Gå til innhold

[Løst]En egen kategori for "kjendiskroken"?


Ville du benyttet deg av en slik kategori?  

97 stemmer

  1. 1. Ville du benyttet deg av en slik kategori?

    • Ja.
      11
    • Nei, men forumet kan gjerne ha en slik kategori.
      33
    • Nei, og jeg ønsker ikke at forumet skal få en slik kategori.
      49
    • Ingen formening/vet ikke.
      4


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter en liten spøk på forumet så ble det ytret ønske om en egen kategori hvor man kan diskutere kjendiser. Alt fra Tom Cruise sitt scientologiliv til kongelige graviditeter.

 

En slik kategori kan ha sine fordeler:

  • Det er nok av folk som liker å diskutere kjendiser og alt som rører seg der, ref Se&Hør sin popularitet
  • Det vil spare bl.a. musikk- og filmkategorien for diskusjoner rundt Britney sin hårklipp og fyllaturene til Kiefer Sutherland. Det er jo de som ønsker å diskutere slik, så hvorfor nekte dem?
Den negative delen jeg kan se med dette er jo den moralske biten. Kjendishysteriet er jo ikke blant det mest "respektable" ved dagens samfunn. Men så må jo folk få diskutere sladder om man vil.

 

Så hva sier brukerene? Tommel opp eller ned?

 

(Dette er ikke diskutert internt og er bare videreformidlet som bruker. Det er intet som tilsier at det blir en realitet selv om mange skulle ønske det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er enig med Fruktkake, forumet er egentlig et hardware forum. Ikke et se&hør forum!

7995112[/snapback]

 

Nei det er det ikke. Det er diskusjon.no.

 

Derfor man kan diskutere sex, helse, politikk og harry Potter bl.a. :)

 

En diskusjon rundt kjendiser vil alltid være tillat på dette forumet. Det er spørsmål om slike diskusjoner skal få sin egen kategori eller komme inn under bl.a film og musikk kategoriene.

 

For det er ingen som vil bli nektet å diskutere Britney Spears sin hårklipp her. Dette er bare snakk om hvor diskusjonene skal være. Spredd rundt eller samlet :)

Lenke til kommentar
Det er diskusjon.no.

 

Derfor man kan diskutere sex, helse, politikk og harry Potter bl.a. :)

 

En diskusjon rundt kjendiser vil alltid være tillat på dette forumet. Det er spørsmål om slike diskusjoner skal få sin egen kategori eller komme inn under bl.a film og musikk kategoriene.

 

For det er ingen som vil bli nektet å diskutere Britney Spears sin hårklipp her. Dette er bare snakk om hvor diskusjonene skal være. Spredd rundt eller samlet :)

7995541[/snapback]

Totten(?) jobber for full utbredelse av Se&Hør :!:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja hvorfor ikke? Gi svineriet en egen lekegrind sier jeg, kan til og med bli fornøyelig. :)

 

Ja men ikke misforstå! Jeg kommer jo så klart ikke til å vise mitt blide åsyn der. :p

Lenke til kommentar
Gjør ikke OT-forumet samme nytten, egentlig?

7998999[/snapback]

I dag finner vi nok de fleste av slike tråder i OT-Baren, film og musikk. Det mest positive jeg personlig ser med dette her er at man slipper å få diskusjoner om eksempelvis Britney Spears hårklipp i musikkdelen, slik at den blir forbeholdt å diskutere musikken :)

 

Og det er vel de som liker å diskutere kjendiser og diskutere sine idol.

Lenke til kommentar

Om noen poster en tråd om Britneys hårklipp i musikkdelen, så har ikke det så mye med musikk å gjøre, og kan løselig defineres som feilpost.

