Gå til innhold

Mass Effect vil få plass på èn DVD


Tøffli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle xbox 360 eiere synes det er så flott med valg :p

 

På ps3 kan du på mange spill:

 

Laste data inn på hd få 2 sekunder laste tid på det meste.

La være å laste ned på hd få 12 sekunder laste tid.

 

PÅ xbox 360:

 

Laste fra dvd, og kanskje cache litt på hd. Lastet tid 8 sekunder.

 

:p

8049253[/snapback]

 

I motsetning til Blu-ray diskusjonen så har du et poeng her. Forkorte lastetiden er alltid bra. Det er selvsagt best med spill som Crackdown som har tilnærmet null lastetid mens man spiller (streaming ftw), men kort lastetid er selvsagt bedre enn lengre lastetid.

 

Når det er sagt, så ser jeg absolutt ingen grunn til at 360'en ikke kommer til å støtte dette i fremtiden (for oss som har HDD).

Lenke til kommentar
Another punch in the mouth to Blu-ray "must have for games" camp.

8047326[/snapback]

De fikk "barely" plass da. Mass Effect 2 blir nok vanskelig å få på èn DVD, hvis de skal få bedre teksturer og mer content, hvis ikke de finner på en lur måte å komprimere filene enda litt mer.

8047381[/snapback]

Flaks man kan få hd dvd spiller da :p

Vist det "blir standaren" da.

Lenke til kommentar
Alle xbox 360 eiere synes det er så flott med valg :p

 

På ps3 kan du på mange spill:

 

Laste data inn på hd få 2 sekunder laste tid på det meste.

La være å laste ned på hd få 12 sekunder laste tid.

 

PÅ xbox 360:

 

Laste fra dvd, og kanskje cache litt på hd. Lastet tid 8 sekunder.

 

:p

8049253[/snapback]

Jau- berre tenk på alt du kan få gjort på dei 6 sekundane :)
Lenke til kommentar
Another punch in the mouth to Blu-ray "must have for games" camp.

8047326[/snapback]

Jupp, om ein slik leir eksisterar, er dette eit lite slag i trynet for den. Men, for "Blu-ray, nice to have for games"-leiren, er sjølvsagt det at Mass Effect so vidt får plass på ei DVD-plate ved hjelp av avanserte komprimeringsteknikkar eit oppmuntrande klapp på skuldra. :)

 

EDIT: I svarte, diskuterar vi prisen på PS3 IGJEN? Kva har dette med Mass Effect å gjere? :mad:

 

Kay

8049076[/snapback]

 

 

Så lenge DBD føler seg bedre er han vel fornøyd ;)

8049106[/snapback]

Berre for å oppklara, så var det første innlegget mitt i denne tråden berre tull. Men det er jo morosamt å sjå korleis dykk stupar til unnsetning til vår alles kjære PS3 :) Godt dykk passar på han!
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så må vel de komprimere filene på ps3 også, siden lesehastigheten til br spillern er tregere. og at hurtigminnet i konsollene er såpass lite at de ikke har plass til store ukomprimerte texturer.

Jo bedre og mer effektive komprimeringsmetoder de utvikler jo flere og bedre texturer kan vi se samtidig på skjermen?

hjelper ikke med 15gb med store og flotte texturer, når den bruker et år på å laste det inn til minnet, og må tømme hurtigminnet titt og ofte pga de har bare plass til et veldig begrenset ant. texturer.

Lenke til kommentar
Berre for å oppklara, så var det første innlegget mitt i denne tråden berre tull. Men det er jo morosamt å sjå korleis dykk stupar til unnsetning til vår alles kjære PS3 :) Godt dykk passar på han!

8050965[/snapback]

Ja, men slikt tull kan lett misforstås, og det oppfordrer jo til krig uansett hvordan man ser det.

Lenke til kommentar
EDIT: I svarte, diskuterar vi prisen på PS3 IGJEN? Kva har dette med Mass Effect å gjere? :mad:

8049076[/snapback]

 

Nei, vi diskuterte om Blu-ray var verdt prisen for å slippe (en sjelden gang) å bytte DVD plater mens man spiller.

8050321[/snapback]

Ok, då misforstod eg Kaiuss når han skreiv "Det hjelper ikke hvordan man snur og vender på det; 6000 kr. er rett og slett rådyrt for en spillkonsoll."

 

 

@dark by design

 

Berre for å oppklara, så var det første innlegget mitt i denne tråden berre tull. Men det er jo morosamt å sjå korleis dykk stupar til unnsetning til vår alles kjære PS3 :) Godt dykk passar på han!

Jaudå, eg såg at innlegget berre var tull...det eg ikkje var klar over var at det var tilsikta frå di side. Der er trass alt ganske mykje tull som blir skrive i fullt alvor her på forumet.

