Gå til innhold

TEST: MacBook


Anbefalte innlegg

Skal være enig i at OS X ikke alltid er like fantastisk for seriøse "gamere" da utvalget av spill for OS X er ganske begrenset, men for enkelte som bare spiller en sjelden gang så er det helt greit I(forutsatt at spillet er tilgjengelig for Mac).

 

Det er verdt å legge til at spill til Mac OS som regel kommer senere enn Windows-versjonen (og da snakker vi gjerne om år). I tillegg så er utvalget relativt dårlig. Det finnes faktisk en god del titler, men jeg ville aldri satset på at et tilfeldig valgt spill til Windows fantes til Mac. Jeg har enda til gode å se et eneste spill til Mac i en vanlig spillbutikk - med ett eneste unntak; En spillbutikk i London: Jeg skulle kjøpe Falcon 4.0, men oppdaget heldigvis at det var en Mac-versjon før jeg la pengene på bordet :D

 

Jeg vurderte å kjøpe Mac når jeg skulle ha meg en ny bærbar. Grunnen til at jeg valgte en Windows-PC var at den var overlegen på pris/ytelse, og da tenker jeg på grafikkdelen. Sorry, men Intel GMA 950 won't do.

 

Ellers så synes jeg det var en god test av noe som synes å være en relativt god maskin. Desverre synes jeg mangelen på 2 ekstra USB-porter, en brukbar grafikkløsning, minnekortleser og ekspansjonsport er graverende mangler.

7996419[/snapback]

Edit - Skriveleif:

 

På linuxboxen kjører jeg spill via cedega, etter det jeg har skjønt er det også laget en mac versjon av samme programmet under navnet "cider". Jeg har ikke prøvd denne, men har veldig god erfaring med cedega. Det er samme program bare portet til et annet os.

 

Koster litt penger, men er man fan av et spill eller kanskje 10 så kan det lønne seg.. :)

 

http://www.transgaming.com/index.php?modul...display&ceid=24

 

Kan anbefalle interesserte å sjekke spillstøtten her: http://cedegawiki.sweetleafstudios.com/wiki/Category:Games

 

Skal nevnes at det er greit å ha en maskin som har litt grafikk å by på. Kan tenke meg red alert, sim city og liknende fungerer bra på macbooken men ikke så mye mer er jeg redd.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hoho... Poenget er at Mac OS X faktisk har støtte for noe Microsoft sier de har hatt i operativsystemet sitt i mange år... Denne teknologien kalles "Plug & Play", ofte referert til som "Plug & Pray" i Windows verdenen. Selvfølgelig har ingen operativsystmer støtte for alle drivere som finnes, men jeg sitter igjen med en generell følelse av at OS X har støtte for en god del hardware fra begynnelsen mens den gamle Windows boksen min ikke ser forskjellen på laserskriveren og bestefars digitalkamera fra '99...

7996424[/snapback]

Selvsagt, jeg tviler ikke på at OS X er et kapabelt system. Jeg vil likevel hevde at den reelle maskinvarestøtten i Windows XP er bedre enn i Leopard - forutsatt at brukeren klarer å skaffe og installere drivere fra maskinvareprodusenten.

 

Forresten, støtter OS X X11? Det hadde jo vært dritfett om det fungerte som X-server uten å måtte ty til stygge hacks som cygwin.

7996470[/snapback]

 

X11 er støttet. Fungerer flott. Ligger på os x install disc 2. Evt. kan det lastet ned fra. http://connect.apple.com

 

Jeg bruker flere programmer i X11 blant annet Wireshark.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Hoho... Poenget er at Mac OS X faktisk har støtte for noe Microsoft sier de har hatt i operativsystemet sitt i mange år... Denne teknologien kalles "Plug & Play", ofte referert til som "Plug & Pray" i Windows verdenen. Selvfølgelig har ingen operativsystmer støtte for alle drivere som finnes, men jeg sitter igjen med en generell følelse av at OS X har støtte for en god del hardware fra begynnelsen mens den gamle Windows boksen min ikke ser forskjellen på laserskriveren og bestefars digitalkamera fra '99...

7996424[/snapback]

Selvsagt, jeg tviler ikke på at OS X er et kapabelt system. Jeg vil likevel hevde at den reelle maskinvarestøtten i Windows XP er bedre enn i Leopard - forutsatt at brukeren klarer å skaffe og installere drivere fra maskinvareprodusenten.

