Gå til innhold

IT Avisen gir terningkast 5 til Crackdown


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er jo tydeligvis ikke noe særlig negativt at historien er mer eller mindre fraværende. Spillet får gode karakterer de fleste plassene! Demoen alene har underholdt meg mangen timer. Mer en enkelte fullversjoner av spill jeg har prøvd. Og det sier jo litt mener jeg. :) Å det rare med det, er at jeg har kun har tatt en av "mini-bossene".. Med andre ord, historien er ikke et savn for min del. Hadde spillet alikevell hatt en historie, vil jeg være ganske sikker på at vi kunne sagt "Been there, done that!", noe du ikke kan si om spillet nå! :)

 

Jeg er hvertfall en av dem som ser fram til neste fredag!

Lenke til kommentar
Men det er jo tydeligvis ikke noe særlig negativt at historien er mer eller mindre fraværende. Spillet får gode karakterer de fleste plassene! Demoen alene har underholdt meg mangen timer. Mer en enkelte fullversjoner av spill jeg har prøvd. Og det sier jo litt mener jeg. :) Å det rare med det, er at jeg har kun har tatt en av "mini-bossene".. Med andre ord, historien er ikke et savn for min del. Hadde spillet alikevell hatt en historie, vil jeg være ganske sikker på at vi kunne sagt "Been there, done that!", noe du ikke kan si om spillet nå! :)

 

Jeg er hvertfall en av dem som ser fram til neste fredag!

7969223[/snapback]

 

Hvorfor kan jeg ikke si det om spillet? Jeg har fullversjonen og har spilt gjennom det. Bevares, det er morro og bra, men jeg savner altså noe. Jeg bare påpeker at sandkassespillsjangeren absolutt kan utvikle seg videre i en positiv retning.

 

Jeg kan godt forstå at noen foretrekker Crackdown over Saints Row, pga actionen er vanvittig mye deiligere å ta del i i Crackdown, mens Saints Row har mye av det Crackdown mangler. Det er akkurat disse tingene jeg liker i et sandkassespill (cut-scenes, relativt god og spennende historie og haugevis av sideoppdrag).

 

Det kommer altså helt an på hva man foretrekker ;)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at du ikke kan si det. Det jeg mente er at vi ikke kan si "been there, done that" siden vi egentlig ikke har noe å sammenligne med. Ikke du som enkelt person! :p Selvfølgelig er det en smak sag. Du har jo til og med hele spillet, så du har jo all grunn til å si din mening!

Men det jeg mener er at, Crackdown hadde gjerne ikke vært Crackdown om de hadde lagt til en halvdød historie med laber handling. De kunne vært heldige å fått det til, men jeg mener de har fått det ganske bra til slik det er nå. :)

Selvfølgelig kan jeg også sitte igjen med et annet inntrykk etter jeg har spilt igjennom det. Men et inntrykk jeg ofte har med sandkassespill, er at etter du har rundet det, mister det for litt av glansen. Det er plutselig ikke så kjekt å lete etter spennende plasser eller prøve ut nye ting.

Siden dette ikke rammer Crackdown på samme måte, har jeg en liten tro på at det har mangen timer med underholdning etter siste boss. Dette er selvfølgelig noe jeg mener, andre kan tenke anderledes. :)

Lenke til kommentar

Tror du missforstår meg litt. Sier ikke at spilelt er dårlig på noen måte. Det er bra, det er morro og det er svært underholdene. Bringer en liten ny dimensjon til denne typen spill (kan "lvle", slags superhelt osv). Likevel savner jeg altså noe. Tror neppe det hadde skadet spillet om utviklerne hadde laget litt mer varierende oppdrag enn bare å finne en gangsterboss, skyte alle gjengmedlemmene og så drepe bossen til slutt.

 

Spillet har jo også co-op, som jo er utelukkende positivt :)

Lenke til kommentar
Det er akkurat disse tingene jeg liker i et sandkassespill (cut-scenes, relativt god og spennende historie og haugevis av sideoppdrag).

 

Men ingen av disse elementene er vel med i definisjonen av et sandkassespill? Et sandkassespill (som navnet tilsier) er som en sandkasse, du har sand og redskaper og lager din egen moro utfra det som er tilgjengelig.

 

Et spill med en låst historie du spiller gjennom fra a til b til c og helt til z, med masse sideoppdrag, er vel det motsatte av et sandkassespill?

 

Det artige med crackdown er jo nettopp fraværet av en historie og cutscenes og dialog og masse annet. Her er karakteren du styrer, her er en svær by, gjør det du har lyst til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det skal bli morro med Crackdown, endelig noe som ikke er wolla gangster rap saker.

 

men det jeg er litt redd for når det gjelder sandkasser er at kanskje jeg har får dårlig fantasi til og finne på noe å gjøre, kanskje jeg går glipp av ting jeg kunne ha gjort osv, ser noen filmer fra Crackdown som gjor masse rart, som jeg aldri hadde tenkt på eengang....

 

men det blir nok morro like så...

Lenke til kommentar

Spillet er vel lagt opp slik at man må skape mye av morroa selv, dvs total frihet. Det virker som mye av spillet er lagt opp rundt achievmentsene og at selve spillet går like mye ut på å klare disse achievmentene som å spille gjennom selve storyen. For de av oss som er gamerpointshorer så er jo det morro nok, for de som ikke bryr seg om achievments så appelerer det kanskje ikke så mye.

 

Etter hva jeg har hørt vil utviklerene se på statistikk på hvilke type achievments som er mest populære, og legge til ekstra innhold (som er gratis) med 100 gamerpoints basert på disse "populære" achievmentsene.

Endret av LarryDik
Lenke til kommentar
Tror du missforstår meg litt. Sier ikke at spilelt er dårlig på noen måte. Det er bra, det er morro og det er svært underholdene. Bringer en liten ny dimensjon til denne typen spill (kan "lvle", slags superhelt osv). Likevel savner jeg altså noe. Tror neppe det hadde skadet spillet om utviklerne hadde laget litt mer varierende oppdrag enn bare å finne en gangsterboss, skyte alle gjengmedlemmene og så drepe bossen til slutt.

 

Spillet har jo også co-op, som jo er utelukkende positivt :)

7969716[/snapback]

Du kan jo bare skyte bossen også gå vekk og tilbake så står agency der folka der.

Lenke til kommentar
Ser noen har det gøy, ja.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

395754090_6eb1631062_o.jpg

 

Viktigste først, ikke sant MToffy? :D

7979757[/snapback]

Hahahahahaha jøss så vittig...

 

Var ute og kjørte med en trailer og traff visst noen uskyldige "dessverre"..

 

Fytti grisen så morsomt dette spillet er når man får litt krefter.. Kjøper garrantert spillet når det kommer hvis jeg får tak i det på en butikk i nærheten :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...