Gå til innhold

Minnepinne med høyere ytelse?


Anbefalte innlegg

Hvordan er det med responstiden på slike USB-pinner sammenlignet med interne harddisker?

Hyggelig at prisene fortsatt raser. Våren 2006 betalte jeg 299 kr. for 1 GB, nå koster de billigste en fjerdedel. Med like bratt prisfall framover kan vi forvente 16 GB til 300 kr. ved slutten av året.

8048829[/snapback]

 

 

En stor mulighet med såpass rask usb-nøkkel med OK kapasitet, er at du vil kunne installere operativssystem, f.eks Vista på på 5-10 minutter.

- Se Guide

8048858[/snapback]

 

disse og andre flashminne baserte enheter har bedre søketider enn harddisker ja. men de har fortsatt dårligere skrive og lese-hastigheter. det eneste er vel noen av disse 2,5" enhetene som skal h litt raskere skriveytelse.

 

dere må heller ikke glemme at det er store begrensninger i USB grensesnittet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har mange ganger hatt lyst til å kjøpe corsair pendrives. Men jeg synes de ser så fysisk store ut. Med gummien og alt. Nå har jeg en knøttliten jævel på 512MB med overlevbar overføringshastighet.

 

Men vurderer samtidig å kjøpe noe raskere. Men med 2 mobiltelefoner, husnøkler, bilnøkler, arbeidsnøkler, adgangskort, printsystemkort, lommebok, insulinsprøyte med sprøytespissarsenal, et par tabletter allergimedisin kanskje en papirlapp eller 2 i lommene så bør minnepinnen være minimal av fysisk størrelse. OG solid bygd. Har sittet istykker 2 twinmos pendrives på ca 2 år da jeg har den i lommen.

8050419[/snapback]

 

Jeg ble faktisk overrasket over hvor liten den egentlig var da jeg fikk min 2 gigger.

Jeg har faktisk tatt mål av den:

 

Lengde med hetten: 7,4 cm

Lengde uten hetten: 6,5 cm

Bredde (bredeste mål):2,2 cm

Høyde (høyeste mål): 1,3

 

Pluss at den er så godt som skuddsikker, min har overlevd både vann- og colaangrep. Dessuten har de slengt på 10 års garanti. Det er ganske respekttabelt.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med responstiden på slike USB-pinner sammenlignet med interne harddisker?

8048829[/snapback]

 

disse og andre flashminne baserte enheter har bedre søketider enn harddisker ja.

 

dere må heller ikke glemme at det er store begrensninger i USB grensesnittet.

8051294[/snapback]

Ja, gjør ikke USB-grensesnittet responstiden dårligere enn "vanlige" interne harddisker? :hmm:

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Støtter denne U3?

8048812[/snapback]

Nei det er ikke U3 støtte på denne, dog det kunne vert gøy med en U3 av denne typen, vi bruker bare Corsair sine minnebrikker på jobben, fikk nylig inn 16GB brikker :)

Så jeg regner med at jeg får meg en slik en ;)

8051316[/snapback]

Merkelig :hmm:

 

Som det står på kundesidene til Corsair så støtter heller ikke "den blå" utgaven som vi alle har U3, men det står og at de jobber med å få støtte for det i seinere produkter. Finner det derfor rart at denne nye utgaven ikke har støtte for U3.

 

 

Jeg har også innbilt meg at pendrivene fra Corsair er veldig store, helt til jeg fik meg en selv. Det finnes selvfølgelig mindre, det er ikke så gal størrelse på den blå utgaven. Den nye her er vel ikke noe større?

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan denne performer sammenlignet med A-Data PD7

Tenkte å teste en av disse med readyboost, ja. Lurer på om de nye 2,5" diskene som kommer til laptop'er nå med innebygd Flash, om det blir akkurat det samme som å kjøre ReadyBoost, eller om dette ligger i selve harddisken slik at det ikke er avhengig av Vista. Har ikke sett så mye skrevet rundt dette, samt dårlig med tester av hvilke minnepinner som er kjappest med ReadyBoost.

Prisen er ganske lik med 2 GB A-Data PD7 til rett over 300 kroner. Får vente å se om techpowerup tester denne nye Flash Voyager GT :D

 

EDIT: bomma på html tag

Endret av Selectaa
Lenke til kommentar
Merkelig  :hmm:

 

Som det står på kundesidene til Corsair så støtter heller ikke "den blå" utgaven som vi alle har U3, men det står og at de jobber med å få støtte for det i seinere produkter. Finner det derfor rart at denne nye utgaven ikke har støtte for U3.

 

 

Jeg har også innbilt meg at pendrivene fra Corsair er veldig store, helt til jeg fik meg en selv. Det finnes selvfølgelig mindre, det er ikke så gal størrelse på den blå utgaven. Den nye her er vel ikke noe større?

