Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilke fag sliter du mest med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter utrolig mye med matte.

 

Det er bare de site to årene jeg har gjort det, altså i 10 ende og nå i begynnelsen av videregående. Jeg har forståelse for matte, men lærerne har en stor innvirkning. Så jeg mener at det skal en god lærer til, for at man skal lære noe.

 

 

Jeg hadde i 9ende klassen, 4 og 5. Men når jeg begynte i 10ende klassen, så fikk vi ny mattelærer, å jeg gikk ned til 2 og 3 i matte. Nå når jeg har begynt på videregående med enda en ny mattelærer, så har jeg 2 ;/

 

Er det noen som er enige i min påstand om at lærerne har en tor innvirkning på læringen ?

Lenke til kommentar
Hypernurket: Jeg har hatt akkurat det samme. Jeg mistet interessen for matematikk i 10. klasse da vi fikk ny lærer å jeg datt ned til 3 fra 4 og 5.

Så nå på videregående har jeg P-matte og det funker helt greit. :)

 

 

Åh, heldig du er da. Jeg plages enda litt med P-matten, men det er fordi lærern tar seg IKKE tid til å forklare. Men i det siste har jeg begynt å prøve litt på egenhånd. Og det funker helt flott. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde 5 i matte på ungdomsskolen, men så kom jeg på videregående (T-matte) og datt ned til 2. Jeg jobbet ikke nok med leksene og sånn, men mye av grunnen til det var at læreren var utrolig dårlig til å undervise og forklare, og veldig lite motiverende. Går andreåret på vgs nå, og jeg skifta til P dette året, så nå er jeg opp på 5 igjen. :) Jeg overvurderte nok meg selv litt, da jeg valgte T-matte, men jeg mener allikevel at lærerene har veldig stor innvirkning på læringa.

Lenke til kommentar
Jeg sliter utrolig mye med matte.

 

Det er bare de site to årene jeg har gjort det, altså i 10 ende og nå i begynnelsen av videregående. Jeg har forståelse for matte, men lærerne har en stor innvirkning. Så jeg mener at det skal en god lærer til, for at man skal lære noe.

 

 

Jeg hadde i 9ende klassen, 4 og 5. Men når jeg begynte i 10ende klassen, så fikk vi ny mattelærer, å jeg gikk ned til 2 og 3 i matte. Nå når jeg har begynt på videregående med enda en ny mattelærer, så har jeg 2 ;/

 

Er det noen som er enige i min påstand om at lærerne har en tor innvirkning på læringen ?

 

Læreren har en stor innvirkning på fagene ja, men jeg vil si at i et fag som matte så har det mindre å si enn i for eksempel norsk, engelsk, osv.

 

Hvis man regner riktig på prøver så kan ikke læreren gjøre annet enn å gi deg poeng, men i f.eks norsk eller engelsk så

er det ikke noen helt spesiell fasit for hvor bra man skal gjøre det på skrivestiler osv.

 

Men lærere har helt klart en viktig innvirkning på hvordan man gjør det i et fag.

Lenke til kommentar

Det må nok være matten jeg sliter mest med. Har fått 2+ på begge prøvene så langt. Ønsker jeg 3 i faget må jeg ha en 3er på neste heldagsprøve, som er på tirsdag.

 

Problemet mitt er motivasjonen. Jeg kan ikke fordra matte, og jobber lite med det hjemme. Vi får heldigvis lite lekser, i grunn. Er litt vanskelig å få en brukbar karakter om man har en såppas negativ innstilling til faget som jeg har.

 

Må skjerpe meg. Søndagen går vekk til tall og x i andre. :(

Lenke til kommentar

Jaja, jeg gidder ikke kaste bort mine norskskills her, men jeg hadde faktisk 6er i nynorsk fra ungdomskolen, og har 5 er i bokmål og nynorsk på vgs. Så jeg kan viss jeg vil, jeg gidder bare ikke kaste bort tida min på å skrive 100 % gramatiske rett og forumlere setningene perfekt på ett forum hvor det viktigste er å få fram poenget., såeehh, gidder du stikke med frekkhetene dine en annen plass? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...