Gå til innhold

Har MX518 - Er det vits å kjøpe G5?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at når det gjelder mus så er det veldig individuellt.

Jeg er veldig fornøyd med min mx518, mens jeg vet om en god del som foretrekker g5 foran mx518.

Personlig syns jeg at overflaten på g5 er ubehagelig. Tviler på at du vil merke stor forskjell sett bort i fra hvordan den føles i hånden.

Lenke til kommentar
ikke kjøp g5.

 

MX 518

 

denne musa er den beste du finner , etter min mening. den er billig og bra. mange vil nok si at G5 er bedre. der kan jeg ikke si meg enig. p.g.a. at jeg er avhengig av en knapp på MX 518 som ikke G5 har. jeg skjønner at mange syns G5 er bedre enn MX518. Men JEG ANBEFALLER LOGITECK MX518..

 

lykke til

8044070[/snapback]

 

:ermm: Riiiiktig.. Sånn reint teoretisk; hvordan kan du syntes MX518 er best samtidig som du forstår at mange syntes G5 er bedre, mens du innledningsvis sier "ikke kjøp g5"? Det jeg fikk ut av dette var at det var greit med den ekstra knappen.. :roll: Noen spesiell grunn til at du foretrekker MX518 framfor G5?

 

[...]

lykke til

8044070[/snapback]

 

Jo, lykke til til deg også! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg spiller alltid med høy sense.. beveger sjeldent musa mer en 1-2cm i hver retning.  :whistle:

8053474[/snapback]

 

Jeg prøver å ha så lav sens som mulig uten at det blir for mye jobb å bevege musen.

Min optimale innstilling er en ca 12 cm bevegelse for å snu meg 180 grader.

Men smaken er som baken..

Uansett..her er en register fix for å skru av mus-akselerasjonen i windows helt av.

Anbefaler å prøve den :)

mouse_fix.zip

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

G5 versus MX518: G5 har en litt annen fasong, noen liker den bedre enn MX518, andre ikke. Men dette er veldig subjektivt. 518 har bedre sensor og er mye bedre for low sens spillere. MX518 har også en ekstra tommelknapp. G5 har et variabelt vektsystem, men de fleste jeg kjenner kjører som regel uten vekter.

 

Mange vil gjerne også forsvare at de har blåst 6-700 spenn på en ny lasermus og skrotet en fremdeles fullgod, men velbrukt MX518/510 (muligens var det kun nye museføtter som skulle til for å få den god igjen). Klart den nye da er "bedre" :whistle:

Lenke til kommentar

G5 er en utrolig dårlig mus! Høgre knappen er det første som ryker og spiller du mye pcw vet du med enn gang at du kan ikke slice deg gjennom knife runden om lag... (stress og binde andre knapper mens du venter på ny mus for så og vennde det av igjen)

Eller så har den fungert bra, til mitt bruk... Men går over til MS Intelli 3.0 nå =D

Den kan anbefales, dobbelte i presisjon uannsett dpi! =P

Å Snu seg hurtig med G5 fører til at du sikter i taket, det skjer nemlig ikke med Intelli =)

 

Intelli 3.0 FTW!

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Tja. Jeg byttet ut min MX-518 med en G5 og er fornøyd (nå skal det sies at 518-en fremdeles er flittig i bruk på denne maskinen, og har gjort arbeidsdagen min mye mer behagelig - 4 ganger så høy oppløsning gjør vidundre for håndleddet).

 

Jeg savner ikke den andre tommelknappen noe merkbart når jeg spiller, og jeg liker den ru overflaten og vekten til G5 mye bedre når jeg spiller. Ergonomisk sett er den et merkbart steg opp for min del, men ytelsesmessig har jeg ikke sett noen merkbar forskjell hverken i positiv eller negativ retning. De ekstra 400 DPIene spiller ikke noen nevneverdig rolle, og er ikke i seg selv noen grunn til å oppgradere.

 

Jeg spiller med høy sens og synes den er presis og fin, men jeg skal ikke motsi eventuelle argumenter om at den er dårligere ved lav sens.

