Gå til innhold

Til alle de som kjøpte Wii


mad-hatter

Anbefalte innlegg

Har bare hatt min Wii i litt over 3 uker, og dermed bare spillt zelda og wii-sports (+ VC spill). Men er egentlig litt uenig med alle som sier hvor innovativ kontrolleren er og slike ting, for meg føles wii-moten og nunchucken ut som en spill-kontroller, rett-og-slett. Det vil si, det føles ikke noe verre eller bedre å sitte med wii-kontrolleren i forhold til eks. en ps2 eller xbox kontroller, å bevege kontrolleren for å svinge sverdet er bare et alternativ til å trykke en knapp.

Men den sitter veldig godt i hånden, og det er herlig å slippe å holde hendene tett sammen på fanget, den lange ledningen til nunchucken gjør at jeg kan vile en hånd på benet og den andre på armlenet.

 

Etter min mening tror jeg ikke det finnes noen grunn til å bli mer lei av wii enn noen av de andre konsollene, til syvende og sist tror jeg det kun er spillene som vil avgjøre skjebnen til konsollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bli lei spilla (jeg har det fremdeles fett med de som er ute dog), men du kan ikke bli lei maskina. "usj, jeg er så drittlei av å se på den hvite greia" "Bleh, nå orker jeg ikke trynet på wiimoten lenger". Alle som er lei av wii, burde se fremover til alle spilla som kommer, ikke angre på at de kjøpte konsollen. Hvorfor skulle ikke det komme nye, bra spill til wii fremover?

Lenke til kommentar

Langt i fra lei Wii'en min. Desverre er jeg ferdig med Zelda og er lei Rayman of Wario Ware. Så om dagen prøver jeg å spille Gears of War og Okami, men jaggu går det trågt. Har bare lyst til å fyre opp igjen Wii'en og spille noe helt annet, men jeg må nok vente til det kommer noe mer morsomt til den.

Lenke til kommentar

Bare det at det nå er kjæresten som spør om vi skal spille, istedet for at jeg må mase for å få lov å spille, gjør Wiien verdt prisen for min del!

Synes også kontrolleren er veldig behagelig, spiller Zelda godt tilbakelent i sofaen..:)

Som andre nevner her, så tror jeg det kommer til å komme flere innovative spill fremover. Et godt eksempel er Dewey's Adventure, som ser ut til å by på en innovativ spillopplevelse, og som også ser dritlekkert ut.

Siden Wiien har blitt såpass populær, så tror jeg den vil trekke til seg flere utviklere også. Husk at de fleste spillene vi har sett nå, har vært porter, enten fra GC eller fra 360. Når utviklerne får dreisen på å utvikle for kontrolleren, samt får utnytta litt mer av grafikkmulighetene tror jeg det blir veldig bra.

Lenke til kommentar

Nei, ikke lei i det hele tatt. Hatt siden 1 uke før lansering i Norge, og har spilt masse. Nå har snart alle vennene mine også kjøpt seg, etter å ha testet hos meg. Også mine gode venninner og min kjæreste elsker å spille Wii!

 

Grafikken er heller ikke dårlig, med komponentkabel ser Zelda meget bra ut på en 40" LCD. Selvfølgelig ikke HD, men det har ingenting å si.

 

Jeg bare gleder meg til flere spill, da jeg i prinsipp har spilt meg lei på mange av de, faktisk er det Wii Sports som fortsatt underholder mest. Det sier vel litt om at "Det enkle er ofte det beste"!

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvordan det går an å bli lei av denne konsollen. Jeg simpelthen digger den. Virtual Console er noe av det mest geniale som er lansert til en konsoll. Når jeg i tillegg kan spille alle GC-spilla mine på den er den fullkommen.

 

Konsollen er perfekt til både festspilling og alenespilling. Synes det er litt tidlig å bli lei, spilltørken vil raskt opphøre.

Lenke til kommentar
Lei, ha ha. Det er jo som å spørre om man var lei gamecube etter 2 måneder, av den enkle grunn av at maskinen hadde få gode titler i starten. Wii derimot, har etter min mening hatt de beste launchspillene i spillhistorien. Er faktisk mye mer redd for at PS3en jeg kjøper i mars kommer til å støve ned i launchperioden. Du spørr jo som om Wii ikke skulle være et fungerende format i lengden, grunnet det aller beste, nemlig en fantastisk kontroller. Hvorfor skulle jeg si at jeg har blitt lei Wii når jeg har opplevd klare bevis på at i feks. et spill som Zelda, så føler jeg meg mye mer avslappet enn når jeg spiller GoW til PS2.

