Gå til innhold

Utlendinger koster oss for mange liv per år!


Anbefalte innlegg

1.Å herregud, så mye dritt har jeg aldri lest før. Du påstår noe som du ikke har peiling på, vet du egentlig hva rasisme er? Tydligvis ikke. Jeg har fluss av asiatiske venner som er nasjonalister. Har faktisk møtt de engang når de kom på ferie til Norge. Og det var en ære.

 

2. Virker som du blander Nasjonal Sosialisme og Nasjonalisme noe veldig. Så, du mener det er mye bedre som det er den dag i dag? Ja vell greit at du mener voldekt av Norske hvite kvinner er en bra ting, amen til det. Hva med kommunismen som er global og har ført til over 50 millioner døde? Mange ganger som det Nasjonalismen har ført til.

 

(Noe som forsåvidt alltid har vært sant. Norge har aldri hatt 1 kultur, vi har alltid hatt flere kulturerer. Det samme er sant for alle land).

 

3. Hva mener du med dette? Om du hinter til samene så er de ikke urbefolkningen til Norge selv om det står på papiret, de kommer fra et land sør for mongolia. Og norges kultur etter min mening er det som stammer hovedsakelig fra vikingtiden, og middelalderen. Snart så vil vi vell se muslimske og jødiske gjenstander i museer og diverse. Om du ønsker dette, så syns jeg lik så greit du kan flytte til midt østen og bo med dine brødre og søstra der. lykke til :)

8046889[/snapback]

1. Den vanligste unnskyldningen blant rasister er at de har utenlandske venner. Men det gjør dem ikke mindre rasistiske, bare selektivt rasistiske.

 

2. Jeg blander ikke nasjonalsosialisme og nasjonalisme, men den ene bygger på den andre. Bra at du nevnte kommunismen også, siden den deler sine nasjonalistiske røtter med fascismen. Begge springer ut av Hegels filosofiske teorier om nasjonalstaten som moralsk kompass for folket i søkenen om en større sannhet hvor målet rettferdiggjør midlene. Begge nasjonalistiske rettninger har spredt død og ødeleggelse. Som all nasjonalisme til slutt vil gjøre.

 

3. Nordmenn mot samer er en av kulturkonfliktene. Vikinger(Altså de som dro på viking) mot resten av befolkningen var en annen. Norrøne mot de Kristne en tredje. Sverige og Danmark mot nordmenn en fjerde. Hele nasjonalromantikken og dens definerering av Norge som nasjon var også en konflikt mellom bondekultur og impoterte Europeiske teorier(Nasjonalismen var importert). Nasjonalsosialister mot nasjonalister under krigen er en annen kulturkonflikt.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående det med at det er flere kulturer i Norge.

 

Ja, det som betegnes som den norske kulturen er ikke noe annet enn en sammensmelting av flere kulturer. Så lenge det har vært handelsruter har varer og også kultur blitt utvekslet. Bunaden, som blir av mange fremhevet som det erkenorske finner man lignende eksemplarer av i andre land. Derfor er det rimelig å anta at den norske bunaden har blitt påvirket av andre kulturer, men jeg kan ikke bevise dette. Eventyr er et annet eksempel. De norske eventyrene, som også er vår kultur, finner man også i andre verdenshjørner, dog med en annen vri. F. eks. er den norske reven byttet ut med et annet dyr i India. Språket som vi bruker er jo proppfullt av påvirkninger fra andre språk. Språk er også kultur.

Hva er typisk norsk mat idag(som også er kultur)? Fenalår? Smalahove? Faktisk, det mest typiske norske vil vel være grandiosa idag. Er sjeldent man finner Fenalår eller smalahove på norske bord idag.

 

Et flerkulturelt samfunn er uansett noe man ikke kan unngå. De som prøver å stå imot kjemper en kamp de er dømt til å tape.

 

Dessuten trenger vel Norge innvandrere, i form av arbeidskraft?

Lenke til kommentar
Når jeg hørte om "øksemannen" (...)