Lenke til kommentar
Det aller, aller beste er faktisk å få tak i en MX500 og bruke den på en overklokka USB-port (1000hz). Da gruser MX500 alle konkurrenter. Perfekt kontroll opp til 3,91 m/s og maks hastighet på samme fart! Det vil si at den faktisk har perfekt kontroll så lenge den er istand til å lese data!  :ohmy:

 

Noen som har peiling på hvor man kan få kjøpt en MX500 nå?

 

EDIT:

Den kan jo ikke være så dyr lengre! ..nå har man jo ikke akkurat BRUK for hastigheter opp mot 3,91 m/s, men ytelsesmessig er den jo faktisk best! :)

8052774[/snapback]

 

Og kansje du ikke skal se deg blind på en enkelt test? Ffs, Mx500 er absolutt ikke "det beste" nei. Det er latterlig når man skal ta utgangspunkt i den testen der.

Lenke til kommentar
Og kansje du ikke skal se deg blind på en enkelt test? Ffs, Mx500 er absolutt ikke "det beste" nei. Det er latterlig når man skal ta utgangspunkt i den testen der.

8054311[/snapback]

 

Det testen sier (den som er linket til, se i tillegg Krappfoss' innlegg hvor han nevner DeathAdder som er en mus som ikke er med i den nevnte testen) og det jeg sier er at MX500 @ 1000hz gir mest nøyaktig tracking ved høyere hastigheter. Jeg konkluderte da ikke med noe annet?! Det er ikke annet enn fakta.

 

MX500 var best i den testen på feilfri tracking ved høy hastighet på musa (på en hvilken som helst hastighet fram til den ikke klarte mer faktisk!). Har ikke sagt at MX500 er no vidundermus eller noe?! Sier jo også det at jeg godt kunne kjøpt denne i tillegg til musa mi om den var billig nok! Var jo ikke snakk om å snu verden på hodet for å bytte MX518 i MX500.

 

 

Det som er latterlig er å ta utgangspunkt i prislappen på hylla og oppløsningen på føleren på musa. Kan godt komme slengende med ei mus med mange, mange tusen dpi til meg, hjelper ikke det om den skipper så fort jeg drar den forsiktig over matta. Ffs sier du.. :lol: Jeg trenger en mus jeg kan rase over matta med uten at den skipper. Fortell meg hva jeg nå har mistolket i den testen. Finnes det andre tester som belyser det bedre?

 

Spørsmål: Hvilken mus bruker du?

Lenke til kommentar
og det jeg sier er at MX500 @ 1000hz gir mest nøyaktig tracking ved høyere hastigheter. Jeg konkluderte da ikke med noe annet?!

Jo.

Det aller, aller beste er faktisk å få tak i en MX500 og bruke den på en overklokka USB-port (1000hz). Da gruser MX500 alle konkurrenter.

 

Har ikke sagt at MX500 er no vidundermus eller noe?!

Jo?

Det aller, aller beste er faktisk å få tak i en MX500 og bruke den på en overklokka USB-port (1000hz). Da gruser MX500 alle konkurrenter.

 

om den var billig nok!

Den er ute av produksjon, og derfor lite kurrant og relevant for diskusjonen.

 

Jeg trenger en mus jeg kan rase over matta med uten at den skipper.

Den testen er det samme som DPI var for et havlt år siden. Bare at nå er det ikke høy DPI som gjelder (snarer tvert i mot, WTF?), men god tracking. For såvidt enig. Men den testen setter alt i feil perspektiv. Vedder på at du ikke engang er i stand til å bevege musen med 4 m/s. Vedder på at du har like lite bruk for det, som 2000DPI. Bare at noen faktisk har bruk for 2000DPI.

 

Kan godt komme slengende med ei mus med mange, mange tusen dpi til meg, hjelper ikke det om den skipper så fort jeg drar den forsiktig over matta.

News flash! Razer Lanserer ny mus, Razer Cobra. Denne har justerbar tracking, helt opp til 7 m/s!

Endret av FredericC
Lenke til kommentar

Enig at 3-4m/s er relativt drøyt å hevde at man trenger, men 1m/s er kanskje en begrensning for noen, og da snakker jeg om dem som har en halvmeter bred matte og drar over den på, ja, det må bli under et halvt sekund... Men trenger man mer enn 2m/s? Neppe.

