Gå til innhold

Oblivion - IGN Hands on (PS3)


Knebel

Anbefalte innlegg

"Visual textures are much sharper in the PS3 version of the game." :)

The PS3 version of Oblivion isn't a simple port of the game either, although players who have picked up the 360 version will be very familiar with the control scheme. For one thing, the PS3 version has been optimized to take advantage of the Cell processor and hardware that the system offers. As a result, the game runs a lot faster than the 360 build. Entering dungeons or buildings results in a load of 3-5 seconds, compared to the 7-10 seconds or longer for the 360 version of the game. Similarly, the amount of framerate drops or hitches that cropped up in the wilderness as you accessed a new area on the 360 have been substantially reduced on the PS3 version. There is a plan to completely eradicate these issues as the game nears release, as well as fixing a number of bugs that were present in the other builds. Kiss the item duplication glitch goodbye.

 

 

http://ps3.ign.com/articles/762/762108p1.html

 

Ser lovende ut.. :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg begynnre å få seriøse tviler nå på konsollen jeg skal velge. Liker veldig godt PS2 kontrollen, føles godt i handa og hele pakken. X360 kontrollen har jeg ikke prøvd, så det vet jeg ikke.

 

Men spørsmålet er om jeg skal vente litt og se om PS3 går nevneverdig ned i pris i år eller kjøpe X360 og drite i PS3.

 

Som jeg har sagt, det er fandes vanskelig å være gamer i dag.

Lenke til kommentar
"Visual textures are much sharper in the PS3 version of the game."  :)

7944698[/snapback]

 

Du snakker om andre troller mye på forumet her, overskriften din sier det meste

Uansett så er jeg uenig da X360 versjonen skal også få oppdatering og da kan vi først sammenligne

7944801[/snapback]

 

Nå har vel du og gjengen bashet nok mtp. spill som er gitt ut på 360 først og PS3 i etterkant. Påstanden har vært at PS3 ikke klarer bedre. Med selvfølgelig masser med påtatt whining. Saken er den at de som har laget multiplattform tidligere (Eks. EA) har laget dårlige porter.

 

Nei du. Dette er ikke et lykketroll med rosa hår i forhold til de dårlig tilslørte dovregubbene du kliner til med.. :D

Lenke til kommentar

Som sagt så er spillet vært ute lenge til Xbox 360, nesten alltd en selvfølge att Oblivion skal være bedre til PS3 når dem har brukt tiden godt med finpussing og slikt.

 

Og forresten av og til bruker loadetidene når jeg går inn i en grotte kan det variere fra 1 sek til 10 sek. Så det IGN sier det må deres kake enten dem liker det eller ikke

Lenke til kommentar

Jepp, det sier seg selv at det blir bedre på PS3 når de har fått bedre tid på seg. Tipper de rushet litt eller messa up litt når det gjaldt 360 versjonen (kluss med porting fra PC kanskje). Er ganske sikker på at Oblivion kunne kjørt like bra på 360 (kanskje ikke like korte loadetider da, jeg skal ikke late som om jeg vet hva som er best av 360 og PS3s prosessor)

Lenke til kommentar

Grafikken er sikkert fin den, men det jeg liker ved PS3 versjonen er at loade tidene er nesten halvert fra xbox 360 versjonen.

Dette er pga alle PS3ene kommer med hard disk som Sony har gitt utviklerene full tilgang til.

Håper vi ser enda bedre bruk av dette seinere, lange loade tider skriker ikke akkurat nextgen.

 

Digger spill som gears of war, god of war og jak og daxter serien,

når du først er inne i spillet er det ingen loade screens som tar deg ut av verden :thumbup:

 

Ninja gaiden stigma til ps3 ser ut til å nytte godt av hard disken også

Hayashi also says that due to the PS3's hard disk, players won't be bothered with loading screens while playing Ninja Gaiden: Sigma
Lenke til kommentar
dette spillet spilte vi jo i fjor. Old news :p

 

Når de sammenligner med 360, er det den "gamle" 360 versjonen eller er det inkludert de oppdateringene som kommer med utvidelsespakka?

7944736[/snapback]

 

Har kjøpt oblivion til 199,- Hva må jeg installere av utvidelser som får det til å gå smooth? Shivering isles er vel ikke ute ennå :hmm:

Lenke til kommentar
Ninja gaiden stigma til ps3 ser ut til å nytte godt av hard disken også

Hayashi also says that due to the PS3's hard disk, players won't be bothered with loading screens while playing Ninja Gaiden: Sigma

 

 

ninja gaiden til xbox har jo heller ikke loading screens..

7946296[/snapback]

 

Jo :!:

 

Blant annet før du skal starte mission osv. så står det jo en lang text fra en bok hvor det loader ganske lenge. Og jeg hadde spillet lagret på HDD så da skal det jo gå fortere også.

Lenke til kommentar
"Visual textures are much sharper in the PS3 version of the game."  :)

7944698[/snapback]

 

Du snakker om andre troller mye på forumet her, overskriften din sier det meste

Uansett så er jeg uenig da X360 versjonen skal også få oppdatering og da kan vi først sammenligne

7944801[/snapback]

360 versjonen skulle jo bare få shaderoppdateringene som PS3 har.

Lenke til kommentar
"Visual textures are much sharper in the PS3 version of the game."  :)

7944698[/snapback]

 

Du snakker om andre troller mye på forumet her, overskriften din sier det meste

Uansett så er jeg uenig da X360 versjonen skal også få oppdatering og da kan vi først sammenligne

7944801[/snapback]

360 versjonen skulle jo bare få shaderoppdateringene som PS3 har.

7949038[/snapback]

 

Stemmer det. Uansett så får vi vente til spillet er kommet ut. Det var mye snakk om FN 3 skulle bli en killer til PS3, men vi så hvordan det gikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...