 

Forresten, støtter OS X X11? Det hadde jo vært dritfett om det fungerte som X-server uten å måtte ty til stygge hacks som cygwin.

7996470[/snapback]

Joda, sant nok det. Er blant annet en del maskinvare som ikke er "mainstream" som ikke støtter OS X i det hele tatt (har blant annet en litt eldre Konica Minolta laserskriver her hjemme som ikke har støtte for OS X...). Hvis man holder seg til "mainstream" maskinvare så klarer man seg ganske godt. Hewlett Packard har overraskende god støtte for Mac, og alle kameraprodusenter sørger for å holde Mac støtten god.

 

Jeg kan glede deg med at X11 er støttet av OS X, jeg har blant annet kjørt både GIMP og OpenOffice og Amarok igjennom X11.

Lenke til kommentar
Denne teknologien kalles "Plug & Play", ofte referert til som "Plug & Pray" i Windows verdenen.

 

Det er ikke helt korrekt, etter min oppfatning. Teknikken kalles "Plug & Pray" i Apple-verdenen når det refereres om implementeringen i Windows. I Windowsverdenen omtales det nesten ikke, og har ikke blitt snakket mye om i det hele tatt siden USB tok over i -98.

 

Jeg har aldri hørt en Windows-bruker bruke det uttrykket, men jeg har hørt et par dusin Applebrukere bruke det. Windowsbrukere bruker generelt metoder som bønn ganske lite, de religiøse finner du i to andre OS-leire.

Lenke til kommentar
NitRam: Enig. OS X er langt ifra feilfritt, og det er en del ting i Finderen jeg savner (blant annet en klipp ut funksjon og "opp ett nivå"). OS X og Mac generelt er allikevel et godt alternativ for studenter, "vanlige brukere", fotografer, musikere, profesjonelle folk innenfor kreative yrker osv. Skal være enig i at OS X ikke alltid er like fantastisk for seriøse "gamere" da utvalget av spill for OS X er ganske begrenset, men for enkelte som bare spiller en sjelden gang så er det helt greit (forutsatt at spillet er tilgjengelig for Mac).

7996325[/snapback]

 

Denne vinklingen plager meg litt ... Mac er IKKE et godt alternativ for profesjonelle folk innenfor kreative yrker, ettersom ingen Adobe-produkter støtter Mac med intelprosessor (og man er jo gjerne henvist til Adobe innenfor kreative yrker). Mac er heller IKKE et godt alternativ til studenter, i alle fall ikke studenter som skal produsere større tekstdokumenter (og det finnes en del av dem), ettersom heller ikke Word støtter Mac med intelprosessor og derfor ikke takler mer enn ti-tjue sider før det streiker. Og at OS X "ikke alltid er like fantastisk" for seriøse gamere er en mildt sagt kollosal underdrivelse. Dette har ingenting med om man spiller ofte eller "en sjelden gang", men om man -- når man engang spiller -- vil være henvist til å spille tre-fire-fem år gamle spill eller ikke.

Lenke til kommentar
NitRam: Enig. OS X er langt ifra feilfritt, og det er en del ting i Finderen jeg savner (blant annet en klipp ut funksjon og "opp ett nivå"). OS X og Mac generelt er allikevel et godt alternativ for studenter, "vanlige brukere", fotografer, musikere, profesjonelle folk innenfor kreative yrker osv. Skal være enig i at OS X ikke alltid er like fantastisk for seriøse "gamere" da utvalget av spill for OS X er ganske begrenset, men for enkelte som bare spiller en sjelden gang så er det helt greit (forutsatt at spillet er tilgjengelig for Mac).

7996325[/snapback]

 

Denne vinklingen plager meg litt ... Mac er IKKE et godt alternativ for profesjonelle folk innenfor kreative yrker, ettersom ingen Adobe-produkter støtter Mac med intelprosessor (og man er jo gjerne henvist til Adobe innenfor kreative yrker). Mac er heller IKKE et godt alternativ til studenter, i alle fall ikke studenter som skal produsere større tekstdokumenter (og det finnes en del av dem), ettersom heller ikke Word støtter Mac med intelprosessor og derfor ikke takler mer enn ti-tjue sider før det streiker. Og at OS X "ikke alltid er like fantastisk" for seriøse gamere er en mildt sagt kollosal underdrivelse. Dette har ingenting med om man spiller ofte eller "en sjelden gang", men om man -- når man engang spiller -- vil være henvist til å spille tre-fire-fem år gamle spill eller ikke.