 

Selvfølgelig viste det seg å være en mørk mann (menn) som utførte disse forbrytelsene. (...) drapet på en eldre mann i Drammen.

8046280[/snapback]

 

 

Våkn opp, folkens! Det er menn som er problemet her! Drep alle menn (men frys ned sæden først), og problemet er løst!

 

 

Men seriøst, har det aldri slått deg at det er uttalelser som disse som er med på å underbygge den frustrasjonen innvandrere føler?

 

Hvordan hadde *du* hatt det dersom du hadde opplevd krig (f.eks. hele livet), for så å bli plassert et sted du ikke hadde noen forutsetninger for å finne deg til rette uten hjelp (som du da ikke fikk)? Hvordan hadde *du* følt det dersom du hadde blitt møtt med nyheter hver jævla dag som fortalte deg hvor galt det var at du er her i landet?

 

En ting er å se problemer, en annen ting er å se løsninger. Ikke skyt budbringerne.

8046364[/snapback]

 

 

Altså.. jeg bor i drammen... en av norges byer med flest utenlendinger iforhold til antall innbyggere.... og her får utenlendinger hjelp i hue og rævva, både mørke og lyse, allikevell er det de som driver med mye kriminalitet, de øst-europeere er ramma på å stjele, sykler, snowboard/ski, biler,mopeder,alt du kan tenke deg... de går rundt og later som om de søker jobb hos folk og mens de undersøker hva du har stående i hagen din og lignende... nabogutten blei frastjålet sin motorsykkel når han var 6 år... trur du han hadde rå til å kjøpe ny så han kunne forsette med sporten han likte? neeeeeeiii... på skolene her.. ser vi tydelig at det er fremmedkulturelle og noen norske som henger med dem som lager bråk... var det noe som skjedde der jeg gikk grunnkurs og lærere spurte om hva som hadde skjedd.. visste de at vi kom med svare "teknisk byggfag" som bedsto av 75% japser,tyrkere,pakistanere.... og det var dem som gjorde alt faenskapet der, f.eks tømte brannslukningsapperater innendørs, knuste personlige gitarer som tilhørte lærere osv, sett også dem bøffe nødhammere på bussene og bruker dem som våpen senere tilfelle slosskamper... vært på flere felles fester på sånne hytter til leie osv... gjenger av disse folkene som bare er ute etter bråk.. ser det 100%tydelig hva dem er ute etter... jeg blir lei av sånn oppførsel, hadde det vært opp til meg burde politiet gitt alle med utenlands opprinnelse en advarsel med 30 dagers fengsel/bot ettersom hva de gjør første gangen de gjør noe kriminelt.. andre gang er det direkte utkastelse av landet tilbake der de kommer fra... strenge krav tvinger dem til å følge regler for å oppholde seg her... de skal ikke få ødelegge vårt fine Norge om de ikke klarer å styre seg selv når de kommer hit... vi tar dem tross alt i mot når de trenger det, når dem flykter fra krig og elendighet, men da burde dem ta et godt norsk kurs å finne seg jobb eller komme seg vekk igjen...! jeg vil ikke skatte bort lønna mi til snyltere som ikke gidder å jobbe får å bo i fredelige norge og lage faenskap for meg på fritida mi!

 

mine meninger, gjerne komentarer =)

Lenke til kommentar
Hva mener du med dette? Om du hinter til samene så er de ikke urbefolkningen til Norge selv om det står på papiret, de kommer fra et land sør for mongolia.

8046889[/snapback]

 

Haha, hva er poenget ditt? Samene kom fra Asia, og vi kom fra Afrika(det gjorde samene også, før de kom til Asia), det forandrer ikke det faktum at samene kom her før oss, vel? ;)

 

Forøvrig er tanken om et norsk folk og kultur bare tull. Vi har ikke en gang et eget språk lenger, men en form for Dansk, som igjen er en form for Tysk. Vi har ikke en egen rase(ingen andre land har det lenger heller) men består for det meste av en blanding av rødhårede anglo-saksere og brunhårede germanere. Og vår kultur, ja hva er egentlig norsk kultur? Ikke vet jeg. Slutt å kjemp mot det flerkulturelle samfunnet, for vi har allerede hatt det i tusen år.

