Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

En av de førtse innleggene her var om en som trykket på selve skjermen når han/hun fikk beskjed om å: "Trykke på 'Start' " Vel, en fyr jeg jobbet sammen med satt i support avdelingen, og hans historie avdekker at det er enkelte som ikke forstår selv hvor mye info du gir dem om en oppgave:

 

Support sier: "...så dobbelt-klikker du med musen på på min datamaskin-knappen"

I andre enden hører han et par dunk. Det viste seg at kunden tok opp musen fra bordet og dunket den mot skjermen to ganger...

 

Leste om en som mente at det var et dumt å spørre om hva et OS var... Det skjønner jeg ikke hvorfor er så morsomt... Det er vel ikke mange av oss som kan si hva en manefoil på bil er, eller hva som er forskjell på pozidrive og phillips skrutrekkere... Det er mange ting en ikke vet, og ikke mint: Mange ting en ikke gidder å vite hvis man ikke intereserer seg, så hvorfor mobbe en hvis han lurer på hva OS er: Svar mannen, og vær glad for at han faktisk spør.

Lenke til kommentar

jeg husker ett tilfelle som var litt spesielt her på jobb..

 

var en fyr som skulle ha nytt tastatur. jeg var oppe hos han og ga han et nytt et og han sa han skulle sette det i selv.

greit nok, så jeg gikk ned igjen.. han hadde jo tatt det ut selv så jeg regna med han ville huske hvor han tok det ut fra. etter to minutter fikk jeg telefon fra ham.. han fikk det ikke helt til å virke da..

 

greia var her at han hadde en ganske gammel pc. og uttaket til tastatur og mus var gammelt. ikke ps2. (husker ikke hva de gamle store heter...)

fyren har derfor en overgang fra gammelt uttak til ps2. men dette husket han tydeligvis ikke. når jeg kom opp fikk jeg se at tastaturet av en eller annen grunn var plugget i et helt annet sted en det skulle, nemlig i LYD-uttaket.. de fleste vet at dette bare er et lite hull.. og en ps2kontakt ser litt anderledes ut.. jeg lurte nå fælt på åssen han hadde fått til dette og kikket på kontakten til tastaturet..

 

til min store forskrekkelse så jeg at alle pinnene i kontakten var bøyd inn og snurret litt rundt på en måte. så alle stod i en felles spiss. jeg spurte om han hadde trykket hardt for å få den inn, men nei.. det hadde han selvsagt ikke gjort.. jeg var bare målløs jeg.

 

åssen klarer man å ta så feil da? man MÅ jo se at de to ikke passer :o sammen i det hele tatt!!

Lenke til kommentar

Husker når pappa fikk vite at eg hadde sagt at eg måtte ha større hardisk, fordi eg hadde så dårlig plass. Han meinte no at eg hadde meir enn nok plass med den "harddisken" eg hadde, og når eg hadde fått den i posten, og putta den inn og alt det der - kommenterte han at han ikkje såg forskjell på hardisken, den var like stor som før den :p

 

En ganske standard kabinett/harddisk historie, men tåpelig allikevel. :woot:

Lenke til kommentar

Kjøpte en gang et High tower siden jeg hadde planer om å presse masse dritt inni. Og jeg likte god plass. Men så viste det seg at jeg skulle inn i millitæret. sukk.

 

Etter noen måneder havnet jeg på Haakons Vern basen. Noen uker der så fikk jeg natte vakt. "Doh" tenke jeg. Jeg får vel dra med meg pc'en da. Sånn at jeg hadde noe å gjøre på mellom streif rundene.

 

Jeg hadde vakt på samme kontoret som jeg jobbet på dagtid, så jeg drasset med meg pc'en inn på kontorer.

Tror bokstavlig talt alle som gikk forbi kontoret fikk store øyne. Tror alle trodde jeg var stein rik. Sikker at jeg hadde det nyeste av det nyeste. Men alt inni var om trent 6-7 månder gammelt og da hadde jeg ikke råd til å kjøpe det nyeste uansett.

Mange trodde den var verdt mer enn 20 tusen.