 

Samme med 1000-2000dpi, forkjellene blir her ned på mikrometernivå (1"/1000 = 2,54 mikrometer) som vi ikke en gang er i stand til å se. Det vil si at man i snitt kan sample +/- 100 punkter på en vanlig husmidd med en moderne mus :!:

 

Selv har jeg heller aldri merket forskjellen på 1000Hz eller 500Hz. Om en bruker MouseRate checker, får en ofte et jevnere og mer stabilt reusltat på 500Hz (ja, vi snakker her om et helt millisekund forskjell!!).

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
og det jeg sier er at MX500 @ 1000hz gir mest nøyaktig tracking ved høyere hastigheter. Jeg konkluderte da ikke med noe annet?!

Jo.

Det aller, aller beste er faktisk å få tak i en MX500 og bruke den på en overklokka USB-port (1000hz). Da gruser MX500 alle konkurrenter.

 

Har ikke sagt at MX500 er no vidundermus eller noe?!

Jo?

Det aller, aller beste er faktisk å få tak i en MX500 og bruke den på en overklokka USB-port (1000hz). Da gruser MX500 alle konkurrenter.

 

om den var billig nok!

Den er ute av produksjon, og derfor lite kurrant og relevant for diskusjonen.

 

Jeg trenger en mus jeg kan rase over matta med uten at den skipper.

Den testen er det samme som DPI var for et havlt år siden. Bare at nå er det ikke høy DPI som gjelder (snarer tvert i mot, WTF?), men god tracking. For såvidt enig. Men den testen setter alt i feil perspektiv. Vedder på at du ikke engang er i stand til å bevege musen med 4 m/s. Vedder på at du har like lite bruk for det, som 2000DPI. Bare at noen faktisk har bruk for 2000DPI.

 

Kan godt komme slengende med ei mus med mange, mange tusen dpi til meg, hjelper ikke det om den skipper så fort jeg drar den forsiktig over matta.

News flash! Razer Lanserer ny mus, Razer Cobra. Denne har justerbar tracking, helt opp til 7 m/s!

8057685[/snapback]

 

Ohmy.. Hva gjør du her?! Hvor pokker skal jeg begynne? Dette var mye..

 

1.

og det jeg sier er at MX500 @ 1000hz gir mest nøyaktig tracking ved høyere hastigheter. Jeg konkluderte da ikke med noe annet?!

Jo.

Det aller, aller beste er faktisk å få tak i en MX500 og bruke den på en overklokka USB-port (1000hz). Da gruser MX500 alle konkurrenter.

 

Det som skjer her Frederic er at vi diskuterer hvilken mus som er best utifra en test som ser på trackingegenskapene til forskjellige produkter på markedet. Du har sett at det er en test der vi går ut ifra antar jeg?

 

Den testen er det samme som DPI var ...

 

Tar det som et "ja".. La oss se litt på hva den testen faktisk går ut på. Den letteste måten å gjøre det på er å bla rett til konklusjonen og se hvordan testen rangerer produktene som er testet. Ser du hvordan de er rangert Frederic? Etter trackingevne. Det er det som er testet. Trackingevne. Så når vi da diskuterer med utgangspunkt i den testen (du husker testen enda, sant? Jeg nevnte den et par linjer lenger oppe?) og jeg konkluderer med at MX500 var den musa i testen som gruset alt, hvilke naturlige avgrensninger ligger da i den konklusjonen Frederic? Da er det naturlig å tenke seg at trackingevne er den faktoren jeg har tatt med i konklusjonen, alt annet er utelukket. Innledningsvis i tråden blir det også slått fast at jeg spiller lowsens og derfra kan man vel konkludere med at tracking er forholdsvis viktig for meg? Anyhow: Ut ifra testen gruser MX500 de andre testede produktene på tracking. Veit ikke hvordan jeg kan få sagt det klarere..

 

 

2.

Har ikke sagt at MX500 er no vidundermus eller noe?!

Jo?

Det aller, aller beste er faktisk å få tak i en MX500 og bruke den på en overklokka USB-port (1000hz). Da gruser MX500 alle konkurrenter.

 

Så en vidundermus er en mus som gruser alle de andre produktene i en viss test innenfor det snevre feltet tracking? Det får være din definisjon Frederic. Bland ikke meg borti det.