 

Den eneste grunnen for at Wii kan støve ned, er at det ikke er bra nok spill til den etter forskjellige personers smak, og det er jo deres problem ikke mitt. Da kunne jeg jo på samme måte si at min Xbox 360 støver ned fordi spillene føles gammeldagse grunnet kontrolleren (eller grunnet av ikke noen av de passer min smak, noe som ikke er fakta siden jeg elsket min 360 over alt til dagen jeg fikk Wii). Grunnen til at min 360 støver ned er ikke på grunn av spillene, men grunnet at jeg irriterer meg grenseløst når jeg spiller feks. Oblivion, fordi jeg hele tiden må leve med sannheten (merk: min mening) om at spillet hadde blitt mye bedre med kontrolleren til den lille hvite maskinen ved siden av. Etter en stund overser du faktisk grafikken i Oblivion, og da blir ikke spillet annet enn et nytt Morrowind for meg.

 

Selfølgelig støver en maskin ned når du har rundet alle de gode launchspillene og ikke har annet og ta deg til, noe som var tilfellet med PS2, GC og 360. Men for Wii er dette ikke noe problem fordi du alltids kan laste ned et par Virtual Console spill. Ja, det har vært en tørkeperiode på Wii spill siden jul, men nå er jo også denne slutt.

 

Veldig enig med deg. Det blir også for dumt å si du er lei av Wii.

Til trådstarter: Du kan være lei av spilla, men hvordan kan du bli fortere lei av Wii enn f.eks 360. Hvordan kan du bli lei av en konsoll? Mener du at kontrollen ikke er like spennende lenger? Såklart ikke, du blir vant med alt, men det blir urettferdig å si at Wii ikke er bra, fordi du er lei av kontrollen. Det er ikke det som gir opplevelse, det er spillene som bruker kontrollen.

 

Vet ikke om jeg fikk forklart meg helt her, men.

Lenke til kommentar
Forstår ikke hvordan det går an å bli lei av denne konsollen. Jeg simpelthen digger den. Virtual Console er noe av det mest geniale som er lansert til en konsoll. Når jeg i tillegg kan spille alle GC-spilla mine på den er den fullkommen.

 

Konsollen er perfekt til både festspilling og alenespilling. Synes det er litt tidlig å bli lei, spilltørken vil raskt opphøre.

7939206[/snapback]

 

Virtual Console ? Spille GC spill ? Huff.

 

Du mener kjøpe gamle spill over nett som mange av oss har på emulatorer uansett ?

 

Godt folk har forskjellig syn på hva som er genialt. Hadde de enda addet NOE til spillene, online mode eller lignende, kunne du kanskje et et lite poeng. Synes det du sier er bare er trist og viser vel bare at du foretrekker Nintendo uansett hva de gjør.

Lenke til kommentar
Virtual Console ? Spille GC spill ? Huff.

 

Du mener kjøpe gamle spill over nett som mange av oss har på emulatorer uansett ?

 

Godt folk har forskjellig syn på hva som er genialt. Hadde de enda addet NOE til spillene, online mode eller lignende, kunne du kanskje et et lite poeng. Synes det du sier er bare er trist og viser vel bare at du foretrekker Nintendo uansett hva de gjør.

7939558[/snapback]

 

Det er noen av oss som liker å gjøre ting på lovlig vis. ;)

 

I tillegg til at kontrolleren er mye bedre.

Lenke til kommentar

Kjøpte Wii på lanseringsdato, sammen med Zelda og Wii Play..

 

har spilt totalt 2-3 timer med Wii Sport og Wii Play og ligger på rundt 20 - 22 timer på Zelda. har ikke brukt konsollen siden rundt 22 des.

 

Så jeg slenger meg på trådstarter og min personlige mening var at jeg gikk i fella. ;p

Lenke til kommentar

Det er igrunn ganske meningsløst å spørre to måneder etter lansering om man er lei av konsollen. Hvis vi f.eks. husker tilbake til lanseringen av Xbox360 så tok det nærmere et år før det begynte å komme interessante spill til den konsollen.

 

Under lansering ville jeg ikke rørt X360 med ildtang, men i dag framstår den konsollen som meget interessant. Wii hadde en sterk lansering med Wii Sports, Zelda, Monkeyball og Warioware, og det kommer til å komme en rekke sterke titler framover. Spør heller om et år om vi er lei av Wii, svaret kommer nok til å bli et rungende nei. Jeg er derimot mer usikker på hva vi kommer til å si om PS3 om et år, men det gjenstår å finne ut!

Endret av jalik
Lenke til kommentar
Virtual Console ? Spille GC spill ? Huff.

 

Du mener kjøpe gamle spill over nett som mange av oss har på emulatorer uansett ?

