Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er like greit, for for meg vil han alltid være Vic Mackey, og jeg hater Vic Mackey.

 

For meg er han for alltid Tony Scali. Fyren er flink til å spille ulike roller i hvert fall :)

 

Hva synes dere om at gutter ser på Gossip Girl? Jeg kjenner ganske mange gutter (heterofile) som ser på Gossip Girl.

 

Nå ser jeg ikke på Gossip Girl, men Dawsons Creek, One Tree Hill, Grey's Anatomy, Glee o.l har jeg få problemer med å se. Om noen klager, siterer jeg bare noen Bergman, Kurosawa og Fellini-filmer, kombinert med et Rambo-sitat eller to - så holder de godt kjeft. Den allsidige smaken er i så måte en fin fordel, føler ikke at jeg kaster bort tiden så alt for ofte.

 

Ellers, slike serier lages fordi kvinner er viktigere enn menn. Generelt sett shopper de visstnok mer og er mer påvirkelig av reklame, skal vi tro analysebyrå. Som gjør dem til en mer attraktiv målgruppe.

 

Som forøvrig er grunnen til at to kvinner ble fast inventar i Mot i Brøstet i sin tid. TV2 ville at enda flere kvinner så på serien. Som de lykkes med og dermed mer penger i kassa. Bare for å gi litt fun-fact. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jente"-serier jeg har likt, hmm. Veronica Mars, Necessary Roughnes, ER, The Good Wife o.s.v. Følgte også løst med på Dawson Creek sånn når det gikk på norsk tv sirkus 2000.

 

New Girl liker jeg enkelte ganger, men generelt ganske kjip serie. Likte godt episodene hvor herlige kvinner som Lizzy Caplan (Party Down) og Lake Bell (How To Make It In America) dukket opp. Pluss noen smågreier episoder med Ryan Kwanten (True Blood) og Jeff Kober (Sons of Anarchy).

 

Og de på kanten som Enlightened, Damages (kjernen i serien er forholdet mellom to kvinner) o.s.v.

 

Aldri likt Grey`s, først og fremst på grunn av Kathrine Heigl, skrekkelig kvinne. Litt som Glee og The One Three Hill er det for meg veldig søppelet, og jeg falt aldri for det.

Lenke til kommentar

Skal jeg si hvilke gutteserier jeg liker da?

 

Tror ikke dette er nevnt her før

Lucy Liu To Play Watson In CBS’ Modern Sherlock Holmes Pilot ‘Elementary’

The name is Watson, Joan Watson. Lucy Liu is set to play Sherlock Holmes’ sidekick in CBS’ drama pilot Elementary, whose tweaks to Arthur Conan Doyle’s classic include switching Watson’s gender to female. The project, written by Robert Doherty, is set in present day and stars Jonny Lee Miller as eccentric Brit Sherlock Holmes, a former consultant to Scotland Yard whose addiction problems led him to a rehab center in New York City. Just out of rehab, Holmes now lives in Brooklyn with “sober companion” Joan Watson (Liu), a former surgeon who lost her license after a patient died, while consulting for the NYPD. Michael Cuesta is directing the pilot

 

Jeg har begynt på Luck nå og må si at jeg synes det er en fantastisk serie! Endelig en serie for voksne hestemennesker! Liker veldig godt oppbyggingen, skuespillerne og det faktum at den er veldig realistisk! Jeg blir sikkelig gira hver gang hestene skal løpe.

Lenke til kommentar

Hmm, merker jeg er heller negativ til enda en Sherlock Holmes tolkning. Vi har allerede Sherlock Holmes, Sherlock og House for å nevne de jeg vet om. Pluss alle filmene.

 

Angående jenteserier, jeg driver å ser Revenge, og det er en utrolig lett og underholdende serie. (Merker jeg automatisk avskriver jenteserier som 'lette' dramaserier. Gud hvor fordomsfull jeg er.

Lenke til kommentar

House er medisinsk drama, det blir litt feil å sammenligne den med de to. Du kan heller legge til Psych eller The Mentalist som kanskje mer relevant da.

 

Morsomt hvordan amerikanske utgaven (ihvertfall piloten) har castet en kamerat av Benedict Cumberbatch til å spille Sherlock i Elementary. Å nå Liu som Watson, kontra Martin Freeman som Watson. Kjipt at dette betyr at Liu ikke forsetter på Southland, ikke vært fan av henne tidligere men i Southland er hun nesten blitt en favoritt nå.

 

 

Hvordan har utviklingen av Revenge blitt? Så piloten, og episode 2. Men episode 2 skuffa meg veldig etter piloten slik at jeg ikke tenkte på å plukke opp episode 3 i nærmest framtid.

 

 

Cuba Gooding Jr. castet til piloten Gulity. Heller denne enn alle andre legal`ish type piloter i vår.

The project, written by Guggenheim and to be directed by McG, centers on William “Billy” Remz (Gooding), a brilliant, morally questionable defense attorney who, after being falsely convicted of fraud and stripped of his legal license, uses his unorthodox methods to solve the cases he’s been prohibited from handling … and to exact revenge on those who set him up.
Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Karakteren Gregory House er basert på karakteren Sherlock Holmes, som du sikkert vet. Vil si at adferd er viktigere enn genre, selvom House er ganske krim aktig (løser mysterier anyways). Så alt i alt, mer til felles enn Psych eller The Metalist (adferden til House er faktisk veldig korrekt ift Sherlock Holmes).

