Gå til innhold

Utlendinger koster oss for mange liv per år!


Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Vel, hvorfor gidder de ikke å rette seg etter de lovene vi har her hvis det er slikt stress å bli deportert? Hvis jeg hadde flytta til Iran, så måtte da jeg også fulgt de lovene de har der, ikke sant? Hvis ikke hadde jeg sannsynligvis blitt drept, siden dødsstraff fortsatt praktiseres der. Du må i alle fall lære deg språket, for de snakker ikke engelsk, de snakker kun sitt eget språk og løfter ikke en finger for at du skal få en lettere integrasjon.

 

En annengenerasjons innvandrer er ikke norsk. Han/hun er like mye innvandrer som foreldrene er. Det er politisk ukorrekt å si det, men det gjør ikke at det er mindre sant. Normenn omskjærer ikke døtrene sine, de nekter dem heller ikke å lære seg norsk eller tvangsgifter dem med søskenbarnet sitt. En normann er en med norske verdier, hvor kvinner og menn er likeverdige, hvor barna selv får velge hvem de vil gifte seg med, hvor barna ikke blir sendt til Pakistan for å lære seg Koranen før de lærer seg norske lover og regler.

 

Du er kanskje ikke klar over at religion for bl.a muslimer står sterkere enn det norske lovverket? De mener ærlig og oppriktig at de ikke bryter loven siden det er Koranen som er loven. Folk med like holdninger kan vi ikke ha her.

8051889[/snapback]

 

Man må forholde seg til lovene når man bor i et land, men det gjør ikke at forskjellsbehandling er riktig, enten bør man bli deportert for et lovbrudd eller ikke, uavhengig av hvilke foredlre man har. Hadde du vært fornøyd med å bli deportert pga piratkopiering i kraft av dine foreldres politiske meninger?

 

Du kan si det så mange ganger du vil, men det er like fult en tøvete generalisering. Hvor mange prosent av annen-genrasjons innvandrere driver med aktivitetene du forespeiler? Jeg kjenner ingen, og jeg kjenner en god del av de. Enn så lenge du ikke klarer å vise til noe som helst utenom dine egne fordumsfulle genraliseringer, så er det ingen grunn til å tro på dine påstander om dette (det virker jo som du tror alle innvandrere kommer fra pakistan)

 

De fleste fornuftige mennesker setter moral over lov. Skulle man kaste ut alle som gjorde det, så hadde det ikke blitt mange igjen.

 

AtW

8051981[/snapback]

 

Nå er begge mine foreldre norske, begge mine foreldres foreldre og deres foreldre og deres foreldre igjen vet jeg med sikkerhet at er norske. Er litt usikker på hvor mange ledd jeg må tilbake i min slekt før det kommer en eller annen danske eller islending inn i bildet, men det er mange.

 

Vel hvis loven i et land sier at hvis du er innvandrer så risikerer du å deportert hvis du bryter loven. Amerikanerne gjør det, hvorfor kan ikke vi? USA krever en kunnskapstest hvor man må bevise at man forstår amerikansk(engelsk om du vil) og har visse kunnskaper om det amerikanske systemet før man får bli. Hva er det som hindrer oss i å innføre ett liknende system?

 

Nei det virker ikke som jeg tror alle innvandrere kommer fra Pakistan, jeg snakker også om innvandrere fra Tyskland, USA eller hvor det måtte være. Så lenge du er innvandrer så spiller det ikke noen rolle hvor du er innvandret fra, innvandrer er innvandrer.

 

65 % av voldtekter eller voldtektsforsøk ble begått av en som ikke er etninsk norsk. Det er godt gjort av minoriteter. Jeg vil ikke ha det sånn jeg. I Norge så blir man fenglset i tja noen måneder for en voldtekt, slipper ut og kan fortsette som før. Send dem heller ut hvis de viser seg å være innvandrere, de har da ikke vist seg tilliten verdig.

 

Det gjør meg vondt å se at nordmenn mener at det er bedre at en somalier dreper nordmenn enn at denne somalieren blir sendt tilbake til Somalia.(dette er kun ett eksempel)

 

Enten du vil det eller ikke så er ikke norske overrepresentert på kriminalstatistikken, selv om det er aldri så lite politisk korrekt å si det. Istedet for at disse skal fylle opp norske fengsel så kan vi sende dem tilbake til landet de rømte fra, siden det ikke kan være så fælt der hvis de ikke klarer å følge norske lover.

8052096[/snapback]

 

Andre-gernasjons innvandrere kan ha bodd i landet heel sitt liv, og ikke innvandret fra noe sted. Du har forfektet at disse skal kunne dporteres, er det slik å forstå at du tar tilbake dette?

 

AtW

8052123[/snapback]

 

En plass må vi starte og en plass må vi sette grensa. Jeg vil foreslå at man kan deportere andregenerasjons innvandrere hvis de ikke er integrert i det norske samfunnet. Vi har jo ganske mange eksempler på at unger blir sendt til foreldrenes hjemland for å lære religion og kommer hit som helt forkvaklede ungdommer - i slike tilfeller vil det f.eks være riktig å deportere denne personen om den begår kriminelle handlinger. Jeg ønsker ikke et svart/hvitt samfunn, det er lov å bruke hodet. Å stjele en sjokolade i nærmeste kiosk er ikke det samme som å voldta en 5-åring.

 

Cruela: Linken er gitt tidligere. Innvandrere er innvandrere enten de er asylsøkere eller ikke. Innvandrere topper den kriminelle statistikken. Du kan ikke regne utlendinger på lik linje med nordmenn, ganske enkelt for at det er færre av dem. Slik at om det er 50/50 fordeling, så topper utlendingene lista nettopp fordi at det er flere kriminelle per innvandrer enn etnisk nordmann. Håper at du er såpass oppegående at du forstår det. Hvordan du får ikke-norske til å bli asylsøkere er for meg ganske snodig. Vær vennlig å ikke legg ord i munnen på folk hvis du skal drive en seriøs debatt.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/05/279529.html

 

Det ble forøvrig også nevnt i debatter i går kveld, slik at du ikke innbiller det at dette er noe Dagbladet har diktet opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En plass må vi starte og en plass må vi sette grensa. Jeg vil foreslå at man kan deportere andregenerasjons innvandrere hvis de ikke er integrert i det norske samfunnet. Vi har jo ganske mange eksempler på at unger blir sendt til foreldrenes hjemland for å lære religion og kommer hit som helt forkvaklede ungdommer - i slike tilfeller vil det f.eks være riktig å deportere denne personen om den begår kriminelle handlinger. Jeg ønsker ikke et svart/hvitt samfunn, det er lov å bruke hodet. Å stjele en sjokolade i nærmeste kiosk er ikke det samme som å voldta en 5-åring.

 

 

Så du har mao ingen betenkligheter med å la straffen en person får avhenge av hvem vedkommende har som foreldre?

 

AtW

Lenke til kommentar
#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

#4: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder.

 

Om man vil fortsette meningsutveksling på dette forumet (les; ha tilgang til tilbudet), så setter vi som forutsetning at våre retningslinjer respekteres. Spesielt personangrep medfører at man blir fratatt tilbudet.

