Gå til innhold

PS3 euro, dobbelt pris for dårligere produkt


tigerdyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok mange grunner til høyere priser. Jeg gidder ikke gå på Rimi å kjæfte opp kassa dama siden melonen koster 30 kr kg når jeg bare betalte 50 øre i Thailand.

 

Transportutgifter, skatt, tollavgifter, straffetoll etc etc etc er grunner til at priser kan variere fra land til land.

 

Ett annet eksempel er bensinprisen i Thailand og USA, der ligger den vel på ca 3,50-4 kr og dette er sinnsykt dyrt synes i værtfall folk i Bangkok. Mange av taxiene kjøre på gass for å spare penger.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Nei, men noen ser ut til å tro at det er noe nytt at de i USA betaler mindre NOK en vi ;)

8020882[/snapback]

 

Det jeg undrer meg over er at folk bare aksepterer det. Snakk om et land med dumme forbrukere...

8021002[/snapback]

Kva skal me liksom gjere med dette då?

8021040[/snapback]

 

Hvis ikke folk kjøpte produktene ville de ble tvunget ned i pris og her er ihvertfald et tilfelde der de har _mye_ å gå på. Enheten som selges i europa er billigere å produsere enn den de selger i USA - likevel er deres avance mangedobbelt i europa. Hvorfor skal vi finde oss i det? Er vi så mye dummere enn amerikanere? I LO skriker de etter lik lønn for lik jobb - hva er forskjellen på å kreve lik pris for lik vare? Der er jo ikke snakk om at den europeiske har kosted mere å lave - husk på det.

 

For min egen del er jeg normalt i sverige, danmark og usa 1-2 gange om året, og så kjøper jeg stort inn av varer jeg sparer mye på og det er som regel nok til å betale turen og litt til.

Lenke til kommentar
Nei, det jo ikke det. De VET som vanlig ikke hva de prater om ;) Tullinger..men de fortsetter trenden med å lage negative vinklinger som ikke har noe med virkeligheten.

8021276[/snapback]

 

Vel det er noen som tror ikke forstår hvor mye mer vi i Norge tjener enn andre i Verdens land. Bare et raskt eksempel, en vanlig Kiwi kasse ansatt på 18 år har en begynner lønn på 107 kr timen. En vanlig kasse ansatt på K-Mart har en lønn på 6.25$ timen. Dette er jo ikke et veldig godt eksempel. skal være den første som innrømmer det, men det sier jo litt... Du tjener ikke under 50kr timen uansett hvor du jobber i Norge.

Lenke til kommentar

Skal dere først prøve å sammenligne kjøpekraft med USA (lykke til) bør dere i det minste ta med relativt store utgiftsposter de har (men som vi slipper billig unna) også, diverse forsikringer etc. Det er vel hevet over enhver tvil at vi her har gjennomsnittlig høyere levestandard enn amerikanerne, og det skulle også forundre meg stort om de gjennomsnittlig sitter igjen med mer å rutte med etter at de har betalt for samme trygghet som vi har her.

 

Det er to store faktorer som gjør at vi betaler betydelig mer enn USA. For det første betaler vi 25% mva, for det andre har Sony (og mange andre) rett og slett oppdaget at det er mulig å selge ting med større fortjeneste her enn i f.eks. Asia.

Lenke til kommentar
Skal dere først prøve å sammenligne kjøpekraft med USA (lykke til) bør dere i det minste ta med relativt store utgiftsposter de har (men som vi slipper billig unna) også, diverse forsikringer etc. Det er vel hevet over enhver tvil at vi her har gjennomsnittlig høyere levestandard enn amerikanerne, og det skulle også forundre meg stort om de gjennomsnittlig sitter igjen med mer å rutte med etter at de har betalt for samme trygghet som vi har her.

 

Beklager å måtte si det, men du og flere andre her vet overhovedet ikke hva dere prater om. Selv for en kassedame, som jeg tidligere har dokumentert, er det høyst tvivlsomt at hun har mere å rutte med i Norge enn i USA, og husk på at folk flest jo ikke er kassedamer! Forskjellen bare øker i USA's favør jo bedre jobb du har.

 

En ting du også kan se på for å bedømme standarden til de fattige er hvor stor andel som har råd til bil - noget som er svært vanlig derovre, men noget som mange her må prioritere bort da det rett og slett er for dyrt både å kjøpe, eie og bruke.

