Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08


Anbefalte innlegg

Vil bare si et par ord om pris på soltimer, og forskjelen på de forskjelige solsengene.

Man bør se hvor mye brunfarge man før for pengene, ikke bare hvor mye det koster per minutt. Det er forskjell på hvordan og hvor mange rør de forskjelige solsengene bruker, og på hvor mange timer eierne lar rørene bli brukt før de blir byttet. Så er det jo behagelig med en sol som har innebygd mp3 spiller, armaterapi, aircon eller til og med tv.

Så det er vel som med alt annet her i livet at man får hva man betaler for.

 

 

PS jobber med solarium.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil bare si et par ord om pris på soltimer, og forskjelen på de forskjelige solsengene.

Man bør se hvor mye brunfarge man før for pengene, ikke bare hvor mye det koster per minutt. Det er forskjell på hvordan og hvor mange rør de forskjelige solsengene bruker, og på hvor mange timer eierne lar rørene bli brukt før de blir byttet. Så er det jo behagelig med en sol som har innebygd mp3 spiller, armaterapi, aircon eller til og med tv.

Så det er vel som med alt annet her i livet at man får hva man betaler for.

 

 

PS jobber med solarium.

 

Jeg har et spørsmål angående lysrør som blir brukt. Noen senger har kun blått lys, mens andre har hvitt lys. Er det noen forskjell?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har et spørsmål angående lysrør som blir brukt. Noen senger har kun blått lys, mens andre har hvitt lys. Er det noen forskjell?

 

Det er litt forskjelig farge på de forskjelige produsentenes rør, de forskjelige levrandørene prøver heletiden og lage rør som har den rette blandingen av uva og uvb stråler for og få et rør som gir et bra resultat, har lang levtid og inenfor de ramene som statens stråleværn gir.

Lenke til kommentar
Åh, ja, de to minuttene er lange.

Jeg putter på mynter, går inn, låser døra, kler av meg og venter.

Og venter... Skulle vært 30 sekunder! :D

 

Jeg for min del synes tiden går greit unna når jeg vasker sengen først....

 

--

 

Er det bare meg eller har Oslo en hel del gamle senger der ute? Virker som ett eneste stort 80's party over hele byen. Er vant til brede senger med eget lys til ansikt, A/C, instrumentpanel over ansikt, tidtaker der jeg kommer i fra. De er mye mer behagelige, men det er vanskelig å finne det her.. Hørte rykter om at Brun og blid i storgata kanskje hadde slike.

Lenke til kommentar
Hvordan beholder dere brunfargen i ansiktet? Brunfargen i ansiktet mitt forsvinner etter et par morgendusjer, men den varer lengre på kroppen.

Det er nok ikke dusjen i seg selv som gjør at du mister brunfargen, heller det at huden tørker ut. Når huden tørker ut skiftes den også fortere, og som resultat holder heller ikke brunfargen. Du burde begynne å bruke fuktighetskrem for å beholde fuktigheten i huden, og dermed også bremse utskiftningen av hudlaget og brunfargen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror jeg skal watte opp med litt solarium snart. Men lurer på en ting. Naken kontra boxer(eller annen form for bekledning)? Det kan hende det er spurt om dette før, men jeg maktet ikke å lese 16 sider.

 

Og hvis man tar sol naken, er det skadelig for kjønnsorgan? Feks for dem som har tilbaketrukken forhud på heltid. Vil jo ikke ha skille, men vil heller ikke drepe de neste genrasjonene mine :p

Lenke til kommentar

Skal til Gran Canaria med noen kompiser nå i påskeferien, og i den anledning tenkte vi på å ta litt sol før vi dro ned. Personlig vil jeg det for å ikke være helt bleik når jeg kommer ned. Eller, er vel småbrun året rundt, men ettersom jeg jobbet på lager omtrent hele forrige sommerferie har jeg ikke like mye farge på kroppen som jeg har til vanlig.

 

Så, hvor lenge, og hvor mange ganger tror dere erfarne "solariumister" at jeg burde ta sol for å få en liten brunfarge på gang før jeg reiser? Blir meget fort brun, og har for øvrig aldri trengt de høye solfaktorene.

Lenke til kommentar
Noen andre som opplever at man får et slags "merke" omtrent der halebeinet sitter, etter at man har solt seg i solarium? Jeg blir ihvertfall mye bleikere der. Skjønner ikke hvorfor det skjer :hmm:

 

Det er fordi huden blir klemt samen der så det kommer ikke til noe sol. For og unngå det kan man bruke en stå sol.

Lenke til kommentar
Har hørt det er uforsvarlig å ta mer enn en gang i uka, men vil egentlig mer, f.eks. 3 ganger i uka. Føler jeg ikke kommer til å få bra nok utbytte av mindre. Er det store farer for hudkreft av det? Tenkte bare ta frem til sommeren

Tror ikke du som nordmann skal begynne å bekymre deg for kreft. Vi får så lite sol her fra før at det vi blir utsatt for i solarium er ikke noe du skal tenke noe særlig på. Med mindre du er hard core soler. Det er sunt å ta litt sol. Vil du ha farge, så ta sol ca 3-4 ganger i uken til du har nådd ønsket farge, deretter tar du 1-2 ganger i uken for å holde på fargen.

Lenke til kommentar

jeg tar også solarium, fint med litt farge, jeg er ikke den som blir fort brun, men ser tydelig forskjell etter et par ganger.

 

prisene her jeg bor har gått ned bittelitt etter nyttår, koster nå 20kr for 6min på den største(før 20kr for 5min). er jevn fordelt med ulike senger

 

jeg bruker den dyreste ,denne er mer behagelig grunnet ordentlig kjøling, mens alle de andre har en vifte ved beina som blåser innover har denne luftedyser over hele kroppen og langs siden som gir god og behagelig kjøling.

 

er vel 4 forskjellige størrelser på sengene her, totalt 8 senger tror jeg. alle er av typen Alisun - SunVision

 

et bilde av senga :D

post-49079-1200774984_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...