 

Enkelte av de som deltat i denne tråden bør ta dette som en klar advarsel, enkelte av dere vil også merke dere at tilgangen til forumet er fratatt for en uke.

 

Reaksjon på dette innlegget skal ikke gjøres i tråden (av hensyn til #4 som nevnt over). Reaksjon er alltid ønskelig, men ta dette ved bruk av pm :)

Lenke til kommentar
Cruela: Linken er gitt tidligere. Innvandrere er innvandrere enten de er asylsøkere eller ikke. Innvandrere topper den kriminelle statistikken. Du kan ikke regne utlendinger på lik linje med nordmenn, ganske enkelt for at det er færre av dem. Slik at om det er 50/50 fordeling, så topper utlendingene lista nettopp fordi at det er flere kriminelle per innvandrer enn etnisk nordmann. Håper at du er såpass oppegående at du forstår det. Hvordan du får ikke-norske til å bli asylsøkere er for meg ganske snodig. Vær vennlig å ikke legg ord i munnen på folk hvis du skal drive en seriøs debatt.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/05/279529.html

 

Det ble forøvrig også nevnt i debatter i går kveld, slik at du ikke innbiller det at dette er noe Dagbladet har diktet opp.

8052385[/snapback]

 

Men faller det deg aldri inn at dette er et skjevt bilde av statistikk? Det begås mellom 8-9000 voldtekter i dette landet hvert år, under tusen blir anmeldt. Og det er de som blir anmeldt man kan vite om etnisk tilhørighet. Så å si at 65% av alle voldtekter begåes av ikke-nordmenn er direkte feil, siden det kan du ikke vite noenting om. Nå skal ikke jeg påberope meg å kunne min matematikk, men under ti prosent av voldtektene kan man si noe om, og dermed gir ikke dette et representativt bilde.

 

og, som jeg sa i tidligere i denne tråden - i Oslo har det vært en rekke voldtekter i det siste, og ja, de fleste er begått av mennesker som ikke er norsk. Men å dømme en hel gruppe på bakgrunn av handlinger 2 promille av de gjør syns jeg blir horribelt urimelig.

Endret av CruellaDeVille
Lenke til kommentar

En plass må vi starte og en plass må vi sette grensa. Jeg vil foreslå at man kan deportere andregenerasjons innvandrere hvis de ikke er integrert i det norske samfunnet. Vi har jo ganske mange eksempler på at unger blir sendt til foreldrenes hjemland for å lære religion og kommer hit som helt forkvaklede ungdommer - i slike tilfeller vil det f.eks være riktig å deportere denne personen om den begår kriminelle handlinger. Jeg ønsker ikke et svart/hvitt samfunn, det er lov å bruke hodet. Å stjele en sjokolade i nærmeste kiosk er ikke det samme som å voldta en 5-åring.

 

 

Så du har mao ingen betenkligheter med å la straffen en person får avhenge av hvem vedkommende har som foreldre?

 

AtW

8052429[/snapback]

 

Det er vel i utgangspunktet ikke det vi diskuterer er det vel? Det er om man er innvandrer og ikke klarer å følge norsk lov som er poenget, ikke hvem foreldrene dine er. Hvis foreldrene dine er fra USA og de ikke klarer å lære deg å følge norsk lov så har jeg ingen betenkeligheter med at du blir sendt tilbake til USA.

 

Hvis andre land kan praktisere slik politikk, hvorfor er det så innmari vanskelig for oss å gjøre det samme? Eller i det minste gjøre det vanskeligere for kriminelle å få slå rot her? Jeg spør igjen, ta f.eks Hamili, hvorfor har du så sterkt behov for at han ska få fortsette å bo i Norge? Hvorfor er det så viktig for deg at vi skal ta vare på kriminelle fra utlandet og la norske skattebetalere betale for deres hotellopphold?

Lenke til kommentar

En plass må vi starte og en plass må vi sette grensa. Jeg vil foreslå at man kan deportere andregenerasjons innvandrere hvis de ikke er integrert i det norske samfunnet. Vi har jo ganske mange eksempler på at unger blir sendt til foreldrenes hjemland for å lære religion og kommer hit som helt forkvaklede ungdommer - i slike tilfeller vil det f.eks være riktig å deportere denne personen om den begår kriminelle handlinger. Jeg ønsker ikke et svart/hvitt samfunn, det er lov å bruke hodet. Å stjele en sjokolade i nærmeste kiosk er ikke det samme som å voldta en 5-åring.

 

 

Så du har mao ingen betenkligheter med å la straffen en person får avhenge av hvem vedkommende har som foreldre?

 

AtW

8052429[/snapback]

 

Det er vel i utgangspunktet ikke det vi diskuterer er det vel? Det er om man er innvandrer og ikke klarer å følge norsk lov som er poenget, ikke hvem foreldrene dine er. Hvis foreldrene dine er fra USA og de ikke klarer å lære deg å følge norsk lov så har jeg ingen betenkeligheter med at du blir sendt tilbake til USA.

 

Hvis andre land kan praktisere slik politikk, hvorfor er det så innmari vanskelig for oss å gjøre det samme? Eller i det minste gjøre det vanskeligere for kriminelle å få slå rot her? Jeg spør igjen, ta f.eks Hamili, hvorfor har du så sterkt behov for at han ska få fortsette å bo i Norge? Hvorfor er det så viktig for deg at vi skal ta vare på kriminelle fra utlandet og la norske skattebetalere betale for deres hotellopphold?

8052498[/snapback]

 

Det er det vi siskuterer når du vil la straffenivået avhenge av hvem du har som foreldre. Hvorfor er det et poeng om man er innvandrer og ikke følger norsk lov? Er et gitt lovbrudd værre når det utføres av en innvandrer? At du vil straffe personer for hva foreldrene gjør finner jeg meget betenklig.

 

Hvorfor er det så innmari vansklig for oss å praktisere slike ting? Kan det være fordi det strider imot menneskerettighetene? (hvilke andre land er det du mener gjør det feks?). Føler du deg ogdt integrert i norge, til tross for at du stikk i strid med noeges ofisielle linje, ikke ser ut til å ville følge menneskerettighetene?

 

AtW

Lenke til kommentar
Cruela: Linken er gitt tidligere. Innvandrere er innvandrere enten de er asylsøkere eller ikke. Innvandrere topper den kriminelle statistikken. Du kan ikke regne utlendinger på lik linje med nordmenn, ganske enkelt for at det er færre av dem. Slik at om det er 50/50 fordeling, så topper utlendingene lista nettopp fordi at det er flere kriminelle per innvandrer enn etnisk nordmann. Håper at du er såpass oppegående at du forstår det. Hvordan du får ikke-norske til å bli asylsøkere er for meg ganske snodig. Vær vennlig å ikke legg ord i munnen på folk hvis du skal drive en seriøs debatt.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/05/279529.html

 

Det ble forøvrig også nevnt i debatter i går kveld, slik at du ikke innbiller det at dette er noe Dagbladet har diktet opp.

