Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Fyren hadde skjøpt eksternt isdn modem usb.

Fikk en sint tlf. etter en stund, han brukte kjeft og sa at det ikke virket.

Reiste til han for å sjekke dette. Fyren hadde satt usb kontakten inn i comporten bak på pc'n. Dette er helt sant  :lol:  :lol:  :lol:

 

:lol: hvordan greida han det a?

 

Hehe, måtte bare teste :D . Det gikk helt fint, men jeg skjønte at den ikke skulle sitte der... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo ikke et "Dumt data-spørsmål", men det er likevel utrolig av Microsoft, hehe:

 

Når du har problemer med f.eks. å koble opp til internett ved hjelp av dialup/modem, og trykker på hjelp (Win95), Så kommer Microsoft med:

 

"Har du problemer med å koble til internett? Du kan søke hjelp på våre hjemmesider ved å gå inn på www.microsoft.com"

 

Eller noe i den duren!

 

Hehehehe :lol:

Lenke til kommentar

En venn av meg skulle koble opp maskina si at. Så holdt han opp USB tilkoblinga til musa "hvor skal denna kobles" jeg sa selfølgelig, der den passer, den passer bare et sted (min feil). Etter å ha klød meg litt i huet hvofor musa ikke funnka ble usb koblinga funnet at i ISDN kortet... :lol:

 

Samme vennen ringte meg en kveld og fikk ikke starta windows...ja, hva er feilen. "neeii, det står no slik keyboard error, press F1 to continue. Har trykka mange ganger jeg, skjer ikke no"

Lenke til kommentar

Ikke akkurat et spørsmål da... men jeg må nesten bare poste det:

For ca. et år siden lånte jeg en 256 MB DDR-brikke av en venn av meg for å teste et antatt dødt hovedkort. Jeg testet, og gav tilbake brikken, ganske sikker på at han (etter å ha vært med å bygge maskinen sin, og selv tok ut og gav meg brikken) ville være kompetent nok til å sette den på plass selv. Derfor gav jeg ham bare RAMen, og gikk igjen. Dagen etter sier han til meg "PCen vil ikke starte". Hmm tenker jeg... jeg fikk vel gå å se på saken. Jeg slår på PCen, og får den hyggelige beskjeden "System failed memory test".

Da smeller jeg opp maskinen for å undersøke saken. Selv om det er litt mørkt ser jeg at RAMen står plassert, hva skal vi si, noe "rart" i socketen.

Jeg beveger hånden min mot den for å undersøke saken. I det jeg kommer borti den, faller den ut!! Det viser seg at min venn hadde prestert å, for det første, sette RAMen nedi FEIL vei. Som om ikke DET var nok, hadde han også klart å prestere å tro at det var NATURLIG at den ikke gikk skikkelig nedig, og stod i en vinkel på et par grader på hovedkortet. Jaja... i prosessen ble hovedkortet ganske herpet også, så det ut til, så det var bare å bytte det ut. Ganske trist historie egentlig, når man tenker over det :shrug:

Lenke til kommentar

OK, nå forsvinner jeg litt vekk fra topicet her, men men, måtte bare ta en til:

For maaaaaaange herrens år siden var jeg hos en venn og doublespacet (for dere som ikke husker/opplevde de gode gamler dager, var doublespacing en prosess der man laget et komprimert filsystem av en FAT16-partisjon, noe à la dagens transparent compression i Linux) harddisken på 386'en hans (ikke bøff, den 386en spiller Civilization den dag i dag, om den må!). Dette var en noe LANGVARIG prosess på en maskin med rundt 4 mb minne, og en gaaaanske så full harddisk. Hele dagen brukte vi, og det er ikke bare-bare for en gjeng barneskolebarn (husker ikke hvor gamle vi var). Sent på kvelden var den kommet til rundt 95%. En stund senere gikk meg og maskinens eier opp på loftet der maskinen stod for å se hvordan det gikk. AV REN RUTINE satte eieren fingeren på den gøye på-av flippsvitsjen på maskinen, og slo den av. Kort oppsummert: Jeg gikk hjem.

