Gå til innhold

Hvilket er det dårligste spillet du har spilt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke alle skytespill sånn da?

8108670[/snapback]

 

Så langt derifra. De aller fleste MP skytespill har flere typer gameplay fra team deathmatch (som CS er låst til) til capture the flag til ja you name it. CS er Team Deathmatch nesten, ikke noe valg der. Og det er megakjedelig.

 

CS er en utfordring der du ikke bare trenger aim, men også strategiske kunnskaper på de bra planlagte mappene. Er enig i at noen av standard mappene ganske enkelt suger. Men de_inferno de_nuke de_dust/2 feks ? nydelige map.

8108724[/snapback]

 

Det gjelder alle brettene. Spesielt det forbanna dust skiten som alle servere ser ut som skal overfylles med. Det italia brette med den irriterende opera sangere (hvem fant ut på den gode ideen?) og det derre inferno. Alle brettene er det samme og krever ingen taktikk. Spring i korridorene til du ser motstanderen, skyt.

 

Det synes jeg er så ufattelig kjedelig at det er et guds under at CS fremdeles er så populært.

Lenke til kommentar
hr. Jenssen, det  går vel i det at det er smak etter genre, så noen ikke liker rpg. Jeg har ikke sagt noe imot Wow selv, siden jeg bare har testa bitte litt. Men selv om jeg ikke vet om WoW flikk flere game of the year awarder så vet jeg at det ihvertfall fikk det lavere score på gamerangkings enn resident evil gjorde

8108307[/snapback]

 

Absolutt, men likevel synes jeg folk skal være litt mer objektiv enn det de er nå. De nevner WoW fordi de enten ikke liker sjangeren, eller bare ikke får til å spille spillet. Eller bare, idiotisk nok, fordi de vil klage på noe som "alle andre" liker.

 

Spill er langt ifra like vanskelig å se like objektivt på som musikk og film. Man har mange flere like faktorer fra spill til spill man kan forholde seg til, som grafikk, fysikk, frihet, varighet, lydspor, skuespill, osv. WoW er slettes ikke noe dårlig spill når man ser på det med litt mer objektive øyne. Igjen, jeg liker det ikke noe godt, men jeg kan på rappen nevne hundrevis - om ikke tusenvis - av spilltitler som er dårligere.

 

Bear, level-designet i CS er da slettes ikke dårlig. Brettene har ofte mange ruter man kan gå, som gjør at spillet absolutt ikke er lineært. Som med WoW, så er CS et spill som alt for mange liker og spiller, til at man bare kan avkaste det som noe totalt ubrukelig søppel. CS er forresten en modifikasjon, ikke et spill (ser man bort fra CZ, som fortsatt er mer av en mod enn et eget spill).

 

Av de serverne jeg har prøvd (og det er noen) har jeg enten blitt banna fordi jeg hadde flaks og knerta adminen med et headshot, eller så har jeg blitt ranta ut av spillet fordi jeg døde noen ganger.

 

Det høres slettes ikke ut som om at du har spilt i et flertall forskjellige servere. Alle som har spilt CS en stund, enten de liker det eller ikke, kan fortelle deg det. Nå høres du bare ut som en gretten kar, som vil klandre CS for alt som er å klandre noe for, enten det er rett eller ikke.

 

Hrisebro, nå finnes det vel egentlig umenneskelig få spill av typen OFP. Det finnes egentlig bare OFP, så ArmA.

 

Veldig mange multiplayer-skytere (du må sammenligne med MP-skytere, og ikke SP, da CS aldri var det i utgangspunktet) er faktisk enda mer lineære enn CS. Der har ikke den ene runden noen konsekvenser for den neste engang. Om man gjør det godt i en runde i CS, får man flere ressurser i den neste runden. Sånn er det ikke i de fleste andre MP-FPS, hvor du bare løper rundt og plukker opp våpen.

 

Det gjelder alle brettene. Spesielt det forbanna dust skiten som alle servere ser ut som skal overfylles med. Det italia brette med den irriterende opera sangere (hvem fant ut på den gode ideen?) og det derre inferno. Alle brettene er det samme og krever ingen taktikk. Spring i korridorene til du ser motstanderen, skyt.