8052385[/snapback]

 

Men faller det deg aldri inn at dette er et skjevt bilde av statistikk? Det begås mellom 8-9000 voldtekter i dette landet hvert år, under tusen blir anmeldt. Og det er de som blir anmeldt man kan vite om etnisk tilhørighet. Så å si at 65% av alle voldtekter begåes av ikke-nordmenn er direkte feil, siden det kan du ikke vite noenting om. Nå skal ikke jeg påberope meg å kunne min matematikk, men under ti prosent av voldtektene kan man si noe om, og dermed gir ikke dette et representativt bilde.

 

og, som jeg sa i tidligere i denne tråden - i Oslo har det vært en rekke voldtekter i det siste, og ja, de fleste er begått av mennesker som ikke er norsk. Men å dømme en hel gruppe på bakgrunn av handlinger 2 promille av de gjør syns jeg blir horribelt urimelig.

8052497[/snapback]

 

 

Synes du det er urimelig å kaste ut de som er kriminelle? Jeg har ingenting imot de av våre nye landsmenn som klarer å oppføre seg, på ingen måte. Jeg har flere venner og bekjente som er av utenlandsk opprinnelse. Noen er født i utlandet, andre er født i Norge av utenlandske foreldre. De aller fleste er normale mennesker som ikke benytter enhver anledning til å lage bråk eller å utnytte det norske systemet.

 

Hvis vi stengte grensene våre å nektet alle å komme hit, så ville det selvsagt blitt helt feil, men vi må da kunne forbeholde oss retten til å sile ut de som vi ikke ønsker skal bo her?

 

De voldtektene som ikke er en del av statistikken kan vel neppe brukes som noe som helst siden ingen vet hvor mange det er og hvem de begås av, derfor er det lite relevant å trekke inn de som ett argument i det hele tatt. Det eneste som er ett gyldig argument er det som faktisk er en del av statistikken og som vi kan si noe om. For alt vi vet så kan det være 100% nordmenn som har begått de voldtektene som ikke er en del av statistikken.

 

Hvor mange utlendinger finnes det i Norge, mindre enn 10%, 20%, 30%, 40%? Jeg vet sannelig ikke, men jeg føler meg ganske sikker på at det er ett flertall av nordmenn i Norge fortsatt, men at av de kriminelle handlingene som begås så er det totalt sett flere utlendinger ift folketallet i dette landet.

Lenke til kommentar

En plass må vi starte og en plass må vi sette grensa. Jeg vil foreslå at man kan deportere andregenerasjons innvandrere hvis de ikke er integrert i det norske samfunnet. Vi har jo ganske mange eksempler på at unger blir sendt til foreldrenes hjemland for å lære religion og kommer hit som helt forkvaklede ungdommer - i slike tilfeller vil det f.eks være riktig å deportere denne personen om den begår kriminelle handlinger. Jeg ønsker ikke et svart/hvitt samfunn, det er lov å bruke hodet. Å stjele en sjokolade i nærmeste kiosk er ikke det samme som å voldta en 5-åring.

 

 

Så du har mao ingen betenkligheter med å la straffen en person får avhenge av hvem vedkommende har som foreldre?

 

AtW

8052429[/snapback]

 

Det er vel i utgangspunktet ikke det vi diskuterer er det vel? Det er om man er innvandrer og ikke klarer å følge norsk lov som er poenget, ikke hvem foreldrene dine er. Hvis foreldrene dine er fra USA og de ikke klarer å lære deg å følge norsk lov så har jeg ingen betenkeligheter med at du blir sendt tilbake til USA.

 

Hvis andre land kan praktisere slik politikk, hvorfor er det så innmari vanskelig for oss å gjøre det samme? Eller i det minste gjøre det vanskeligere for kriminelle å få slå rot her? Jeg spør igjen, ta f.eks Hamili, hvorfor har du så sterkt behov for at han ska få fortsette å bo i Norge? Hvorfor er det så viktig for deg at vi skal ta vare på kriminelle fra utlandet og la norske skattebetalere betale for deres hotellopphold?

8052498[/snapback]

 

Det er det vi siskuterer når du vil la straffenivået avhenge av hvem du har som foreldre. Hvorfor er det et poeng om man er innvandrer og ikke følger norsk lov? Er et gitt lovbrudd værre når det utføres av en innvandrer? At du vil straffe personer for hva foreldrene gjør finner jeg meget betenklig.

 

Hvorfor er det så innmari vansklig for oss å praktisere slike ting? Kan det være fordi det strider imot menneskerettighetene? (hvilke andre land er det du mener gjør det feks?). Føler du deg ogdt integrert i norge, til tross for at du stikk i strid med noeges ofisielle linje, ikke ser ut til å ville følge menneskerettighetene?

 

AtW

8052516[/snapback]

 

Det som gjør at jeg skiller på innvandrere og nordmenn når det gjelder kriminalitet er at vi ikke har behov for å importere kriminelle. Vi har mer enn nok med å ta oss av klin gærne nordmenn om vi ikke skal importere dem fra Italia, Somalia eller Brasil.

 

Hva er det som gjør at det er imot menneskerettighetene å deportere kriminelle tilbake til det landet de kom ifra? Er det i strid med menneskerettighetene å sette visse krav til innvandrere? Hvis det er det så er det noe feil med menneskerettighetene. Det er ikke noe i menneskerettighetene som sier: "Alle har rett til å gjøre som de vil, uavhegig av lover" eller "alle har rett til å voldta en kvinne som ikke har på seg hijab".

 

Menneskerettighetene er forøvrig bare en papirbunke uten noen reell funksjon. Det er kun de vestlige landene som bryr seg om denne konvensjonen og hvilken reell funksjon har den da? Selv de vestlige landene hopper glatt bukk over den når det passer dem.

 

Jeg vil igjen la deg få muligheten til å vurdere om det er viktigere å følge menneskerettighetene enn at Olga på 85 skal slippe å bli slått helseløs på vei til butikken. Hvis resultatet av at man deporterer noen er at Olga kan gå tryggere så legger jeg med glede menneskerettighetene tilside for en stund.

 

At Irak, Iran, USA eller Pakistan ikke følger menneskerettighetskonvensjonen er vel strengt talt ikke vårt ansvar? Når USA inntok Afghanistan så stilte FN seg bak dette angrepet, selv om det betød mange drepte sivile. Menneskerettighetene er en vits siden de settes tilside når det passer en og det ikke finnes noen straff for å bryte dem. Skal Norge settes i fengsel for at vi sender kriminelle utlendinger tilbake til der de kom ifra?

 

Edit: Rettet opp en skrivefeil!

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Synes du det er urimelig å kaste ut de som er kriminelle?

La oss kaste ut alle kriminelle, også de som er av norsk herkomst. Da ville vi sluppet problematikken med soningskøer. La oss kaste ut alle menn, siden det er de som dreper, de som voldtar, de som foretar narkotika- og vinningsforbrytelser. Da ville kvinner i dette landet kunne føle seg trygge og landet ville vært et bedre sted.

 

Hvis vi stengte grensene våre å nektet alle å komme hit, så ville det selvsagt blitt helt feil, men vi må da kunne forbeholde oss retten til å sile ut de som vi ikke ønsker skal bo her?

