Gå til innhold

Test nettlinjen din her


Anbefalte innlegg

Sitter på vestlandet via fiber til bkk, ca, 700MBit ubrukt på vei til bergen men linken til NIX har jeg ikke oversikten over men når jeg napper litt ting fra andre norske sider så pleier jeg å ligge på rundt 40-50MBit

 

Det hørtes merkelig ut. Du burde hvertfall kunne oppleve 100mbit-hastighet. Hvor god hastighet får du ved download fra Gamer.no? Test f.eks. FTP-download av Supreme Commander-demoen her: http://gamer.no/nyhet/pc/supreme_commander/36169

7982113[/snapback]

 

Peaker på rundt 23-24MBit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Peaker på rundt 23-24MBit.

 

Da virker det som om det er en flaskehals et eller annet sted mellom BKK og vårt servermiljø. Hadde vært interessant å finne ut mer av dette. Kunne du kjørt en traceroute, og lagt det ut her eller sendt meg på epost amund(a)hardware.no?

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg opplever i alle fall at HW-testen viser mere hva jeg opplever i det daglige enn hva TPtest viser. TPtest gir meg resultater som er så varierende og avvikende at jeg ikke skjønner hvorfor Start.no krever det som målemetode.

 

Jeg har 12Mbits linje og ligger på rundt 8Mbit i praksis. HW.no gir meg rett oppuner 8, men TPtest legger se gpå ca 3Mbit.

Lenke til kommentar
Kan også bekrefte at jeg kommer alt for høyt (ca. 33% på upload og download.)

 

Har UPC og Opera 9.1

 

Så noe er definitivt galt med den nye testen.

7980560[/snapback]

Vi har justert litt på testene nå, så det burde bli enda mer korrekte tall nå.

7983438[/snapback]

 

 

Dets er ut som en god justering. Nå er hastighetene riktige :thumbup:

 

Edit: Hos meg hvertfall :p

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøvde nettopp bredbånsvelgeren. Kan jeg ta alle "hits" jeg får som god fisk? Normalt sett når jeg har søkt hos leverandører så har jeg nesten ikke kunnet få hos noen, men når jeg brukte dette søket fikk jeg 68 hits.

 

Hadde sansen for "Teknisk informasjon om linje" - fikk jeg vite litt nytt i dag også. :)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hvilken hastighet jeg har på min linje stemmer,men den delen som dere reklamerer med stemmer ikke,nemmelig hvilke hastigheter jeg kan fp og fra hvem,flesteparten av de som kommer i den lista leverer nemmelig ikke her,dessuten er flere oppført med feil hastighet i forhold til det de leverer og en av norges mest moderne linjer med meget høy ytelse er ikke nevnt. Jeg snakker da om Vesterålskrafts topp moderne fiberlinjer som er av det ypperste som finnes og de leverer hastighet opp til Bredbånd 50/25 Mbit/s . :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hvilken hastighet jeg har på min linje stemmer,men den delen som dere reklamerer med stemmer ikke,nemmelig hvilke hastigheter jeg kan fp og fra hvem,flesteparten av de som kommer i den lista leverer nemmelig ikke her,dessuten er flere oppført med feil hastighet i forhold til det de leverer og en av norges mest moderne linjer med meget høy ytelse er ikke nevnt. Jeg snakker da om Vesterålskrafts topp moderne fiberlinjer som er aav det ypperste som finnes . :hmm:

8420526[/snapback]

 

Virker som om søket ikke tar med seg fiberlinjer..

Lenke til kommentar

Melding til de som drifter denne tjenesten:

 

Den nye løsningen med å se hvem som kan levere er rimelig fiffig, takker for den. :) Men; kan dere være så vennlige å gjøre resultattabellen sorterbar? F.eks. etter "Hastighet" og "Pris" om ikke annet. Fikk "Søket fant 103 abonnement" og det er nærmest talt et lite mareritt å prøve å sammenligne alle resultatene.

Lenke til kommentar

Bredbåndsvelgeren stemmer overhode ikke.

Er ett par steder her hvor sentral ikke er utbygd og det ikke er å få adsl.

Mens Bredbåndsvelgeren finner over 70stk isp.

 

En annen ting med Bredbåndsvelgeren om det hadde vært mulig, for det er ikke alle som har hustelefon.

Så kunne det vært fint om man kunne søkt på gårds og bruks-nummer også om dere hadde fått til det.

Lenke til kommentar

Får ikke testet opplastingshastighet og ping etter at speedometeret ble gjort om. Har forwardet/åpnet port 4444 TCP/UDP alle steder jeg finner mulighet for dette i ruoteren (D-Link DIR-655), slått av det som er av filtreringer, satt pcen som DMZ osv osv...

 

Har ett par pcer som står og idler på nettet som spiser litt båndbredde, men resultatene ser ut til å stemme. Har Ventelo Bluecom ADSL2+ hvor linjelengde tilsier at jeg skal få mellom 14 og 16 mbit ned og 1.5 mbit ut. Hastigheten i praksis varierer litt ettersom hva modemet synker på. Enten ligger den på 16500 kbit ned og 1040 kbit opp, eller opptil 15000 kbit ned og 1400 kbit opp.

 

hardware.no:

 

Din nedlastingshastighet er: 15645 kbit/sekund.

 

dinside.no:

 

Nedlastingshastighet: 15 676 kbit/s

Opplastingshastighet: 1 401 kbit/s

 

ftp.uio.no:

 

Transferred 1 file totaling 32,06 MB in 17,80 seconds (14,85 Mbps)

 

[Oppdatert innlegget med resultatene)

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar
Hvilken hastighet jeg har på min linje stemmer,men den delen som dere reklamerer med stemmer ikke,nemmelig hvilke hastigheter jeg kan fp og fra hvem,flesteparten av de som kommer i den lista leverer nemmelig ikke her,dessuten er flere oppført med feil hastighet i forhold til det de leverer og en av norges mest moderne linjer med meget høy ytelse er ikke nevnt. Jeg snakker da om Vesterålskrafts topp moderne fiberlinjer som er aav det ypperste som finnes . :hmm:

8420526[/snapback]

 

Virker som om søket ikke tar med seg fiberlinjer..

8420569[/snapback]

 

Ser slik ut, kommer ikke opp Bredbandservice.

Lenke til kommentar
Jeg sliter fortsatt med å få opplastning og ping.. Har forwarded port 4444 uten at det hjalp.. Har ikke noen problemer med å få ping andre plasser på nett..  :ph34r:

7976701[/snapback]

Samma her hjemme nå, har åpnet, men funker ikke.

Har virket på dette speedometeret før.

Nedlastingshastigheten stemmer bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...