 

Rent personlig skjønner jeg ikke helt behovet for å snakke om slikt i det hele tatt, men jeg faller nok ikke inn under flertallet når det gjelder sånt. ;)

Lenke til kommentar
I dag finner vi nok de fleste av slike tråder i OT-Baren, film og musikk. Det mest positive jeg personlig ser med dette her er at man slipper å få diskusjoner om eksempelvis Britney Spears hårklipp i musikkdelen, slik at den blir forbeholdt å diskutere musikken :)

8000056[/snapback]

Jeg kan ikke si at vi er spesielt plaget med sladder i musikkdelen :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke, siden jeg sjelden er i musikkdelen. I filmdelen er det heller lite, en og annen tråd om Tom Cruise og hans scientologibevegelse o.l. Endel mer i Ot-Baren (var i hvert fall det, dog er jeg der sjelden nå). Har sett endel "idoltråder" (den store Idol-Tone o.l), men ellers ikke så mye i musikk og Film.

 

Skulle noen i dag ønske å diskutere Britney Spears sin hårsveis (eller mangel på den sådan) så ville nok tråden fort komme i musikkdelen. :)

Lenke til kommentar
Synes ikke vi skal degradere oss til noe slikt. Det blir bare feil, spør du meg.

8012230[/snapback]

 

 

Nå har jeg selv ikke behov for å diskutere slikt, men jeg ser ikke på de brukerne som diskuterer Tom Cruise sin tilknytting til Scientologi eller et bryllup mellom tok kjendiser som å degradere seg selv. Strengt talt holder slike diskusjoner høyere nivå (eller mindre lavt nivå, alt etter) enn det meste av det som foregår i eksempelvis OT-Baren.

 

Det er jo fullt tillatt å diskutere dette. Så forumet er i så fall allerede "degradert" i dine øyne ;)

 

Det er snakk om å samle det på et sted eller ha det spredd.

Lenke til kommentar

Har vi en kjendiskategori (kall det like gjerne en Se & Hør-kategori), så vil forumet tiltrekke seg typiske Se & Hør-lesere. Beklager til en stor del av befolkningen, men det er så altfor mange av disse leserne som ikke har noe positivt å bidra med på et diskusjonsforum.

 

Nyhetene skal i dag være mer og mer om privatlivet til noen stakkars kjente personer, og dette fortrenger andre, mer viktige og lærerike nyheter. Jeg mener at dette forumet bør holde seg seriøs nok til å ikke være med på denne fordummingen.

Lenke til kommentar
Har vi en kjendiskategori (kall det like gjerne en Se & Hør-kategori), så vil forumet tiltrekke seg typiske Se & Hør-lesere. Beklager til en stor del av befolkningen, men det er så altfor mange av disse leserne som ikke har noe positivt å bidra med på et diskusjonsforum.

 

8024694[/snapback]

 

 

Jeg kjenner mange typiske se&hør lesere, kan ikke akkurat si at det er noe generelt negativt over slike mennesker. Ikke det at jeg helt skjønner poenget med å kaste bort penger på slikt, de som absolutt er interessert i slikt kan finne det gratis på internett. Men av samme grunn skjønner jeg heller ikke hvorfor folk kaster bort penger på Dagbladet, VG, BA m.m.

 

Leseren av bladet er nå den jevne nordmann. Så når det kommer til kvalitet på forumbrukere ser jeg ikke relevansen. Det er en oppkonstruert fordom å sette sammenheng med "kvalitet" på en person og det å lese Se & Hør.

 

Når det gjelder dette forumet så bør det gjenspeile mest mulig diskusjoner rundt det folk ønsker å diskutere. Å sitte på sin moralske høyborg å avfeie alt man ikke liker blir for dumt. Om folk ønsker å diskutere kjendiser o.l. så vel bekomme, jeg skal i hvert fall ikke komme med min moraliserende pekefinger og nekte dem det av moralske grunner.

 

Det eneste kriterium jeg ser som relevant er om det

 

a) Er diskusjon i tråd med retningslinjene for forumet.

b) Er nok brukere til at det forsvarer en egen kategori.

 

Nå ser det på langt nær ut til at b) blir oppfylt. Men om det skulle bli tilfellet så ser jeg lite poeng i at forumets styre skal sitte på en moralsk høyborg og preke frem et nei. Dette er tross alt diskusjon.no, diskusjoner her bør gjenspeile hva folk faktisk ønsker å diskutere. Og ikke hva de som styrer sin moral tilsier. :)

 

Dette gjelder generelt sett og ikke bare for kategorien som her nevnes.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...