 

Du har tydeligvis aldri spilt i en klan, og aldri spilt CS mer enn maks et par timer. Taktikk kreves for gode spillere. Man bør vite hvor fienden går, og når man jobber sammen med et lag, bør alle leddene fungere maksimalt i følge taktikken, sånn at fienden ikke slipper igjennom, og ikke klarer å komme bak.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Bear, level-designet i CS er da slettes ikke dårlig. Brettene har ofte mange ruter man kan gå, som gjør at spillet absolutt ikke er lineært. Som med WoW, så er CS et spill som alt for mange liker og spiller, til at man bare kan avkaste det som noe totalt ubrukelig søppel. CS er forresten en modifikasjon, ikke et spill (ser man bort fra CZ, som fortsatt er mer av en mod enn et eget spill).

 

Det er dårlig og har ikke mange ruter man kan ta. Du blir og veldig fort ledet en vei gjennom hindringer og andre ting som "blokker" deg fra å gå den veien.

 

Og en mod er fremdeles et spill. Samt at CS nå er standalone og drevet av Valve som et eget spill. Men det begynte sitt liv som mod.

 

Det høres slettes ikke ut som om at du har spilt i et flertall forskjellige servere. Alle som har spilt CS en stund, enten de liker det eller ikke, kan fortelle deg det. Nå høres du bare ut som en gretten kar, som vil klandre CS for alt som er å klandre noe for, enten det er rett eller ikke.

 

Da hører du med feile ører for jeg har forsøkt noen servere. Fra Catch serverne til amerikanske gutterom servere. Alle bærer preg av det samme communityet.

 

Om jeg høres ut som en gretten kar ovenfor CS hva høres du ut som da ovenfor Resident Evil 4?

 

Du har tydeligvis aldri spilt i en klan, og aldri spilt CS mer enn maks et par timer. Taktikk kreves for gode spillere. Man bør vite hvor fienden går, og når man jobber sammen med et lag, bør alle leddene fungere maksimalt i følge taktikken, sånn at fienden ikke slipper igjennom, og ikke klarer å komme bak.

 

Nei har ikke spillet i en klan, det er sant. Men man skal heller ikke kun bedømme et spill utfra noen få klaner og hvordan det fungerer, for i mine øyne skal et MP spill være morsomt uansett hvordan du velger å spille det, men i CS så må du nesten være i en klan for å få det litt morsomt. Good one.

 

Taktikk trenger man ikke siden leveldesignet er bygget slik at du treffer på fienden uansett hvordan du gjør det. Det er linært av millioner og uansett om du så velger turen over fjellet treffer du på fienden der.

 

Når det kommer til brettene er jeg fullstendig klar over hvordan de ser ut, meget klar over det, da jeg har revet fra værandre mangt et brett og sett på det i Hammer, og det er kjedelig og forutsigbart fra start til slutt.

Lenke til kommentar

Dårligste spill: Need for speed Underground 1 og 2, Most wantet, og Carbon.

 

Det er først og fremst et spill for folk som ELSKER alt som er av harry neon og møkk stygg styling.

Og det er 0.000 utfordring, bare og gi bååånn gass! (du klarer alle svinger uansett)

 

De spillene med mest spillglede er : Hl1 og HL2 :)

Lenke til kommentar

Dårligste spill jeg noen gang har testa var Lula3D. by far.

 

 

Grunnen: noe så gjennomført halvferdig og dårlig satt opp spill har jeg aldri i mine levedager sett, hverken før eller etter..

der det første lulaspillet var forholdsvis enkelt, men veldig underholdende, var dette kun en tragisk oppvisning i dårlig kodede digitale pupper.. skikkelig åpenbart at de ble fri for penger før de var halvveis ellerno..

Lenke til kommentar

Rent objektivt så må det vel bli noen spill fra sent 70-tallet/tidlig 80-tall, litt VEL primitivt for meg :)

 

Men for å sikte det opp imot forventninger og den moderne tid. Så må jeg vel kanskje si FF-serien. "God" historie som ikek drar noe voldsomt opp, utrolig kjedlig slossing, og låst løp. (jeg kaller ikke en hovedhistorie man tvingens inn i og masse sidequest for "frihet" i RPG-perpektiv).

 

AtW

Lenke til kommentar

"Om jeg høres ut som en gretten kar ovenfor CS hva høres du ut som da ovenfor Resident Evil 4?"

