Gå til innhold

De største tabbene på PS3, Wii og Xbox 360?


Jon_

Anbefalte innlegg

X360:

- STØY!

- Mye hardware feil (har ikke opplevd dette selv enda heldigvis)

- Ikke HDMI

- Ingen web browsing

- Dårlig optiskutgang

- Må bare nevne STØY en gang til. Den bråker jo seriøst 5 ganger mer enn PC'n min som har 7 vifter som står på full effekt!

 

PS3:

- DYR!

- Oppskrytt harware messig

- Ikke valgfri Blu-Ray

- Samme gamle ræva designet på kontrolleren (får et lite + for trigger aktige bumpere)

- Sixaxxis --> Hvis de absolutt skal herme etter Nintendo så gjør det ordentlig :thumbdown:

- Ingen rumblefunksjon

- Lite attraktive spill. Mister stortitler hele tiden

- Dårlig onlinefunksjon

- Konsoll designet. (Ikke det verste men kunne vært mye bedre)

- Svakt grafikkort

 

Wii:

- ELENDIG og TUNGVINT vennelistesystem

- Litt svak sensorbar til tider

- Ingen ladefunksjon uten om ladestasjon fra 3. parts utviklere

- Ikke optisk utgang

- Ikke HD

- Musikken i menyene (Kan ikke regnes som en "tabbe" men jeg synes den er plagsom og fæl) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er min liste:

 

Xbox360:

 

- Kan bråke litt for noen

- Ikke HDMI :(

- For liten Harddisk (20 gig i 2007 er latterlig)

- Bør få web browser snart

 

PS3:

 

- Stor og tung og ser ut som et vaffeljern

- Har blueray (Gjør den unødig dyr. Burde vært solgt som tillegg)

- Kjipe ps2 kontroller, lett og uten rumble

- Altfor dyr

 

Wii:

 

- Mangler grafikk i det hele tatt (SD i 2007 trodde jeg ikke var mulig)

- Null DVD avspilling (Den har jo en DVD rom)

- Dårlig støtte for online spilling og venneliste (Håpløst Mii system)

- Barnslig, Teite lyder og musikk overalt

- Dårlig med spill og titler som fenger

- Trengt online (Spesielt på wii shop som tar 2 minutter å starte)

- Sensorbar

- Hva med mulighet for tilkobling mot pc siden den har trådløst nett? Mp3, video osv.

- Egentlig en konsoll som er for barn, med unntak at pappa kan låne den når resident evil kommer.

Lenke til kommentar
Jeg starter med de to konsollene jeg har.

 

X360:

 

Mange konsoller med feil

Mangler harddisk som standard som kunne ha blitt brukt til caching og fått ned lastetider.

Mangler HDMI

Bråker litt

Mediacenter støtter ikke divx

 

 

 

Wii:

 

Får ikke spilt på tradisjonell måte

Mangler HD-oppløsning. Ser bra ut på crt-skjerm men ser dårlig ut på nye flatskjermer.

Dårlig onlinesystem

Ikke noe media what-so-ever

For høy responstid på wiimoten

 

 

 

PS3:(Vet egentlig lite om denne her da jeg ikke har den selv.)

 

Mangler rumble

Litt dyr

Mangler vel litt mediastøtte(men dette blir sikkert mulig etterhvert med linux)

Dårlig online(ihvertfall etter det jeg har hørt, men dette blir sikkert bedre etterhvert)

7949961[/snapback]

 

Mediacenter støtter divx med transcode 360.

Lenke til kommentar
- Mangler grafikk i det hele tatt (SD i 2007 trodde jeg ikke var mulig)

- Null DVD avspilling (Den har jo en DVD rom)

- Dårlig støtte for online spilling og venneliste (Håpløst Mii system)

- Barnslig, Teite lyder og musikk overalt

- Dårlig med spill og titler som fenger

- Trengt online (Spesielt på wii shop som tar 2 minutter å starte)

- Sensorbar

- Hva med mulighet for tilkobling mot pc siden den har trådløst nett? Mp3, video osv.

- Egentlig en konsoll som er for barn, med unntak at pappa kan låne den når resident evil kommer.

7962101[/snapback]

 

Det siste provoserer meg så innåti margen. Nei, det er ikke "egentlig en konsoll som er for barn" det er en konsoll for alle. Svarte fan, trodde vi i 2007 sluttet med det barnslige svadaet at "Nintendo er for kidz, Xbox/Playstation er for mannfolk" :hrm:

Lenke til kommentar
For min del kan det virke som om det verste med 360en er mangel på HD. Stort tilbakesteg å fjerne HDen som de jo hadde i forrige versjon. Bare en liten 10GB hadde jo vært nyttig for caching og savegames i de aller fleste spill.

7947995[/snapback]

 

Du får brukt 12GB av de 20GB hard disken til X360 har. 8 av dem brukes til caching og savegames

Endret av avanore
Lenke til kommentar
- Mangler grafikk i det hele tatt (SD i 2007 trodde jeg ikke var mulig)

- Null DVD avspilling (Den har jo en DVD rom)

- Dårlig støtte for online spilling og venneliste (Håpløst Mii system)

- Barnslig, Teite lyder og musikk overalt

- Dårlig med spill og titler som fenger

- Trengt online (Spesielt på wii shop som tar 2 minutter å starte)

- Sensorbar

- Hva med mulighet for tilkobling mot pc siden den har trådløst nett? Mp3, video osv.

