Gå til innhold

Skal du ha deg Armed Assault?


Anbefalte innlegg

Synes spillet sugde jeg.. Battlefield er det beste krigsspillet! Men det er etter min mening og spillsmak så ikke klikk mentalt fordi jeg ikke likte spillet.. :p

8352126[/snapback]

 

Alle har rett til en mening. Jeg synes BF2 mangler et eller annet, men vet ikke hva. Elsket derimot BF1942. Har litt tro på Forgotten Hope 2 om det noen sinne kommer. Uansett er BF2 arcade.

Armed Assault er litt mer avansert og realistisk. Er vel noe av grunnen til at VBS1/VBS2 som er basert på OFP/Armed Assault blir brukt av flere lands militære som Battle simulatorer.

Skal si meg enig at singleplayerdelen til Armed Assault er noe svak, men prøv Evolution V1.0 Large scale respawn coop i MP, så er det mulig du får et litt annet inntrykk av Armed Assault.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Single player delen til armed assault har jeg nesten ikke prøvd, driver nesten bare å tester editoren :D Den er helt rå, kan jo lage et helt nytt GTA spill i krigs stil hvis man bare orker :D Battefield 2 er kult det og da.. men man kan lixom gjøre 1000 ganger mer i armed assault :cool:

Lenke til kommentar

^Nydelig film! :love::thumbup:

------------

 

Jeg har spilt Operation Flashpoint siden det ble sluppet tilbake i 2001.

Kan noen av dere som har spilt begge spillene, beskrive hvor stor forskjellen er på ArmA & OFP? :hmm:

 

Leser en del på BIS forumet og det er jo veldig mange diskusjoner o.s.v, om ArmA vs OFP.

 

Prøvde MP demoen tilbake i Desember, men PC'en jeg sitter med nå sux big time så det ble helt uspillbart "5-10 Fps".

Skal skaffe meg ArmA om 1-2 uker da jeg går til innkjøp av ny Hardware. *Gleder meg. :D *

Lenke til kommentar
^Nydelig film! :love::thumbup:

------------

 

Jeg har spilt Operation Flashpoint siden det ble sluppet tilbake i 2001.

Kan noen av dere som har spilt begge spillene, beskrive hvor stor forskjellen er på ArmA & OFP? :hmm:

 

Leser en del på BIS forumet og det er jo veldig mange diskusjoner o.s.v, om ArmA vs OFP.

 

Prøvde MP demoen tilbake i Desember, men PC'en jeg sitter med nå sux big time så det ble helt uspillbart "5-10 Fps".

Skal skaffe meg ArmA om 1-2 uker da jeg går til innkjøp av ny Hardware. *Gleder meg.  :D *

8375588[/snapback]

 

Jeg har spilt begge. Forskjellen er at graffikken er mye bedre, alt av oppdrag, baner, våpen, fly, biler osv er annerledes. Men spillet er forsatt lagt opp på samme måte, med en editor, campain osv. For å si det sånn, likte du operation flashpoint er jeg 90 % sikker på at du kommer til å like dette også. Her kan man også ødlegge mye av det man ser, trær, bruer, hus osv. ellers er det er ganske likt, bare tusen ganger bedre.

Lenke til kommentar
^Nydelig film! :love::thumbup:

------------

 

Jeg har spilt Operation Flashpoint siden det ble sluppet tilbake i 2001.

Kan noen av dere som har spilt begge spillene, beskrive hvor stor forskjellen er på ArmA & OFP? :hmm:

8375588[/snapback]

 

Singelplayer campaign i Armed Assault er ikke så bra som OPF/OPF:res når det kommer til story. (gadd faktisk ikke spille gjennom den). Styrken til dette spillet er editoren og ikke minst Multiplayer. Viser igjen til Evolution Large scale respawn coop , nå ute i ny versjon.

 

Og at spillet er eyecandy med rett hardware. :love:

Lenke til kommentar

^^Takker for svarene. :thumbup:

 

-----------

 

@Andreas:

 

Hvor bra kjører ArmA på PC'en din. Åssen Grafikk settings bruker du osv?