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Dessuten trenger vel Norge innvandrere, i form av arbeidskraft?

8047048[/snapback]

 

 

 

Vi har faktisk mange arbeidsløse her i norge da:S unødvendige arbeidsløse som kunne fått jobb enkelt om vi hadde fjernet utlendingene... ikke at jeg mener vi skal det... men alle polakker, litauere som stjeler arbeidsplassene til unge folk som skal utdanne seg i byggebransen nå om dagen... selv har jeg lærlingplass som tømrer, og vet om mange som ikke har fått det... og det er utrolig mange polakker som jobber uten å skatte for mindre lønn enn det jeg får pga det er mye penger for dem anyways.... og det er et stort problem mener jeg.. de er også ikke fagorganiserte så mange av dem har ikke peiling på hva de driver med.. og mange av dem monterer heiser i store bygg som dere alle bruker hver dag omtrent.. ville det ikke vært kjedelig om noen nær deg eller deg selv skulle ramle ned med en heis pga en ufaglært fra øst-europa har montert den feil? ville vært jævlig kjedelig kan jeg tenke meg! eller at taket raser i hodet ditt pga de ikke kjenner til norske byggekrav ettersom hvor mye tung snø det ligger på takene her om vinteren.... veldig viktige detaljer som da en ung nyutlært ungdom fra norge kunne klart bedre om han hadde fått jobben...

Lenke til kommentar

10 av 9 blir lurt av statistikk. (ja 10 av 9, helt bevisst) Dere forstår kanskje det at hvis en person har norsk statsborgerskap så er han norsk på denne statistikken, det betyr IKKE at han er norsk. Denne personen kan ha fått statsborgerskap i går og begå et drap i dag som norsk. Derfor så lyver denne statistikken.

 

Jeg mener vi burde innført straffeutkastelse for opptil andregenerasjons innvandrere ved lovbrudd. Noe som ville innebære at enhver innvandrer eller sønn/datter av en innvandrer som utfører en straffbar handling bli shippet tilbake til det landet han/hun kom ifra tvert. Vi har nok norske kriminelle om vi ikke skal drive import av dem også. Hvis de har det så forferdelig i sitt hjemland og er redde for å bli drept eller torturert, så får de da for f#¤" oppføre seg skikkelig når de er så heldige at de får bo i vårt flotte, trygge og gode land. Gratis husrom og mat får de også!

Lenke til kommentar
og det var dem som gjorde alt faenskapet der, f.eks tømte brannslukningsapperater innendørs, knuste personlige gitarer som tilhørte lærere osv, sett også dem bøffe nødhammere på bussene og bruker dem som våpen senere tilfelle slosskamper... vært på flere felles fester på sånne hytter til leie osv... gjenger av disse folkene som bare er ute etter bråk.. ser det 100%tydelig hva dem er ute etter...

8047285[/snapback]

 

Sa noen mistilpasset? Det er jo akkurat det jeg snakker om. Folk kommer hit for å få hjelp, og det de møter er (uansett om det er vår eller deres feil) et samfunn det er vanskelig å tilpasse seg. Rent psykologisk er det å leve i et samfunn der en ikke hører hjemme, akkurat det samme som å leve trengt opp i et hjørne. Man mister respekten for andres person og andres eiendeler fordi man ikke er i stand til å ta hensyn! Løsningen er ikke å stenge dem ute eller nekte dem å komme hit, men å innse at verden, inkludert vårt alles kjære Norge, globaliseres. Vi er nødt til å forholde oss til FOLK, ikke til nordmenn (hva nå enn det er).

 

Åpne øynene, se rundt dere. Vi er bare mennesker, alle sammen. Men ingen av oss er mindre enn mennesker.