 

Kay

Lenke til kommentar

hehe, sant nok Kay. Eg skal ikkje gjere det igjen, utan å merke det godt nok. ;)

 

Forøvrig ganske idiotisk av meg å rekne med at nokon i det heile skal klare å sjå at eg ikkje var heilt alvorleg -- :)

 

Eg beklagar, igjen :)

 

 

Men tilbake til emnet: Det me diskuterar her er vel at Mass Effect får plass på èi DVD plate. For eit spel, med såpass flott grafikk, og med så mykje gameplay -- 40 timar +/- for main story og 20 timar +/- ekstra for utforskning og sideoppdrag. Det må eg seie er grådig imponerande. Det er sjølvsagt at spel med tida vil kreve større plass -- og at nokon, eg skal ikkje nemne namn, har forberedt seg på dette, er jo til sist veldig bra. Noko me tidvis vil sjå, sjølv om det pr idag kan virka som det blir ein slant ekstra å leggje over disk når ein skal ha denne plattforma.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Ikke lett å skjønne når man vet hva du har skrevet tidligere :p

Og du burde har gitt ett hint i innlegget dit, kanskje en slik en ;)

8051403[/snapback]

True, true :)

Men, det blir som du seier, mykje det same som går opp og opp igjen - og alle diskusjonar kokar alltid ned til ps3 vs xbox, hd dvd vs blu-ray.

 

Ein blir litt lei. Og sarkasmen tar litt overhand. Les forøvrig innlegget mitt oppfor ditt, prøvde å utdjupa tankane mine litt meir, på ein litt meir sakleg måte. :)

Lenke til kommentar

Trådstarter legger også opp til en dvd vs blu-ray diskusjon så det er vanskelig å unngå det ;) Jeg kommer i værtfall til å presse fram mine meninger :p

Men man kan vel ikke unngå å se at utviklerene har brukt en del tid på å gjøre disse triksene for å få alt på en dvd, kanskje de hadde spart litt tid som de kunne ha brukt på storien eller noe annet ;) Fart er bra, men forskjellen mellom dvd 12x i praksis og blu-ray 2x i praksis er ikke så sinnsykt stor at det gjør noe, så da er mer plass å foretrekke. Men som kommer man til punktet der man sier at blu-ray koster mer, og derfor er det ikke verdt det.

 

Vi blir nok aldri enige..Men det hadde uansett blitt litt kjedelig ;)

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Ja, da er det endelig bekreftet at Mass Effect vil få plass på en DVD plate.

 

Dette kom frem da utviklerne besvarte noen leserspørsmål, hvor de sa at de såvidt hadde fått stappet alt sammen inn ved hjelp av litt komprimerings magi.

 

At et slikt spill, som gjør relativt store spill som KOTOR osv... til skamme med tanke på innhold, grafikk, spillerareal og størrelse generelt er et godt bevis på hvor mye en DVD faktisk kan romme med skikkelige komprimerings teknologier og utviklere klare for dysten. Jeg hadde i allefall aldri trodd dette i forrige generasjon, da det virket som om DVD hadde nådd sitt potensiale allerede da.

 

Vel vel, da slipper vi som skal ha dette utrolig etterlengtede spillet å bekymre oss for å bytte DVD'er flere ganger, og samtidig gjøres munnene som sier at DVD ikke holder i det hele tatt til skammes

 

Nyheten kan leses her

8047284[/snapback]

@Mgs:

 

Kan ikkje sjå heilt kor han legg opp til neste generasjons DVD vs. DVD. Det han presiserar er jo berre at me vil sleppe å byte DVD plate. :)

 

Klart, det er eit fora, ingen i teorien som skal kunne nekte deg å ytra dine meiningar.

Lenke til kommentar
Trådstarter legger også opp til en dvd vs blu-ray diskusjon så det er vanskelig å unngå det ;) Jeg kommer i værtfall til å presse fram mine meninger :p

Men man kan vel ikke unngå å se at utviklerene har brukt en del tid på å gjøre disse triksene for å få alt på en dvd, kanskje de hadde spart litt tid som de kunne ha brukt på storien eller noe annet ;) Fart er bra, men forskjellen mellom dvd 12x i praksis og blu-ray 2x i praksis er ikke så sinnsykt stor at det gjør noe, så da er mer plass å foretrekke. Men som kommer man til punktet der man sier at blu-ray koster mer, og derfor er det ikke verdt det.

 

Vi blir nok aldri enige..Men det hadde uansett blitt litt kjedelig ;)

8051428[/snapback]

 

Burde ikke Blu-Ray være en god del raskere? Det kan jo tross alt være 50GB som skal bevege på seg.... Med mer detaljerte omgivelser og større brett og alt det der så blir det mye trafikk....

Lenke til kommentar
Jeg er her fordi spillet ser interessant ut, jeg er tross alt en gamer. Litt pro Sony men nok om det. Og fordi trådstarter laget dette til en DVD vs Blu-Ray tråd ;)

8049664[/snapback]

"Litt" pro Sony? :!:

 

Dette går til både 360 og PS3-"tilhengere": jeg blir faktisk ganske lei av å lese innlegg som nærmest utelukkende sikter på å fremheve de positive sidene ved én konsoll og å komme med mer eller mindre dårlig skjult kritikk av en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...