Gå til innhold

Deres drømmers innhold


Sidious

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forøvrig sies det jo at mesteparten av drømmene våre skjer under såkalt REM-søvn. Det finnes 4 forskjellige nivåer søvn, 1-4, der 4 da er den dypeste type søvn man kan oppnå. Dette nivået når man allerede vanligvis en time etter at man har sovnet av. Ettersom søvnen fortsetter og det går mot morgen går du gradvis fra nivå 4 til 1...noe som da gjør det lettere å våkne opp. Det er iallfall det jeg har lest.

 

Det som interesserer forskere er jo hvilken funksjon REM-søvn har. Babyer sover jo for eksempel utrolig mye i løpet av sin første tid på jorda. Om jeg husker rett tror jo noen at REM-søvn er viktig for vår psykiske helse (mye hjerneaktivitet, høy puls har blitt oppdaget under REM-søvn) mens "vanlig" søvn er viktig for vår fysiske helse.

 

Dere får bare si ifra om jeg har feil. :)

 

Interessant å lese andres drømmer og meninger. Kom bare med flere innspill, folkens.

Endret av Sidious
Lenke til kommentar

Jeg bruker å drømme at jeg flyr. Det er digg. Tenk å ha vinger og kunne sveve over byene og landsidene. ;>

 

Ofc har jeg drømt om wow. MEN hvem har ikke det etter 1-2 års spilleerfaring.

-_-

 

Ellers hvis du virkelig vil vite hva jeg drømmer, slå av med en PM så kanskje jeg drømmer om deg ;>

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Har som oftest drømmer som minner om lucid-dreaming.

Jeg greier ikke å styre så mye,

men drømmen føles helt ekte og jeg kan fly eller hoppe kjempehøyt og slik.

Når jeg våkner husker jeg drømmen helt klart i ca. 10 min. før jeg glemmer den.

Er det normalt?

Lenke til kommentar

Husker ingen av drømmene i det siste, untatt en der jeg av en eller annen grunn drømte om WoW.

 

Sluttet for et år siden og når expansionpacken kom ut så drømte jeg at jeg og broren min var utenfor en instance. Der gikk vi i rundt på veggene og mens vi gikk rundt så fikk vi øye på en drage som gikk rundt og holdte et flagg.

 

Dette flagget var en del til et quest som alle ville ha. Uansett så kunne jeg ikke se lvlen til dragen, så jeg skrev /target Dra, og så var han lvl 68+. Vi måtte komme oss et eller annet sted, men broren min ville se på dragen som gikk fram og tilbake med flagget...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Drømming er sunt.

De sies at mennesker som har orden i livet sitt har kaotiske drømmer, men dette er bare en teori, og det finnes ingen fasitsvar i disse diskusjonene.

 

Selv drømmer jeg veldig mye, men husker selvsagt ikke alt.

Husker noe da :)

Seksuelle drømmer er ofte spennende..

(av de drømmene jeg husker) drømmer jeg aldri mareritt..

jeg drømmer aldri noe skikkelig ekkelt/skummelt/trist, men det hender at drømmene mine er sammensatte av masse rart, og de bærer da naturligvis med seg negative aspekter..

Lenke til kommentar

Jeg et spørsmål (med en kort for historie).

 

En gang drømte jeg at jeg så et ansikt som lignet på ansiktet til Jesus, bare at han hadde et hodebånd (bandama) med et symbol som lignet det gammle marineflagget til Japan. Ansiktet var på en stjernebakgrunn / stjernehimmel. Rett etterpå så våknet jeg. Jeg kunne se alt som var i rommet, selv om det var mørkt og når jeg prøvde å bevege med så kjentes det ut som jeg gjorde det, men av en eller annen grunn så rørte verken armer eller ben seg. Jeg prøvde forgjeves å slå i veggen slik at noen andre skulle våkne for å komme å hjelpe meg. Det eneste jeg kunne gjøre var å blunke å bevege øynene.

 

Hva er egentlig det? Eventuelt hva kalles det?

Lenke til kommentar
Søvnparalyse tipper jeg...

Gidder ikke søke :p

7915890[/snapback]

Ja, tydeligvis. Hvis wikipedia har rett så opplevde jeg søvnparalyse og "hypnagogic hallucinations". Det virker i allefall slik ut i fra beskrivelsen. Har bare opplevd det en gang, men hadde egentlig ikke skadet hvis jeg opplever det en gang til, nå som jeg er klar over hva det egentlig er som skjer.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

jeg har alltid masse syke drømmer . denne var kanskje mindre spesiell : jeg drømte at jeg var og trente taekwondo . plutselig var drakten min grå fordi den lå sammen med en blyant . derfor trente jeg i noen andre klær . så merket jeg at jeg ikke hadde noe på overkroppen . men jeg fortsatte å trene :dontgetit:

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar

Jeg drømmer om jenta jeg liker atm.. Gjør vanligvis ikke det, men de siste ukene har jeg hatt altfor mange drømmer om henne :dontgetit:

Fine drømmer ja, og koselig, men jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg drømmer så mye om henne.. Ikke noen seksuell drøm, bare så det er sagt.

 

Ellers drømmer jeg ofte at jeg drømmer eller noe.. Det er merkelig det, spesielt når jeg våkner i drømmen.

Lenke til kommentar

Drømmer veldig ofte at jeg må løpe fra noen men at alle bevegelsene mine er veeeldig treige, og at jeg må konsentrere meg for å beholde en takt i beina som går fort, men som jeg mister igjen med engang. Kan ikke huske en drøm der jeg har kunnet løpe så fort jeg kan i en drøm.

 

Noen som har sånne drømmer? Har hatt dette jevnlig en god stund, og har lenge lurt på hvorfor jeg akkurat drømmer dette så ofte.

 

Hender også at jeg drømmer om at jeg finner masse penger.

 

Har også opplevd søvnparalyse mange ganger. Er veldig ekkelt å ligge i senga helt uten sjanse til å bevege seg. Kommer ofte når jeg holder på å sovne. Begynner å skile voldsomt i brystet, og det kjennes ut som luft blir slått ut av kroppen. Noen ganger hører jeg også sterke lyder som på en måte suser inn i hodet idet dette inntreffer.

Lenke til kommentar
Drømmer veldig ofte at jeg må løpe fra noen men at alle bevegelsene mine er veeeldig treige

7916583[/snapback]

DEN der kjenner jeg meg igjen i. Lenge siden jeg har hatt en slik drøm nå, men denne typen drøm har fulgt meg gjennom hele barndommen. Det endte som oftest med at jeg falt, og like før den/det nådde meg igjen klarte jeg å tvinge meg selv til å våkne.

 

Nå i det siste har jeg husket mindre og mindre av drømmene mine, som oftest bare rett etter at jeg våkner at de henger i.

Lenke til kommentar

Har noen andre opplevd at når man er i en drøm, så kan man på en måte hoppe ut og inn av drømmen? Husker jeg drømte jeg ble jaktet på av noen monstre elns en gang og da kunne jeg bare knipe igjen øynene og åpne de igjen. Når jeg åpnet de kunne jeg se rommet mitt og det virket som jeg var våken, men med en gang jeg lukket de igjen var jeg tilbake i drømmen. Noen som har opplevd dette før? Er litt merkelig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...