Gå til innhold

Pokèmon, Et mesterverk?


LucarioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pokemon er nok det spillet jeg har spillt mest alt noen gang. Tror jeg har flere hundre spilletimer på både yellow, silver og ruby :p Husker enda den gangen jeg fikk alle 151 pokemon på yellow, det var et magisk øyeblikk :love:

 

Men til slutt så ble det for vanskelig å få tak i alle pokemonsene, det ble for dumt når man måtte sende inn spillet til nintendo og å gå ned på kjøpesentre for å få overført "super sjeldne" pokemons fra nintendo.

 

Har spillet stående i DS nå også tror jeg, men det blir ikke akkurat godt brukt nå for tiden :p

Lenke til kommentar

Jeg var også for gammel til å ta til meg Pokemon når det ble lansert, men lillebroren min var helt i hundre over det. Selv syntes jeg det var horribelt.

Men det skal sies at de må absolutt ha gjort noe riktig, ettersom de klarte oppnå den enorme suksessen de har gjort.

 

Se forøvrig her.

Endret av virulence
Lenke til kommentar
Pokemon spillene er et mesterverk ja :love:

 

Fikk Pokemon Leaf Green i posten I dag , annbefales sterkt til dere som likte Red og Blue :thumbup:

 

Favoritten min i serien er Pokemon Gold. Håper på at de relansere den for GBA\DS. Ellers så kommer de nye Diamond Pearl til ds snart ;)

7959519[/snapback]

He he, kjempe bra spill det. Om du liker det anbefaller jeg deg Pokèmon Diamond/Pearl ;) Kjempe spill :)

Lenke til kommentar

Pica Pica Pica ?

Squirtle Squirtle Squirtle !

Pica Pica Pica ?

Squirtle Squirtle Squirtle !

Pica Pica Pica ?

Squirtle Squirtle Squirtle !

 

(For de som ikke skjønte språket så svarte jeg nettopp veldig utfyllende til denne tråden, det er sånn hele Pokemon serien kommuniserer. Ingen handling overhodet, de bare repeterer navnet sitt.)

 

I min mening er Pokemon noe av det mest psykotiske tegneserien jeg har sett og det mener jeg. Jeg aner ikke hva de tenker når de lager den serien.

Lenke til kommentar
Pica Pica Pica ?

Squirtle Squirtle Squirtle !

Pica Pica Pica ?

Squirtle Squirtle Squirtle !

Pica Pica Pica ?

Squirtle Squirtle Squirtle !

 

(For de som ikke skjønte språket så svarte jeg nettopp veldig utfyllende til denne tråden, det er sånn hele Pokemon serien kommuniserer. Ingen handling overhodet, de bare repeterer navnet sitt.)

 

I min mening er Pokemon noe av det mest psykotiske tegneserien jeg har sett og det mener jeg. Jeg aner ikke hva de tenker når de lager den serien.

7962717[/snapback]

 

:rofl:

Kunne egentlig ikke sagt meg mere enig ...

 

For min del kan alt som har med Pokèmon å gjøre brenne evig i Helvetes "djupaste avgrunnar". Det gjelder også de utallige dassespillene som er gitt ut på diverse konsoller. Ingen dybde i noe av det. Bare laga for å melke pengejura til stakkars hardtarbeidende foreldre.

Lenke til kommentar

Silver er et av de beste spillene jeg har spilt på en håndholdt konsoll. Det hadde fin grafikk, herlig dybde og en solid historiemodus. Jeg fikk ikke den samme gleden ut av ruby, men det var fortsatt et meget bra spill. Nå gleder jeg meg til diamond/pearl. Mest fordi utviklerene endelig kan implementere det serien har trengt mest de siste årene; en onlinemodus.

 

Jeg vil ikke si at pokemonspillene er mesterverk. Men at det oser kvalitet av dem er det ingen tvil om(Merk at jeg prater om red/blue/gold/silver/ruby osv. IKKE Pokemon Dash eller de andre tvilsomme spinoffene).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Pokemon Rod versjon pa GB pwns. Jeg pwnet alle med min Mewtwo med Recovery. lol de sa jeg juksa xD

 

Pokemon 1 var noe, men na er de vel oppi sann sesong 558? Repetisjon? Neitakk.