 

 

3.

om den var billig nok!

Den er ute av produksjon, og derfor lite kurrant og relevant for diskusjonen.

 

Den er å få tak i og er derfor meget kurrant og relevant for diskusjonen. Jeg har en VW Golf av litt eldre modell, er den lite kurrant og irrelevant for en diskusjon omhandlene kjøp av bil selv om den er ute av produksjon? Mer relevant er det også at jeg nå spør etter en mus som kan gi meg mer enn min MX518, og om MX500 kunne det, så hadde det vært lite i veien for å kjøpe en slik. Min førstepost, mitt spørsmål, my choice to make. Hva du mener er lite kurrant og irrelevant driter jeg tynt i.

 

 

4.

Jeg trenger en mus jeg kan rase over matta med uten at den skipper.

Den testen er det samme som DPI var for et havlt år siden. Bare at nå er det ikke høy DPI som gjelder (snarer tvert i mot, WTF?), men god tracking. For såvidt enig. Men den testen setter alt i feil perspektiv. Vedder på at du ikke engang er i stand til å bevege musen med 4 m/s. Vedder på at du har like lite bruk for det, som 2000DPI. Bare at noen faktisk har bruk for 2000DPI.

 

Må bare bemerke en ting før jeg begynner å rakke ned på denne delen.. Er den testen virkelig oppløsningen på et trackingdevice på en datamus? :lol: Så back on..

 

Om høy dpi gjelder eller ikke kommer an på den som styrer musa. Lowsens-spillere er ikke avhengige av høy dpi. Highsens-spillere derimot har selvfølgelig større nytte av det. Her igjen er jo ikke lowsens-spillere prinsippielt imot høy dpi, gi oss en mus med excellent tracking og høy dpi så er vi svært, svært fornøyde! Men det er du jo enig i sier du..

At den testen setter alt i feil perspektiv kommer nok en gang av at du ikke forstår hva testen dreier seg om og at du ikke har satt deg inn i testen avgrensinger. Den måler kun tracking og rangerer kun etter tracking. Det gjør den glimrende. Intet forvrengt perspektiv slik jeg ser det såfremt man veit hva testerne legger til grunne for testingen.

Ang min evne til å bevege musa mer enn 4 m/s:

 

Det er jo udiskutabelt at hastigheter på 4,5 m/s trolig aldri vil oppstå

 

Det hadde jeg sagt alt ja..

 

Vedder på at du har like lite bruk for det, som 2000DPI. Bare at noen faktisk har bruk for 2000DPI

 

Ja, hva andre har bruk for på sin mus er veldig relevant for hva jeg har bruk for. Luring.

 

 

5.

Kan godt komme slengende med ei mus med mange, mange tusen dpi til meg, hjelper ikke det om den skipper så fort jeg drar den forsiktig over matta.

News flash! Razer Lanserer ny mus, Razer Cobra. Denne har justerbar tracking, helt opp til 7 m/s!

 

Great newsflash! Jeg ber deg slenge fram ei mus med mange tusen dpi og du slenger fram ei mus med 7 m/s tracking. Det ville jo igrunnen vært en glimrende sarkastisk tvist om det ikke var for at jeg tidligere i tråden har sagt det er udiskutabelt at hastigheter på over 4,5 m/s aldri vil være oppnåelig, underforstått nødvendig.

 

 

Avslutningsvis Frederic. Jeg skal ikke gjøre et større poeng ut av dette enn du allerede har gjort, men konklusjonene du quoter var udiskutabelt trekt ut ifra en test om kun tok tracking med i beregningen. For meg er tracking viktig og jeg sa derfor at MX500 var det beste alternativet siden den kom best ut (her igjen helt teoretisk, basert på tekniske data lagt fram i testen, og nok en gang kun på bakgrunn av trackingevne).

 

Om du har behov for å bemerke dette ytterligere, be my guest. Men når du først snakker om ting som er irrelevante for denne diskusjonen vil jeg si at innleggene dine scorer svært høyt på irrelevansskalaen. Du nevner at G5 selges billig på Netshop, du understreker at G5 selges billig på Netshop, du påstår innmaten i G5 er så mye bedre enn den i MS Intelli3, du understreker at jeg ikke må seg meg blind på en enkelt test (tilsynelatende uten å ha andre tester eller annet materiale å komme med) og så "motbeviser" du 2 påstander jeg kommer med etterfulgt av en masse totalt unyttig info som at noen har bruk for 2000dpi og at det kommer ei mus med 7 m/s tracking.