Det var fordi de trodde pga størrelsen så måtte jeg ha noe sykt kraftig saker inni.

Slik som en stor motor i en bil f.eks.

Mens kontor pc'en ved siden av var faktisk kraftige av alt untatt skjermkort. Men jeg kunne ikke spille på den pc'en uansett.

Ikke minst ble jeg stemplet som nerd etter den dagen. Særlig når jeg hadde et vindu og litt lys inni. LOL

Lenke til kommentar

hmm...... har noe selv...

fra meg :oops: :oops: :cry::( sitter med en dårlig fucka pc.. kræsja maaange ganger...

vel.. tilbake til saken.. når jeg kræsjet pc'en min BIG time i mine tidligere dager... så ble jeg HELT knust.. f.eks. en gang så slettet jeg command fila.. :( (gidder ikke å gå nærmere inn på hvorfor)... merket ingen tilng før jeg skulle så den på neste gang... og dataen.. stygg som den er.. nektet å komme inn i windows...

jeg helt skrekkslagen... la meg ned i senga og gråt/hylte(hehe).. av frykt for noe JÆVELIG kjeft når moren min kom hjem.. :roll:

så når hun kom hjem.. så hadde hun ikke annet å gjøre enn å sette igang med å trøste meg.. og... ringe fetteren min.. som er veeldig flink med data.. (jeg torte jo selvsagt ikke å ringe selv...) etter at de (min mor, og min fetter) hadde funnet feilen.. så stod pc'en i omtrent 2 mnd. før den ble fikset.. jeg.. levde i sorg hele de to månedene..

fordi...

DATA ER MITT LIV!! :wink:

Lenke til kommentar

en gang for et par år siden overhørte jeg en samtale mellom to kamerater, hvor den ene spurte om den andre ikke kunne sende ham en demo gjennom spray-mailen sin, den andre var da litt skeptisk til dette (han trodde at han da mistet sin kopi av denne demoen), men kompis #1 klarte etterhvert å overtale kompis #2 til å sende ham demoen.

Men.. kompis #1 trodde visst at han bare trengte skrivebords-snarveien for å spille demoen (etter å ha sett kompis #2 starte demoen gjennom denne snarveien)... så kompis #2 sendte ham da ikonet.

Og til begge's store forundrelse, så fungerte demoen ikke :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
en gang for et par år siden overhørte jeg en samtale mellom to kamerater, hvor den ene spurte om den andre ikke kunne sende ham en demo gjennom spray-mailen sin, den andre var da litt skeptisk til dette (han trodde at han da mistet sin kopi av denne demoen), men kompis #1 klarte etterhvert å overtale kompis #2 til å sende ham demoen.

Men.. kompis #1 trodde visst at han bare trengte skrivebords-snarveien for å spille demoen (etter å ha sett kompis #2 starte demoen gjennom denne snarveien)... så kompis #2 sendte ham da ikonet.

Og til begge's store forundrelse, så fungerte demoen ikke  :roll:

:lol:
Lenke til kommentar
hmm...... har noe selv...

fra meg :oops: :oops: :cry::( sitter med en dårlig fucka pc.. kræsja maaange ganger...

vel.. tilbake til saken.. når jeg kræsjet pc'en min BIG time i mine tidligere dager... så ble jeg HELT knust.. f.eks. en gang så slettet jeg command fila.. :( (gidder ikke å gå nærmere inn på hvorfor)... merket ingen tilng før jeg skulle så den på neste gang... og dataen.. stygg som den er.. nektet å komme inn i windows...

jeg helt skrekkslagen... la meg ned i senga og gråt/hylte(hehe).. av frykt for noe JÆVELIG kjeft når moren min kom hjem.. :roll:

så når hun kom hjem.. så hadde hun ikke annet å gjøre enn å sette igang med å trøste meg.. og... ringe fetteren min.. som er veeldig flink med data.. (jeg torte jo selvsagt ikke å ringe selv...) etter at de (min mor, og min fetter) hadde funnet feilen.. så stod pc'en i omtrent 2 mnd. før den ble fikset.. jeg.. levde i sorg hele de to månedene..

fordi...