Lenke til kommentar
og det var dem som gjorde alt faenskapet der, f.eks tømte brannslukningsapperater innendørs, knuste personlige gitarer som tilhørte lærere osv, sett også dem bøffe nødhammere på bussene og bruker dem som våpen senere tilfelle slosskamper... vært på flere felles fester på sånne hytter til leie osv... gjenger av disse folkene som bare er ute etter bråk.. ser det 100%tydelig hva dem er ute etter...

8047285[/snapback]

 

Sa noen mistilpasset? Det er jo akkurat det jeg snakker om. Folk kommer hit for å få hjelp, og det de møter er (uansett om det er vår eller deres feil) et samfunn det er vanskelig å tilpasse seg. Rent psykologisk er det å leve i et samfunn der en ikke hører hjemme, akkurat det samme som å leve trengt opp i et hjørne. Man mister respekten for andres person og andres eiendeler fordi man ikke er i stand til å ta hensyn! Løsningen er ikke å stenge dem ute eller nekte dem å komme hit, men å innse at verden, inkludert vårt alles kjære Norge, globaliseres. Vi er nødt til å forholde oss til FOLK, ikke til nordmenn (hva nå enn det er).

 

Åpne øynene, se rundt dere. Vi er bare mennesker, alle sammen. Men ingen av oss er mindre enn mennesker.

8048639[/snapback]

 

 

"Deres" land globaliseres ikke så hvorfor skal vi være snillere med dem enn de er med oss. Hvorfor skal vi la dem få fortsette å bo her når de ikke: 1. Gidder å lære seg norsk, 2. Ikke følger norsk lov?

 

Jeg er ikke imot å la folk som trenger det få komme hit, men jeg forventer at de gjør noe tilbake... De to punktene nevnt over er egentlig nok for meg, for jeg vil ikke komme dit at jeg er nødt til å lære meg urdu, kinesisk eller engelsk for den del for å kunne handle i nærbutikken. De fleste innvandrere klarer å holde seg til disse 2 enkle kravene så det er pakket som vi ønsker her som lider om vi innfører disse reglene.

 

I USA så må man faktisk ta en kunnskapstest for å få oppholdstillatelse, hva er det som hindrer oss i å innføre det samme?

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

 

Så du mener at alle utlendinger skal sperres ute av landet? Jeg er nederlandsk og kom til landet som liten gutt, broren min er nederlandsk og faren min er nederlandsk. Det blir feil å ta alle under samme kam på den måten.

 

Og når du sier: "Og visste jeg det ikke, det var en mørk person!" så forhånddømmer du alle med mørk hudfarge, det finnes et utall hvite i norge som også begår lovbrudd og ofte drap.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Så du mener at alle utlendinger skal sperres ute av landet? Jeg er nederlandsk og kom til landet som liten gutt, broren min er nederlandsk og faren min er nederlandsk. Det blir feil å ta alle under samme kam på den måten.

8048751[/snapback]

 

 

Det er veldig vanskelig å vite hvem du snakker til siden du ikke quoter noen. Hvem er det egentlig du snakker til?

 

EDIT: Vil bare legge til dette sitatet fra dagbladet.no

 

"

Bakgrunnen for Sletners utspill er at menn med utenlandsk opprinnelse står bak 65 prosent av voldtektene og voldtektsforsøkene i Oslo. I denne gruppen med gjerningsmenn er det innvandrere fra Midtøsten og Afrika som står bak de fleste overgrepene.

 

Sletner mener at imamene må med på det forebyggende arbeidet, og nestleder i utvalget, somaliske Fouzia Hashi, deler denne oppfatningen.

I en pressemelding fordømmer ICC alle former for kriminalitet, også voldtekt, men uttrykker overraskelse over utspillet fra Sletner.

 

«Å gi imamer et særansvar i forhold til voldtekt er en fordomsfull kobling mellom religion og kriminalitet som vi mener er svært upassende og direkte uforståelig. Vi mener og tror at politiet og andre fageksperter har mer å bidra med i denne typen saker. Myndighetene bør vurdere å øke midlene til å bekjempe denne typen kriminalitet», "

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
"Deres" land globaliseres ikke så hvorfor skal vi være snillere med dem enn de er med oss.