 

Revenge har utviklet seg veldig positivt. Tenk Suits. Ikke direkte bra, men fortsatt veldig underholdende.

Endret av Thommesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg må begynne å henge i denne tråden, mye bra informasjon som dukker opp ser jeg.

 

Jeg så akkurat piloten av Awake. Kan ikke se den er nevnt noe de siste sidene ihvertfall, men den er vel noe av det beste jeg har sett pilot-messig. Håper virkelig det klarer seg på tross av NBC.

Lenke til kommentar

Det er helt klart den beste piloten jeg har sett av nettverks-tv siden starten av millenniumskiftet. Jason Issac er herlig, Laura Allen er like herlig som i Terriers, Steve Harris er tilbake i ringen, og Cherry Jones og BD Wong gjør en serie de virkelig burde gjøre.

 

Et av de få eksemplene på at nettverks-tv har et ørlite håp i dag når det kommer til nye piloter og serier, bortsett fra veldig få sitcoms. Bare synd hvordan repetisjon ligger i kortene. Serier som er av de bedre blir kansellert på grunn av for få seere som forstår det vi ser.

 

Håper procedural-delen vil hjelpe serien litt, jeg elsket stort den miksen av at du fikk dobbelt så mye uten at det virket ulogisk i piloten for min del. To saker med likheter, men samtidig også en historie der noe går framover. Enten det er rent i karakter-settingen eller handlingen.

Lenke til kommentar

  • Hayden Panettiere (Heroes) hovedrollen i piloten 'Nashville' for ABC.
    Nashville is described as a family soap about love, country music, family, politics and sex set against the backdrop of the Nashville music scene. It centers on 40-year-old Nashville superstar Rayna James who is stunned to find that her star is fading and her label requires her to team up with teen sensation Juliette Barnes (Panettiere) on tour–or else face the loss of her own tour and the label’s promotion of her latest record, whose sales have been underwhelming. On Nashville, Panettiere joins previously cast Robert Wisdom, Powers Boothe, Clare Bowen and Jonathan Jackson.
     
  • Elizabeth Perkins (Weeds) skal spille moren til Sarah Chalke (Scrubs)i piloten How to Live With Your Parents For The Rest Of Your Life.
     
     
  • Christpher Lloyd (Back To The Future) skal spille i piloten Only Fools And Horses sammen med John Leguizamo b.l.a.
     
  • Margo Martindale (Justified) er castet i sitcom-piloten Counter Culture.
    Counter Culture revolves around three sisters running their family diner together in West Texas who find that sibling dynamics are always getting in the way of getting the job done. Martindale will play Joyce, the bossy eldest sister, the glue of the family and the rock, who is also a cancer survivor. It’s another matriarch role for Martindale, who won an Emmy for her portrayal of drug kingpin Maggs Bennett of the Bennett crime family on FX’s Justified.
     
  • Louis C.K. fikk Dane Cook til å virke nesten kul. Nå har han fått hovedrollen i sitcom-piloten Next Caller Please.
     
  • Sons of Anarchy-skurken Adam Arkin er satt til å gjeste de to siste episodene av Justified sin nåværende sesong.
     
  • Natalie Zea (Justified) blir med i Kevin Williamson-piloten om seriemorderen Joe Carroll (James Purefoy, Rome) og FBI-agenten Ryan Hardy (Kevin Bacon). Usikkert om skuespilleren forlater Justified hvis piloten blir plukket opp, som den sikkert ender opp med å bli.
     
  • The Smart One-piloten til ABC (sitcom) vokser enda mer med castingen. Piloten med Portia de Rossi (Arrested Development) og Malin Akerman som duellerende søstre har fått med seg David Arquette i en av de faste birollene som mannen Akermans karakter. Jean Smart (24) er også med i piloten.
     
  • Showtime-piloten Masters of Sex med Michael Sheen (Frost/Nixon) og Lizzy Caplan (Party Down) i hovedrollene har castet Beau Bridges til å spille sjefen til William Masters (Michael Sheen) på serien.
     
  • Molly Shannon (Saturday Night Live) med i sesong 2 av Enlightened på HBO i en gjesterolle over flere episoder.
     
    How To Make It In America-skuespilleren Victor Rusask er castet i sitcom-piloten El Jefe sammen med Ryan Hansen (Party Down/Veronica Mars).
    "centers on an affable but lost 30-year-old (Ryan Hansen) who, tossed out of his Brentwood home, moves in with his longtime Latin American nanny. Rasuk will play the nanny’s oldest son who is her favorite."
     
  • The Descendants-forfatteren og Oscar-vinneren Nat Faxon er blitt castet til hovedrollen i Ned Fox Is My Manny. Der Abby Elliot (Saturday Night Live) har kvinnelige hovedrollen.
    centers on an uptight single mother Kate (Elliott) whose aimless older brother Ned (Faxon) moves in to help raise her daughter (Maggie Jones).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...