Gå til innhold

kabler? det jeg trenger


Anbefalte innlegg

bortsett fra stereo og høytalere så er det kabler.

 

har fra før inn i lydkortet lik i begge sider som hører til altec lansing , kan en bruke sånn. må vel ha rcax2 til jack ?

 

hva skal jeg ha til høytalere skal det være sånn greie på dem eller kun ledning som jeg tvinner selv? tipper vel 1-3 meter 2 ledninger? noe en trenger å tenke på.

 

lurer på dynavoice f6 som består av 2x6.5 og 1 diskant. er det mindre høytalere som spiller like høyt til samme pris, dvs 1x 6.5 og 1 diskant som er likegreit? da kan jeg legge dem oppå pulten. det kan jeg ikke med dynavoice f6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bortsett fra stereo og høytalere så er det kabler.

 

har fra før inn i lydkortet lik i begge sider som hører til altec lansing , kan en bruke sånn. må vel ha rcax2 til jack ?

 

hva skal jeg ha til høytalere skal det være sånn greie på dem eller kun ledning som jeg tvinner selv? tipper vel 1-3 meter 2 ledninger? noe en trenger å tenke på.

 

lurer på dynavoice f6 som består av 2x6.5 og 1 diskant. er det mindre høytalere som spiller like høyt til samme pris, dvs 1x 6.5 og 1 diskant som er likegreit? da kan jeg legge dem oppå pulten. det kan jeg ikke med dynavoice f6

7973791[/snapback]

 

Det høres ut som du skal spille lyd fra pc? til forsterker og så ut til høytalere...?

Hvis så,

 

PC<--- Mini jack (3,5) til RCA --->Forsterker (her spiller ikke kvalitet på kabler så mye, men ikke kjøp noe Class Ohlson =)

 

Forsterker ---> F6 (det er ikke tykkelsen som gjelder, det er merket. Monster fungerer altid greit og du trenger jo ikke så mye mer enn 2x2m hvis de skal stå som front høytalere.

På F6'ene er det mulighet for banan plugger, så kjøp med et sett slike. Det å tvinne kopperet for så skru igjen er mer tricky og sitter dårligere.

 

Om det er mindre høytalere til den prisen? =) ja seff, MEN de er langt fra like gode.

 

PS: Se "lyd og bilde" testen på F6'ene

 

Høytalere til og ha på bordet... høres ut som noe Creative/logitech pc høyttaler løsning.

 

Til spill og film fungerer det jo helt greit, men skal du ha "lyd" ville jeg holdt meg til noe lignende F6. Masse lyd for pengene der :)

 

Men si meg, har du forsterker på pulten også?

Lenke til kommentar

Det er en uskreven regel at ca 10% av annleggets kjøpe sum skal brukes på kabler. dvt kjøper du annlegg til 10.000 blir det 1000 i kabler. Men syns nesten det er minimum for min del. Kabler er viktig.

Men det var kanskje ikke så rart at de kom fra en med bildet av en CV høyttaler som avatar :dontgetit:

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

what can i say... im monsterized :D

 

Monster er mildt sagt bra nok, går du attpåtill på Interlink 400+ seriene får du utrolig gode kabler enten det er analoge, digitale, lyd eller bilde

 

Men seffølgelig får du tilsvarende kabler fra andre produsenter der ute.

Jeg er bare for lat til og finne de =)

 

Monster starter også nå med flere områder som mp3 (ipod spessielt) samt MonsterPower (stort i statene). etc etc

Endret av Sleeepy
Lenke til kommentar

så clas olson, selte fra 29/39kr helt enkle 1.5 m, så var det noen til 130, 150kr på elkjøp og 200 for interlink eller var det 300kr, samme pris på hifiklubb for 2rca til jack, lurer på om det spiller mye rolle her?

 

når det gjelder kjøle-evne på prosessor så er det en skala

aluminium ligger på 200

kobber på 400

sølv på 450

og gull på 500

sånn circa. tar kansje litt feil, men opp i mot.

 

så mer kobber jo mer betaler en for ledningen, ikke minst bra isolering istedenfor 0.2mm med plast film rundt til isolering, like sårbart som et hårstrå. vel så clas olson solgte 10m om gangen virket det som. det var i kobber, kobber er kobber går jeg utfra, så monster kabler? hva trenger en egentlig, det finnes vel kabler til 10 000kr meteren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...