Gå til innhold

Live Messenger sprer spionprogrammer


Anbefalte innlegg

Jeg regner med at en av de tingene microsoft anbefaler på virus sidene sine er å ikke godta ting fra programmer/sider du ikke stoler på.

Man skal altså sette sin lit til dette, men samtidig på et vis skjønne at man ikke kan stole på deres programmer? Noe skurrer.

 

Når folk ikke vil slutte med reklamebefengte løsninger som sprer spionprogramvare så kan det bli vanskelig å få til noen endring.

 

"Bytt ikke protokoll, men få kontroll, med en klient som er bra, tralala."

 

Om dette ikke har skjedd neste gang jeg er innom denne tråden blir det flere dårlige ordspill og nødrim, dere er advart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boycott Windows Live Messenger og .NET Messenger tjenesten!

Få de du kjenner til å gjøre det samme.

7996711[/snapback]

Hvorfor?

Hva er galt med .Net Messenger tjenesten?

 

Btw, Skype er sugent dårlig. (til det bruksområdet man bruker MSN til)

Tenk deg om du skulle hatt 200 kontakter i kontaktlisten i Skype da?

Det hadde bare ikke funket, og det vet du.

Lenke til kommentar

En ting jeg aldri har skjønt, hvordan kommer disse Errosafe-reklamene inn på sider og slikt, jeg regner med eierene ikke er så dumme at de faktisk reklamerer for slikt? har jo sett de dukka opp her og der, også på mer kjente sider.

Noen som kan være snille og gi en forklarende setning? :)

Lenke til kommentar

De prøver og fremstå som en seriøs bedrift, som betaler gode penger for å få reklame hos diverse folk. Jeg har hatt kunder som har ringt meg og spurt om de burde kjøpe errorsafe, da dette programmet sa det fant mye dritt på pcen.

 

Takk og pris starter folk i allefall å ringe før de kjøper sånt av egen fri vilje. Med andre ord, de tjener fett på idioter som tror alle på internet er ærlige sjeler, med unntak av alle som chat'er da, vi er pedofile mannfolk på 50+ år. Go figure.

Lenke til kommentar

vigilant, hvordan tar du bort reklamen der med brannmuren?

 

til de som tilber amsn og gaim, jeg har prøvd mange msn klienter, og verken amsn eller gaim gav et godt helhetsinntrykk!

jeg tror det gjaldt begge, men jeg skal ikke si det sikkert, men i allefall at av de to programmene når jeg prøvde det hadde seriøse minneproblemer.

 

grunnen til at jeg testet så mye da var nettopp pga. at jeg ville ha en klient som brukte minimalt med minne.

 

tilslutt fant jeg miranda im, men det hadde litt problemer når jeg prøvde det så jeg venter til 0,7 versjonen kommer ut.

 

miranda im har også noen "problemer" med smilyer, dels pga. patenter microsoft har, og frykt for å bli nedstengt av microsoft. (alt som skal til er jo bare en rettsak)

 

det er ganske synd egentlig det her med DMCA og intellektuell eiendom i USA. jeg lurer på om man kan slippe unna DMCA hvis man er "stasjonert" i et land utenfor USA?

Lenke til kommentar
Krypterer samtalene?

Må da bli ufattelig vanskelig å lese hva den andre skriver da? ^^

 

Når en samtale blir kryptert i den ene enden, blir den jo dekryptert i den andre enden, dvs. rette person kan lese det den andre skriver

 

Tenker du på loggen?

7997848[/snapback]

 

Nei, mener en regulær IM-samtale. Husker at det stod noe slikt som "denne samtalen er kryptert" nederst i samtalevinduet i Skype. Nå har jeg ikke noen Skype framfor meg som jeg kan teste dette på, så nå begynner jeg å tro jeg tar feil siden jeg ikke finner noe om det på Google. ;)

Lenke til kommentar
det er helt korrekt at meldinger som går via skype sendes kryptert over internett. Chatting med MSN messenger går ukryptert, hvem som helst kan med enkle midler lese hva som sendes...

7998045[/snapback]

 

nå skal man vel helst aldri gi sensitive opplysninger på en lynmeldingstjeneste, uansett hvilken :) selv om trafikken er kryptert etter den har forlatt vertsmaskinen kan man fortsatt overvåke det dersom man får inn ett spionprogram på den aktuelle maskinen... med alle de millionene av msn-brukere er det ikke direkte enkelt å overvåke enkeltpersoners informasjonsutveksling heller, man må vel i det minste kjenne IP-adressen til en av partene... bare ett tankesprang.

Lenke til kommentar

all msn-chatting går vel gjennom noen sentrale servere hos msn? Såvidt jeg vet sendes ikke samtalen direkte fra IP til IP, men skal innom noen sentraler først. Men jeg er ikke 100% sikker på dette...

 

Nei, det er dumt å oppgi alskens personopplysinger via msn, men man trenger ikke være helt paranoid heller. Selv bruker jeg MSN tiltross for at meldinger ikke krypteres.

 

Forresten: all epost (iallefall nesten all) blir snappet opp av ulike amerianske botter som scanner igjennom etter "terror" o.l. Så det er vel ikke utenkelig at de har ingått avtaler med MSN for å overvåke det nettet også? Er du i USA og snakker i telefon, kan du også være rimelig sikker på å bli avlyttet! (av programvare, ikke mennesker)

Lenke til kommentar

om jeg husker rett så kan msn gå både via microsoft serveren, og direkte mellom klienter. førstnevnte blir brukt om det er brannmur i begge endene som ikke er satt opp til å åpne for inngående msn trafikk.

 

når det gjelder krypteringen til skype så har det vært noe styr om at den ikke er så god som det først kan virke som. siden skype først og fremst er en voip løsning så går all trafikk via server. så om jeg husker rett så dekrypterer og rekrypterer server trafikken, den sender den ikke fullkryptert fra bruker til bruker...

 

og er det noen andre en meg her som har brukt eller bruker miranda?

Lenke til kommentar

hvis to maskiner er på samme subnett har jeg opplevd at filoverføring via MSN ikke forlater dette subnett - altså ikke går innom noen server. (Hadde helt glemt det, da jeg svarte tidligere). Så godt mulig dette gjelder chattingen også.

 

Miranda brukte jeg en gang for kjempelenge siden, men har kommet meg tilbake til WLM nå..

Lenke til kommentar

Nei, mener en regulær IM-samtale. Husker at det stod noe slikt som "denne samtalen er kryptert" nederst i samtalevinduet i Skype.

7997939[/snapback]

 

Det er støtte for kryptering i Trillian også, tilsvarende melding får jeg når jeg snakker med en håndfull brukere over ICQ-protokollen.

 

GAIM, Trillian eller andre multiprotokoll-IM'er mangler alltid noe avansert funksjonalitet i forhold til "original"-programmene. Dette gjelder varianter av webcam, lydmeldinger, fildeling, gruppesamtaler osv. Hvis de har fått med en av disse mangler de alltid noe annet.

 

Men de er uten reklame, da.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare starte å bruke Skype? Mye bedre IM program som finnes for flere platformer (Linux, Mac OS X og Windows). Støtter web-cam, voip og vanlig tekstbasert chat.

 

Boycott Windows Live Messenger og .NET Messenger tjenesten!

Få de du kjenner til å gjøre det samme.

7996711[/snapback]

 

 

prøvd å gi remote assistance med Skype? ikkje det nei.. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...