7996829[/snapback]

Macintosh maskiner finnes fortsatt med PPC prosessorer bare så det er sagt (mange profesjonelle som sitter på gjerdet til å oppgradere fordi de venter på Adobes produkter). Det finnes andre tekstbehandlere enn Word, som også kan lese/skrive .doc dokumenter. Word fungerer også forsåvidt glimrende under Rosetta emuleringen (og streiker ikke etter "10 til 20 sider"). Jeg kjenner mange Windowsbrukere som kun spiller World of Warcraft og av den grunn ønsker å gå over til Mac. Call of Duty I og II er ute for Mac, C&C Generals, Age of Empires (ja, III også), Xplane (en glimrende flysimulator, 100X bedre enn FlightSim), The Sims spillene, og mange fler. Alt kommer til hva slags spill du ønsker å spille og hvor seriøs du er (mange av spillene til Mac kommer en stund etter de er lansert for Windows.) Venligst sjekk kildene dine neste gang før du rakker ned på kommentarene mine.

 

EDIT: Forresten kommer Adobe og Microsoft sine produkter ut i Universal Binary mest sannsynlig i løpet av kort tid. Tro det eller ei så er det mange profesjonelle innenfor kreative yrker som bruker Macintosh. Dette gjelder ikke bare fotografering (Photoshop, Lightroom, Aperture osv.) men også video (FCP, Avid osv.) og musikkproduksjon (Logic Pro, Cubase, Pro Tools osv. osv.)

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar
Denne teknologien kalles "Plug & Play", ofte referert til som "Plug & Pray" i Windows verdenen.

 

Det er ikke helt korrekt, etter min oppfatning. Teknikken kalles "Plug & Pray" i Apple-verdenen når det refereres om implementeringen i Windows. I Windowsverdenen omtales det nesten ikke, og har ikke blitt snakket mye om i det hele tatt siden USB tok over i -98.

 

Jeg har aldri hørt en Windows-bruker bruke det uttrykket, men jeg har hørt et par dusin Applebrukere bruke det. Windowsbrukere bruker generelt metoder som bønn ganske lite, de religiøse finner du i to andre OS-leire.

7996824[/snapback]

Skal vi se, kjenner ihvertfall et halvt dusin Windows brukere og meg selv som har brukt uttrykket "Plug&Pray" mens vi bare brukte Windows. Er forresten kanskje en grunn til at Microsoft har gått bort i fra å bruke uttrykket "Plug & Play"? Hvorvidt dette skal kalles teknologi eller teknikk er for meg bare ordkløyveri. Kall det hva du vil...

Lenke til kommentar
NitRam: Enig. OS X er langt ifra feilfritt, og det er en del ting i Finderen jeg savner (blant annet en klipp ut funksjon og "opp ett nivå"). OS X og Mac generelt er allikevel et godt alternativ for studenter, "vanlige brukere", fotografer, musikere, profesjonelle folk innenfor kreative yrker osv. Skal være enig i at OS X ikke alltid er like fantastisk for seriøse "gamere" da utvalget av spill for OS X er ganske begrenset, men for enkelte som bare spiller en sjelden gang så er det helt greit (forutsatt at spillet er tilgjengelig for Mac).

7996325[/snapback]

 

Denne vinklingen plager meg litt ... Mac er IKKE et godt alternativ for profesjonelle folk innenfor kreative yrker, ettersom ingen Adobe-produkter støtter Mac med intelprosessor (og man er jo gjerne henvist til Adobe innenfor kreative yrker). Mac er heller IKKE et godt alternativ til studenter, i alle fall ikke studenter som skal produsere større tekstdokumenter (og det finnes en del av dem), ettersom heller ikke Word støtter Mac med intelprosessor og derfor ikke takler mer enn ti-tjue sider før det streiker. Og at OS X "ikke alltid er like fantastisk" for seriøse gamere er en mildt sagt kollosal underdrivelse. Dette har ingenting med om man spiller ofte eller "en sjelden gang", men om man -- når man engang spiller -- vil være henvist til å spille tre-fire-fem år gamle spill eller ikke.

