Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har solt meg ganske aktivt til tider, og har hatt lite problemer med det. Jeg har fregner (hadde mye som ung, men er minsket drastisk siden 12års aldern), og jeg får fregner når jeg soler meg; men når jeg soler meg over tid, så utgjevner fregnene seg og forsvinner (til brunfarge). Jeg bruker aldri solariumskrem (det burde man ikke), men fuktighetskrem etter solbruk.

Jeg ligger 25min uten å bli solbrent eller noe :)

 

Sol funker fint for meg da? :p

 

edit: har brunt hår!

Lenke til kommentar

Tok solarium nå i dag. Lå der i ca 9 minutter, men jeg kjente ikke at det brente/tok noe særlig. Skal man det, om det er et bra solarium? Hadde vifta på max.

 

Men et par spørsmål:

Sol med eller uten boxer?

Når skal man ta på fuktighetskrem? Rett etter? Eller holder 15 min etter?

 

Jeg reiser bort i helga, og får ikke tatt sol før om 4 dager. Bør jeg da ta sol i morgen også, for så å ta igjen etter turen? Eller vente til etter turen med neste soling? Altså blir det for mye med to dager på rad?

 

Edit: Om jeg legger godvilje i, ser jeg et lite skille mellom mage/underliv :D

Endret av orginal
Lenke til kommentar
Tok solarium nå i dag. Lå der i ca 9 minutter, men jeg kjente ikke at det brente/tok noe særlig. Skal man det, om det er et bra solarium? Hadde vifta på max.

 

Men et par spørsmål:

Sol med eller uten boxer?

Når skal man ta på fuktighetskrem? Rett etter? Eller holder 15 min etter?

 

Jeg reiser bort i helga, og får ikke tatt sol før om 4 dager. Bør jeg da ta sol i morgen også, for så å ta igjen etter turen? Eller vente til etter turen med neste soling? Altså blir det for mye med to dager på rad?

 

Edit: Om jeg legger godvilje i, ser jeg et lite skille mellom mage/underliv :D

9106260[/snapback]

 

For noen tåpelige spørsmål, men greit, jeg skal svare deg.

 

Jeg vil ikke ha skille, så jeg soler meg naken.

 

Om du tar fuktighetskrem på kroppen rett etter sol, eller venter 15min har ingenting å si.

 

Nei, du burde ikke ta sol i morgen. Det som gjelder for deg nå er å ha tålmodighet, du kommer ingen vei med å rushe eller øke minuttene du soler deg drastisk. Å bygge opp bra pigmenter tar tid.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
For noen tåpelige spørsmål, men greit, jeg skal svare deg.

9110186[/snapback]

 

For et tåpelig innlegg. Greit å være litt høflig :)

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Jeg har tenkt til å begynne å gå til solarium, men jeg lurer på hvor lenge jeg bør være i senga dem første gangene?

 

Jeg er mørk blond, blir ikke så fort brun. Hvordan bør jeg begynne?

 

Må man bruke solkrem i solarium?

 

og hvor mange ganger i uka bør jeg ta?

 

Er helt fjern på solarium opplegget, så håper på svar :)

Lenke til kommentar
Hei! :)

 

Jeg har tenkt til å begynne å gå til solarium, men jeg lurer på hvor lenge jeg bør være i senga dem første gangene?

 

Jeg er mørk blond, blir ikke så fort brun. Hvordan bør jeg begynne?

9149205[/snapback]

Utifra hvordan du beskriver deg selv burde du nok ikke starte med mer enn 10-12 minutter hvis du ikke har grunnlag fra før, legg på et par minutter hvis du har det.

 

Må man bruke solkrem i solarium?

9149205[/snapback]

Nei, solkrem virker bare mot sin hensikt i solarium. Ta heller litt kortere tid så du slipper å bli brent.

 

og hvor mange ganger i uka bør jeg ta?

9149205[/snapback]

En god regel er å ikke ta det oftere enn annenhver dag. Når du har fått den brunfargen du vil ha kan du gå ned til 1-2 ganger i uken.

 

Og du burde vurdere på det sterkeste å gå til anskaffelse av et par beskyttelsesbriller, så unngår du skader på øynene. De selges på stedet du tar sol.

Lenke til kommentar
Hei! :)

 

Jeg har tenkt til å begynne å gå til solarium, men jeg lurer på hvor lenge jeg bør være i senga dem første gangene?

 

Jeg er mørk blond, blir ikke så fort brun. Hvordan bør jeg begynne?

9149205[/snapback]

Utifra hvordan du beskriver deg selv burde du nok ikke starte med mer enn 10-12 minutter hvis du ikke har grunnlag fra før, legg på et par minutter hvis du har det.

 

Må man bruke solkrem i solarium?

9149205[/snapback]

Nei, solkrem virker bare mot sin hensikt i solarium. Ta heller litt kortere tid så du slipper å bli brent.

 

og hvor mange ganger i uka bør jeg ta?

9149205[/snapback]

En god regel er å ikke ta det oftere enn annenhver dag. Når du har fått den brunfargen du vil ha kan du gå ned til 1-2 ganger i uken.

 

Og du burde vurdere på det sterkeste å gå til anskaffelse av et par beskyttelsesbriller, så unngår du skader på øynene. De selges på stedet du tar sol.

9150778[/snapback]

 

Takk for svar. :) Jeg prøvde solarium 1 gang for lenge siden, og da var det sånne til øynene.

 

Jo, også lurer jeg på når man begynner å se forskjell? Kanskje ikke etter første gang?

 

Altså når man blir brun^

Endret av Alec90
Lenke til kommentar
Lurer bare på hvor mye dere pleier å betale pr gang.

I mitt solarium må jeg ligge 30 min hver gang, noe som koster meg 75 spenn.  Synes dette virker rimelig dyrt :hmm:

Er ikke speiselt brun, men har fått opparbeida meg et godt grunnlag :)

9159515[/snapback]

Ca det samme her. Dvs, litt dyrere faktisk: kr 77 for 28 min.

 

Før solte jeg meg på Brun & Blid, og da betalte jeg alltid kr 50 uansett. Til å begynne med fikk jeg 35 minutter. Dette gikk etter hvert ned til 30 og jeg tror det var ca 25 min sist jeg var der for et års tid siden.

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt solarium ca. syv ganger uten krem. Har fått litt farge på armene, men er fortsatt blek på leggene og magen. Vurderer å starte med krem, men er fortsatt litt usikker på hvordan de fungerer etter at jeg har lest første post. Virker kremene slik at man raskere får farge, eller danner de bare et lag med falsk brunfarge som forsvinner etter et par dager?

 

Takk på forhånd

Endret av nKo
Lenke til kommentar

Skikkelig bra tråd, må ha denne i mine innlegg :)

 

Skal selv begynne å ta solarium mer jevnlig, siden jeg har noen få kviser som jeg vil bli kvitt pluss så vil jeg at min brunfarge som jeg fikk i syden skal vare :)

Men er det vits med sånn solkrem som man får på automat på solhuset?

Lenke til kommentar
Skikkelig bra tråd, må ha denne i mine innlegg :)

 

Skal selv begynne å ta solarium mer jevnlig, siden jeg har noen få kviser som jeg vil bli kvitt pluss så vil jeg at min brunfarge som jeg fikk i syden skal vare :)

Men er det vits med sånn solkrem som man får på automat på solhuset?

9199355[/snapback]

Det har blitt besvart sånn ca. 20 ganger før i tråden. Søk eller bla litt, så finner du svaret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...