 

Vel, i det minste er det noe å være gretten over når det gjelder PC-versjonen av RE4. Tro meg, når anmeldelsene begynner å strømme inn, får ikke spillet annet enn slakt, slakt, og atter slakt. Det kommer ikke til å selge spesielt bra heller, og ingen kommer til å like det spesielt godt. Det er en rassdårlig port. Helt patetisk.

 

CS er et stort spill, som veldig mange spiller. Noe rett må folka bak modden/spillet gjort. Det gjorde ikke Capcom med PC-versjonen av RE4.

 

"Taktikk trenger man ikke siden leveldesignet er bygget slik at du treffer på fienden uansett hvordan du gjør det. Det er linært av millioner og uansett om du så velger turen over fjellet treffer du på fienden der."

 

Du hadde foreslått noe à la San Andreas størrelse, med to spillere, hvor man, om man var heldige, ville møtt på hverandre hvert kvarter eller så?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
The Movies  :thumbdown:

8110089[/snapback]

 

The Movies var jo greit da helt til du hadde "levlet" skuespillerne dine så høyt opp som du kunne og vips, joda skuespillerne dine dør, begynn på nytt igjen ;)

 

Din begrunnelse? :)

 

Mitt verste møte med ett spill må nok være Supreme Commander.

 

Revolusjonerende og innovativt? Neppe. Jeg satt igjen med ettersmak av overhypet standard RTS som verken la til eller tok i fra sjangeren noe. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes leveldesignen til CS1.6 er god jeg. Lineær og kjedelig kanskje, men mapsene er velbalanserte for begge lag, og de egner seg godt til konkurransebasert spill.

 

Gameplayet er forresten mye mer enn å være heldig å skyte headshot, og at man kanskje er heldig og får seg et nytt våpen. Spill klanmatcher på et høyere nivå, så forstår du.

 

Er enig med deg at communityet er veldig umodent, men det gjør ikke CS til et dårlig spill fordi.

Lenke til kommentar
Du hadde foreslått noe à la San Andreas størrelse, med to spillere, hvor man, om man var heldige, ville møtt på hverandre hvert kvarter eller så?

 

Noe alla ja, med tanke på frihets følelsen. Om man skal ha det taktisk må man også ha en mulighet til å tenke i andre baner enn de 2-3 veiene banene legger opp til.

 

Jeg synes leveldesignen til CS1.6 er god jeg. Lineær og kjedelig kanskje, men mapsene er velbalanserte for begge lag, og de egner seg godt til konkurransebasert spill.

 

Gameplayet er forresten mye mer enn å være heldig å skyte headshot, og at man kanskje er heldig og får seg et nytt våpen. Spill klanmatcher på et høyere nivå, så forstår du.

 

Er enig med deg at communityet er veldig umodent, men det gjør ikke CS til et dårlig spill fordi.

 

I mine øyne skal ikke et MP spill kun være morsomt når du spiller på klan nivå, men på alle nivåer. I CS er du superduperubernoob om du ikke overlever 2 runer på rad. Hvordan skal man komme inn i noe når du blir hetsa fra første stund.

 

Siden CS er et MP spill only, har communityet alt å si om spillet. Er ikke morsomt å springe rundt og spille mot booter hele tiden, så man vil jo selvfølgelig gjør det spillet er ment å gjøre, ta det online. Men når communityet suger jettis og oppførselen på gjennomsnitt spilleren er værre enn i en barnehage, så oppleves spillet elendig, i alle fall for min del.

 

Husker før da vi spilte CS på LAN i 2000. Alle var mer eller mindre komplette idioter men dæsken vi hadde det morsomt. Selv om vi ikke hadde taktikk, sprang rundtomkring og håpet på det beste, så var spillet morsomt. Nå er CS plutselig blitt big buisness og klan orientert. Er det et spill eller har det blitt real life?

Lenke til kommentar

Off-topic: Jeg spiller CS men har sluttet med diverse claner og alt det der. Ble lei den delen av spillet, ble for seriøst. Var jo til tider like tidkrevende som WoW. Nå hopper jeg bare inn på en eller annen server for å ha det gøy. CS er fortsatt like moro :)

 

On-topic: Tidenes dårligste spill for min del: The Godfather (PC) Makan til makkverkporting skal du lete lenge etter! Jeg har hørt om invert mouse, men det er invert mouse i vertikal retning, i The Godfather var det invert mouse i horisontal retning... og ikke kunne jeg bytte på det heller! For ikke å snakke om at det nektet å gjenkjenne gamepaden som jeg hadde!!

