Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har The Wire, Sopranos og forrige sesong av Entourage liggende så blir nok litt drøyt å kalle det for serietørke...

Der har du den hellige treenigheten, så hva klager du over?

 

Disse tre seriene er meget gode representanter for hver sine sjangere og hvert sitt stiluttrykk, The Wire med sin sosialrealisme, Sopranos som skildrer familien, organisert kriminalitet og psykologi og Entourage som en lettbent lykkepille. Om du har disse tre liggende har du det beste TV har å by på foran deg. Gå til anskaffelse av miniserien Il capo dei capi når du først er i gang, og du blir sittende inne resten av sommeren.

Lenke til kommentar

Entourage liker jeg allerede, men synes Chuck var en del morsommere innen den sjangeren. Sopranos har jeg ikke sett mest sannsynlig pga at jeg ikke liker mafia-relaterte filmer osv. The Wire ser jeg fram til, men serier som krever at jeg følger godt sparer jeg ofte til høsten. Lettbent underholdning er det jeg foretrekker for øyeblikket :)

Lenke til kommentar
Entourage liker jeg allerede, men synes Chuck var en del morsommere innen den sjangeren. Sopranos har jeg ikke sett mest sannsynlig pga at jeg ikke liker mafia-relaterte filmer osv. The Wire ser jeg fram til, men serier som krever at jeg følger godt sparer jeg ofte til høsten. Lettbent underholdning er det jeg foretrekker for øyeblikket :)

Vist du liker nerde humor bør du sjekke ut The Big Bang Theory og The IT Crowd. Vist du ikke har sett de før da. Veldig morsomme serier syns jeg. :p

 

edit: Det der Nitro Circus så veldi morsomt ut. :p Det må jeg sjekke ut.

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar
Skal du ha lettbent underholdning ser du Nitro Circus.

kikka nettopp gjennom 12 episoder på rappen. Innmarri morsomt.

 

Travis Pastrana og crewet han som finner på masse sprell.

 

 

 

Hva er Nitro Circus egentlig?, leste noe om at han Bam Margera måtte på sykehus og sånt etter og ha hold på og inspille Nitro Circus :)

Lenke til kommentar

Nitro circus er hovedsaklig travis pastrana og en del andre ekstremsportsutøvere som driver med en del hårreisende stunts. Bam er med i en episode hvor han sitter på i en dunebuggy. Alt gikk bra med han da vertfall. Om det skal ha skjedd noe med han så viste de det vertfall ikke i episoden. Ta en titt på youtube så ser du hva det går ut på

 

edit: googlet det med ulykken. Bam skal visstnok ha tatt en overdose under oppholdet i pennsylvania. Hendelsen har ikke noe med tvshowet å gjøre

Endret av Hille
Lenke til kommentar

MEn leste at moren til Bam hadde ringt et radio selskap eller no og sagt at det var fordi han hadde glemt og spise og drikke. Han pleier og gjøre det når han er oppttt med og spille inn forskjellige serier sa hun også :p

 

 

HAdde en eller annen link her om dagen, men finner den ikke nå :(

 

edit: der var den

Endret av GrevenLight
Lenke til kommentar

Hva mener dere folkens, hvilken serie skal jeg begynne med?

 

Tror jeg har sett mye av "det store", men ikke sett Carnivale eller alt av Deadwood. Bør jeg? Hva med Fringe?

 

Favorittene mine, sånn løst ut av hodet, kan vel sies å være The Shield, The Wire, Life, Sons of Anarchy, og Scrubs, It's always sunny in philadelphia og Family Guy av de mer useriøse. Liker også godt Flashpoint, selv om mange kanskje ikke er helt enig der ;P

Lenke til kommentar
Takk takk. Californication hadde vært ålreit å sjekke ut nå. Tenkt på det en stund, så da gjør jeg det =P (sammen med Carnivale)

 

Så du ikke hadde nevnt Sopranos. Mye mulig du allerede har sett serien, men hvis ikke burde du se den. Regner med du har hørt litt om serien så jeg trenger ikke beskrive hva den handler om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...