 

Hvordan kan ett land globaliseres fremfor andre? Globalisering kan ikke være en lokal prosess; det ligger i navnet.

 

Hvorfor skal vi la dem få fortsette å bo her når de ikke: 1. Gidder å lære seg norsk, 2. Ikke følger norsk lov?

 

1. Det er vel strengt tatt et større problem for dem selv enn for deg/meg.

 

2. Dersom de blir dømt for forbrytelser med strafferamme på ett (eller to?) år, blir de sendt hjem. Hvis det er fare for at de blir drept hvis de blir sendt hjem, får de straffen i Norge. Vi har ikke dødsstraff her, noe det i såfall vil være om man sender vedkommende hjem. Hva var problemet igjen?

 

jeg vil ikke komme dit at jeg er nødt til å lære meg urdu, kinesisk eller engelsk for den del for å kunne handle i nærbutikken.

 

Realistisk sett kommer dette ikke til å skje innen din levetid, så du kan puste lettet ut.

 

De fleste innvandrere klarer å holde seg til disse 2 enkle kravene så det er pakket som vi ønsker her som lider om vi innfører disse reglene.

 

Reglene er slik (bortsett fra den rare du hadde om språket).

 

I USA så må man faktisk ta en kunnskapstest for å få oppholdstillatelse, hva er det som hindrer oss i å innføre det samme?

8048703[/snapback]

 

Et litt mer humant menneskesyn?

Lenke til kommentar
Å herregud, så mye dritt har jeg aldri lest før. Du påstår noe som du ikke har peiling på, vet du egentlig hva rasisme er? Tydligvis ikke. Jeg har fluss av asiatiske venner som er nasjonalister. Har faktisk møtt de engang når de kom på ferie til Norge. Og det var en ære.

 

 

visste ikke at Nasjonalister hadde utlandske venner:p

 

jeg er ikke Norsk, fordi bestemor er amerikaner og bestefar er Norsk

og er HVIT I huden. ER iikke jeg velkommen?

 

men heldigvis så ser ikke folk forskjellen:)

Endret av gatebarn
Lenke til kommentar

Jeg skjuler quoten slik at det blir litt ryddigere.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
"Deres" land globaliseres ikke så hvorfor skal vi være snillere med dem enn de er med oss.

 

Hvordan kan ett land globaliseres fremfor andre? Globalisering kan ikke være en lokal prosess; det ligger i navnet.

 

Hvorfor skal vi la dem få fortsette å bo her når de ikke: 1. Gidder å lære seg norsk, 2. Ikke følger norsk lov?

 

1. Det er vel strengt tatt et større problem for dem selv enn for deg/meg.

 

2. Dersom de blir dømt for forbrytelser med strafferamme på ett (eller to?) år, blir de sendt hjem. Hvis det er fare for at de blir drept hvis de blir sendt hjem, får de straffen i Norge. Vi har ikke dødsstraff her, noe det i såfall vil være om man sender vedkommende hjem. Hva var problemet igjen?

 

jeg vil ikke komme dit at jeg er nødt til å lære meg urdu, kinesisk eller engelsk for den del for å kunne handle i nærbutikken.

 

Realistisk sett kommer dette ikke til å skje innen din levetid, så du kan puste lettet ut.

 

De fleste innvandrere klarer å holde seg til disse 2 enkle kravene så det er pakket som vi ønsker her som lider om vi innfører disse reglene.

 

Reglene er slik (bortsett fra den rare du hadde om språket).

 

I USA så må man faktisk ta en kunnskapstest for å få oppholdstillatelse, hva er det som hindrer oss i å innføre det samme?

8048703[/snapback]

 

Et litt mer humant menneskesyn?

8048832[/snapback]

 

Nei, det er ikke et større problem for dem enn for meg at folk som bor her ikke kan kommunisere skikkelig. Mange drap kunne vært unngått om folk kunne snakke skikkelig norsk. Ved flere anledninger har jeg sett utlendinger fly i flint fordi de ikke har forstått hva som ble sagt og tatt ting helt feil. Så at de ikke forstår språket er en trussel. Skal de integreres i det norske samfunnet så må de lære seg norsk, vil de ikke integrere seg i det norske samfunnet så kan de dra seg langt bort herfra.

