Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da var mitt eksemplar av Nokia N95 i hus.

Har testet den i hele dag og må si jeg har litt delte meninger om den.

Kjøpte 6 stykker som ble godt fordelt på mine venner.

Min måtte byttes på DOA med engang da hverken GPS eller mic fungerte.

Så det er nok mye barnesykdommer ute å går.

Sliden er litt slarkete, men mye av det kommer nok fordi du kan skyve den begge veier.

Det var også helt nødvendig å ha siste versjon av Pc-suite inne (4april versjonen.)

Gpsen fungerer meget bra og kameraet er helt utrolig.

Men som fryktet er batteriet helt tragisk, med mitt bruk må jeg nok lade den 2 ganger om dagen.

 

Å for dere som lurer på hvem jeg er siden jeg tilsynelatende er helt fersk her så er jeg en tidligere ekte nokiamann. Dere som kjenner meg vet hva jeg snakker om :-)

 

Lykke til med Nokia N95 folkens!

 

Mobilhilsen fra Kallepost-73846-1176757282_thumb.jpgpost-73846-1176757334_thumb.jpg

8401519[/snapback]

 

----------------------------------------

Dersom du er den Kalle jeg tror du er, så har du i alle fall meget god peiling..

 

Hvordan vil du si kameraet er i forhold til SE K800i?

Lenke til kommentar

De er made in Finland!

Det er made in Hungary som er dårligere.

Hele forskjellen er i hovedkortet.

I finland blir det lagt på et lag over hovedkortene slik at de skal tåle forskjellen på minus 40 grader ute til 20 pluss inne.

Det er derfor det er mye vanskeligere å fuktskade en finsk produsert mobil.

Som regel er alle kampanje telefoner fra Hungary (billigere å produsere)

Jeg har selv jobbet i Nokia før :-)

Lenke til kommentar
Da var mitt eksemplar av Nokia N95 i hus.

Har testet den i hele dag og må si jeg har litt delte meninger om den.

Kjøpte 6 stykker som ble godt fordelt på mine venner.

Min måtte byttes på DOA med engang da hverken GPS eller mic fungerte.

Så det er nok mye barnesykdommer ute å går.

Sliden er litt slarkete, men mye av det kommer nok fordi du kan skyve den begge veier.

Det var også helt nødvendig å ha siste versjon av Pc-suite inne (4april versjonen.)

Gpsen fungerer meget bra og kameraet er helt utrolig.

Men som fryktet er batteriet helt tragisk, med mitt bruk må jeg nok lade den 2 ganger om dagen.

 

Å for dere som lurer på hvem jeg er siden jeg tilsynelatende er helt fersk her så er jeg en tidligere ekte nokiamann. Dere som kjenner meg vet hva jeg snakker om :-)

 

Lykke til med Nokia N95 folkens!

 

Mobilhilsen fra Kallepost-73846-1176757282_thumb.jpgpost-73846-1176757334_thumb.jpg

8401519[/snapback]

 

----------------------------------------

Dersom du er den Kalle jeg tror du er, så har du i alle fall meget god peiling..

 

Hvordan vil du si kameraet er i forhold til SE K800i?

8402551[/snapback]

 

Hei! Det er meg det vet du :-)

Kameraet er rett og slett helt sinnsykt bra.

Tar meget gode bilder.

Men det sliter litt i mørket siden det ikke følger med skikkelig blitz.

Men ellers er det ingen som kan måle seg med dette.

Jeg synes også K800i tar gode bilder, men du ser tydelig forskjell i skarpheten.

Her er Nokia vinneren

Lenke til kommentar

Video som viser hastigheten på tlf...menyer osv. En veldig bra pekepinn for oss som sitter på gjerdet enda:

 

 

Et bra review på batteritiden.:

http://www.allaboutsymbian.com/reviews/ite...attery_life.php

 

 

Vil gjerne ha input fra dere som har fått den allerede. Erfaringer på batteritid såvel som hastighet og andre ting mottas med takk.

Endret av jimster
Lenke til kommentar
Virker den på N73 vil den nok fungere på N95 også. Angel fra howardforums.com skulle teste TomTom på N95 snarest mulig. Skal si ifra da han har gjort det :)

8026124[/snapback]

N95 har Symbian 9.2, N73 har 9.1, ikke sikkert det vil fungere om hverandre.

8026214[/snapback]

 

TOMTOM 6 lar sig installere og kjøre på N95 men du kan ikke bruke den innebyggde GPS'n. Pt må du bruke bluetooth GPS. Vi kan nok vente oss en oppdatert version av TT som løser dette då Windows Mobile versionen lar sig koble til en innebygd GPS (som f.eks HTC P3300 og 3600 har).

Lenke til kommentar
Ja - da er tiden kommet for alle oss ventende.  :thumbup:

I dag kl 11 kommer budbilen med de vi har bestilt, så får vi se om den holder det som er "lovet"...

Spennende  :yes:

8403154[/snapback]

 

Hvem gjelder dette? fra hvilken butikk?

8403206[/snapback]

 

Det er en liten bedrift i Oslo-området.

De har en laaaaaang kø av bedriftskunder og prioriterer de største av oss når det kommer noe nytt.

De markesfører ikke nye produkter offentlig da de har sitt hovedsalg mot bedriftsmarkedet.

(Beklager at dette høres litt "ego" ut, men de ønsker å foreta markedsføring selv.)

Lenke til kommentar

Som vanlig opererer alle små-aktørene med uriktig lagerstatus, de har den ikke nødvendigvis på lager. Har ringt/ mailet til bl.a. mshop, elprice og amentio - og de har ikke telefonen på lager, men "venter den inn snart".

 

Min teori er - og har lenge vært - at de små aktørene bevisst fører opp uriktig lagerstatus ved populære nylanseringer, slik at flest mulig skal bestille fra disse før produktet faktisk kommer på lager hos de store aktørene.

 

MPX, Komplett etc. har alltid korrekt lagerstatus som man kan stole på, mens jeg har tatt amentio m.fl. i å jukse flere ganger. Blant annet i fjor da jeg skulle kjøpe K800i.

 

 

Fant bare plum hos utenabonnement.no, noen som har funnet Sand i noen nettbutikk som faktisk sender varene, og ikke bare jukser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...