde seg til gjenom hele livet, uten å gå bananas med steiner og egg på andres helse og eiendom. Jeg foreslår enten at de arbeider (enten politisk eller for å tjene penger) for å få beholde huset sitt, fremfor at de sloss for det samme.

Lenke til kommentar
hmm, trur jeg nesten må ta en tur til blitzhuset i oslo, bli kjent med folk. Det virker ikek som om vi har noen blitzere soim er villige til å prate her inne på diskusjon,no

Det hadde virkelig vært kult å prata med folk der, hørt hvordan ting virkelig hang sammen. siden folk her bare leser aviser uten å tenke seg om.

Hvor mage blitzere kasta egg på karl i hagen?  alle? ingen uenighet i rekkene? det er som å si at alle i norge er enige at vi skal være me å sloss i irak. Hvor mange blitzere er det i norge, og hvor mage er det som bruker vold?

8101823[/snapback]

 

En ganske stor andel, videre er det AKSEPT for det innad i blitz, DET er det store problemet. Jeg har opplevd blitz i jobbsammenheng flere ganger, det er lite koselig.

Lenke til kommentar
hey, ulrikft, hva hadde du gjort hvis kampsport blei ulovlig i norge? bare slutta med det? elelr reagert med ulovlige klubber osv?

8101774[/snapback]

Kampsport er ikke en aktivitet som går ut på å ødelegge andre personers helse eller eiendeler. Det er en sport. Det tror jeg du er klar over.

 

 

Det hadde virkelig vært kult å prata med folk der, hørt hvordan ting virkelig hang sammen

8101823[/snapback]

Har snakka med noen som henger på blitz en gang i blandt, men dette endrer ikke mitt syn på huset. Hadde neppe turt å dra dit selv, hadde vel blitt banka opp om jeg hadde nevnt noen av mine politiske synspunkter med bakgrunn i at jeg er "en jævla rasist" jeg også (jeg er over hodet ikke det, men har fått det slengt mot meg).

 

Hvor mage blitzere kasta egg på karl i hagen?  alle? ingen uenighet i rekkene? det er som å si at alle i norge er enige at vi skal være me å sloss i irak. Hvor mange blitzere er det i norge, og hvor mage er det som bruker vold?

8101823[/snapback]

Det eneste jeg vet er at alt for mange bruker vold, og at de gjør det i Blitz' navn. Dersom de er interessert i å rettferdiggjøre sin egen eksistens er det første de burde gjøre å kaste ut de som skaper et dårlig rykte.
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis aldri. rive et blitshus er som å angripe et land, det blir bare masse bråk av det.

 

zethyr, den kampsortgreia var bare for å få folk til å sette seg i blitserens situasjon. når man blir fratatt noe så reagerer man.

 

Jeg er absolutt ikke redd for å stikke til blitshuset i olso. Det er jo ikke fult av rabiate tullinger som vil drepe deg. jeg er mye mer redd for å gå ut å drekka på byen i kongsberg.

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar
Jeg syntes virkleig synd på mange folk her. Folk her tar jo all infoen sin fra nyhetene, det er jo lov å tenke litt selv også. Vg, dagbladet osv viser bare den sia av nyheten som selger. men det er greit da. Virker ikke som folk engang gidder å sette seg i blitzerens situasjon her.

8101913[/snapback]

Greit nok at de spiser vafler på fritida, det gjør seriemordere og voldtektsmenn også. Hvordan forsvarer da de ødeleggelsene de har gjort?

 

Trivelig at du synes synd på meg, selv om jeg ikke forstår helt hvorfor.

Lenke til kommentar

du sammenligner blitzere med serimordere og voldtektsmenn. fra nå av skal jeg ta deg seriøst... jadda...

 

jeg håper folk tar meg litt seriøst da. hihi. eller så er det jo ikke noe morro.

 

Når folk som er mot blitzere prater som om de er drapsmenn så må jo jeg kalle blitzerne for englebarn. Sånn for å veie opp.

Lenke til kommentar

Blitz-huset er et rottereir av voldelige anarkister, kommunister, sosialister og noen andre snyltere. Håper de blir kastet ut snart. Hvis de vil ha et gratis sted av staten å bo på, kan de få Munkholmen i Trondheim.

 

Selvfølgelig er ikke alle blitzere voldelige, men de bør uansett ikke få huset gratis.

Lenke til kommentar

Blitz er ikke nødvendigvis bare pøbler, det er også et sted "vanlig ungdom" er og også flere eldre folk. Uteliggere er også hjertelig velkommen inn der.

 

Og selvom "blitzfolket" ikke er en majoritet i samfunnet betyr ikke det at de ikke skal ha et sted de kan være på fritiden.

 

De som liker opera er heller ikke en majoritet i samfunnet, allikevel bygger staten ett nytt operahus til nesten 2 milliarder norske kroner.

 

Jeg ser ikke noe galt i at radikal venstreungdom kan ha ett selvstyrt tilholdssted. Selv om noen ekstremister fra dette miljøet har gjordt ting galt, mener ikke jeg at dette er grunn til å straffe alle.

 

Edit: Kopierte dette far en annen tråd jeg diskuterte dette. Kom til å kopiere litt for mye.

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...