 

Du sier at de blir sendt hjem... Vel jeg skal nevne noen eksempler til deg, Soheila Andraves, Mullah Krekar, Metkel Negassie Betew, Ridvan Halimi og Ikmet Kodzadziku er noen navn som jeg kommer på i farta.

 

Jeg snakker her om nulltolleranse fra opptil andre generasjons innvandrere. Blir de tatt for en eneste forbrytelse om det så er; å slå ned noen på gata eller å gjøre et brekk så viser de at de ikke setter pris på den hjelpen de har fått og er heller ikke hjelpen verdig. Jeg driter i om de blir drept hvis vi sender dem tilbake, hvis de ikke klarer å følge våre lover så er de tydligvis ikke så redd for å bli drept. Det er rett og slett idiotisk å beskytte de kriminelle når de viser så lite respekt for våre lover. Er det riktig at JEG som en lovlydig borger skal leve i frykt, for at en voldsmann ikke skal risikere å bli forfulg hvis vi kaster ham ut? Ærlig talt, dette kan du da ikke mene.

 

 

Mener du virkelig at det er inhumant å sette visse krav til de som skal få lov til å bosette seg i landet vårt?

Endret av Quayle
Lenke til kommentar

Mitt syn på denne saken er at så alt for mange stolte, hvite nordmenn nekter å åpne øynene for hvordan verden fungerer. Sannheten er at vi er et av de landene i verden som har best forutsetninger til å ta inn flyktninger og integrere dem på en god måte. Integrering er derimot et problem her til lands, og til dags dato er det heller ikke en prioritert politisk sak - hadde alle flyktninger fått den gode oppfølgingen vi har økonomi og kapasitet til å gi dem, hadde vi sett færre av disse utenlandske "gangstergjengene" som har falt utfor den norske.. Uhm, hovedkulturen, hva nå enn definisjonen på den er. Poenget mitt her er uansett at vi sannsynligvis hadde sett mindre kriminalitet blant innvandrere.

 

I tillegg er vi, som sagt, en nasjon som har mer enn nok plass til å ta inn innvandrere (les gjerne flyktninger) - og da mener jeg virkelig vi bør ta det ansvaret og gi rom for dem. Hvorfor? Fordi det per dags dato er alt for mange flyktninger i verden. Med vår lave arbeidskraft, vår særdeles lave befolkningstetthet, og vårt velfungerende samfunn (og her sier jeg "vår" fordi jeg tross alt er nordmann jeg også - ikke fordi jeg identifiserer meg med noen av "dere"), er vi godt rustet til å ta hånd om noen av disse, de er tross alt medmennesker som virkelig har behov for en hjelpende hånd til noe så essensielt som å overleve. Til dere som gjerne nekter å godta disse faktaene: Ta en titt over til alle andre land i verden. Dere vil se at jeg har rett - det ER få nasjoner som har så stor plass geografisk og innenfor arbeidslivet. Og det er i alle fall få land som har et så funksjonellt samfunn som oss - sosialdemokratiet vårt fungerer så godt at mange nordmenn finner det for godt til å stemme - de har det bra uansett.

 

Så til poenget - dere som ikke vil ta imot innvandrere: Tenk dere om. Det er mer imellom enn den "stolte norske "kulturen"", og noen få drapssaker per år. Imperialister, anarkister og sosialdarwinister gjør meg kvalm. Nasjonalister og liberalister kommer like bak - de irriterer meg.

