Gå til innhold

Test nettlinjen din her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Din nedlastingshastighet er: 92752 kbit/sekund.

Din opplastingshastighet er: 46933 kbit/sekund.

 

Ned hastigheten er vel rimelig nær sannheten, dog litt mer usikker på opphastigheten...

 

*edit* Får internet på hybelen gjennom skolen (uten restriksjoner :w00t: ) så det er ikke en private linje nei :hrm:

Endret av Psifon
Lenke til kommentar

Stemte ganske greit med hva Canal Digital oppgir (10000/2000) og jeg fikk ca 10100/1450. I når jeg driver med diverse nedlastning så kommer jeg til tider opp i 1,2 MB/sek som skal være maks (10Mbit = 10240 kbit / 8 = 1280 KByte = 1,2 MByte). Opplastning er stort sett kun små filer til web konto via ftp så der sjekker jeg ikke farten så nøye. Så jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar

hmmm hvis jeg bruker ned og oplastning, med java, får jeg rundt 5000 kbit/sekund. i ned lasting, men hvis jeg bruker kun nedlastingtesten, med bilder, så får jeg ca 4000 kbit/sekund. Så vet ikke helt hva jeg skal tro på jeg, men heller mot det siste , siden det er det som står i kontrakten min. oplastningen var forøvrig 1440 kbit/sekund. som også er mye over det jeg betaler for :hmm:

Pingen min lå rundt 8, bruker Get.

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar

Litt rare resultat ja, får 25/11MBit på 1GBit linjen jeg sitter på. Noen som har oversikt over hva linjer serveren en kjører testen mot har av båndbredde tilgjengelig ?

 

Kan nevne at jeg får over 120MBit om jeg kjører ftp mot uib.no for eks.

Endret av ftpman
Lenke til kommentar

NextGenTel

Ping 12 - 37ms

 

Hastighet på test 14.637 / 1440

 

Hastighet oppført i modemet 15.373 / 1363

 

 

Som flere andre her, så får jeg høyere hastighet i testen enn som skal være teoretisk mulig i følge modemet (her på opplasting). Det burde vel strengt tatt ikke være mulig?

Lenke til kommentar
Litt rare resultat ja, får 25/11MBit på 1GBit linjen jeg sitter på. Noen som har oversikt over hva linjer serveren en kjører testen mot har av båndbredde tilgjengelig ?

 

Speedometeret er flyttet til Hardware.no sin eget servermiljø, og står på 1gbit-linje der. Serverne er fysisk plassert i Oslo. Sitter du langt unna? Det kan være at kapasiteten er dårligere enn 1gbit et eller annet sted mellom deg og vår serverpark som er årsaken til at du ikke får høyere måleresultater.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Speedometeret er flyttet til Hardware.no sin eget servermiljø, og står på 1gbit-linje der. Serverne er fysisk plassert i Oslo. Sitter du langt unna? Det kan være at kapasiteten er dårligere enn 1gbit et eller annet sted mellom deg og vår serverpark som er årsaken til at du ikke får høyere måleresultater.

7982055[/snapback]

 

Sitter på vestlandet via fiber til bkk, ca, 700MBit ubrukt på vei til bergen men linken til NIX har jeg ikke oversikten over men når jeg napper litt ting fra andre norske sider så pleier jeg å ligge på rundt 40-50MBit

Lenke til kommentar
Sitter på vestlandet via fiber til bkk, ca, 700MBit ubrukt på vei til bergen men linken til NIX har jeg ikke oversikten over men når jeg napper litt ting fra andre norske sider så pleier jeg å ligge på rundt 40-50MBit

 

Det hørtes merkelig ut. Du burde hvertfall kunne oppleve 100mbit-hastighet. Hvor god hastighet får du ved download fra Gamer.no? Test f.eks. FTP-download av Supreme Commander-demoen her: http://gamer.no/nyhet/pc/supreme_commander/36169

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...