 

 

Takk til alle dere som har hatt gode synspunkter på dette! Blir å beholde MX518 til det dukker opp ei mus som kan matche trackingen og kanskje spe på med litt ekstra snacks av typen originale teflonføtter, mer håndvennlig overflate o.l.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Tar det som et "ja".. La oss se litt på hva den testen faktisk går ut på. Den letteste måten å gjøre det på er å bla rett til konklusjonen og se hvordan testen rangerer produktene som er testet.
Jeg leste testen med en gang den ble postet, og var blandt de første til å linke til den her på forumet. Har lest den mange ganger, så du trenger ikke si hva den går ut på.

 

(du husker testen enda, sant? Jeg nevnte den et par linjer lenger oppe?)
Jeg har utviklet Alzheimers i en alder av 18 år, og hadde helt glemt testen mens jeg satt og svarte her, så det var bra du minnet meg på den.

 

og jeg konkluderer med at MX500 var den musa i testen som gruset alt, hvilke naturlige avgrensninger ligger da i den konklusjonen Frederic? Da er det naturlig å tenke seg at trackingevne er den faktoren jeg har tatt med i konklusjonen, alt annet er utelukket.
Da er det synd du er dårlig til å uttrykke deg. Du sier at Mx500 gruser alt, men egentilig kan du bare skrive at trackingevnen til Mx500 gruser alt. Der har vi løsningen.

 

Anyhow: Ut ifra testen gruser MX500 de andre testede produktene på tracking. Veit ikke hvordan jeg kan få sagt det klarere..
Du har sagt greit i fra nå ja, bare synd du ikke gjorde det før i tråden.

 

Så en vidundermus er en mus som gruser alle de andre produktene i en viss test innenfor det snevre feltet tracking?
I følge deg selv, ja. Siden den er den "aller, aller beste" og gruser alt annet på markedet.

 

Det får være din definisjon Frederic. Bland ikke meg borti det.

Du blandet deg borti det ved å i det hele tatt svare på posten min.

 

Den er å få tak i og er derfor meget kurrant og relevant for diskusjonen.
Jeg tviler ikke på at den ikke er å få tak i. Men kan du bare linke meg en netbutikk som har den?

 

Jeg har en VW Golf av litt eldre modell, er den lite kurrant og irrelevant for en diskusjon omhandlene kjøp av bil selv om den er ute av produksjon?
Jeg har hørt om den før ja, du dro den i det aldeles forjævlige eksemplet ditt der du prøvde å retferdiggjøre kjøp av ny mus. Og vær så snill, ikke anbefal noen som skal kjøpe seg en ny bil å kjøpe seg samme som du har.

 

Må bare bemerke en ting før jeg begynner å rakke ned på denne delen.
Haha, jeg prøver å holde meg i skinnet og ikke rakke ned på deg som person. Du har tydeligvis ikke forstått hva jeg mener. Se her:

 

Er den testen virkelig oppløsningen på et trackingdevice på en datamus?
Hvis du virkelig er så dum som jeg tror, skal jeg fôre deg med teskje. For et halv år siden var høy DPI "in", og alle tester og brukere lovpriset det. DPI ble en viktig faktor når man skulle bestemme hvor bra en mus var i div. reviews. Nå i det siste har høy DPI blitt mindre populært, og de som har mus med høy DPI, framstilles vel snart som elendige produkter av reklamebransjen. Nå kommer derimot tracking og m/s, og er den "nye" faktoren for hvor bra en mus er. Forstår du bedre nå?

