Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok det for første gang nå. Gikk bra, kom hjem og dusjet. da jeg kom ut av dusjen snøt jeg meg i nesa, og da begynte jeg å blø neseblod :S Jeg blør ALDRI neseblod. Det kan jo ha kommet av at jeg snøt meg, men blei litt bekymra, kan det ha kommet av at jeg tok solarium?

 

Er dette isåfall farlig?

Lenke til kommentar
Tatt solarium to ganger nå. 10 min og 15 min. Men huden har begynt å klø en del, særlig på armene. Kan det komme av solarium? Hva burde jeg gjøre? Kan jeg ta mer solarium, selv om det klør? (har behov for farge på kort tid)

Er nok bare tørr hud.

Bruker du krem? Om ikke, så kan det hjelpe :)

 

 

Har ikke gjort det enda, men tenkte jeg skulle kjøpe noe standard fuktighetskrem / aftersun i dag. Samt ta en ny dose 15-20ish min i sola. Er ikke rød, og det svir ikke, så det er sikkert bare tørr hud.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg soler meg 2 ganger i uka. Bruker å sole meg ca 18 minutter. Er så dyrt på brun og blid. 45 kr for 18 min.

Trenger man å bruke briller? Det står at man skal bruke briller, men hvis holder øyene lukket?

Bør man bruke solkrem før man soler seg?

Er det mest jenter som soler seg? Eller er dette vanlig blant gutter også? Er redd for hva folk skal tro....

Lenke til kommentar

Er det en myte at man får dårligere farge der kroppen har press mot solsengen, eller er det noe fakta i det? Tenker da på skulderblader, og til dels legger. Om det stemmer, vil det være noe problem å ligge på magen noen ganger? :hmm:

 

En ting som irriterer meg litt, med soling generelt, er hvor vanskelig det skal være å få farge på undersiden av armene, samt på "siden av magen" (der armene hviler mot kroppen vanligvis). Fælt så vanskelig det skulle være å forklare det, men det finnes kanskje et ord jeg ikke kommer på. :p

 

Eller er det bare meg som har litt problemer med å få farge der?

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har aldri tatt solarium før og er sjelden ute i sola, og har tenkt å prøve solarium. Huden er ganske hvit og litt tørr. Jeg vil bare bli en anelse brunere - ikke noe voldsomt. Jeg kommer ikke til å bruke solkrem. Hvor lenge bør jeg da ligge og hvor ofte bør jeg ta solarium? Det haster for øvrig ikke med å bli brunere ...

 

Ikke la dette bli en diskusjon om hvorvidt man bør bruke solkrem eller ikke (Statens strålevern om solarier), jeg vil bare ha svar på spørsmålet mitt. Takk :)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri tatt solarium før og er sjelden ute i sola, og har tenkt å prøve solarium. Huden er ganske hvit og litt tørr. Jeg vil bare bli en anelse brunere - ikke noe voldsomt. Jeg kommer ikke til å bruke solkrem. Hvor lenge bør jeg da ligge og hvor ofte bør jeg ta solarium? Det haster for øvrig ikke med å bli brunere ...

Tja, prøv først på 12min. Var det jeg gjorde da jeg begynte. Om du ikke har fått farge av det så prøv 15min neste gang, osv.

Lenke til kommentar

Jeg har lest at man bør bruke en krem før man soler seg. Men jeg er redd for at dette skal forverre hudproblemene mine. Hvordan er disse kremene beregnet for solarium? Jeg sliter med tørr til veldig fet glinsende uren hud. Har lett for å få kviser så fete kremer eller kremer som irriterer huden må holdes langt unna ansiktet.

Jeg bruker nå denne

Bruker den morgen og kveld etter rens. Er dette nok eller må jeg bruker noe når jeg soler meg også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...