8052517[/snapback]

U3 er egentlig en litt skummel teknologi med tanke på alt det slemme man kan bruke det til, bruker det selv men jeg håper ingen finner på å bruke det mot meg :p

Så ønsker jeg meg OS X støtte på U3 sticks siden jeg har en Mac..

 

Men om de har sagt at det kommer med U3 støtte så kommer vel en egen versjon for dette, med annen farge og greier ;)

Lenke til kommentar
Har mange ganger hatt lyst til å kjøpe corsair pendrives. Men jeg synes de ser så fysisk store ut. Med gummien og alt. Nå har jeg en knøttliten jævel på 512MB med overlevbar overføringshastighet.

 

Har selv en 8GB flash voyager, og er meget fornøyd. Selv om jeg nå må sende den i retur. Jeg så lynet slå over fra USB-porten, og det likte den ikke. Tror den fikk sjokk :p

 

Men størrelsen er veldig langt fra ille, og liker den litt kraftige utførelsen. Jeg har gått med den i lomma siden november, sammen med RSA-brikka, penger, nøkler m.m., og det har den tålt meget bra!

 

Har nå i tillegg bestillt en Flash Voyager GT, men mest på grunn av hastigheten. På lap'en med Vista skal jeg uansett ha en av SD-kortene med readyboost som kommer nuh, de forsvinner jo helt inn i lap'en, og stikker ikke ut.

 

Når det kommer til U3 støtte og andre portable apps, så vil jeg jo ikke anbefale å kjøre det på samme stikke som man kjører Readyboost fra. Da vil jo lese/skrive-hastigheten til Readyboost gå ned mens man aksesserer andre filer på pinnen.

 

Selv ønsker jeg derfor følgende:

- En SD-brikke på 4GB readyboost klar for nettopp readyboost.

- En 8GB flashVoyager GT for portable apps

- En 8GB flashVoyager (har den alt) for ymse filer, installers, filmer ol. for bruk mellom flere maskiner. Har opplevd det som plagsomt når jeg må avslutte en portable app for å overføre én fil til en annen maskin el., derfor kjekt med to disker..

 

 

--Geir

Lenke til kommentar

Kult at den er blitt såpass avansert nå da. Hastighetene virka jo lovende.

 

[OT]

Ser Crossrair kjører hardt på dette med garanti.

Jeg klarte å ødelegge min ved at metralltuppen (den som skal inn i usb porten) brakk halvveis. Den virker fortsatt, men kan bøyes opp og ned, og tror ikke den holder så lenge til. Kan det være mulig og kjøre det som garantisak?

[/OT]

Lenke til kommentar
Hvordan er det med responstiden på slike USB-pinner sammenlignet med interne harddisker?

8048829[/snapback]

USB adderer nok litt til aksesstiden, men aksessen vil fortsatt være mange ganger raskere enn på interne harddisker.

 

disse og andre flashminne baserte enheter har bedre søketider enn harddisker ja. men de har fortsatt dårligere skrive og lese-hastigheter. det eneste er vel noen av disse 2,5" enhetene som skal h litt raskere skriveytelse.

8051294[/snapback]

Lese og skrivehastighet kommer an på størrelsen på filene. Flash er overlegent på filer under ca 1MB. Jo mindre filer jo mer øker forspranget i forhold til harddisker.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet noe om hvordan krypteringsmulighetene fungerer rent praktisk på denne pinnen? Vil gjerne kryptere innholdet slik at man ved utpakking ikke trenger å overføre det krypterte innholdet til maskinen man bruker pinnen med.

 

[Løst]

Note that TrueCrypt never saves any decrypted data to a disk – it only stores them temporarily in RAM (memory). Even when the volume is mounted, data stored in the volume is still encrypted. When you restart Windows or turn off your computer, the volume will be dismounted and files stored in it will be inaccessible (and encrypted).

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Hvordan er det med responstiden på slike USB-pinner sammenlignet med interne harddisker?

8048829[/snapback]

USB adderer nok litt til aksesstiden, men aksessen vil fortsatt være mange ganger raskere enn på interne harddisker.

 

disse og andre flashminne baserte enheter har bedre søketider enn harddisker ja. men de har fortsatt dårligere skrive og lese-hastigheter. det eneste er vel noen av disse 2,5" enhetene som skal h litt raskere skriveytelse.

8051294[/snapback]

Lese og skrivehastighet kommer an på størrelsen på filene. Flash er overlegent på filer under ca 1MB. Jo mindre filer jo mer øker forspranget i forhold til harddisker.

8056538[/snapback]

 

hvis du ser på linken til selectaa så kan du se at det er slettes ikke alle usb-minnepinner som har raskere aksesstid enn interne harddisker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...