Det er svensker og dansker som ligger på topp på kriminalstatistikk i Norge: Av utenlandske statsborgere enten bosatt eller på ferie i Norge utgjør svenskene «verstingene» i klassen. For ingen andre utlendinger på norsk jord begår flere forbrytelser og forseelser enn nettopp svenske statsborgere. Av de 9.223 utenlandske statsborgerne som i fjor enten ble siktet for kriminelle handlinger eller ble bøtelagt for forseelser i Norge, viser ferske tall fra Statistisk sentralbyrå at hele 1.251 personer kom fra Sverige. Dermed blir det helt feil å fokusere på de ikke-vestlige innvandrerene.

 

De voldtektene som ikke er en del av statistikken kan vel neppe brukes som noe som helst siden ingen vet hvor mange det er og hvem de begås av, derfor er det lite relevant å trekke inn de som ett argument i det hele tatt.

Uenig!

Det eneste som er ett gyldig argument er det som faktisk er en del av statistikken og som vi kan si noe om. For alt vi vet så kan det være 100% nordmenn som har begått de voldtektene som ikke er en del av statistikken.

Jupp, og dermed blir det feil å si at 65% av alle voldtektsforbrytelser begåes av en ikke-etnisk nordmann

 

Hvor mange utlendinger finnes det i Norge, mindre enn 10%, 20%, 30%, 40%? Jeg vet sannelig ikke, men jeg føler meg ganske sikker på at det er ett flertall av nordmenn i Norge fortsatt, men at av de kriminelle handlingene som begås så er det totalt sett flere utlendinger ift folketallet i dette landet.

8052549[/snapback]

Jupp, svensker og dansker

Lenke til kommentar
Synes du det er urimelig å kaste ut de som er kriminelle?

La oss kaste ut alle kriminelle, også de som er av norsk herkomst. Da ville vi sluppet problematikken med soningskøer. La oss kaste ut alle menn, siden det er de som dreper, de som voldtar, de som foretar narkotika- og vinningsforbrytelser. Da ville kvinner i dette landet kunne føle seg trygge og landet ville vært et bedre sted.

8052679[/snapback]

Du svarer ikke på spørsmålet.

 

Hvis vi stengte grensene våre å nektet alle å komme hit, så ville det selvsagt blitt helt feil, men vi må da kunne forbeholde oss retten til å sile ut de som vi ikke ønsker skal bo her?

Det er svensker og dansker som ligger på topp på kriminalstatistikk i Norge: Av utenlandske statsborgere enten bosatt eller på ferie i Norge utgjør svenskene «verstingene» i klassen. For ingen andre utlendinger på norsk jord begår flere forbrytelser og forseelser enn nettopp svenske statsborgere. Av de 9.223 utenlandske statsborgerne som i fjor enten ble siktet for kriminelle handlinger eller ble bøtelagt for forseelser i Norge, viser ferske tall fra Statistisk sentralbyrå at hele 1.251 personer kom fra Sverige. Dermed blir det helt feil å fokusere på de ikke-vestlige innvandrerene.

8052679[/snapback]

Du svarer ikke på spørsmålet.

 

De voldtektene som ikke er en del av statistikken kan vel neppe brukes som noe som helst siden ingen vet hvor mange det er og hvem de begås av, derfor er det lite relevant å trekke inn de som ett argument i det hele tatt.

Uenig!

Det eneste som er ett gyldig argument er det som faktisk er en del av statistikken og som vi kan si noe om. For alt vi vet så kan det være 100% nordmenn som har begått de voldtektene som ikke er en del av statistikken.

Jupp, og dermed blir det feil å si at 65% av alle voldtektsforbrytelser begåes av en ikke-etnisk nordmann

8052679[/snapback]

Du unngår problemstillingen.

 

Hvor mange utlendinger finnes det i Norge, mindre enn 10%, 20%, 30%, 40%? Jeg vet sannelig ikke, men jeg føler meg ganske sikker på at det er ett flertall av nordmenn i Norge fortsatt, men at av de kriminelle handlingene som begås så er det totalt sett flere utlendinger ift folketallet i dette landet.

8052549[/snapback]

Jupp, svensker og dansker

8052679[/snapback]

Du unngår problemstillingen.

 

 

Jeg blander meg her, fordi jeg synes det er så irriterende med folk som bare gjør sitt beste for å spore av debatten og unngå problemstillingene ved å fokusere på alt annet enn selve problemet.

 

Til dere vil jeg si: Problemet forsvinner ikke av å late som om det ikke eksisterer.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Synes du det er urimelig å kaste ut de som er kriminelle?

La oss kaste ut alle kriminelle, også de som er av norsk herkomst. Da ville vi sluppet problematikken med soningskøer. La oss kaste ut alle menn, siden det er de som dreper, de som voldtar, de som foretar narkotika- og vinningsforbrytelser. Da ville kvinner i dette landet kunne føle seg trygge og landet ville vært et bedre sted.

 

Hvis vi stengte grensene våre å nektet alle å komme hit, så ville det selvsagt blitt helt feil, men vi må da kunne forbeholde oss retten til å sile ut de som vi ikke ønsker skal bo her?

Det er svensker og dansker som ligger på topp på kriminalstatistikk i Norge: Av utenlandske statsborgere enten bosatt eller på ferie i Norge utgjør svenskene «verstingene» i klassen. For ingen andre utlendinger på norsk jord begår flere forbrytelser og forseelser enn nettopp svenske statsborgere. Av de 9.223 utenlandske statsborgerne som i fjor enten ble siktet for kriminelle handlinger eller ble bøtelagt for forseelser i Norge, viser ferske tall fra Statistisk sentralbyrå at hele 1.251 personer kom fra Sverige. Dermed blir det helt feil å fokusere på de ikke-vestlige innvandrerene.

De voldtektene som ikke er en del av statistikken kan vel neppe brukes som noe som helst siden ingen vet hvor mange det er og hvem de begås av, derfor er det lite relevant å trekke inn de som ett argument i det hele tatt.

Uenig!

Det eneste som er ett gyldig argument er det som faktisk er en del av statistikken og som vi kan si noe om. For alt vi vet så kan det være 100% nordmenn som har begått de voldtektene som ikke er en del av statistikken.

Jupp, og dermed blir det feil å si at 65% av alle voldtektsforbrytelser begåes av en ikke-etnisk nordmann

 

Hvor mange utlendinger finnes det i Norge, mindre enn 10%, 20%, 30%, 40%? Jeg vet sannelig ikke, men jeg føler meg ganske sikker på at det er ett flertall av nordmenn i Norge fortsatt, men at av de kriminelle handlingene som begås så er det totalt sett flere utlendinger ift folketallet i dette landet.

8052549[/snapback]

Jupp, svensker og dansker

8052679[/snapback]

 

Det er da du som fokuserer på ikke vestlige og ikke jeg. Jeg driter i hvor en utlending kommer fra, men forventer at han/hun forholder seg til norsk lov enten han/hun kommer fra Sverige, USA eller Pakistan. Spiller ingen rolle for meg, når du bor eller oppholder deg i Norge så er det norsk lov som gjelder, har du som innvandrer eller turist problemer med å holde deg til norsk lov så har du ikke noe her å gjøre.

 

Istedet for å komme med usaklige forsøk på å spore av debatten så burde du heller stikke fingeren i jorda og komme med saklige argumenter for hvorfor vi ikke kan kaste ut innvandrere som ikke klarer å forholde seg til norsk lov. Du kommer ikke langt med å unngå problemstillingene og nekte å svare på direkte spørsmål.

