Gå til innhold

Test nettlinjen din her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sliter med min Start.no linje for tida. Må bruke TPtest3.1 for å måle. Jeg får full hastighet (12Mbit) i UDP, men kun 3-4Mbit i TCP. Start.no mener de leverer riktig hastighet med bakgrunn i UDP-målinger.

Jeg klarer ikke å forstå bakgrunnen for å måle reell linjehastighet med en protokoll hvor det ikke en kontroll om pakkene når frem. argh

 

Veit det er litt OT, men det har da i alle fall med linjehastighet å gjøre. ;)

 

Bill.mrk

Frustrert

 

 

Bare for å vise sympati, Mozze; jeg hadde akkurat det samme problemet når jeg var kunde hos Start. UDP-hastigheten gikk for full spiker mens TCP-hastigheten ruslet i eget tempo :\

Problemet var det samme både når jeg hadde 12mbit og når jeg hadde 8mbit. Start sa av og til at jeg fikk feil hastighetet, og nogen ganger sa de at jeg fikk det jeg skulle ha.

 

Min løsning på problemet ble Telenor :o

 

 

OT: Hos meg viser testen ca. rett, men kun på nedlast da jeg ikke har installert java atm.

Lenke til kommentar
Får bare utnyttet halvparten av linjen min hos dere, 9,9mbit. Får 18 andre steder som har god nok linje.

Testen viser bare hvor god kapasitet du får mot oss, hva slags kapasitet du får rundt omkring avhenger 100% av din ISPs oppsett, og ikke minst alle ledd imellom.

 

speedtest.net er mye bedre.

Det må være noe feil med speedometeret her, fikk 1000kb/s opp mens på tptest programmet og speedtest.net har jeg 3400 -4000 kb/s nedlasting

Henviser til det jeg skrev over.

Hadde vi møtt en maksgrense hos oss hadde mange flere kjapt merket det, og som man ser så klarer flere (og meg) fint å havne på 100Mbit. Med tanke på alle leddene imellom bruker og serveren er det umulig å få et 100% korrekt resultat for alle overalt.

 

For min del kan jeg ikke bruke TPtest siden kapasiteten mot utlandet via min ISP ikke er like god som den innenlandske.

 

 

Denne testen er snart 1 år gammel, fremdeles virker den ikke skikkelig. Får som mange andre her helt ulogiske opplastingsresultater, enten står det 384 kbit eller 666 kbit, selv om linja i praksis ligger nærmere 550 kbit. Hva er galt hardware.no?

Neppe noe galt, høres ut som variasjon som fint kan komme av støy på linjen hos deg. (En god del DSL-rutere justerer kapasiteten de har mot linken i sentralen ut fra hva de klarer å få til. Og noen ganger oppjusterer ISPene hastighetene for å korriere slikt.

Lenke til kommentar
Denne testen er snart 1 år gammel, fremdeles virker den ikke skikkelig. Får som mange andre her helt ulogiske opplastingsresultater, enten står det 384 kbit eller 666 kbit, selv om linja i praksis ligger nærmere 550 kbit. Hva er galt hardware.no?

Neppe noe galt, høres ut som variasjon som fint kan komme av støy på linjen hos deg. (En god del DSL-rutere justerer kapasiteten de har mot linken i sentralen ut fra hva de klarer å få til. Og noen ganger oppjusterer ISPene hastighetene for å korriere slikt.

 

En smule rart det da ettersom de fleste andre plasser gir meg korrekte hastigheter (hhv dinside/itavisen og speedtest.net). Men jaja, så lenge linja fungerer er jeg vel fornøyd.

Lenke til kommentar

Hømm, ping-testen ser jo ikke ut til å gjøre stort, bare står der den uten å bli ferdig.

 

Edit: Og dermed får jeg aldri resultatet fra de andre testene heller. :(

Savner en 'cancel'-knapp nå gitt.

 

Edit2: Eller kanskje det er et java-problem, fikk nedlasting på ca 30Mb og ping på 0ms :D

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Din IP-adresse er: * - (*.customer.alfanett.no)

Ditt ping resultat er: 11 ms

Din hastighet: 8718 kbit/sekund

Din opplastingshastighet er: 1920 kbit/sekund.

 

Har 14/1,5 Mbps fra Canal Digital, og får nesten det på torrenter med bra seeding. Sitter på trådløst nettverk litt langt unna ruteren, og det kan være en flaskehals, men har vært oppe i 1,6MB/s på torrenter.

 

Andre tester:

Dinside:

Nedlastingshastighet:

5 267 kbit/s

(6 000 000 bytes på 9,114 sek)

 

Opplastingshastighet:

1 523 kbit/s

(2 000 000 bytes på 10,508 sek)

 

Speedtest.net:

10 000 - 12 000 Kb/s ned og 1 400 Kb/s opp

 

TPtest.se:

10,15 Mb/s ned

1,69 Mb/s opp

Ping 14s Server: Stockholm

 

Virker som om det er noe rart med opplastingshastigheten fra dere, ellers virker det som at nedlastingstester i Norge fungerer dårlig på min linje...

Lenke til kommentar

Liten tilbakemelding; Muligheten for å velge "Sverige" som land finnes, men postnummer-boksen aksepterer bare 4-sifrede postnummer. Om dette skal være av noen interesse også utenfor Norge burde det nok fikses :p Ellers er det nok noe feil resultat (sitter på en 30 Mbit opp/ned fiber-linje men får ca 10Mbit på testen) men det kan like gjerne være trafikk som noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...