Gå til innhold

Den store Blender-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, den gitaren din har blitt veldig fin nå, Marsan... Men bare noen tips: kansje gjøre hele kassa litt lysere, kan hende det er best å gjøre det med lys. Det er også noen horisontale felt på kassa (horisontalt i forhold til bilde) som jeg ikke synes er veldig fine... Jeg synes du skal jobbe litt mere med den før du legger den på hylla... Blir selv jevelig lei av å modelere på samme modellen innimellom, men er fortsatt artig å få helt ferdige produker...

 

Driver for tiden med en kufanger (frontgreie på lastebiler) for en kompis av meg. Har lagt ved en forløpig render... Her har jeg brukt kurver.

 

Vil også visefram en annen modell jeg har lagd, det er et landskap som jeg laga en gang jeg kjeda meg. Her har jeg brukt noise funsjonen på et subdividet plane...

post-100967-1175331064_thumb.jpg

post-100967-1175331291_thumb.jpg

Endret av Gaute91
Lenke til kommentar
Heisann, den gitaren din har blitt veldig fin nå, Marsan... Men bare noen tips: kansje gjøre hele kassa litt lysere, kan hende det er best å gjøre det med lys. Det er også noen horisontale felt på kassa (horisontalt i forhold til bilde) som jeg ikke synes er veldig fine... Jeg synes du skal jobbe litt mere med den før du legger den på hylla... Blir selv jevelig lei av å modelere på samme modellen innimellom, men er fortsatt artig å få helt ferdige produker...

 

Driver for tiden med en kufanger (frontgreie på lastebiler) for en kompis av meg. Har lagt ved en forløpig render... Her har jeg brukt kurver.

 

Vil også visefram en annen modell jeg har lagd, det er et landskap som jeg laga en gang jeg kjeda meg. Her har jeg brukt noise funsjonen på et subdividet plane...

8279288[/snapback]

 

Please..utdyp. Skjønner ikke helt hvor du vil hen..men en liten update til skader vel ikke:

 

marsan_guitar12.jpg

Lenke til kommentar
Den gitaren blir da riktig fin, den. Mangler bare å lage skikkelig lyssetting og finpusse shaderene.

8282280[/snapback]

 

Sitter å prakkes med strengfestene. Men det skal bli bedre teksturer/shadere og lysetting, men jeg har hovedfokus på modeleringen. Tok med noen prøveteksturer for å se hvordan det blir. men seriøst lei av denne gitaren.

Lenke til kommentar
Sitter å prakkes med strengfestene. Men det skal bli bedre teksturer/shadere og lysetting, men jeg har hovedfokus på modeleringen. Tok med noen prøveteksturer for å se hvordan det blir. men seriøst lei av denne gitaren.

8282460[/snapback]

Ah. Jeg har så godt som null peiling på hvordan en gitar skal se ut, så det kan ikke jeg si noe om. :p

 

Jeg kjenner problemet med å bli lei av modeller du lager. Det er grunnen til at jeg har flere hundre uferdige liggende.

Lenke til kommentar

Kan vel poste ett bilde av prosjektet jeg driver med jeg og.

 

Det skal rett og slett være en øy som flyter rundt i verdensrommet ;P

 

Selve øya har noen bugs på siden som vises, men det skal fikses i løpet av kvelden. Har heller ikke lagt til noen detaljer ende, som dere ser på bla huset, men det kommer.

post-30808-1175451553_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjerne det :)

Men jeg får nok ikke tid til å jobbe med de på en stund.

8288210[/snapback]

 

Bilde 1:

Fancy, men kanskje litt mørkt, vet det er vanskelig å lyssette ting som skal vær i et mørkt rom (dette er noe av det vanskeligste innen lyssetting), kansje du kan gjøre det litt lysere i photo shop... Ellers synes jeg at de lavasøylene er litt rette, kanskje du burde få lavaen til å spre seg litt utover i dråper. Den lavaen som er lengst til venstre er kanskje ikke nødvendig å ha med, ihvertfall ikke fra den vikelen vi ser det fra på det bildet der... den røyken som kommer opp er kanske litt lys, hadde vært fint om den var litt gåere og kansje litt gjennomsiktig og ikke reflekterte så mye lys. kanske osså litt mer liv i "elva" den er veldig flat... prøv med noise funskjonen...

 

Bilde 2:

Tøft motiv, går utifra at det skal forestille en fengselscelle... Du mangler fester til kjettingene, de går bare rett inn i veggen og inn i benken. Bordet er kanskje litt vell humpete, ser ut som om det er laga av jord på overflaten. Koppen på bordet er litt for rett iforhold til resten av bilde. Kansje prøve å få dette bilde litt lysere det å, men her må du ikke bare gjøre bilde lysere i photoshop, da blir de lyse feltene altfor lyse, prøv å sett en svak lampe (kanskje hemi eller area) i taket med en mørk farge (kanskje brun eller grå)...

 

Bilde 3:

Flott bilde dette også. trur jeg faktisk har sett en slik i virkeligheten (ved urcuhart caste i scotland). Ser ut som om treplankene er litt for "grove", kanske bruke en mindre noise størrelse og en mindre dybde. Det samme gjeller vell egnetlig mettallstanga... Ellers så er det vanskelig å skulle kommentere dette bilde når det ikke er satt inn i en sammenheng... Men bare noen små "virkelighets" origenterte kommentarer: "Vektklossen" er ikke hengslet, festet mellom kastearmen og metallstange er veldig tynt og festet til trådene som går til steinen er også ganske spinkelt... Men det hadde vært skikkelig tøft å se denne katapulten i et større blide en gang :yes:

 

Det var vell det jeg kom på... Stå på så blir dette skikkelig bra :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Kan vel poste ett bilde av prosjektet jeg driver med jeg og.

 

Det skal rett og slett være en øy som flyter rundt i verdensrommet ;P

 

Selve øya har noen bugs på siden som vises, men det skal fikses i løpet av kvelden. Har heller ikke lagt til noen detaljer ende, som dere ser på bla huset, men det kommer.

 

Gleder meg til dette blide blir ferdig, vanskelig å skulle gi feedback når jeg ikke helt vet hva du skal gjøre videre, men et forslag: grønt gress på toppen, og kanskje en sti fra "brygga" (trur det er det du har tenkt) til huset... Men veldig bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...