 

At du er uenig betyr ikke at mørketallene er et godt argument for noe som helst. For alt du vet så kan 100% av voldtektene som ikke er anmeldt være utført av kvinner. Jeg sier ikke at det er sånn, men av de voldtektene vi VET noe om så er 65% utført av ikke etniske "nordmenn". Det er vel usannsynlig at trenden i de voldtektene som ikke anmeldes er lik trenden i de anmeldte voldtektene? Vi vet ikke hvor mange voldtekter som begås i dette landet heller, vi kan anta at det er mørketall, men vi VET ikke hvor store disse tallene er, det er derfor det heter mørketall vet du:)

 

Edit: Det er da totalt irrelevant at det er svensker og dansker som topper listen over kriminelle i Norge. De er innvandrere akkurat som Muhammed fra Afghanistan.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar

Det som gjør at jeg skiller på innvandrere og nordmenn når det gjelder kriminalitet er at vi ikke har behov for å importere kriminelle. Vi har mer enn nok med å ta oss av klin gærne nordmenn om vi ikke skal importere dem fra Italia, Somalia eller Brasil.

 

Hva er det som gjør at det er imot menneskerettighetene å deportere kriminelle tilbake til det landet de kom ifra? Er det i strid med menneskerettighetene å sette visse krav til innvandrere? Hvis det er det så er det noe feil med menneskerettighetene. Det er ikke noe i menneskerettighetene som sier: "Alle har rett til å gjøre som de vil, uavhegig av lover" eller "alle har rett til å voldta en kvinne som ikke har på seg hijab".

 

 

 

Importerer vi annen-genrasjons innvandrere? Dette er folk som er født i norge med norsk statsborgerskap.

 

Andre-genrasjons innvvandrere kommer for det første mye mer fra norge enn noe annet land. Det som er i strid med menneskerettighetene er å straffe folk annerledes ettersom hvem de har som foreldre, når alt annet er likt. Hadde du synes det var greit å få en større fartsbot om foreldrene dine stemte FrP?

 

AtW

Lenke til kommentar
Synes du det er urimelig å kaste ut de som er kriminelle?

La oss kaste ut alle kriminelle, også de som er av norsk herkomst. Da ville vi sluppet problematikken med soningskøer. La oss kaste ut alle menn, siden det er de som dreper, de som voldtar, de som foretar narkotika- og vinningsforbrytelser. Da ville kvinner i dette landet kunne føle seg trygge og landet ville vært et bedre sted.

8052679[/snapback]

Du svarer ikke på spørsmålet.

Jeg skjønner at ironi ikke funker. Ja, jeg syns det er urimelig å kaste ut kriminelle på bakgrunn av etnisk opprinnelse.

Hvis vi stengte grensene våre å nektet alle å komme hit, så ville det selvsagt blitt helt feil, men vi må da kunne forbeholde oss retten til å sile ut de som vi ikke ønsker skal bo her?

Det er svensker og dansker som ligger på topp på kriminalstatistikk i Norge: Av utenlandske statsborgere enten bosatt eller på ferie i Norge utgjør svenskene «verstingene» i klassen. For ingen andre utlendinger på norsk jord begår flere forbrytelser og forseelser enn nettopp svenske statsborgere. Av de 9.223 utenlandske statsborgerne som i fjor enten ble siktet for kriminelle handlinger eller ble bøtelagt for forseelser i Norge, viser ferske tall fra Statistisk sentralbyrå at hele 1.251 personer kom fra Sverige. Dermed blir det helt feil å fokusere på de ikke-vestlige innvandrerene.

8052679[/snapback]

Du svarer ikke på spørsmålet.

Jeg syns det er urimelig å kaste ut folk som har fått lovlig oppholdstillatelse i landet.

 

De voldtektene som ikke er en del av statistikken kan vel neppe brukes som noe som helst siden ingen vet hvor mange det er og hvem de begås av, derfor er det lite relevant å trekke inn de som ett argument i det hele tatt.

Uenig!

Det eneste som er ett gyldig argument er det som faktisk er en del av statistikken og som vi kan si noe om. For alt vi vet så kan det være 100% nordmenn som har begått de voldtektene som ikke er en del av statistikken.

Jupp, og dermed blir det feil å si at 65% av alle voldtektsforbrytelser begåes av en ikke-etnisk nordmann

8052679[/snapback]

Du unngår problemstillingen.

Som er - at 65% av alle voldtekter begåes av innvandrere og derfor legitimerer det for at de skal kastes ut? 65% av under 10% av alle voldtekter begåes av innvandrere, og jfr mine tidligere svar - jeg mener det er feil å kaste ut folk som har lovlig opphold i landet

 

Hvor mange utlendinger finnes det i Norge, mindre enn 10%, 20%, 30%, 40%? Jeg vet sannelig ikke, men jeg føler meg ganske sikker på at det er ett flertall av nordmenn i Norge fortsatt, men at av de kriminelle handlingene som begås så er det totalt sett flere utlendinger ift folketallet i dette landet.

8052549[/snapback]

Jupp, svensker og dansker

8052679[/snapback]

Du unngår problemstillingen.

Hæ? Du er sikker på at flertall av kriminelle handlinger blir begått av utlendinger, og jeg konstaterer at jo, du har rett.

 

Jeg blander meg her, fordi jeg synes det er så irriterende med folk som bare gjør sitt beste for å spore av debatten og unngå problemstillingene ved å fokusere på alt annet enn selve problemet.

Som er at innvandrere koster oss masse skattekroner hvert år? Det gjør jeg også, og de gamle, og de syke og barna og ungdommene.

 

Til dere vil jeg si: Problemet forsvinner ikke av å late som om det ikke eksisterer.

8052752[/snapback]

Det er jeg klar over, men løsningen er ikke å kaste noen ut. Det er en bedre integreringspolitikk som er løsningen da

Lenke til kommentar
Jeg driter i hvor en utlending kommer fra, men forventer at han/hun forholder seg til norsk lov enten han/hun kommer fra Sverige, USA eller Pakistan.
Selvfølgelig gjelder norsk lov, noe annet ville vært urimelig.

 

Istedet for å komme med usaklige forsøk på å spore av debatten så burde du heller stikke fingeren i jorda og komme med saklige argumenter for hvorfor vi ikke kan kaste ut innvandrere som ikke klarer å forholde seg til norsk lov. Du kommer ikke langt med å unngå problemstillingene og nekte å svare på direkte spørsmål.

Done

Lenke til kommentar

Det som gjør at jeg skiller på innvandrere og nordmenn når det gjelder kriminalitet er at vi ikke har behov for å importere kriminelle. Vi har mer enn nok med å ta oss av klin gærne nordmenn om vi ikke skal importere dem fra Italia, Somalia eller Brasil.

 

Hva er det som gjør at det er imot menneskerettighetene å deportere kriminelle tilbake til det landet de kom ifra? Er det i strid med menneskerettighetene å sette visse krav til innvandrere? Hvis det er det så er det noe feil med menneskerettighetene. Det er ikke noe i menneskerettighetene som sier: "Alle har rett til å gjøre som de vil, uavhegig av lover" eller "alle har rett til å voldta en kvinne som ikke har på seg hijab".

