Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[offtopic] nå er jo utviklingen på organiske CPU/ram brikker kommet igang, så hvem vet om noen år kan du selv bli smittet av et virus som maskinen din har fått???

referanse:nasa

utdrag: "After further development, an array of nanoparticles could serve as computer memory, a sensor or as a logic device that could calculate"

 

oppgradere cpu/ram....... bare la de vokse seg større?

formering for å skape raskere hybrider?? meget intressant! [/offtopic]

Lenke til kommentar
Det er ett mer og mer brukt uttrykk blant ungdommen i dag, særlig i trøndelags-området, noe som muligens har smittet over fra muntlig til skriftlig språk..

 

Joda, bor i Trondheim selv, men MAN SKAL IKKE HA E PÅ SLUTTEN NÅR ORDET SLUTTER MED VOKAL. Det heter ikke "småe" eller "brae". Unntak er så klart hvis det uttales som en konsonant, for eksempel "greie".

 

Hvordan uttaler man i "som en konsonant"?

Lenke til kommentar

En fyr som spurte meg for et par år siden:

"Hvis du skal ha mer harddiskplass, hva gjør du da? Laster det ned fra internett?"

Jeg svarte: "Heh... det ville jo vært kjekt... men å kjøpe deg en ny harddisk vil være et lurt trekk..."

Han: "Ok, og hva gjør jeg så? Legger den inntil maskinen liksom?"

Jeg: "Se! Det snør..." *løpe*

Lenke til kommentar
En fyr som spurte meg for et par år siden:

"Hvis du skal ha mer harddiskplass, hva gjør du da? Laster det ned fra internett?"

Jeg svarte: "Heh... det ville jo vært kjekt... men å kjøpe deg en ny harddisk vil være et lurt trekk..."

Han: "Ok, og hva gjør jeg så? Legger den inntil maskinen liksom?"

Jeg: "Se! Det snør..." *løpe*

 

HAHA !! :lol:

F**n, den var bra! ;) *le*

Var kanskje ikke ås lei denne tråden som jeg i først trodde ;)

Lenke til kommentar
Det er ett mer og mer brukt uttrykk blant ungdommen i dag, særlig i trøndelags-området, noe som muligens har smittet over fra muntlig til skriftlig språk..

 

Joda, bor i Trondheim selv, men MAN SKAL IKKE HA E PÅ SLUTTEN NÅR ORDET SLUTTER MED VOKAL. Det heter ikke "småe" eller "brae". Unntak er så klart hvis det uttales som en konsonant, for eksempel "greie".

 

Hvordan uttaler man i "som en konsonant"?

 

"Såmm een kohnson-ant."

 

Nå blir vi vel litt off-topic her snart? :p

Lenke til kommentar

en venn av meg trodde det var virus på hl/cs cd`en, fordi han ikke fikk til å installere det, så kjøpte han en hl/cs pakke til :D Og en annen betalte 600,- kroner for et nettverkskort! :lol: Når noen snakker om data og egentlig ikke har peiling på det, bryter man inn og overtar datasnakket, og snakker om ting de ikke har peiling på(som det burde visst)Helt til det innser at det ikke har peiling data. Alle datanabeter! Dere er utrolig gøyale! :D:D:D

Lenke til kommentar

Mye morro her ja..

 

Det var forresten en kompis av meg som spurt hvor mye jeg skulle ha fo å legge inn flere GB... hehe.. Han trodde seriøst at det bare var å legge dette inn, akkurat som hvilken som helst software... Gadd ikke å begynne å forklare han forskjellen engang. Liten vits tror jeg... :wink:

Lenke til kommentar

Husker ikke om jeg har sagt dette før; men:

 

Var crew på et middels stort LAN party. Der kommer det alltid noen overlegne & arrogante mennesker, og en av disse var så uheldige å ikke ha nettverk som fungerte. Alt var selvfølgelig vår skyld osv. Han ble litt flau da jeg flyttet TP'en hans fra ISDN kortet til nettverkskortet, og alt fungerte :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en kunde på spaceworld her forleden. Kom og spurte meg, hvorfor fungerer ikke dette spillet på vår maskin? Jeg sa, nei spillet krever 3d kort, og det har dere ikke. Så svarte hun, å ja, kan jeg be en komme og laste dette ned for meg? Jeg begynte å le, og hun sa hvis det er så dårlig kundebehandling så drar jeg. Så stakk hun. Jeg burde ikke begynt å le, men jeg kunne virkelig ikke dy meg. :lol:

Lenke til kommentar

får vel nesten komme med en jeg og da vel, jobbet med support en stund i en kommune, skulle oppgradere noen maskiner, så kom det noen inn til meg og spurte etter hjelp, jeg fulgte med henne, hun så fortvilet på datamaskinen og sa: jeg skulle gjerne ha den saken i midten av skjermen og pekte på ett vindu, jeg satte den i midten, og hun sa: hva dere på denne support-saken kan

ps. hun jobber på data`n hele dagen

Lenke til kommentar
Fyren hadde skjøpt eksternt isdn modem usb.

Fikk en sint tlf. etter en stund, han brukte kjeft og sa at det ikke virket.

Reiste til han for å sjekke dette. Fyren hadde satt usb kontakten inn i comporten bak på pc'n. Dette er helt sant  :lol:  :lol:  :lol:

 

:lol: hvordan greida han det a?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...