Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Rett av skolen?


Anbefalte innlegg

Grende: Samfunnskunnskap er et viktig fag du ikke kommer utenom i livet. Stortinget, partier hvordan vårt samfunn fungerer i praksis. Etter hvert så kan du jo spesialisere deg mer og mer. Det er få som vet allerede i 8. klasse hva de skal bli. Norsk er også viktig å lære (mtp skrivefeilene dine), diktanalyse er kanskje ikke like interessant for de fleste dog.

8017502[/snapback]

 

de skrivefeilene er enten skrevet med vilje for å korte ned, eller kommet som resultat av å ikke trykke på riktig knapp...

 

eneste feilen jeg vet jeg har er: interisere... det skal være interessere :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grende: Samfunnskunnskap er et viktig fag du ikke kommer utenom i livet. Stortinget, partier hvordan vårt samfunn fungerer i praksis. Etter hvert så kan du jo spesialisere deg mer og mer. Det er få som vet allerede i 8. klasse hva de skal bli. Norsk er også viktig å lære (mtp skrivefeilene dine), diktanalyse er kanskje ikke like interessant for de fleste dog.

8017502[/snapback]

 

de skrivefeilene er enten skrevet med vilje for å korte ned, eller kommet som resultat av å ikke trykke på riktig knapp...

 

eneste feilen jeg vet jeg har er: interisere... det skal være interessere :p

8017533[/snapback]

[pirke] Vel, setnings- og linjeoppbygging er ikke veldig god for å si det sånn.

Her er i alle fall noen feil: "likevell", "omstendinger", "sammfunnstyper" og "Norge" med liten n. Punktum kjenner du heller ikke godt til. [/pirke]

Når sporer vi veldig off-topic her. Prøver bare å demonstrere at det ikke holder å bare lære seg biologi, kjemi, matte for eksempel.

Endret av deleder
Lenke til kommentar
som jeg akkurat sa:

for å korte ned eller fordi jeg ha bommet på en tast...

gidd ikke holde inne shift for å skrive stor ''N'' etc

gidd ikke trykke dobbelt på ''L'' knappen, siden folk skjønner det uansett.

skjønner hvartfall at du skal bli norsklærer...

8017586[/snapback]

Jeg skal ikke bli norsklærer, men jeg velger heller å trykke på "shift" før jeg trykker på n for å få en stor N. Om du er veldig treg på tastene så skjønner jeg at det kan være et slit. Jeg er ikke noe god i norsk selv, men jeg mener at det meste man lærer på skolen til og med videregående er viktig allmennkunnskap.

Lenke til kommentar
brainbaker:

husk at hvis ingen velger tysk/fransk etc, så går faget vekk, og reformen er VUNNET!

 

og i og med at man da MÅ ha 30 t uka, tviler jeg på at noen gidd å ta 30 t med f eks media :S

8017497[/snapback]

Saken er at nordmenn fordummer. Vi mangler ingeniører og folk med språkkunsskap. Mangler også folk med skikkelig peil, derfor velges det også slike tullepolitiker.

Skolen/utdanning satser man ikke på her og den er alt for slapp og lite disiplin.

Endret av _M@ts_
Lenke til kommentar
Dette er garantert ikke det du vil høre akkurat nå, men du burde utnytte sjansen du har til å lære et tredjespråk til det fulle.

 

Jeg angrer fortsatt på at jeg ikke gjorde noen innsats i fransk.

8020309[/snapback]

hvorfor?

nå er det ikke alle som har behov å lære tre språk, da de fleste land, også lærer engelsk...

Lenke til kommentar
Vel, ta en tur til f.eks Frankrike. Engelsken der er særdeles dårlig.

8021555[/snapback]

blandt den eldre generasjonen, og noe av den voksne, men ikke den yngre.

dessuten ser jeg ikke det som en grunn til at det skal være "tvunget" tredjespråk på skolen.

Har dessuten selv vert i frankrike, og det har ikke vert noe problem å prate engelsk der.

Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig i at de som ikke vil ha et tredjespråk bør kunne velge det bort allerede på ungdomskolen. Men jeg synes alternativene bør være noe fornuftig. Lage film eller lignende synes jeg ikke helt passer inn. Fordype seg i andre fag man sliter med som matte eller engelsk er mer fornuftig. Selv hadde jeg tysk i 3 år på ungdomskolen, for å deretter starte med C-språk tysk (letteste tysk).

Lenke til kommentar
HVORFOR skal jeg lære tysk når de i tyskland lærer engelsk like lenge som i norge?

8017184[/snapback]

Har du noen gang snakket engelsk med en tysker? De eg har snakket med(joda, det finnes unntak) høres ut som om engelsk var noe de hadde i barnehagen, og kun der. Dessuten da eg var i spania for ca 2 år siden fant vi fort ut at det kun gikk i tysk og spansk. Det var kun ytterst få som faktisk snakket engelsk. Dette skapte problemer for vår del.

 

HVORFOR skal jeg lære å analysere dikt?

8017184[/snapback]

Vel, akkurat det å analysere dikt kan eg forstå er kjedelig. Men selve analyseringsbiten kan hjelpe deg og ikke minst stimulere hjernen din og selve tankeprosessen til å være både analyserende og kritisk. Og dette kan de fleste ha godt av.

 

HVORFOR skal jeg lære om forskjellige sammfunnstyper?

8017184[/snapback]

Skal man kunne forstå, tolke og gjøre seg forstått samt tilpasse seg andre samfunn er det veldig viktig å ha en basiskunnskap angående hvordan andre samfunn fungerer.

 

 

Eg forstår hva du tenker på, og at andre i samme alder som deg tenker det samme. Eg var selv inne på samme spørsmål da eg gikk på skole. Men de fleste fag er faktisk nødvendige, mer nå en før til og med, og enda mer i fremtiden. Men samtidig er eg helt enig i at fysiske og kreative fag bør prioriteres mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...