Skal omtrent kjøpe meg samme Hardware, men med ett 8800GTS 320MB muligens.

Jeg kommer til å bruke 1280x1024 Oppløsning, så 320MB versjonen kommer nok til å holde.

 

------------

 

Kommer med noen flere spørsmål:

 

1. Hvordan er Tanks/Pansrede Kjøretøy i ArmA? Er Tank combat bedre/dårligere, enn i OFP?

 

2. Er Helikoptere lettere/vanskeligere å kontrollere, enn i OFP?

 

3. Følelsen på slagmarken. Var en del oppdrag i OFP som var veldig "nervepirrende". Som å løpe rundt i skogen helt alene å støte på fiender. Husker jeg skvatt bra en del ganger. :!:

Lenke til kommentar
^^Takker for svarene. :thumbup: 

 

-----------

 

@Andreas:

 

Hvor bra kjører ArmA på PC'en din. Åssen Grafikk settings bruker du osv? 

Skal omtrent kjøpe meg samme Hardware, men med ett 8800GTS 320MB muligens.

Jeg kommer til å bruke 1280x1024 Oppløsning, så 320MB versjonen kommer nok til å holde.

 

------------

 

Kommer med noen flere spørsmål:

 

1. Hvordan er Tanks/Pansrede Kjøretøy i ArmA? Er Tank combat bedre/dårligere, enn i OFP?

 

2. Er Helikoptere lettere/vanskeligere å kontrollere, enn i OFP?

 

3. Følelsen på slagmarken. Var en del oppdrag i OFP som var veldig "nervepirrende". Som å løpe rundt i skogen helt alene å støte på fiender. Husker jeg skvatt bra en del ganger.  :!:

8376291[/snapback]

 

Jeg kjører spillet på alt det høyeste i 1400 x 900, borsett fra AA, har jeg kun på normal, fordi jeg får bedre framrate, og merker ikke forskjell om jeg har på mer.

 

1. Ja det er masse tankser og kjøretøy, og ja jeg vil si det fungerer bedre enn OFP.

 

2. Synes faktisk det er vanskligere å kjøre helikopter og fly her, enn i OFP. Men det fungerer greit fordet.

 

3. Det kan være litt nervepinende her også, ihvertfall jeg får helt panikk hvis jeg ser noen fiender, og det har mye med at spillet er så realistik at det er veldig få kuler som skal treffe deg før du dør.

 

EDIT: Foresten, spillet kjører bra på pcen min på de innstillingene jeg sa ovenfor.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Det har forresten kommet et par meget gode usermade campaigns allerede. :thumbup:

 

Og når det gjelder det med skrekk og angst ... Jeg har aldri spilt OFP, men jeg fikk bakoversveis av dette spillet. De har gjort så mye riktig. Stemningen er helt unik.

 

En gang ble jeg skutt ned over en diger slagmark med skog og åser, og fant ut etter en liten stund at jeg var bak fiendens linjer, helt alene. Mine venner trakk seg tilbake i horisonten. Flukten tilbake til linjene er det mest givende og spennende jeg har opplevd noen gang på en PC.

Lenke til kommentar

Armed assault er bra men føles ikke like ferdig som OFP gjorde da jeg begynte å spille det (etter red hammer). Campaignen er fin den men ikke på OFP nivå. Forresten noen som husker det oppdraget på OFP der man ble fanget bak fiendens linjer etter ett mislykket anngrep på en by og må komme seg til siste skanse for evakuerin? Helt klart det beste oppdraget jeg har spilt i noe spill tror jeg. Kjøppte forresten GOTY edition av OFP forrige sommer da jeg savnet det så fælt :p

Lenke til kommentar
Skjermen flyr over skjermen ?

Kan du spesifisere det litt nærmere ??

8403986[/snapback]

 

la ved to videoer, klipte bort litt. den ene fortsetter den første.

 

edit: det virka ikke... vel... helt fra spillet startes, flyr sbildet diagonalt over skjermen.

rart... :hmm:

Endret av nikossr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...