- Egentlig en konsoll som er for barn, med unntak at pappa kan låne den når resident evil kommer.

7962101[/snapback]

 

Det siste provoserer meg så innåti margen. Nei, det er ikke "egentlig en konsoll som er for barn" det er en konsoll for alle. Svarte fan, trodde vi i 2007 sluttet med det barnslige svadaet at "Nintendo er for kidz, Xbox/Playstation er for mannfolk" :hrm:

7962511[/snapback]

 

Jeg refererer til fakta mr. bjørn. Hvordan du enn vrir på på det så har nintendo en barnlig tone over seg pluss at majoriteten av spill er myntet på barn. Jeg vet du kanskje er redd for å bli oppfattet som et barn siden du spiller wii, men du trenger ikke bekymre deg, det er bare sundt å være barnslig. Men som sagt, maskinen henvender seg til det yngre folk og det er det ikkenoe å si på.

Endret av xdim
Lenke til kommentar
Om du har harddisk ja. Det betyr lengre lastetider for de som kjøpte core versjonen. Utviklerene må også ta hensyn til at noen ikke har HDD når de lager spillet. Det er ulempen.

7962547[/snapback]

 

Nesten ingen spill benytter seg av harddisk caching uansett. Er bare en myte.

Utviklere fikk valget av MS mellom standard harddisk eller mer ram. Så godt som alle valgte mer ram.

 

Hittil er det ingen spill som lader tregere på core versjonen enn Premium heller. Nok et bevis på at harddisken brukes så godt som aldri.

Lenke til kommentar
Nesten ingen spill benytter seg av harddisk caching uansett. Er bare en myte.

Utviklere fikk valget av MS mellom standard harddisk eller mer ram. Så godt som alle valgte mer ram.

 

Hittil er det ingen spill som lader tregere på core versjonen enn Premium heller. Nok et bevis på at harddisken brukes så godt som aldri.

7962599[/snapback]

Nei, men den trege loadingen betyr jo at de ikke bruker harddisken når den er der en gang. Derfor: TABBE. Kanskje den eneste X360-tabben, men den er betydelig.

Lenke til kommentar
Jeg refererer til fakta mr. bjørn. Hvordan du enn vrir på på det så har nintendo en barnlig tone over seg pluss at majoriteten av spill er myntet på barn. Jeg vet du kanskje er redd for å bli oppfattet som et barn siden du spiller wii, men du trenger ikke bekymre deg, det er bare sundt å være barnslig. Men som sagt, maskinen henvender seg til det yngre folk og det er det ikkenoe å si på.

7962568[/snapback]

 

Nei du tror du refererer til fakta men du refererer til en bøtte hesteskit. Nintendo, og spesielt Wii, er designet og laget for alle. Derfor har den enkle og simple menyer, og noen spill som alle kan spille. Er bare det at om så Wii hadde kommet med 200 God og War lignende spill og 1 Mario spill hadde enkelte, slik som deg, fremdeles referert til det ene "barnslige" Mario spillet og ikke bryd seg om de andre.

 

Er vel en grunn til at alle "party" spillene til PS2 har en "barnslig" preg over seg ;)

Lenke til kommentar

Den er kanskje laget for å treffe en størst mulig målgruppe, men hovedgruppen er nok i alderene 7-18 år. Og der vil nok fleste parten av spillene ligge. Xbox 360 og ps2,ps3 har og vil også ha spill som kan passe de fleste. Spill som Buzz, Singstar, Guitar Hero osv osv er spill som er laget for å friste de som vanligvis ikke spiller spill. Så det er ikke akkurat noe nytt nintendo gjør.

Lenke til kommentar
Nesten ingen spill benytter seg av harddisk caching uansett. Er bare en myte.

Utviklere fikk valget av MS mellom standard harddisk eller mer ram. Så godt som alle valgte mer ram.

 

Hittil er det ingen spill som lader tregere på core versjonen enn Premium heller. Nok et bevis på at harddisken brukes så godt som aldri.

7962599[/snapback]

Nei, men den trege loadingen betyr jo at de ikke bruker harddisken når den er der en gang. Derfor: TABBE. Kanskje den eneste X360-tabben, men den er betydelig.

7962686[/snapback]

 

Er det så treg lading på 360 spill da ? Selv på et spill som Gears har jeg skjønt at det ikke er en eneste loading screen gjennom hele spillet. Tror ikke lange ladetider er noe særlig problem på 360. Er vel verre på PS3, særlig hvis man ikke kan installere spillet og må bruke bluray drevet.

 

Og tabbe ? En betydelig billigere maskin kaller jeg ikke tabbe. Bluray og harddisk som standard er verre. Særlig med tanke på de aller fleste av hos hardcore gamere vil vel bare kaste hardisken i maskinen å putte inn en større en uansett.

 

Så jeg må da betale for en 20gb/60gb jeg ikke kommer til å bruke.

Lenke til kommentar
Harddisker i dag er ikke dyre. De blir først dyre når de blir laget som eksterne proprietære løsninger.

7962814[/snapback]

 

Sa jeg noe om dette ? Jeg sa jeg er NØDT til å betale for en 20gb/60gb harddisk i PS3 som jeg ikke kommer til å bruke siden jeg vil putte inn en større uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...