Gå til innhold

Den store Blender-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm.. Er det bare meg som ikke skjønner en dønn dritt av Blender?  :hrm:

8126803[/snapback]

 

Skjønnte ikke en døyt av blender første gangen jeg prøvde der. Det er vel bare å ikke gi opp å prøve ulike nybegynnertutorials for å få kjennskap til funksjonene og finne de. Blir ikke verdensmester uten trening :D

Lenke til kommentar
Ganske stilig.

 

Men det ble noe rart med speilingen på den røde sirkelen ;)

Hvor lang tid har du brukt på de to siste du har postet her?

8123130[/snapback]

 

Ser ikke noe galt med refleksjonene jeg ...

 

Brukte ikke særlig lang tid på de. toppen 1-2 dager med fiddeling nå og da, har også andre ting å gjøre :)

Lenke til kommentar

Bare for å ha sagt det, blender er et program på omtrent lik linje (i kvalitet) som 3dsmax og maya (eller hvilket som helst annet universal 3d program). Blender er lagd for både animation, modelering, gameenigering (man bør ikke begynne på detta før man kan både animere og modelere gode ting) og VIZ (lage bilder av hus/rom så arkitekter kan få solgt produktene sine lettere). De to(kansje tre) første er de tingene blender er mest spessialisert for og den siste er det programmer som er gnaske mye bedre, med det duger for det...

Apropo rending/rendingtime, vet at f.eks. pixar har et egetutviklet renderprogram, renderman, de bruker store nettverk av datamskiner som tilsammen utgjør en enorm regnekraft... Skjønner ikke egentlig hva detta hadde med innlegget mitt å gjøre :ermm:

Mye bra... Fortsett å jobbe...

 

Å til alle unge håpefulle, blender er veldig bra program. vil råde til å skjekke ut http://wiki.blender.org/ her ligger det mange gode toturials som er verdt å ta en titt på. Skjekk litt på manualen og pepperkakemannen der (se første inlegg for lenk)...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar

Ok, ikke lov til å le, men jeg laga min første character i blender. Har ikke noe forhåpninger om rigging og kjøre på vidre med flere detaljer. Jeg suger hardt med å modelere runder former som man finner blant annet på "mennesker". Dette var bare for å prøve meg litt. GIkk ikke så veldig bra.

 

Lookie:

 

 

marsan_character1_1.jpg

Lenke til kommentar

Så link til denne tråden i signaturen til Matsemann :)

Har drevet med blender i noen par måneder(halv år eller noe), men har ikke fått laget noe svært enda. Men uansett, kjempeartig program, og anbefaler de som har lyst til å prøve seg på 3D å prøve ut blender. Dessuten er det bra at det er opensource. Fint å kunne installere det på nesten alle OS også

Lenke til kommentar

Jeg brukte edit mode og litt smoothing i sculpt mode til slutt..det er mulig jeg kommer til å lage fler modeller av rocky. Kellermann brukte jo mange år på å finne det riktige utseende på rocky og det forandres fortsatt. Jeg er bare litt lei av rocky (modelere ofc) akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...