 

 

 

Importerer vi annen-genrasjons innvandrere? Dette er folk som er født i norge med norsk statsborgerskap.

 

Andre-genrasjons innvvandrere kommer for det første mye mer fra norge enn noe annet land. Det som er i strid med menneskerettighetene er å straffe folk annerledes ettersom hvem de har som foreldre, når alt annet er likt. Hadde du synes det var greit å få en større fartsbot om foreldrene dine stemte FrP?

 

AtW

8052853[/snapback]

 

 

Kanskje det er for lett å få norsk statsborgerskap da. Personlig så er jeg imot at folk får statsborgerskapet slengt etter seg. Det viser seg jo at det er en sammenheng mellom at foreldrene til lovbrytere ikke er etnisk norske og forbrytelser, så da er det ikke helt likt likevel da, er det vel?

 

1. Man burde ikke fått norsk statsborgerskap uten å kunne snakke norsk.

2. Man burde ta en kunnskapstest om norsk kultur slik man må i f.eks USA.

 

Du fremstiller meg som en satan som vil kaste ut småunger i hytt og pine. Jeg minner deg igjen på at det er kriminelle vi snakker om her. Om du er født i Norge og foreldrene dine kommer fra England så er du engelskmann og ikke nordmann. Sannsynligvis så snakker de engelsk til deg fra du er liten og lærer deg den engelske kulturen. Akkurat som at pakistanere lærer sine unger pakistansk slik at når de kommer på skolen så forstår de ikke ett ord norsk. Dette er ikke unikt, jeg kjenner flere muslimske familier, de snakker ALDRI norsk hjemme kun når de MÅ. Dette gjelder også vietnamesere, kinesere, dansker og svensker. Dette gjør at integreringen hemmes. Hvis det er slik at innvandrere ikke ønsker å integreres så ser jeg ikke problemet med å deportere kriminelle innvandrere.

Lenke til kommentar
Sannsynligvis så snakker de engelsk til deg fra du er liten og lærer deg den engelske kulturen. Akkurat som at pakistanere lærer sine unger pakistansk slik at når de kommer på skolen så forstår de ikke ett ord norsk. Dette er ikke unikt, jeg kjenner flere muslimske familier, de snakker ALDRI norsk hjemme kun når de MÅ. Dette gjelder også vietnamesere, kinesere, dansker og svensker. Dette gjør at integreringen hemmes. Hvis det er slik at innvandrere ikke ønsker å integreres så ser jeg ikke problemet med å deportere kriminelle innvandrere.

8052921[/snapback]

 

Jeg forstår ikke sammenhengen mellom det_å_ikke_snakke_norsk_hjemme og manglende integrering. Hvis du kan utdype dette er det fint

Lenke til kommentar

Det som gjør at jeg skiller på innvandrere og nordmenn når det gjelder kriminalitet er at vi ikke har behov for å importere kriminelle. Vi har mer enn nok med å ta oss av klin gærne nordmenn om vi ikke skal importere dem fra Italia, Somalia eller Brasil.

 

Hva er det som gjør at det er imot menneskerettighetene å deportere kriminelle tilbake til det landet de kom ifra? Er det i strid med menneskerettighetene å sette visse krav til innvandrere? Hvis det er det så er det noe feil med menneskerettighetene. Det er ikke noe i menneskerettighetene som sier: "Alle har rett til å gjøre som de vil, uavhegig av lover" eller "alle har rett til å voldta en kvinne som ikke har på seg hijab".

 

 

 

Importerer vi annen-genrasjons innvandrere? Dette er folk som er født i norge med norsk statsborgerskap.

 

Andre-genrasjons innvvandrere kommer for det første mye mer fra norge enn noe annet land. Det som er i strid med menneskerettighetene er å straffe folk annerledes ettersom hvem de har som foreldre, når alt annet er likt. Hadde du synes det var greit å få en større fartsbot om foreldrene dine stemte FrP?

 

AtW

8052853[/snapback]

 

 

Kanskje det er for lett å få norsk statsborgerskap da. Personlig så er jeg imot at folk får statsborgerskapet slengt etter seg. Det viser seg jo at det er en sammenheng mellom at foreldrene til lovbrytere ikke er etnisk norske og forbrytelser, så da er det ikke helt likt likevel da, er det vel?

 

1. Man burde ikke fått norsk statsborgerskap uten å kunne snakke norsk.

2. Man burde ta en kunnskapstest om norsk kultur slik man må i f.eks USA.

 

Du fremstiller meg som en satan som vil kaste ut småunger i hytt og pine. Jeg minner deg igjen på at det er kriminelle vi snakker om her. Om du er født i Norge og foreldrene dine kommer fra England så er du engelskmann og ikke nordmann. Sannsynligvis så snakker de engelsk til deg fra du er liten og lærer deg den engelske kulturen. Akkurat som at pakistanere lærer sine unger pakistansk slik at når de kommer på skolen så forstår de ikke ett ord norsk. Dette er ikke unikt, jeg kjenner flere muslimske familier, de snakker ALDRI norsk hjemme kun når de MÅ. Dette gjelder også vietnamesere, kinesere, dansker og svensker. Dette gjør at integreringen hemmes. Hvis det er slik at innvandrere ikke ønsker å integreres så ser jeg ikke problemet med å deportere kriminelle innvandrere.

8052921[/snapback]

 

Mener du det er for lett å få norsk statsborger skap når det holder å være født her og bo her hele livet? Hva om det er en sammenheng mellom å bli tatt for fartsovertredelser og å ha foreldre som stemmer FrP, da hadde du ikke hatt noe imot at du fikk høyere fartsbøter enn andre?

 

Prøver du å si at det finnes under, født og oppvokst i norge, med engelske foreldre, der ungene ikke snakker norsk? Jeg må innrømme jeg blir overrasket om du klarer å finne et eneste eksempel på dette i norge. Kan man ikke nok som norsk kultur når man er født og oppvokst her?

 

Om du hadde hatt en engelsk far, så hadde det ikke vært noe problem at du ble deportert for piratkopiering feks? Du driver selv med kriminelle handlinger, betyr det at du ikke ønsker å integreres? Du har meninger som er på tvers av den norske stats, betyr det at du ikke vil integreres?

 

Essensen er denne: du vil straffe folk forskjellig, avhengig av hvem de har som foreldre, jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du vil forsvare dette.

 

AtW

Lenke til kommentar
Synes du det er urimelig å kaste ut de som er kriminelle?

La oss kaste ut alle kriminelle, også de som er av norsk herkomst. Da ville vi sluppet problematikken med soningskøer. La oss kaste ut alle menn, siden det er de som dreper, de som voldtar, de som foretar narkotika- og vinningsforbrytelser. Da ville kvinner i dette landet kunne føle seg trygge og landet ville vært et bedre sted.

8052679[/snapback]

Du svarer ikke på spørsmålet.

Jeg skjønner at ironi ikke funker. Ja, jeg syns det er urimelig å kaste ut kriminelle på bakgrunn av etnisk opprinnelse.