 

Er til dels også enig med noen her med tanke på Supreme Commander... skjønner ikke at det kan kreve så mye, bare se på Command & Conquer 3 som ser minst like bra ut om ikke bedre enn Supreme Commander. C&C3(demo) flyter som bare f*** mens Supreme Commander hakker og lagger i huet og rævva. Det kan ikke være AIen som trekker all krafta ut fra prosessoren hvertfall for når du skal angripe så kjører alle unitene på rekke og rad eller hulter til bulter og kræsjer i hverandre og setter seg fast i stedet for å bevege seg i de formasjonene som du har satt dem i. Ofte er det 1/3 av de som ikke reagerer på kommandoene dine og blir stående igjen også.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Bear, jeg har ikke spilt i en CS-klan på mange år, så når jeg spiller CS nå, er det CSS på public-servere. Jeg blir aldri kalt noob eller noe sånn. Det er alltids noen idioter som sitter og kaller hverandre ting, men da sier jeg bare, liksom-voksen som jeg er, at de kan ta det et annet sted, og la oss andre spille i fred. Da får jeg alltids latterlige kommentarer fra dem, som tydeligvis ikke er mye eldre enn 10 år gammel, og mentalt blir de sikkert stort eldre heller. Likevel, jeg ser ikke hvorfor jeg skal bry meg. Jeg fortsetter å spille, og har det like gøy. Det er synd at CS ikke appellerer til deg, men det er en grunn til at CS er så populært som det er, og det er en grunn til at CS satte en viss trend innen multiplayer da det kom.

Lenke til kommentar
I mine øyne skal ikke et MP spill kun være morsomt når du spiller på klan nivå, men på alle nivåer. I CS er du superduperubernoob om du ikke overlever 2 runer på rad. Hvordan skal man komme inn i noe når du blir hetsa fra første stund.

 

Siden CS er et MP spill only, har communityet alt å si om spillet. Er ikke morsomt å springe rundt og spille mot booter hele tiden, så man vil jo selvfølgelig gjør det spillet er ment å gjøre, ta det online. Men når communityet suger jettis og oppførselen på gjennomsnitt spilleren er værre enn i en barnehage, så oppleves spillet elendig, i alle fall for min del.

8113730[/snapback]

 

Aldri blitt hetsa for å dø ofte, selv om jeg sannsynligvis dør i 80% av alle rundene. Og alle onlinespill har sugent community, og er noe du kan vente uansett hva du spiller. Så lenge du er på en god server med ordentlige mods så er ikke drittsekker noe problem.

Lenke til kommentar
I mine øyne skal ikke et MP spill kun være morsomt når du spiller på klan nivå, men på alle nivåer. I CS er du superduperubernoob om du ikke overlever 2 runer på rad. Hvordan skal man komme inn i noe når du blir hetsa fra første stund.

 

Siden CS er et MP spill only, har communityet alt å si om spillet. Er ikke morsomt å springe rundt og spille mot booter hele tiden, så man vil jo selvfølgelig gjør det spillet er ment å gjøre, ta det online. Men når communityet suger jettis og oppførselen på gjennomsnitt spilleren er værre enn i en barnehage, så oppleves spillet elendig, i alle fall for min del.

8113730[/snapback]

 

Aldri blitt hetsa for å dø ofte, selv om jeg sannsynligvis dør i 80% av alle rundene. Og alle onlinespill har sugent community, og er noe du kan vente uansett hva du spiller. Så lenge du er på en god server med ordentlige mods så er ikke drittsekker noe problem.

8114893[/snapback]

 

Bare pyser lar være å dø, noen må jo være med i frontlinja også :) Når jeg spillte public var det sjeldent jeg overlevde minuttet, men drar man med seg 4-5 spillere i snitt, så har man mer enn gjort jobben :)

 

Når det gjelder CS så er jeg enig i at det er for mange idioter som spiller det. Man må ha litt "flaks" og finne seg en saklig server uten folk som maser på cheat og gull hver gang du dreper noen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...