Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

noe av det dummeste jeg har overhørt (selv om dette ikke er data) var en kunde på akers mic som skulle ha signal kabel til stereo anlegget sitt, prisen for kablen var over 1000,-, og selgeren sa at når han installerte den, måtte han la anlegget stå på lavt volum, med noe musikk i stil med Sting, i minst ett døgn, før han kunne begynne å høre på kablen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke et dumt spørsmål, men morsomt uansett.

 

Things you learn about computers from the movies

  • Word processors never display a cursor.
  • You never have to use the space-bar when typing.
  • All monitors display 2-inch high letters.
  • High-tech computers, such as those used by NASA and the CIA, have easy-to-understand graphical interfaces.
  • Those that don’t will have incredibly powerful text-based command shells that can correctly understand and execute commands typed in plain English.
  • Corollary: You can gain access to any information you want by simply typing “ACCESS ALL OF THE SECRET FILES” on any keyboard.
  • You can infect a computer with a destructive virus by simply typing “UPLOAD VIRUS”. Viruses cause temperatures in computers, just like they do in humans. Eventually, smoke billows out of disk drives and monitors.
  • All computers are connected, so you can access the information on the villain’s desktop computer, even if it’s turned off.
  • Powerful computers beep whenever keys are pressed or the screen changes. They also slow down the output on the screen so that it doesn’t go any faster than the audience can read it. The really advanced ones emulate the sound of a dot-matrix printer as the characters come across the screen.
  • All computer panels have thousands of volts and flash pots just underneath the surface. Malfunctions are indicated by a bright flash, a puff of smoke, a shower of sparks, and an explosion that forces you backward.
  • People typing away on a computer always turn it off without saving the data.
  • A hacker can get into the most sensitive computer in the world before intermission and guess the secret password in two tries.
  • Any PERMISSION DENIED has an OVERRIDE function.
  • Complex calculations and loading of huge amounts of data will be accomplished in under three seconds. In the movies, modems transmit data at two gigabytes per second.
  • When the power plant/missile site/whatever overheats, all the control panels will explode, as will the entire building.
  • If you display a file on the screen and someone deletes the file, it also disappears from the screen. There are no ways to copy a backup file – and there are no undelete utilities.
  • If a disk has got encrypted files, you are automatically asked for a password when you try to access it.
  • No matter what kind of computer disk it is, it’ll be readable by any system put into it.
  • The more high-tech the equipment, the more buttons it has. However, everyone must be brilliant, since the buttons are never labelled.
  • No matter how small, computers have reality-defying three-dimensional, real-time, photo-realistic animated graphics capability.
  • Whenever the person looks at a monitor, the image is so bright that it projects itself onto his/her face.
  • Computers never crash during key, high-intensity activities.
  • Humans operating computers never make mistakes under stress.
  • Laptops always seem to have amazing real-time video phone capabilities and the performance of a CRAY-MP.

Endret av ePsiLON47
Lenke til kommentar
Her er noe som Compaq ble utsatt for fra en skipper i Tromsø. ...
Har lest nøyaktig samme historien før, men da var det skulle visstnok fyren være fra Salten i Nordland..

 

Med det samme jeg er inne på Salten,.. Noen som har hørt lydfila fra han fra Saltdalen som skulle fikse vaskemaskinen ?

 

Lydfila?

Det her var jo tattopp på kassett, som så har blitt kopiert i det "uendelige"

 

Jeg kan nå si litt info (så vidt jeg vet er riktige)

 

1. kassetten var laget for at fyren skulle innse hvor mye han bannet. (laget av kona)

2. kassetten kom ut og ble kopiert i stor skala

3. Kona og fyren ble skilt

4. fyren fikk psykiske problemer

 

hilsen Bodøværing

 

Hehe, man kan vel anta at han hadde et og annet psykisk problem i utgangspunktet? :wink:

 

 

Uansett, skal bidra jeg også, selv om hendelsen er mer :roll: enn :D

 

En kompis av meg ringer....

 

Jeg: "Hallo?"

Han: "Ja, hei det er XXX, du jeg har et problem på data'n"

Jeg: "jaha?"

Han: "ja, en gul en har eksplodert"

Jeg: "huh?"

Han "Ja, en sånn gul en, den har eksplodert og nå vil ikke windows starte lenger"

Jeg: "....huh???"

Jeg: "Nå skjønner jeg ikke hva du mener"

Han "jo, du vet de gule, i windows, så eksploderte den ene der og nå starter ikke windows"

..

..

..

 

Viste seg etter mye om og men at fyren hadde slettet windows katalogen sin :o

Lenke til kommentar

Må vel nevne den gangen for 7-8 år siden (var rund 10 år gammel) da jeg hadde leveret PC'en for å fjerne boot-sektor viruset "AntiEXE".

 

Skulle hente PC'en som var nesten ferdig og ble med inn på verkstedet.

Der så jeg skjermbildet og det var like før de glapp ut av meg "Den bakgrunnen der har jeg også!" lol... kom på det akkurat i siste liten at det var jo min PC, men jeg lo litt for meg selv da jeg tenkte det... hehe...