Endret av toysegutten
Lenke til kommentar
Mitt syn på denne saken er at så alt for mange stolte, hvite nordmenn nekter å åpne øynene for hvordan verden fungerer. Sannheten er at vi er et av de landene i verden som har best forutsetninger til å ta inn flyktninger og integrere dem på en god måte. Integrering er derimot et problem her til lands, og til dags dato er det heller ikke en prioritert politisk sak - hadde alle flyktninger fått den gode oppfølgingen vi har økonomi og kapasitet til å gi dem, hadde vi sett disse utenlandske "gangstergjengene" som har falt utfor den norske.. Uhm, hovedkulturen, hva nå enn definisjonen på den er. Poenget mitt her er uansett at vi sannsynligvis hadde sett mindre kriminalitet blant innvandrere.

 

I tillegg er vi, som sagt, en nasjon som har mer enn nok plass til å ta inn innvandrere (les gjerne flyktninger) - og da mener jeg virkelig vi bør ta det ansvaret og gi rom for dem. Hvorfor? Fordi det per dags dato er alt for mange flyktninger i verden. Med vår lave arbeidskraft, vår særdeles lave befolkningstetthet, og vårt velfungerende samfunn (og her sier jeg "vår" fordi jeg tross alt er nordmann jeg også - ikke fordi jeg identifiserer meg med noen av "dere"), er vi godt rustet til å ta hånd om noen av disse, de er tross alt medmennesker som virkelig har behov for en hjelpende hånd til noe så essensielt som å overleve. Til dere som gjerne nekter å godta disse faktaene: Ta en titt over til alle andre land i verden. Dere vil se at jeg har rett - det ER få nasjoner som har så stor plass geografisk og innenfor arbeidslivet. Og det er i alle fall få land som har et så funksjonellt samfunn som oss - sosialdemokratiet vårt fungerer så godt at mange nordmenn finner det for godt til å stemme -  de har det bra uansett.

 

Så til poenget - dere som ikke vil ta imot innvandrere: Tenk dere om. Det er mer imellom enn den "stolte norske "kulturen"", og noen få drapssaker per år. Imperialister, anarkister og sosialdarwinister gjør meg kvalm. Nasjonalister og liberalister kommer like bak - de irriterer meg.

8049006[/snapback]

 

 

Som sagt det må være lov til å stille noen enkle krav til disse innvandrerne eller flyktningene om du vil.

Lenke til kommentar
Vi har faktisk mange arbeidsløse her i norge da:S unødvendige arbeidsløse som kunne fått jobb enkelt om vi hadde fjernet utlendingene... ikke at jeg mener vi skal det... men alle polakker, litauere som stjeler arbeidsplassene til unge folk som skal utdanne seg i byggebransen nå om dagen... selv har jeg lærlingplass som tømrer, og vet om mange som ikke har fått det... og det er utrolig mange polakker som jobber uten å skatte for mindre lønn enn det jeg får pga det er mye penger for dem anyways.... og det er et stort problem mener jeg.. de er også ikke fagorganiserte så mange av dem har ikke peiling på hva de driver med.. og mange av dem monterer heiser i store bygg som dere alle bruker hver dag omtrent.. ville det ikke vært kjedelig om noen nær deg eller deg selv skulle ramle ned med en heis pga en ufaglært fra øst-europa har montert den feil? ville vært jævlig kjedelig kan jeg tenke meg! eller at taket raser i hodet ditt pga de ikke kjenner til norske byggekrav ettersom hvor mye tung snø det ligger på takene her om vinteren.... veldig viktige detaljer som da en ung nyutlært ungdom fra norge kunne klart bedre om han hadde fått jobben...

8047336[/snapback]

 

Polakker kommer stort sett til Norge med et mål for øye: Å jobbe og tjene penger. Det er ikke polakkene som er problemet, det er arbeidsgiverne. De får billig arbeidskraft, og følger ikke regler og lover for verken lønn eller sikkerhet.

 

Arbeidsledigheten i Norge er svært lav, og jeg er sikker på at prosenten av de som er arbeidsledige igjen er svært høy når det gjelder de som faktisk ikke ønsker å få seg en jobb, men synes det er helt OK å gå arbeidsledige.