7996829[/snapback]

Macintosh maskiner finnes fortsatt med PPC prosessorer bare så det er sagt (mange profesjonelle som sitter på gjerdet til å oppgradere fordi de venter på Adobes produkter). Det finnes andre tekstbehandlere enn Word, som også kan lese/skrive .doc dokumenter. Word fungerer også forsåvidt glimrende under Rosetta emuleringen (og streiker ikke etter "10 til 20 sider"). Jeg kjenner mange Windowsbrukere som kun spiller World of Warcraft og av den grunn ønsker å gå over til Mac. Call of Duty I og II er ute for Mac, C&C Generals, Age of Empires (ja, III også), Xplane (en glimrende flysimulator, 100X bedre enn FlightSim), The Sims spillene, og mange fler. Alt kommer til hva slags spill du ønsker å spille og hvor seriøs du er (mange av spillene til Mac kommer en stund etter de er lansert for Windows.) Venligst sjekk kildene dine neste gang før du rakker ned på kommentarene mine.

 

EDIT: Forresten kommer Adobe og Microsoft sine produkter ut i Universal Binary mest sannsynlig i løpet av kort tid. Tro det eller ei så er det mange profesjonelle innenfor kreative yrker som bruker Macintosh. Dette gjelder ikke bare fotografering (Photoshop, Lightroom, Aperture osv.) men også video (FCP, Avid osv.) og musikkproduksjon (Logic Pro, Cubase, Pro Tools osv. osv.)

7996880[/snapback]

 

Office for mac er ikke i nærheten av hva man får på windows. Det må jeg bare poengtere. Det er flere ting som ikke støttes særlig i word og kompatibliteten er ofte så som så. Når man jobber med rapporter (hvilket studenter ofte gjør) gjerne på flere hundre sider er det kjedelig om word "roter det til". Og det er også kjedelig å "korrigere" halve dokumentet på wn windows maskin i etterkant fordi Mac Word ødela endel av formateringen.

 

Selv bruker jeg ikke office for os x, men office 2003 via crossover. Men siden crossover faktisk koster penger kan jeg forstå det kanskje ikke er et alternativ for mange? -Det er trossalt snakk om en ekstra utgift. Men til de som ønsker å teste det ut har de gratis 60 dagers demo. Anbefalles. Også her for linux og mac.

Lenke til kommentar

Ingen som sa at man bruke Microsoft Office... Jeg er selv student og bruker NeoOffice og eksporterer til PDF hvis jeg skal sende til lærere osv (slik at formateringen ikke blir annerledes), og jeg må si at både jeg og lærerne mine kan leve med løsningen.

 

EDIT: Selv syntes jeg at problemet mellom forskjellige Office versjoner, Office 2000 hjemme og 2003 på skolen osv, har skapt større problemer enn når jeg bruker løsningen med NeoOffice på Macen.

 

EDIT2: Nisus Writer er også god programvare for de som vil ha god programvare for skriving av rapporter osv.

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar
Ingen som sa at man bruke Office... Jeg er selv student og bruker NeoOffice og eksporterer til PDF hvis jeg skal sende til lærere osv (slik at formateringen ikke blir annerledes), og jeg må si at både jeg og lærerne mine kan leve med løsningen.

7996969[/snapback]

 

Er selv student, og bruker din løsning (om til pdf) når jeg leverer online (itslearning eks). Men det er ikke alltid et allternativ desverre, eks i gruppesammenheng hvilket jeg i stor grad gjør på min skole, det er ikke alltid jeg som tar siste "strøk" og derfor er kompatiblitet viktig. Det er også desverre mange som ikke "gidder" å bruke open/neooffice.

Lenke til kommentar
Ingen som sa at man bruke Office... Jeg er selv student og bruker NeoOffice og eksporterer til PDF hvis jeg skal sende til lærere osv (slik at formateringen ikke blir annerledes), og jeg må si at både jeg og lærerne mine kan leve med løsningen.

7996969[/snapback]

 

Er selv student, og bruker din løsning (om til pdf) når jeg leverer online (itslearning eks). Men det er ikke alltid et allternativ desverre, eks i gruppesammenheng hvilket jeg i stor grad gjør på min skole, det er ikke alltid jeg som tar siste "strøk" og derfor er kompatiblitet viktig. Det er også desverre mange som ikke "gidder" å bruke open/neooffice.