Lenke til kommentar
Faktisk før eg ble kjent med kordan pc'r er og funker så trodde eg at virus faktisk var ekte og som kunne smitte mennesker :lol: Detta var da eg var 13

helt 100% seriøst, du kan få virus på maskina som er et ekte virus (et levende organisme...), skaden den kan gjøre er å spise (ja, spise) opp legeringa inni maskina. sjeldent fenomen, men det finnes...

Hmm.. Ja jeg har faktisk hørt om virus som spiser plast og andre hydrokarboner (slike ble utviklet med tanke på opprydding etter oljeulykker, men det er vel ikke helt tatt i bruk. Sikkert en grunn til det.)

 

Det er ikkje virus, men bakteriar!

Lenke til kommentar

så var det en kar som skulle legge inn windows XP PRO.

Da han skulle installere dette tok han opp en cd og stappa den inn. Etter ei lita stund kom han til en venn og sa.. jeg stappa cd`en i CD-rommen. den boota opp men når han skulle vise han der kompisen det så boota den ikke... lurer på hvorfor?

Jo da.. han stappa i "Mine Musikk favoritter" i steden for Windows XP PRO, og det morsomste var jo at han sa den boota :D

Er jo så genialt:) ikke sant?:)

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

Den 2002-12-05 16:04, skrev http://www.tracid.tk:

2) En i klassen som hadde dataproblemer (som ikke andere i klassen min har;)) jeg spørte åsse operativsystem han har, han sa windows98.

 

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

og?

 

ja f i h jeg begynte å lure på om jeg var n00b jeg og, hehe. Det er da ikke morsomt det, at han mente at me var bedre mener jeg.

jeg trodde os var win linux osv mener jeg......blås i det

Lenke til kommentar
Var vel borti en som spurte en gang:

 

"Hvor kan man laste ned internett???"

 

greit nok, vi var(eller noen kanskje er(jegjegjegjeg)) n00bs engang, så ikke mobbe, men likevel... det får være grenser!

 

Tja, laste ned er en ting... men det kan jo ta grusomt lang tid... bedre da å få RW Data til å "installere internett" - koster ikke stort heller!

 

Sjekk ut årets tilbud her: http://www.rwdata.no/services.htm (ca. midt på sida... stavefeil, tilogmed) :roll:

 

Det skal sies at han karen kan jo en del ting, så dette er vel unntaket, men likevel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fyren hadde skjøpt eksternt isdn modem usb.

Fikk en sint tlf. etter en stund, han brukte kjeft og sa at det ikke virket.

Reiste til han for å sjekke dette. Fyren hadde satt usb kontakten inn i comporten bak på pc'n. Dette er helt sant  :lol:  :lol:  :lol:

 

:lol: hvordan greida han det a?

 

 

Med litt makt :-)

Lenke til kommentar

Hentet fra Komputer for alle:

 

Kunde: -Høyttalersettet mitt virker ikke, hva skal jeg gjøre?

Konsulent: -Prøv å sette i kontakten...

 

(Litt senere)

 

Kunde: -Takk, nå virker det.

:lol:

 

 

 

 

Kunde: -Jeg forstår det bare ikke, nå har jeg byttet høyttalerne

to ganger og det er fremdeles bare lyd i den ene siden. Hva er det for noe skrot dere lager?

 

Konsulent: -Har du prøvd å dreie på balase knappen?

 

Kunde: -Øhh, jøss! Nå er det lyd på begge sidene, tusen takk!

:lol:

 

 

 

 

Kunde: -Jeg har kjøpt et skikkelig langt skjermkort, og har endelig fått satt det i pc'en. men nå virker det ikke.

 

Konsulent:(Etter flere forsøk på å løse problemet med forslag fram og tilbake):

-Nei, du får heller sende kortet til oss slik at vi kan se nermere på det.

 

Kunde: -okay, skal jeg sende begge delene, eller er det nok med den ene?

 

Konsulent: -begge delene?

 

Kunde: -ja, jeg ble jo nødt til å sage kortet i to for å få plass i kabinettet, og nå får jeg det ikke til å virke!

:lol:

 

 

 

 

Kunde: (Eldre dame)-Jeg greier ikke å installere skjermkortet mitt, kan du ikke hjelpe meg?

 

Konsulent: -Jo da, du starter med å ta av lokket på kabinettet.

 

Kunde: -Det har jeg gjort hva gjør jeg nå?

 

Konsulent: -Jo, da setter du kortet inn i AGP-porten.

 

Kunde: -AGP-? Noe slikt har jeg ikke.

 

Konsulent: -Jamen, hvilken PC har du?

 

Kunde: - PC? Er det ikke skjermen jeg skal sette kortet inn i?

:lol:

Lenke til kommentar

Jeg husker noe som skjedde på skolen, når jeg gikk videregående.

 

Det var en som sa at han nettopp hadde kjøpt seg nytt skjermkort med 16mb ram. Det var liksom stort på den tiden. Men så kom det en skikkelig n00b og blandet seg inn i diskusjonen, Han lurte faktisk på om han ikke kunne sende med vedkommende 16 disketter, så han fikk kopiere skjermkortet, 16 disketter må vel holde for et 16mb skjermkort :lol::lol:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...