 

At polakker og andre "utlendinger" får jobb i stedet for "Kjernesunn Norsk Ungdom" kan du skylde på arbeidsgiverne, og ikke Polakkene i seg selv.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke et større problem for dem enn for meg at folk som bor her ikke kan kommunisere skikkelig. Mange drap kunne vært unngått om folk kunne snakke skikkelig norsk. Ved flere anledninger har jeg sett utlendinger fly i flint fordi de ikke har forstått hva som ble sagt og tatt ting helt feil. Så at de ikke forstår språket er en trussel. Skal de integreres i det norske samfunnet så må de lære seg norsk, vil de ikke integrere seg i det norske samfunnet så kan de dra seg langt bort herfra.

8048960[/snapback]

 

Eller at de skjønner kulturen... Politiet i Oslo oppfordrer jo folk til å ikke se andre i øya... Når ble det slik egentlig?

Lenke til kommentar
Mitt syn på denne saken er at så alt for mange stolte, hvite nordmenn nekter å åpne øynene for hvordan verden fungerer. Sannheten er at vi er et av de landene i verden som har best forutsetninger til å ta inn flyktninger og integrere dem på en god måte. Integrering er derimot et problem her til lands, og til dags dato er det heller ikke en prioritert politisk sak - hadde alle flyktninger fått den gode oppfølgingen vi har økonomi og kapasitet til å gi dem, hadde vi sett disse utenlandske "gangstergjengene" som har falt utfor den norske.. Uhm, hovedkulturen, hva nå enn definisjonen på den er. Poenget mitt her er uansett at vi sannsynligvis hadde sett mindre kriminalitet blant innvandrere.

 

I tillegg er vi, som sagt, en nasjon som har mer enn nok plass til å ta inn innvandrere (les gjerne flyktninger) - og da mener jeg virkelig vi bør ta det ansvaret og gi rom for dem. Hvorfor? Fordi det per dags dato er alt for mange flyktninger i verden. Med vår lave arbeidskraft, vår særdeles lave befolkningstetthet, og vårt velfungerende samfunn (og her sier jeg "vår" fordi jeg tross alt er nordmann jeg også - ikke fordi jeg identifiserer meg med noen av "dere"), er vi godt rustet til å ta hånd om noen av disse, de er tross alt medmennesker som virkelig har behov for en hjelpende hånd til noe så essensielt som å overleve. Til dere som gjerne nekter å godta disse faktaene: Ta en titt over til alle andre land i verden. Dere vil se at jeg har rett - det ER få nasjoner som har så stor plass geografisk og innenfor arbeidslivet. Og det er i alle fall få land som har et så funksjonellt samfunn som oss - sosialdemokratiet vårt fungerer så godt at mange nordmenn finner det for godt til å stemme -  de har det bra uansett.

 

Så til poenget - dere som ikke vil ta imot innvandrere: Tenk dere om. Det er mer imellom enn den "stolte norske "kulturen"", og noen få drapssaker per år. Imperialister, anarkister og sosialdarwinister gjør meg kvalm. Nasjonalister og liberalister kommer like bak - de irriterer meg.

8049006[/snapback]

 

 

Som sagt det må være lov til å stille noen enkle krav til disse innvandrerne eller flyktningene om du vil.

8049047[/snapback]

Tja, til dels tilbøyelig til å være enig, men dette er allerede innbakt i det jeg skriver - hvis vi setter krav til oss selv om at vi må stå for integreringen av hver eneste innvandrer, vil vi samtidig sette et slags krav til dem om å bli integrert. En innvandrer som får (ikke får tilbud om, får) obligatorisk opplæring i norsk språk og særegenheter ved den norske kultur, vil i teorien ha oppfylt disse krava automatisk.

 

I tillegg skal det sies at selv om vi gjerne måtte "sette krav", så mener jeg hovedansvaret går på å, tja, redde disse flyktningene fra en usikker død i egne hjemland. Så får vi heller behandle dem som norske kriminelle om de skulle komme til å ha problemer med å tilpasse seg den norske loven og samfunnet. De færreste begår drap, tross alt - og det er bedre enn at de dør i egne hjemland. Det verste ville være å nekte å hjelpe folk på bakgrunn av mistanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...