 

Godt folk har forskjellig syn på hva som er genialt. Hadde de enda addet NOE til spillene, online mode eller lignende, kunne du kanskje et et lite poeng. Synes det du sier er bare er trist og viser vel bare at du foretrekker Nintendo uansett hva de gjør.

7939558[/snapback]

 

Det er noen av oss som liker å gjøre ting på lovlig vis. ;)

 

I tillegg til at kontrolleren er mye bedre.

7939672[/snapback]

 

Argumentet er uansett syltynt.

 

Blir som jeg skulle si jeg digger min PS3 fordi jeg kan spille PS2 spill på den. Eller jeg digger min bluray spiller fordi jeg kan spille av DVD filmer på den. Hvis noen brukte det som argument for at PS3 er "genial", nei huff. bare trist.

 

Kontrolleren er bedre ? Er det så mye verre å spille Sonic med en hvilken som helst annen joypad da ?

Lenke til kommentar
Argumentet er uansett syltynt.

 

Blir som jeg skulle si jeg digger min PS3 fordi jeg kan spille PS2 spill på den. Eller jeg digger min bluray spiller fordi jeg kan spille av DVD filmer på den. Hvis noen brukte det som argument for at PS3 er "genial", nei huff. bare trist.

 

Kontrolleren er bedre ? Er det så mye verre å spille Sonic med en hvilken som helst annen joypad da ?

7939736[/snapback]

 

Vil ikke si at en vil gjøre noe på lovlig vis er syltynt. For å sette det på spissen, "Jeg vil heller rane en bank enn å jobbe."

 

Jeg vil mye heller spille SNES-spill med Classic Controller enn tastatur.

Lenke til kommentar
Husker TCi sa ved vær release at "åh håper Super Probotector kommer snart", og da det en vakker fredag kom, vet jeg om minst 1 person som fyrte opp Wiien pronto. Og nå sitter jeg, på samme måte, og venter på A link to the past og Harvest Moon (som ennå ikke er annonsert!).

7938392[/snapback]

Hehe... Probotector er bare et genialt spill. Morsomt at et så enkelt 2D-spill har mer underholdning enn de mest shadersprengte spillene der ute :)

 

Ser også frem til A link to the Past. Håper det kommer nå på fredag! Har det på GBA, men nå vil jeg spille det på stor skjerm.

 

VC er for meg en av de største grunnene til at jeg skaffet meg Wii. Jeg eide aldri en NES/SNES/N64, mest fordi jeg alltid hadde gode venner som jeg spilte hos en god del. Den første konsollen min var faktisk GC, så nå er jeg glad for at jeg endelig har sjansen til å eie spill til disse maskinene også.

 

Hver torsdag før midnatt, venter jeg spent på neste VC-lansering. Noen ganger blir det skuffelse, men andre ganger rent himmelsk. Digger det!

Lenke til kommentar

Er ikke lei Wii nei. Er lei et par av spilla jeg har, men sånn er det jo med absolutt alle spill. Virker litt latterlig for meg å være "lei" av en konsoll 2 måneder etter lansering og lenge før alle de beste spillene er gitt ut. Blir som å si at jeg er lei av PC fordi jeg er lei av WoW.

Endret av Dinex
Lenke til kommentar
Argumentet er uansett syltynt.

 

Blir som jeg skulle si jeg digger min PS3 fordi jeg kan spille PS2 spill på den. Eller jeg digger min bluray spiller fordi jeg kan spille av DVD filmer på den. Hvis noen brukte det som argument for at PS3 er "genial", nei huff. bare trist.

 

Kontrolleren er bedre ? Er det så mye verre å spille Sonic med en hvilken som helst annen joypad da ?

7939736[/snapback]

 

Vil ikke si at en vil gjøre noe på lovlig vis er syltynt. For å sette det på spissen, "Jeg vil heller rane en bank enn å jobbe."

 

Jeg vil mye heller spille SNES-spill med Classic Controller enn tastatur.

7939762[/snapback]

 

Hvem spiller på tastatur ? Man har jo emulatorer til alle mulige konsoller, selv PSP. Og man har jo joypads til PC også hvis man vil spille der.

 

Å laste ned gamle roms, ja det er kanskje ulovlig, men det er neimen meg ikke store lovbruddet heller vil jeg påstå. Og hvis man skal ha den holdningen så burde man ikke ha en eneste mp3 fil på maskinen heller.

 

Det å betale opp i mot 100kr pr. stk for eldgamle roms er for meg helt tragisk. Kvalmende av selskapene. Samme om det er på Wii eller 360. På 360 er det litt bedre dog siden de gjerne oppdaterer spillene, legger inn online spilling osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...