 

Jeg sa tilfeldigvis en episode na for en liten stund siden, da var hele episoden om Pokemon som snakket menneskesprak. Hva var det for noe? :o

Lenke til kommentar

Det var spillserien som var noe, rød og blå, gull og sølv (ikke gul, hatet pikachu). Til sammen så spilte jeg ca. 1500 timer, men da regner vi ikke med de hundre timene på emulator:)

 

For meg ble det for mye av og til. Husker jeg spilte 8 timer i strekk en dag. Det ble faktisk så ille at jeg av og til hørte pokemon-musikken når jeg ikke spilte :!:

 

Enig med de over, da det kom enda flere pokemons etter gull og sølv, ble det for mye. Jeg måtte jo kjøpe GBA for å spille de, noe jeg ikke hadde råd til.

 

Det værste opplevelsen med pokemon var da jeg hadde kjøpt en dings som skulle ta backup av saves, jeg kunne ikke helt engelsk og fikk slette min perfekte game, 151 fangede pokemons, kun 151 timer spilt og hele teamet i L100 :no:

 

BTW, jeg hadde Mew på Rød uten cheats :w00t:

 

Mamma sa alltid at jeg en dag ville slutte og bli lei av pokemon, jeg nektet, jeg gråt. Min kjæreste Venusaur skulle aldri bli lagt til side :!:

Lenke til kommentar
Likte veldig Rød og Blå, spilte det endel, men mista interessen når alle de nye pokemon'ene kom

7951088[/snapback]

Du sier noe. Jeg kunne alle 151 pokémonene på rams med bind for øynene, jeg så alle episodene på tv og spilte i timesvis på kompisene mine sine gameboyer så ofte det lot seg gjøre. Så kom det et lass med nye pokemon, og ditto spill. jeg begynte da å miste interessen litt, men lot meg ikke stoppe så lett. Jeg fortsatte å spille minst like mye som før på en lånt gameboy med pokemon gold/silver . SÅ kom det nok et lass med nye pokemon, og livet mitt har aldri vært det samme siden

7951307[/snapback]

 

Eller bare du lastet ned gameboy emulator og spillte pokemon ruby som bare rakkeren? og nå spiller du pokm green leaf! Ikke prøv å snike deg unna :tease:

 

Tilbake til saken. Spillte masse pokemon rød, blå, gold og silver, men de nye pokemonene etter det ble bare teit. Så også mange episoder på tv :!:

Lenke til kommentar

Interessant at Nintendo som går for å være så innovative har klart å gjøre så utrolig lite spennende med pokemon over en periode på 10+år.

 

Med pokemon Diamond/pearl så spiller du fortsatt den samme historien, bare med andre navn.

 

Utrolig at folk kan klare å spille det samme spillet om og om igjen i nye klær.

 

Og her snakker vi ikke om en oppfølger med ny historie, men samme gameplay.. her snakker vi om samme spill :p Det eneste er minimale grafiske oppdateringer, og noen ny pokemons å fange.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Interessant at Nintendo som går for å være så innovative har klart å gjøre så utrolig lite spennende med pokemon over en periode på 10+år.

8439767[/snapback]

Det er Game Freak som lager spillene og ikke Nintendo. Så du trenger ikke begynne å trolle på det grunnlaget.

 

Resten er subjektivt, så den meningen får du beholde, jeg personlig elsker Pokemon oppskriften, dersom du mener at det er det samme spillet som kommer ut hver gang (ikke heeeelt bokstavelig da) så beviser det jo hvor mye du har prøvd de forskjellige.

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar

Det har ikke noe med trolling å gjøre og det var ikke ment som noe angrep på nintendo... DS'en min er høyt elsket :p

 

Hvis du synes pokemon spillene har hatt store fremskritt på alle disse årene så er det helt greit.. men jeg synes det er heller labert.

 

Pokemon spillene er ikke dårlige, jeg har selv kost meg gjennom emerald.. , men de må finne på litt mer enn nye navn for at jeg skal gidde å spille flere av dem.

 

Ok.. det er noen få tweaks i måten man sloss på, og det har utviklet seg litt, men vi kan vel være enige om at de ikke akkurat spiller russisk rulett med serien, når det gjelder å ta en risk å prøve noe nytt.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...