 

Når det gjelder velferd, er der faktisk gode ordninger derovre også og alle får livsvigtig hjelp / operasjoner uanset om de har privat forsikring eller ikke. Det flotte med de private forsikringer er at du selv er herre over hva og hvor mye den skal dekke, og er du ikke fornøyd med legen, hospitalet, forsikningen eller servicen generelt, er det bare å skifte. Det gjør at alle nevnte gjør hva de kan for at du skal være fornøyd for å ikke miste deg som kunde og dermed dine penger. Du har mao full valgfrihet. Som oftest betaler virksomheten du jobber i en betydelig andel av forsikringen, men det varierer mye fra firma til firma. I Norge derimot har de fått pengene dine og driter i å gi deg behandling. Hvis du prater med amerikanere og nevner "gratisbehandlingen" her, så husk også at nevne ventelisterne - de jeg kjender ble sjokkert og ville da hellere bli syk i USA for der er det ikke noe problem med å få behandlingen du trenger - ikke noe med å måtte vente 3-6 måneder eller mye mer for å få behandling. I Norge driter helsevesnet i deg; de har fått pengene dine og da er det ikke så interessant å gi deg ordentlig behandling. Jeg har selv vært i den situasjon her, hvor jeg måtte vente minst 4 måneder (de kunne enn ikke garantere det) på operasjonen. Heldigvis fandt jeg et privathospital og hadde penge til å betale for operasjonen og fik det gjort uken etterpå (!) Den offentlige hadde allerede fått mine helseforsikringspenger, men dreit i å hjelpe meg og derfor funker systemet ikke!

 

Når det gjelder prisen på helseforsikring, så er det veldig opp til deg selv - hvor meget den skal dekke og hvor stor selvrisiko du vil ta. Skal det være "full medical, dental and vision" for hele familien med laveste copay ("selvrisiko") for hele familien kan det godt bli snakk om $400 måneden. Men så har du også en langt bedre dekning enn i Norge! Norge har faktisk ganske dårlig dekning. Er opprindelige fra Danmark og vant til at bl.a. tandlege er kraftig subsidiert, tilnærmet gratis. Nå er det jo også veldig stor forskjel på hva du faktisk trenger av helseforsikring - som ung trenger du ikke mere enn det mest grunnliggende av helseforsikring og kan velge å ta en høyere selvrisko hvis du vil.

 

Når det gjelder laveste klasse, er det uklart hvem som sitter igjen med mest, men tar vi for oss middelklassen, så legger den i USA skyhøyt over middelklassen i Norge mht kjøpekraft. Enhver som påstår noe annet vet overhovedet ikke hva han/hun prater om.

 

det andre har Sony (og mange andre) rett og slett oppdaget at det er mulig å selge ting med større fortjeneste her enn i f.eks. Asia.

 

Nettopp, fordi forbrukerne her er stokk dumme.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Det var da forferdelig til mas og vitenskap det skulle bli om kjøpekraften til folk i ulandet USA da. :D

 

Faktum er som følger:

 

ALT Audio/Video utstyr er billigere i USA enn hva det er i Norge. Har lite for seg å spekulere ræva av seg for det. Slik er det. Punktum finale. :w00t:

 

EDIT: Ooooooogså en liten ting til:

Hvordan i all verden får man det for seg at Euro PS3 versjonen er noe verre enn PS3 Mk1?

Det er da vel en kjennsgjerning at produkter blir bedre etterhvert de har vert i produksjon. Dette gjelder også Euro PS3. PS2 daukjøttet/Chipsettet er skåret bort og man benytter seg av emulering i stedet for. Jeg er temmelig sikker på at fremtidlige firmware oppdateringer vil kun benytte software emulering, og man vil dermed sitte med et chipsett på sin US PS3 som kun er.. Ja akkurat: Daukjøtt.. :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Det er jo overhodet ikke poenget om dette er eller kommer til å bli daukjøtt. Her går Sony ut og lover tilnærmet 100% bakoverkompabilitet med PS1 OG PS2, og så forteller de 1mnd før lansering at dette ikke er tilfellet likevel for oss i Europa. Og da har flere tusen personer bestilt OG BETALT for maskinen!! Attpåtil er de så frekke at vi ikke får vite engang hvor bra bakoverkompabiliteten blir, før etter konsollen er lansert.

 

Til og med ordlyden i pressemeldingen er til å frykte. De fleste PS1 spill kan spilles (selvfølgelig, de har jo alt emulatoren i PSP!) og NOEN PS2 spill. Javel, det låter jaggu ikke overbevisende for min del.

 

Jeg synes de aller fleste anti-Sony personer overdriver sin propaganda, men her fortjener virkelig Sony all den pepperen de kan få. Dette er etter min mening den aller største skivebommen i PS3 sin livshistorie til nå, og det var mer enn nok for min del for å utsette et PS3-kjøp på ubestemt tid.

Lenke til kommentar
Det er jo overhodet ikke poenget om dette er eller kommer til å bli daukjøtt. Her går Sony ut og lover tilnærmet 100% bakoverkompabilitet med PS1 OG PS2, og så forteller de 1mnd før lansering at dette ikke er tilfellet likevel for oss i Europa. Og da har flere tusen personer bestilt OG BETALT for maskinen!! Attpåtil er de så frekke at vi ikke får vite engang hvor bra bakoverkompabiliteten blir, før etter konsollen er lansert.

