Gå til innhold

Tips til en bærbar gaming-maskin


Anbefalte innlegg

Det er en forskjell mellom i9400 og XPS M1710 som er verdt å nevne, og det er byggekvalitet. XPS har fått mange godord for byggekvalitet. Jeg eier en selv og uansett hvor jeg trykker er det plent umulig å fremtvinge svikt i skjermlokk eller konstruksjonen forøvrig. På dette feltet er XPS'en langt bedre enn i9400.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en forskjell mellom i9400 og XPS M1710 som er verdt å nevne, og det er byggekvalitet. XPS har fått mange godord for byggekvalitet. Jeg eier en selv og uansett hvor jeg trykker er det plent umulig å fremtvinge svikt i skjermlokk eller konstruksjonen forøvrig. På dette feltet er XPS'en langt bedre enn i9400.

8112750[/snapback]

:nei:

 

XPSen og i9400 har samme chasis.

 

og om man er litt "tøff" kan man fint kjøpe skjemkortet som sitter i XPSen løst å sette inn i en i9400 via ebay ol.

Endret av Bateau
Lenke til kommentar

Jon_O: Har du prøvd lokket på en I9400? Sitter på en her nå, og byggekvaliteten er rå! Klarer ikke lage bolger i skjermen! Så kor du har d fra vet ikke eg....

 

Forskjellen er vel merkevaren, som er spilling i xps navnet... Man har muligheten til 7950gtx men med 7900gs så er d absolutt ingen (bortsett fra muligens at man kan ha 4 gig ram i xps?) vits å velge xps foran 9400!

Lenke til kommentar
Jon_O: Har du prøvd lokket på en I9400? Sitter på en her nå, og byggekvaliteten er rå! Klarer ikke lage bolger i skjermen! Så kor du har d fra vet ikke eg....

 

Forskjellen er vel merkevaren, som er spilling i xps navnet... Man har muligheten til 7950gtx men med 7900gs så er d absolutt ingen (bortsett fra muligens at man kan ha 4 gig ram i xps?) vits å velge xps foran 9400!

8112836[/snapback]

 

Du har vel kanskje rett i utgangspunktet. Men, XPS'en ser bedre ut da :cool: I tillegg prøvde jeg å konfigurere i9400 og XPS'en slik at det ble noen lunde like specs. Kom frem at prisen var 17660 kr for XPS'en og 17270 for i9400. Begge maskinene innehold disse specs:

 

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss)

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® (Blank skjerm)

2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

Primært 9-celle 80 WHr batteri

 

Den eneste forskjellen er at XPS'en har 7200rpm på harddisken, i forhold til i9400's 5400rpm. I tillegg har XPS'en 2 års On-site og gaming-støtte.

 

Med disse specs har man vel en hardcore gaming-maskin vel? I tillegg er ikke jeg i tvil på hva jeg velger mellom disse to, med de specs som jeg har sammenlignet her...

Lenke til kommentar

eneste forskjellen mellom xps og i9400 sånn som jeg ser det. er at xpsen kommer med gigabit nettverkskort, og har masse teite (fancy?) lys.

alle modellene av xps kommer vel med docking mulighet også. det tror jeg ikke alle modellene av i9400 gjør.

 

jeg eier selv en i9400, og er kjempe fornøyd med det. skal investere i et GF7950 kort og oppgradere CPU snart. så da sitter jeg igrunn med en XPS, bare uten de tullete lysa :p

 

du kan jo også ta med i vurderingen Precision M90. en god kandidat også tror jeg.

Endret av Bateau
Lenke til kommentar
XPSen og i9400 har samme chasis.

 

Det er er nok ikke riktig. Jeg tviler ikke på at I9400 er en svært god maskin, den har bla. fått en god anmeldelse på Hardware.no, men det er ikke samme chassiset som på xps'en. Om du sammenligner testen av i9400 og exps'n ser du fort det.

 

Edit:

 

Utdrag fra testene:

 

XPS-en har et relativt stilrent design, men det er diverse ting som raskt gjør det klart at dette primært er en spille-PC, for eksempel lokket og LED-ene. Man får et meget solid inntrykk av maskinen, som ikke gir etter noe sted. Det er umulig å skape noen forstyrrelser i skjermbildet ved trykking på skjermlokket, som er imponerende på en så stor skjerm.

 

Inspiron 9400 har en forholdsvis godt avstivet skjerm, men ved middels harde trykk ser man forandringer i skjermbildet.

 

Fra Cnets test:

 

Dell has equipped the M1710 with its "RoadReady" magnesium-alloy chassis, which includes hard drive shock absorbers and sturdier latches/hinges. The sturdy design and notebook form factor come together to create a solution that's well-suited to mobile gamers.

 

Og om chassiset er det samme, hvordan kan det ha seg at målene og vekten er forskjellig. Lenke

Endret av jon_o
Lenke til kommentar
Inspiron 9400 har en forholdsvis godt avstivet skjerm, men ved middels harde trykk ser man forandringer i skjermbildet.

 

hvorfor dette skjer er fordi XPSen har et "ektra lag" på baksiden av skjemen. hvor det er mulighet for å legge inn bilder for belysning

 

chassisene ER faktisk prikk like. samme produsent, samme støpemal.

 

og "RoadReady" tittelen er på alle dell sine laptoper.

 

når det gjelder målene, er det bare høyden som er forrskjellig. dette skyldes nettopp denne ekstra tingen som er på toppen av lukket. hvor dette lyset er.

 

vekten kommer av større skjermkort. mer kjøling på skjermkort. og lys som tar ekstravekt

Endret av Bateau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...