Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Var på besøk hos ei venninne da jeg tenkte å logge på msn en liten tur. Da forteller hun meg at jeg "må skru av motoren først". Skru av motoren?, spurte jeg.. Skjønte jo ikke noe! :hmm:

Etter litt diskusjon om at jeg aldri hadde hørt om å skru av motoren viste hun meg hvordan:

Dobbelklikket på Norman Personal Firewall, og under der det sto "Brannmurmotor" trykket hun på knappen "Skru av motoren". På èn måte forsto jeg henne, men jeg ble mildt sagt oppgitt og lattermild på samme tid! Kvinnfolk!! :no::p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var på besøk hos ei venninne da jeg tenkte å logge på msn en liten tur. Da forteller hun meg at jeg "må skru av motoren først". Skru av motoren?, spurte jeg.. Skjønte jo ikke noe! :hmm:

Etter litt diskusjon om at jeg aldri hadde hørt om å skru av motoren viste hun meg hvordan:

Dobbelklikket på Norman Personal Firewall, og under der det sto "Brannmurmotor" trykket hun på knappen "Skru av motoren". På èn måte forsto jeg henne, men jeg ble mildt sagt oppgitt og lattermild på samme tid! Kvinnfolk!! :no:  :p

6744019[/snapback]

Hadde nok jeg også blitt! Innimellom kan det være så søtt når jenter ikke har peil i det hele tatt, andre ganger, om humøret ikke tilsier det blir man bare oppgitt.

Lenke til kommentar
Fikk en gang en CD med kopi av et program jeg trengte. Problemet var at på CDen var kun snarveien til programmet lagret.

6745281[/snapback]

Så genialt, hvorfor kan ikke folk lære seg dette snart?

6745482[/snapback]

Og folk som høyreklikker på skrivebordet -> slett -> hvorfor får jeg ikke mer plass?

 

Det kommer jo en advarsel om at man ikke fjerner programmet, bare snarveien :w00t:

Lenke til kommentar
Fikk en gang en CD med kopi av et program jeg trengte. Problemet var at på CDen var kun snarveien til programmet lagret.

6745281[/snapback]

Så genialt, hvorfor kan ikke folk lære seg dette snart?

6745482[/snapback]

Og folk som høyreklikker på skrivebordet -> slett -> hvorfor får jeg ikke mer plass?

 

Det kommer jo en advarsel om at man ikke fjerner programmet, bare snarveien :w00t:

6746568[/snapback]

 

De bare klikker på OK uten å lese advarselen... tror jeg.

Lenke til kommentar

For 1-2 år siden på skolen, skulle vi fylle ut sånne skjemaer anngående rusmissbruk (undersøkelse), og det var ganske varmt på rommet. Det var 3 som skulle bruke samme pc, en jente og to gutter - meg og en annen. Så gikk jenta bak skjermen og mot vinduet som stod bak og åpnet vinduet. Mens hun var der skrudde vi av skjermen. Når hun kom tilbake var hun livredd for hva hun hadde gjort - hvor ble skjermbildet av? Hun forstod det aldri før vi faktisk skrudde den på igjen :p

Lenke til kommentar
tja kanksje ikke spørsmål men.. gikk litt vilt for seg i klasserommet i dag. og en av pcne velta så kommer læreren "ta det rolig her nå da, nå velta dere en harddisk"

6767322[/snapback]

Det er vel allmenn kjent at harddisk er ordet som blei brukt for hele kassa før i tida, når folk ikke hadde peil på komponenter, men visste at en PC var mer enn bare skjermen.

Lenke til kommentar

I elektro i dag hadde vi om elsikkerhet og sånt. Da læreren skulle vise en film på dvd fikk han ikke ut skuffen i laptopen da han sto og trykte. Årsaken var at den ikke var på. :D

 

Og plutselig lo hele klassen da han sa "Hva er dette for noe?", så sto han der med hele dvd-romen i hånda! :lol:

 

Edit: Liten leif

Endret av :P
Lenke til kommentar

Jeg kjørte dualview da mamma kom bort til meg: "Kan du kjøre to programmer samtidig, da? Sånn kunne jeg trengt på jobb!". Grunnen til at hun trengte det på jobb var at hun var så lei av å lese informasjon i det ene programmet, lukke det, for å så åpne det andre programmet for å så lukke det å åpne det andre.

 

Enden på visen var at jeg viste henne hvordan hun kunne minimere programmet for å så trykke på et ikon på skrivebordet, slik at hun kunne kjøre hele to programmer samtidig! Revolusjonerende! ^^

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...