8052859[/snapback]

Jeg skjønte det var ironi. Men den var lite treffende, og den var unnvikende i stedet for å svare. Og den ga ingen begrunnelse. Og fordi den ikke ga begrunnelse så er den umulig å svare på. Ironi er ikke alltid så lett å benytte på en god måte.

 

Nå gir du et klarere svar, dog ingen begrunnelse, men det gir i det minste muligheten til å påpeke at du tar helt feil når du tror noen skal bli kastet ut på bakgrunn av etnisitet. Det det er snakk om er å kaste ut noen på bakgrunn av handlinger. Og det er snakk om personer som har et annet hjemland enn Norge. Etter min mening bør det bare gjelde de som har annet statsborgerskap enn norsk. Altså slikt at går på tilhørighet til land, noe som er noe helt annet enn etnisiset.

 

 

Hvis vi stengte grensene våre å nektet alle å komme hit, så ville det selvsagt blitt helt feil, men vi må da kunne forbeholde oss retten til å sile ut de som vi ikke ønsker skal bo her?

Det er svensker og dansker som ligger på topp på kriminalstatistikk i Norge: Av utenlandske statsborgere enten bosatt eller på ferie i Norge utgjør svenskene «verstingene» i klassen. For ingen andre utlendinger på norsk jord begår flere forbrytelser og forseelser enn nettopp svenske statsborgere. Av de 9.223 utenlandske statsborgerne som i fjor enten ble siktet for kriminelle handlinger eller ble bøtelagt for forseelser i Norge, viser ferske tall fra Statistisk sentralbyrå at hele 1.251 personer kom fra Sverige. Dermed blir det helt feil å fokusere på de ikke-vestlige innvandrerene.

8052679[/snapback]

Du svarer ikke på spørsmålet.

Jeg syns det er urimelig å kaste ut folk som har fått lovlig oppholdstillatelse i landet.

8052859[/snapback]

Fordi.... ?

 

De voldtektene som ikke er en del av statistikken kan vel neppe brukes som noe som helst siden ingen vet hvor mange det er og hvem de begås av, derfor er det lite relevant å trekke inn de som ett argument i det hele tatt.

Uenig!

Det eneste som er ett gyldig argument er det som faktisk er en del av statistikken og som vi kan si noe om. For alt vi vet så kan det være 100% nordmenn som har begått de voldtektene som ikke er en del av statistikken.

Jupp, og dermed blir det feil å si at 65% av alle voldtektsforbrytelser begåes av en ikke-etnisk nordmann

8052679[/snapback]

Du unngår problemstillingen.

Som er - at 65% av alle voldtekter begåes av innvandrere og derfor legitimerer det for at de skal kastes ut?

8052859[/snapback]

Nei. Problemstillingen er at en gruppe innvandrere er overrepresentert, ekstremt overrepresentert, når det gjelder en del typer kriminalitet, slik som voldtekt. Hva gjør vi med det?

 

Hvor mange utlendinger finnes det i Norge, mindre enn 10%, 20%, 30%, 40%? Jeg vet sannelig ikke, men jeg føler meg ganske sikker på at det er ett flertall av nordmenn i Norge fortsatt, men at av de kriminelle handlingene som begås så er det totalt sett flere utlendinger ift folketallet i dette landet.

8052549[/snapback]

Jupp, svensker og dansker

8052679[/snapback]

Du unngår problemstillingen.

Hæ? Du er sikker på at flertall av kriminelle handlinger blir begått av utlendinger, og jeg konstaterer at jo, du har rett.

 

Jeg blander meg her, fordi jeg synes det er så irriterende med folk som bare gjør sitt beste for å spore av debatten og unngå problemstillingene ved å fokusere på alt annet enn selve problemet.

Som er at innvandrere koster oss masse skattekroner hvert år? Det gjør jeg også, og de gamle, og de syke og barna og ungdommene.

 

Til dere vil jeg si: Problemet forsvinner ikke av å late som om det ikke eksisterer.

8052752[/snapback]

Det er jeg klar over, men løsningen er ikke å kaste noen ut. Det er en bedre integreringspolitikk som er løsningen da

8052859[/snapback]

'Løsningen' består ikke av bare et enkelt tiltak. Å ikke gi norsk statsborgerskap til folk som begår kriminalitet ekskluderer ikke andre andre tiltak på noen måte. Det er lov og mulig med mange forskjellige tiltak samtidig.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Synes du det er urimelig å kaste ut de som er kriminelle?

La oss kaste ut alle kriminelle, også de som er av norsk herkomst. Da ville vi sluppet problematikken med soningskøer. La oss kaste ut alle menn, siden det er de som dreper, de som voldtar, de som foretar narkotika- og vinningsforbrytelser. Da ville kvinner i dette landet kunne føle seg trygge og landet ville vært et bedre sted.

8052679[/snapback]

Du svarer ikke på spørsmålet.

Jeg skjønner at ironi ikke funker. Ja, jeg syns det er urimelig å kaste ut kriminelle på bakgrunn av etnisk opprinnelse.

8052859[/snapback]

Jeg skjønte det var ironi. Men den var lite treffende, og den var unnvikende i stedet for å svare. Og den ga ingen begrunnelse. Og fordi den ikke ga begrunnelse så er den umulig å svare på. Ironi er ikke alltid så lett å benytte på en god måte.

 

Nå gir du et klarere svar, dog ingen begrunnelse, men det gir i det minste muligheten til å påpeke at du tar helt feil når du tror noen skal bli kastet ut på bakgrunn av etnisitet. Det det er snakk om er å kaste ut noen på bakgrunn av handlinger. Og det er snakk om personer som har et annet hjemland enn Norge. Etter min mening bør det bare gjelde de som har annet statsborgerskap enn norsk. Altså slikt at går på tilhørighet til land, noe som er noe helt annet enn etnisiset.

Men det var også snakk om 2.generasjons-innvandrere, noe som for lengst har gitt norsk statsborgerskap. Men for å forsøke å svare mer konkret på spørsmålet ditt. For meg strider det med mitt menneskesyn å kaste ut folk som ikke har sine opprinnelige røtter i Norge på bakgrunn av handlinger. Det er feil å differensiere mellom folk på bakgrunn av hvor de kommer fra. En kriminell er en kriminell uansett bakgrunn og skal behandles deretter.

 

Gosh! Jeg går helt i surr i quotingen her...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis vi stengte grensene våre å nektet alle å komme hit, så ville det selvsagt blitt helt feil, men vi må da kunne forbeholde oss retten til å sile ut de som vi ikke ønsker skal bo her?

Det er svensker og dansker som ligger på topp på kriminalstatistikk i Norge: Av utenlandske statsborgere enten bosatt eller på ferie i Norge utgjør svenskene «verstingene» i klassen. For ingen andre utlendinger på norsk jord begår flere forbrytelser og forseelser enn nettopp svenske statsborgere. Av de 9.223 utenlandske statsborgerne som i fjor enten ble siktet for kriminelle handlinger eller ble bøtelagt for forseelser i Norge, viser ferske tall fra Statistisk sentralbyrå at hele 1.251 personer kom fra Sverige. Dermed blir det helt feil å fokusere på de ikke-vestlige innvandrerene.

8052679[/snapback]

Du svarer ikke på spørsmålet.