DATA ER MITT LIV!! :wink:

 

grinunge!

Lenke til kommentar

Hehe, har en bra en....min bror jobber som it ansvarlig på en stor videregående skole. En dag kom en av lærerne inn til han og klaget på internett. Problemet var at han var lei av at alt gikk så tregt, og at han måtte koble seg opp til nettet hele tiden.

 

Greit nok problem egentlig, men da læreren kom med sitt eget "gode forslag tror eg min bror måtte bruke alle sine krefter for å ikke le seg ihjel, eller kanskje grine......

 

Løsningen var da at han spurte min bror om han kunne legge Internett inn lokalt på maskinen hans.......

 

Jaja, de kostnadene til harddiskstørrelse hadde nok veltet hele kommuneøkonomien og halve statsbudsjettet.....HEHEHEHEHE.....ville jo blitt en helvettes jobb å oppdatere....hohohoho

 

At det er mulig!!

Lenke til kommentar

Har noen gullkorn jeg også..

 

 

Jeg og en kompis arrangerte data-treff, også var det en fyr som ikke fikk til å koble seg på nettverket. Etter en liten stund fant vi ut at det var bare ISDN kort han hadde, jaja så skulle han hjem å hente et nettverkskort.. Han kom tilbake med et modem, jaja, så skulle han hjem å hente et annet kort, da kom han tilbake med et ISDN kort til... Så satt han der med to ISDNkort å et modem da.. Stakkars fyr, fikk låne et nettverkskort fra meg da, bare som en liten trøst..

 

---

Jeg og pappa skulle lære opp farfar til å bruke data og internett (80år) .. Når vi koblet opp på internett viste vi han de to datamaskinene nede i hjørnet ved klokka, som viser at du er tilkoblet... Nå var vi ferdige, så skrudde vi av data'n, farfar kikker rundt maskina å etter en stund spørr "Hvor er di to maskinene som, først blinker den ene maskina, så blinker den andre, også blinker den første ig jen."

 

(Vet ikke om den var så morsom for dere, men jeg og pappa fikk oss en god latter)

 

..

Har mange flere gullkorn men er litt overtrøtt..

Stay tuned.

Lenke til kommentar

Min mor hadde nylig sin maskin til reparasjon,og da jeg spurte henne om hva som var feil,sa hun litt stolt fordi hun brukte noen "proffe ord" i hennes øyne

-de måtte bytte harddisken på hovedkortet.

 

Er kansje ikke veldig morrsomt ,men jeg lo godt på grunn av den litt stolte måten hun sa det på.

Lenke til kommentar

på et lan party hvor vi var ca. 8 stykker hadde en kammerat av meg problemer med nettverket.

 

Han reinstalerte alt av drivere, til og med formaterte og reinstalerte windows 2 ganger, han brukte ca. en 5 timer på alt dette.

Så var det en som sa at vi kunne resette switshen ( han hadde ikke bytta port for det var fult ) og etter den var resetta funka alt for han.

Han brukte godt over 5 timer på noe som kunne vert løst på 5 sec.

 

Alle vi andre var nær døden av latter. :lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Tja, jeg har vel alltids en også.

For noen år siden satt jeg med laptopene til et par kamerater og lekte med å overføre filer via infrarød.

Eieren av den ene laptopen så plutselig pent på meg og spurte om han kunne fått overført noen ledige gb fra den andre laptopen, fordi han hadde dårlig med plass.

Hohoho, han har fått høre det ever since. ;-)

Lenke til kommentar

Min far arva i sin tid ein Ericson 388 og var storfornøgd i eit år. Da fekk han ikkje til å ringe med den meir. Meinte at han hadde fått internett på den og det hadde ikkje han bestilt. hehe. Sa at han måtte ta den med seg neste gong han kom.

Får telefonen i handa og spør han om kar antenna er blitt av. Nei den hadde han mista. Slår på telefonen og der står det (intet nett). Tror pappa blei litt flau :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...