7996987[/snapback]

Er klar over denne problemstillingen... Kan blir litt trøblete, både med Mac og med forskjellige versjoner av Office... Det er synd at skolen ikke tar initiativ til å ta i bruk en åpen standard med Open Source programvare slik som OpenOffice/NeoOffice tilbyr på alle platformer. Jeg har foreslått ovenfor flere lærere og personer høyere oppe i systemet å sørge for at dette blir gjort men har sålangt ikke kommet noen vei. Skolene hadde jo spart mange tusen kroner på å gå over til OpenOffice, og hvis de hadde orket det så kunne de jo til og med benyttet seg av Linux på skole PCene. Skolene kunne lagt mer vekt på å kjøpe inn proff versjonen av Adobes PDF programvare som tillater "digital retting" av oppgaver slik at de slipper å skrive ut oppgaven for dermed å skape dobbelt arbeid til alle.

 

EDIT: Min erfaring er uansett den at i gruppearbeid så er det alltid noen som ikke klarer å holde seg til den forhåndsbestemte formateringen (som man har blitt enige om) og at derfor siste person som har prosjektet mellom hendene alltid må reformatere hele teksten uansett...

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar

Office for mac er ikke i nærheten av hva man får på windows. Det må jeg bare poengtere. Det er flere ting som ikke støttes særlig i word og kompatibliteten er ofte så som så. Når man jobber med rapporter (hvilket studenter ofte gjør) gjerne på flere hundre sider er det kjedelig om word "roter det til". Og det er også kjedelig å "korrigere" halve dokumentet på wn windows maskin i etterkant fordi Mac Word ødela endel av formateringen.

 

Heh, det er kanskje bare meg, men det er ikke sjelden vanlig word roter det til om man skal ha store dokumenter heller, synes egentlig word generelt ikke virker så bra på store dokumenter?

 

AtW

Lenke til kommentar
Macintosh maskiner finnes fortsatt med PPC prosessorer bare så det er sagt (mange profesjonelle som sitter på gjerdet til å oppgradere fordi de venter på Adobes produkter). Det finnes andre tekstbehandlere enn Word, som også kan lese/skrive .doc dokumenter. Word fungerer også forsåvidt glimrende under Rosetta emuleringen (og streiker ikke etter "10 til 20 sider").

7996880[/snapback]

 

Vennligst ikke si at Word fungerer "glimrende" under Rosetta. Det er utrolig provoserende med tanke på hvor mye lidelse akkurat Word under Rosetta har påført meg. Her har jeg altså meg selv som kilde, ettersom jeg nylig har arbeidet med to større dokumenter (60 og 380 sider) i Word under Rosetta, og det fungerer IKKE bra! "Glimrende" kan du bare glemme. Jeg var nødt til å låne meg pc for å få arbeidet ferdig i begge sammenhengene. At Word ikke fungerer på store dokumenter er bare tull. Poenget er i alle fall at Mac av denne grunnen ikke er en god anbefaling til studenter. Da mener jeg ikke skoleelever som skal skrive stil om fisketurer og haust, men om studenter som skal skrive lengre tekster.

 

Jeg vet at det er mange innenfor kreative yrker som bruker mac, men en nykjøpt MacBook eller MacBook pro er per dags dato ikke et alternativ for disse, ettersom Adobe-programmene ikke er i nærheten av å virke "glimrende" under Rosetta. Derfor er det også elendig å anbefale disse å kjøpe mac nå.

Lenke til kommentar

M-BS: Om du anbefaler Word til studenter, eller andre som skal skrive "lengre" tekster, viser bare hvor lite kunnskap du har om sriøst arbeid med større dokumenter.

 

Greit at sikkert mange bruker word fordi de ikke vet bedre, men når det kommer til avhandlinger el. på over feks. 20 sider, vil jeg med en gang anbefale mere seriøse programmer. InDesign er glimrende for formatering og arbeid på større publikasjoner. Skal man gå for et gratis alternativ for dem som kanskje har litt erfaring med programmering/hypertekst er LaTeX et supert alternativ.