Når jeg tenker over det, er ikke dette så morsomt, men jeg måtte bare poste det av ren frustrasjon. Det var første gangen i mitt liv jeg følte for å rive ut håret over et dataproblem.. den første av mange ganger :roll:

Lenke til kommentar
bruker får ikke maskinen til å virke etter å ha satt i mer ram.

først passet ikke ram-brikken.

Løsningen hans var å klippe av en bit, så den passet i sporet. :lol:

 

OMG, en kompis av meg kjøpte det dyreste asus i850 kortet med to meeeeeget dyre RD-RAM brikker(1066 brikker) rett etter at det kom ut. De passet ikke, så han filte litt større spor i de.

 

Han kunne ikke forstå at det skulle ha noe å si! :lol::lol: BOOOOOM

 

DrErling

Lenke til kommentar
Vet det er endel her som tuller. Det er så mange ting som er så opplagt å tulle med. Slik som f.eks cd-brenner. Bruker man fantasien der så kan det bli mye rart med flammer og ild og slikt. Da er det så morsomt å dikte opp en liten historie som liksom skal være så morsom.

 

Broren min lurte faktisk på hvorfor jeg ikke bare "kunne ha de i ovnen". Så det er sikkert sant.

Lenke til kommentar
Husker en fin episode fra ungdomsskolen for omlag tre-fire år siden. En i klassen min lånte et par cd'er fra en ikke særlig oppgående utlending når det gjalt data.  

 

-Kan jeg få cdene mine tilbake?

-Ja, har brent de nå.

 

Før han som hadde lånt cdene fikk sagt noe mer klikket det helt for utlåneren. Han tok jo ordet "brent" helt bokstavelig, og trodde han aldri ville få se cdene sine igjen. Egentlig så mente han som hadde lånt de at han hadde kopiert de.

 

Det fine videre er at vi lurte han trill rundt på hvordan cd brenning virket. Vi diktet opp en historie at det var en stor kjeramikk ovn der data dryppet fra en cd over i en annen. Han gikk rett på :smile:

 

dette er jo en av grunnene til at folk vet lite da. når folk som har peil lurer de som kan lite fra før. fy skamme seg!

Lenke til kommentar
Eg kom på ein til.

 

"Har du PC?"

"Nei eg har Windows"

 

Han kalles enda 10 år eter for Ole Windows....

 

Ole Windows ja, de fleste på Stord vet hvem han er :smile:

 

Nei, det er ikke lett å komme inn i dataverden uten å drite seg ut i dag.

 

Stemme.......... :D

 

Men han har da ikkje lett den mannen

Lenke til kommentar
det verste jeg har opplevd var når en kompis av meg lurte på hvor _mange_ pentiumer jeg hadde :smile: han sa han hadde 2 pentiumer (Pentium 2) :smile:

 

Eg har opplevd noko lignande!

Vi snakka om at ein i gjengen skulle kjøpe seg ny pc med P4!

Nokre dagar seinare snakka eg med ein som ikkje visste ein drit om data som trudde han var med i gjengen! Eg sa at eg kanskje skulle kjøpe meg ny Pc snart! Han spurde kor månge pentiumar den skulle ha ( hadde sanppet opp ordet P4 og tolket det som om det var 4 pentiumer!!!)

 

Samme tulling og eg gjekk heim etter skulen og så eit grafikkortsom var knukke! då sa han at det var dumt at det hadde knukke for viss det ikkje var knukke kunne eg sette det inn i maskinen min ( i tilegg til grafikkortet eg hadde frå før ) og fått bedre grafikk!

Lenke til kommentar
Samme tulling og eg gjekk heim etter skulen og så eit grafikkortsom var knukke! då sa han at det var dum at det hadde knukke for viss det ikkje var knukke kunne eg sette det inn i maskinen min ( i tilegg til grafikkortet eg hadde frå før ) og fått bedre grafikk!

 

Gamle Voodoo 3d-kort var vel bare til 3dgrafikk, og trengte et 2d-kort i tillegg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

heh. dette er jo da evig lenge siden da jeg satt på 9.6(?) modem.

hadde akkurat handla inn nytt lydkort å greier, state of the art Soundblaster 16, så kommer en fyr bort til meg på skole å spør meg om han kan få kopiere det på diskett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...