 

Her igjen er jo ikke lowsens-spillere prinsippielt imot høy dpi, gi oss en mus med excellent tracking og høy dpi så er vi svært, svært fornøyde! Men det er du jo enig i sier du..
Hvordan kan man være uenig i noe slikt? :)

 

At den testen setter alt i feil perspektiv kommer nok en gang av at du ikke forstår hva testen dreier seg om og at du ikke har satt deg inn i testen avgrensinger. Den måler kun tracking og rangerer kun etter tracking. Det gjør den glimrende.
Nei, at testen setter alt i feil perspektiv er utelukkende at folk som deg tolker det slik at den musa som står øverst på lista i testen er den beste. Du er også helt ukritisk til testen, og vurderer ikke engang evt. feilkilder.

 

Jeg ber deg slenge fram ei mus med mange tusen dpi og du slenger fram ei mus med 7 m/s tracking.
OMG. Her begynner jeg å lure på deg. For det første har du vel aldri direkte bedt meg slenge fram en mus med mange tusen DPI?

 

Det ville jo igrunnen vært en glimrende sarkastisk tvist om det ikke var for at jeg tidligere i tråden har sagt det er udiskutabelt at hastigheter på over 4,5 m/s aldri vil være oppnåelig, underforstått nødvendig.
Her ser jeg du kanskje begynner å forstå. Selvfølgelig kommer det ikke en mus med 7 m/s tracking. Dette var en spøk fra min side for å understreke at tracking er det nye DPI.

 

For meg er tracking viktig og jeg sa derfor at MX500 var det beste alternativet siden den kom best ut (her igjen helt teoretisk, basert på tekniske data lagt fram i testen, og nok en gang kun på bakgrunn av trackingevne).
Tracking er forsåvidt viktig for alle. Men i praksis trenger du ikke noe mer enn det de fleste mus kan yte. Testen viser rett og slett bare noen mus du burde styre unna.

 

Du nevner at G5 selges billig på Netshop, du understreker at G5 selges billig på Netshop,
Ja OMG jeg er jævlig. Tipser deg om at den var/er på tilbud på netshop når du vurderer å kjøpe den. Hva klager du over?

 

du påstår innmaten i G5 er så mye bedre enn den i MS Intelli3
Damn right.

 

og så "motbeviser" du 2 påstander jeg kommer med etterfulgt av en masse totalt unyttig info som at noen har bruk for 2000dpi og at det kommer ei mus med 7 m/s tracking.

Du sikter til den delen der jeg eier deg? Hvis du synes det er unyttig info, kan du gå til elkjøp og be dem hjelpe deg neste gang du skal kjøpe mus. Og jeg tror alle andre enn deg i hele verden skjønte at det med den nye musen fra Razer var en spøk.
Lenke til kommentar
Tror at det er noen her som trenger en chill pill  :p

 

Trådstarter: har du fått svaret du trengte?

8059742[/snapback]

 

:thumbup: Yep, jeg har fått svarene jeg trenger! Takk for alle seriøse svar!

 

@Frederic:

 

Ta resten på PM nå er du snill. På den måten kan du være ynkelig kun overfor meg så du slipper å jage deg opp forran hele forumet. Jeg beklager imidlertid at jeg var så dårlig til å uttrykke meg tidligere i tråden, jeg burde virkelig skjønt at en eller annen kranglete forumnisse ville finne no pirk å hekte seg fast i.

 

Jeg prøver så godt jeg kan her å forklare at jeg virkelig kun konkluderte med at MX500 var best på tracking av de produktene som var testet. Videre beklager jeg også alzheimer-spøken, men jeg hadde jo forklart dette i et innlegg tidligere også, så det falt seg naturlig å anta at hukomelsen din kanskje ikke var helt stødig. Og som sagt tidligere i tråden; jeg konkluderte med at den musa på toppen var best på tracking. Ikke legg ord i munnen på meg, du har nok med ditt eget overdimmensjonerte snakketøy.

 

Hva bilkjøp og annet gjelder når du nye høyder av usaklighet, gidder ikke spinne videre på det engang. Jeg skjønner virkelig ikke hvor du vil med dette surret ditt..

 

BTW Frederic: Er den testen virkelig oppløsningen på et trackingdevice på en datamus? = En spøk. Jeg antar du skjønte det, men at du gikk litt tom for ting å grine over.

 

For min del er denne diskusjonen med deg over. PM mottas forøvrig med stor interesse.

 

 

Men et par ting har du til gode å svare på! Hvilken mus bruker du? Og hva er dine synspunkter på MX518 VS G5?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...