 

Til og med ordlyden i pressemeldingen er til å frykte. De fleste PS1 spill kan spilles (selvfølgelig, de har jo alt emulatoren i PSP!) og NOEN PS2 spill. Javel, det låter jaggu ikke overbevisende for min del.

 

Jeg synes de aller fleste anti-Sony personer overdriver sin propaganda, men her fortjener virkelig Sony all den pepperen de kan få. Dette er etter min mening den aller største skivebommen i PS3 sin livshistorie til nå, og det var mer enn nok for min del for å utsette et PS3-kjøp på ubestemt tid.

8022479[/snapback]

 

Og som jeg har sagt x antall ganger så har også SONY fortalt i Juni 2006 at de kom til å fjerne chipsettet for å erstatte det med emulator!

Lenke til kommentar
Nei, det jo ikke det. De VET som vanlig ikke hva de prater om ;) Tullinger..men de fortsetter trenden med å lage negative vinklinger som ikke har noe med virkeligheten.

8021276[/snapback]

 

Vel det er noen som tror ikke forstår hvor mye mer vi i Norge tjener enn andre i Verdens land. Bare et raskt eksempel, en vanlig Kiwi kasse ansatt på 18 år har en begynner lønn på 107 kr timen. En vanlig kasse ansatt på K-Mart har en lønn på 6.25$ timen. Dette er jo ikke et veldig godt eksempel. skal være den første som innrømmer det, men det sier jo litt... Du tjener ikke under 50kr timen uansett hvor du jobber i Norge.

8021343[/snapback]

 

Jeg svarte på dette ;)

 

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37833

 

Det var da voldsomt....

Det er vel ingen PS3 spill som utnytter denne brikken i maskinen?

 

Tror du bare misforstod meg litt.. Men er enig med det du sa uansett.

Lenke til kommentar
Og som jeg har sagt x antall ganger så har også SONY fortalt i Juni 2006 at de kom til å fjerne chipsettet for å erstatte det med emulator!

8022756[/snapback]

 

De har også sagt at de skal ha 100% bakoverkompatibilitet fra dag 1, og virker som det vi får se nå er ganske langt unna det. Hjelper jo heller ikke på at de får en bedre vare til samme prisen i USA og Japan. Folk er irriterte på mangelen av noe vi har blitt lovet. Ikke fordi de hater softwarebaserte emulatorer.

Lenke til kommentar
Og som jeg har sagt x antall ganger så har også SONY fortalt i Juni 2006 at de kom til å fjerne chipsettet for å erstatte det med emulator!

8022756[/snapback]

 

Har du en kilde til dette så jeg kan lese? Jeg blir jo litt forundret hvis dette stemmer, siden Sony gjentatte ganger har argumentert for at det både er en PS1 OG en PS2 inni en PS3, så man må jo ta det i betraktning når man ser prisen :)

 

Uansett om det stemmer eller ikke, så har de fortsatt tidligere lovt tilnærmet 100% bakoverkompabilitet. Smålig er det også å ikke offentliggjøre listen over BC før etter konsollen blir lansert.

Lenke til kommentar
Og som jeg har sagt x antall ganger så har også SONY fortalt i Juni 2006 at de kom til å fjerne chipsettet for å erstatte det med emulator!

8022756[/snapback]

 

Har du en kilde til dette så jeg kan lese? Jeg blir jo litt forundret hvis dette stemmer, siden Sony gjentatte ganger har argumentert for at det både er en PS1 OG en PS2 inni en PS3, så man må jo ta det i betraktning når man ser prisen :)

 

Uansett om det stemmer eller ikke, så har de fortsatt tidligere lovt tilnærmet 100% bakoverkompabilitet. Smålig er det også å ikke offentliggjøre listen over BC før etter konsollen blir lansert.

8022818[/snapback]

 

Of course, including the extra hardware drives up costs. The magazine adds that Sony plans on removing the PS2 chipset from future revisions of the PS3 hardware once it has finished development of a proper software-based PS2 emulator. Such a removal would help bring down costs for the system.

Sony has repeatedly stated that PS2 software would run on the PS3 through software emulation, leaving many to believe that the company had developed a powerful emulator for the older hardware. This would have been a particularly impressive feat, considering that even the PlayStation 2 originally used a combination of hardware and software to maintain backwards compatibility with original generation PlayStation games.

 

If the Ultra One report is true, the use of hardware emulation casts some doubts on what kind of visual updates we can expect for PlayStation 2 games. PlayStation 1 games saw a few marginal upgrades when running on the PlayStation 2 due to the PlayStation graphics chip being emulated entirely through software running on the PS2's Graphics Synthesizer.

 

On the other hand, hardware emulation pretty much guarantees that every game that runs on the current PS2 will do so on the PS3.

 

Kilde

 

Søker man på google så finner man mange kilder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...