Gå til innhold

Test nettlinjen din her


Anbefalte innlegg

Jeg sliter fortsatt med å få opplastning og ping.. Har forwarded port 4444 uten at det hjalp.. Har ikke noen problemer med å få ping andre plasser på nett..  :ph34r:

7976701[/snapback]

Samma her hjemme nå, har åpnet, men funker ikke.

Har virket på dette speedometeret før.

Nedlastingshastigheten stemmer bra.

8421996[/snapback]

 

Jeg har gitt opp å bruke hw.no sitt speedometer.. Har også forwardet og åpnet opp alt som er uten at det funket.. Bedre å finne en annen enn å gå å plages med det over tid. Er selvsagt irriterende, men lite man kan gjøre noe med, ihvertfall lite jeg kan gjøre noe med.. Regner med det er ISP som har en eller annen begrensning om jeg skal gjette..

 

***************

 

Kanskje hw.no kunne prøve å bruke en annen port.. Bare en ide..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt leting klarte jeg å finne et telefonnummer til huset:

Sentralnavn: BR

Linjelengde: 1946 meter

Kobberkvalitet: X mm

Maks. hastighet: ADSL 6080/512

Litt rart at jeg ifølge ruteren min sitter på: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 969 / 7.164

 

Kanskje derfor linja dette ut av og til? :p

 

Men over til tilbakemeldingsdelen: jeg copy-pasta et telefonnummer fra gulesider, men tjenesten her tillater ikke mellomrom i numrene. Synd, for i følge "standarden" skal jo husstand-telefonnumre skrives med to og to siffer, aka 36 35 34 33... Noe å fikse? Slik at jeg slipper å manuelt fjerne hele tre spaces...?

Lenke til kommentar
Bredbåndsvelgeren var feil. Står max 4400kbps, men har 8000 :p

 

Jeg har sjekket opp med Bredbåndsguiden som leverer innholdet til vår bredbåndsvelger. De sier at det i enkelte tilfeller vil være mer nøktern beregning av hvilke kapasitet du kan få enn det som leverandøren til slutt klarer å levere. Siden man ofte ikke vet nøyaktig hvor høy hastighet man kan levere til en gitt husstand estimerer de heller litt for lavt enn litt for høyt.

Lenke til kommentar
Testen måler jo bare ADSL, ikke kabel  :hmm:

 

Jepp, det finnes ikke noe samlet oversikt over hvilke tilbydere som finnes innenfor kabel, fiber, eller andre type nettlinjer. Selv om det ikke er rimeligste løsning så kan man jo faktisk få akseptable hastigheter på mobiltelefon også idag. Burde hatt med de i oversikten også ;-)

Lenke til kommentar
Får helt ok resultat på nedlasting jeg.. ca 10000kbit hver gang, og laster ned på 1.10MB/s fra gamer.no

Men Uploaden får jeg bare ca 5-6000kbit på i testen deres, noe som burde vært en del høyere.. Noen problemer der i gården eller?

7989110[/snapback]

 

Bør ikke være noen problemer hos oss, vi har testet systemet opp til 100Mbit og fått greie resultater.

 

 

Får ikke testet opplastingshastighet og ping etter at speedometeret ble gjort om. Har forwardet/åpnet port 4444 TCP/UDP alle steder jeg finner mulighet for dette i ruoteren (D-Link DIR-655), slått av det som er av filtreringer, satt pcen som DMZ osv osv...

Opplastingsserveren vår har tullet litt et par dager, derfor har dere fått brannmursvarselet, tester dere nå så vil alle testene utføres skikkelig.

 

 

Din IP-adresse er: (Sensur) - (126.81-167-59.customer.lyse.net)

Ditt ping resultat er: 0 ms

Din nedlastingshastighet er: 470 kbit/sekund.

 

Har 6/6, er noe galt her tror jeg ja. :mad:

8426848[/snapback]

Gir andre tester deg og likendes resultater, eller er det kun hos oss?

I så tilfelle kan det virke som at det er noe filtrering (elns) i bildet, jeg vet ikke hvordan andre tester utfører testingen, men vi kjører nedlastingstesten over HTTP, og vi klarte ca 96Mbit på en 100Mbit linje i bruk.

 

Testen kjører og en stund før målingen starter, for at linjen skal "komme i gang" skikkelig.

Lenke til kommentar
Ueland, du mener selvsagt at isp har en eller annen form for filtrering ja. Noen tips for å sjekke om isp har sperret akkurat den porten?

8428875[/snapback]

Opplastingstesten kjører på port 4444, dvs at du kan da ta å telnette til den porten (hw.no 4444), kommer du inn så skal det ikke være noe som hindrer deg i å bruke speedometeret. Kommer du ikke inn så er det noe som stopper deg, et eller annet sted på veien.

 

Må være noe galt med upload, får 900 der hver gang.

Modemet syncer på 862, og abonnementet er på 750 ut.

8429445[/snapback]

Ikke urimelig det. Jeg har flere ganger opplevd å få litt høyere hastighet enn det modemet registrerer. (På f.eks nedlasting av ISO fra Ubuntu.com)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...