Jeg syns det er urimelig å kaste ut folk som har fått lovlig oppholdstillatelse i landet.

8052859[/snapback]

Fordi.... ?

Samme begrunnelse som over, jeg syns det er feil å skille mellom kriminelle. I mine øyne er en norsk når en har norsk statsborgerskap.

 

Løsningen' består ikke av bare et enkelt tiltak. Å ikke gi norsk statsborgerskap til folk som begår kriminalitet ekskluderer ikke andre andre tiltak på noen måte. Det er lov og mulig med mange forskjellige tiltak samtidig.

8053004[/snapback]

Nei, løsningen er neppe bare et enkelt tiltak, men å sende folk ut eller nekte de statsborgerskap (eller ta fra de et de alt har) er heller ikke løsningen. Jfr de andre svarene. Kriminelle skal behandles som en hvilken som helst annen kriminell med norsk bakgrunn.

 

Og jeg har ikke noen annen begrunnelse på hvorfor vi ikke skal pælme folk ut pga handlinger enn det jeg har gitt.

Lenke til kommentar

Det som gjør at jeg skiller på innvandrere og nordmenn når det gjelder kriminalitet er at vi ikke har behov for å importere kriminelle. Vi har mer enn nok med å ta oss av klin gærne nordmenn om vi ikke skal importere dem fra Italia, Somalia eller Brasil.

 

Hva er det som gjør at det er imot menneskerettighetene å deportere kriminelle tilbake til det landet de kom ifra? Er det i strid med menneskerettighetene å sette visse krav til innvandrere? Hvis det er det så er det noe feil med menneskerettighetene. Det er ikke noe i menneskerettighetene som sier: "Alle har rett til å gjøre som de vil, uavhegig av lover" eller "alle har rett til å voldta en kvinne som ikke har på seg hijab".

 

 

 

Importerer vi annen-genrasjons innvandrere? Dette er folk som er født i norge med norsk statsborgerskap.

 

Andre-genrasjons innvvandrere kommer for det første mye mer fra norge enn noe annet land. Det som er i strid med menneskerettighetene er å straffe folk annerledes ettersom hvem de har som foreldre, når alt annet er likt. Hadde du synes det var greit å få en større fartsbot om foreldrene dine stemte FrP?

 

AtW

8052853[/snapback]

 

 

Kanskje det er for lett å få norsk statsborgerskap da. Personlig så er jeg imot at folk får statsborgerskapet slengt etter seg. Det viser seg jo at det er en sammenheng mellom at foreldrene til lovbrytere ikke er etnisk norske og forbrytelser, så da er det ikke helt likt likevel da, er det vel?

 

1. Man burde ikke fått norsk statsborgerskap uten å kunne snakke norsk.

2. Man burde ta en kunnskapstest om norsk kultur slik man må i f.eks USA.

 

Du fremstiller meg som en satan som vil kaste ut småunger i hytt og pine. Jeg minner deg igjen på at det er kriminelle vi snakker om her. Om du er født i Norge og foreldrene dine kommer fra England så er du engelskmann og ikke nordmann. Sannsynligvis så snakker de engelsk til deg fra du er liten og lærer deg den engelske kulturen. Akkurat som at pakistanere lærer sine unger pakistansk slik at når de kommer på skolen så forstår de ikke ett ord norsk. Dette er ikke unikt, jeg kjenner flere muslimske familier, de snakker ALDRI norsk hjemme kun når de MÅ. Dette gjelder også vietnamesere, kinesere, dansker og svensker. Dette gjør at integreringen hemmes. Hvis det er slik at innvandrere ikke ønsker å integreres så ser jeg ikke problemet med å deportere kriminelle innvandrere.

8052921[/snapback]

 

Mener du det er for lett å få norsk statsborger skap når det holder å være født her og bo her hele livet? Hva om det er en sammenheng mellom å bli tatt for fartsovertredelser og å ha foreldre som stemmer FrP, da hadde du ikke hatt noe imot at du fikk høyere fartsbøter enn andre?

 

Prøver du å si at det finnes under, født og oppvokst i norge, med engelske foreldre, der ungene ikke snakker norsk? Jeg må innrømme jeg blir overrasket om du klarer å finne et eneste eksempel på dette i norge. Kan man ikke nok som norsk kultur når man er født og oppvokst her?

 

Om du hadde hatt en engelsk far, så hadde det ikke vært noe problem at du ble deportert for piratkopiering feks? Du driver selv med kriminelle handlinger, betyr det at du ikke ønsker å integreres? Du har meninger som er på tvers av den norske stats, betyr det at du ikke vil integreres?

 

Essensen er denne: du vil straffe folk forskjellig, avhengig av hvem de har som foreldre, jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du vil forsvare dette.

 

AtW

8052969[/snapback]

 

Jeg vet at det finnes unger med f.eks pakistanske foreldre som ikke kan ett ord norsk. Jeg vet også at det finnes unger med vietnamesiske foreldre som ikke forstår et eneste norsk ord.

 

At de ikke snakker norsk hjemme med sine barn hindrer integreringen siden ingen av dem lærer seg norsk skikkelig. Å kunne språket er en forutsetning for å kunne integreres, det håper jeg du forstår. Det hjelper ikke å snakke om integrering når de som skal integreres motarbeider denne integreringen.

 

Du vet hva å integrere betyr? Integrere betyr å innlemme, eller ta opp som medlem i landet om du vil. Jeg er oppvokst i en norsk familie og trenger derfor ikke å integreres.

 

Et barn som er vokst opp i f.eks et pakistansk hjem som ikke har kontakt med omverdenen og andre enn pakistanere kunne like gjerne vokst opp i pakistan, eneste forskjellen er klimaet. Hvis du ikke kan å snakke norsk så er du da ikke nordmann, det kan du da umulig særiøst mene? blir jeg plutselig pakistaner hvis jeg flytter til Pakistan? Eller hvis jeg tar med meg min samboer og flytter til Mogadishu og vi får ett barn, er ikke da dette barnet norsk? Hva om vi så flytter tilbake til Norge igjen, blir plutselig barnet norsk da? Det er opphavet ditt som i bunn og grunn bestemmer hvem du er.

 

Politiske parti har forøvrig lite med denne debatten å gjøre så slike usaklige spørsmål avstår jeg fra å svare på. Hvis noen vil arrestere meg for piratvirksomhet så kan nok det skje, men jeg kan ikke deporteres til et tilfeldig land fordi jeg har mitt opphav i Norge. Du blander sammen utlendinger og nordmenn, jeg trodde ikke at det var vanskelig å forstå forskjellen. Hvis du spør en pakistaner eller norskpakistaner som det så fint heter om han er norsk eller pakistaner, så tror jeg de fleste vil svare at de er pakistanere.

 

Folk er generelt stolte av sin identitet og holder på sine tradisjoner. Noen holder så sterkt på sine tradisjoner at det hemmer integrasjonen i samfunnet. Når slike lager bråk så bør de deporteres da dette er til det beste for alle som er en del av det samfunnet de motarbeider.

 

Så lenge utlendinger topper kriminalstatistikkene så kan du ikke komme unna at innvandrere er et problem. Lovlydige innvandrere er velkomne, men forbrytere har jeg ingenting til overs for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...