 

At MS ikke har laget et program som håndterer mange sider med grafikk på en god måte, er da ikke apple sin feil. Jeg har personlig PC, og har prøvd å gjøre oppgaver i word fra 2000 versjonen og opp til 2007 versjonen. Fungerer til man kommer opp i en viss størrelse, eller ikke er uheldig å måtte ha bilder i publikasjonen, da er det nemlig full "stopp" om man ikke har et kraftverk av en maskin...

Endret av vembi
Lenke til kommentar
Hvorvidt dette skal kalles teknologi eller teknikk er for meg bare ordkløyveri.

7996893[/snapback]

 

Du hadde rett i å kalle det teknologi, jeg brukte teknikk som synonym men teknologi er mer riktig. Det var ikke gjort noe bevisst valg av ord for å fortelle at jeg var uenig i ditt ordvalg der.

 

Om disse ordene ble kløyvet var det ved et uhell.

Lenke til kommentar
Macintosh maskiner finnes fortsatt med PPC prosessorer bare så det er sagt (mange profesjonelle som sitter på gjerdet til å oppgradere fordi de venter på Adobes produkter). Det finnes andre tekstbehandlere enn Word, som også kan lese/skrive .doc dokumenter. Word fungerer også forsåvidt glimrende under Rosetta emuleringen (og streiker ikke etter "10 til 20 sider").

7996880[/snapback]

 

Vennligst ikke si at Word fungerer "glimrende" under Rosetta. Det er utrolig provoserende med tanke på hvor mye lidelse akkurat Word under Rosetta har påført meg. Her har jeg altså meg selv som kilde, ettersom jeg nylig har arbeidet med to større dokumenter (60 og 380 sider) i Word under Rosetta, og det fungerer IKKE bra! "Glimrende" kan du bare glemme. Jeg var nødt til å låne meg pc for å få arbeidet ferdig i begge sammenhengene. At Word ikke fungerer på store dokumenter er bare tull. Poenget er i alle fall at Mac av denne grunnen ikke er en god anbefaling til studenter. Da mener jeg ikke skoleelever som skal skrive stil om fisketurer og haust, men om studenter som skal skrive lengre tekster.

 

Jeg vet at det er mange innenfor kreative yrker som bruker mac, men en nykjøpt MacBook eller MacBook pro er per dags dato ikke et alternativ for disse, ettersom Adobe-programmene ikke er i nærheten av å virke "glimrende" under Rosetta. Derfor er det også elendig å anbefale disse å kjøpe mac nå.

7998100[/snapback]

Huff da... Hørtes ikke akkurat ut som noen solskinnshistorie... Jeg har selv sittet med over 20 sider i Word uten noen store problemer, men til 380 sider ville jeg ikke anbefalt Word i det hele tatt. Formateringsmulighetene man trenger da er rett og slett ikke tilstede.

Lenke til kommentar
NitRam: Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. Jeg har ofte vært inne hos naboene mine fordi de ikke greier å konfigurere sine Windows maskiner opp mot nettverket (Win 98 er forøvrig et mareritt, Win XP er noe bedre men ganske uoversiktlig), og jeg må si at det er mye mindre intuituvt å konfigurere nettverk i Windows enn i OS X...

7996325[/snapback]

Det er en feil i Apples implementasjon. Dvs. de valgte "den andre" implemtasjonen, mens resten av verden valgte den første. (Ihvertfall slik jeg forstod det etter å ha googlet problemet flere dager i strekk) Det har ikke noe med hex eller ascii, tro meg, jeg har prøvd begge deler mange ganger. Det er implementasjonen som sliter. Altså softwaren. Dersom jeg booter i XP på den samme macbooken, så fungerer det helt uten problemer. Som sagt gjelder dette bare WEP, som ikke engang er anbefalt, men dessverre er jeg stuck med WEP her jeg er nå. (Og uten tilgang til å oppdatere routerens firmware)

 

Som student må jeg si at openoffice fungerer supert både på universitetet og på macbooken. På uio kan jeg velge å kjøre openoffice enten i windows eller linux, og hjemme kan jeg bruke ms office 2007 i vista eller openoffie på mac-en. Har ikke møtt på noen kompatibilitetsproblemer da jeg jobbet med et dokument på ca. 30 sider. Brukte forsåvidt ikke noen avanserte funksjoner. Var vel kun tabeller, overskrifter, lister og innrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...